ب‌‌ام‌و M3 را می‌توان نماد خودروهای اسپرت دانست. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه شد و در حال حاضر شاهد قدرت‌نمایی نسل پنجم آن هستیم. برای اطلاع از توانایی‌های این خودرو تنها کافی است که نگاهی به لیست بهترین پیشرانه‌های سال بیاندازید تا حضور مداوم پیشرانه‌ی M3 در این لیست را مشاهده کنید. M3 از اهمیت زیادی برای ب‌ام‌و برخوردار است و این شرکت نیز در همین راستا دقت زیادی در تولید بی‌نقص این خودرو می‌کند.

با رونمایی ب‌ام‌و M4 GTS و عرضه‌ی این خودرو به بازار، باواریایی‌ها تعدادی از خودروهای قدیمی‌تر خود را به همین مناسبت بیرون آوردند. این اتفاق باعث شد این سوال پیش بیاید که کدام مدل از این خودروها دارای بهترین طراحی داخلی است؟

خودروهایی که مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتن عبارتند از مدل جدید M4 GTS، قدیمی‌ترین عضو خانواده یعنی M3 اتاق E30، مدلM3 اتاق E36، مدل افسانه ای M3 CSL اتاق E46 و مدل اخیر  M3 GTS اتاق E92.

ب‌ام‌و M4 F82

بی ام و M4

بی ام و

نسل جدید سری ۳ دو درب، با تغییر نام اکنون با عنوان سری ۴ چهار سناخته می‌شود. M3 نیز از این تغییر نام مستثنی نبود و اکنون ب‌ام‌و نمونه‌ی دو درب این خودرو را با نام M4 عرضه می‌کند.

نسل جدید M4 زیبا است اما به عنوان یک ب‌ام‌و بیش از اندازه مدرن است و کل داشبورد آن توسط نمایشگر سیستم iDrive تحت سلطه قرار گرفته است. در همه جای کابین نیز استفاده‌ی زیادی از چرم آلکانترا به چشم می‌خورد. افرادی که تجربه‌ی سواری با مدل M4 را داشتند، اذعان کرده‌اند که این خودرو فوق‌العاده است، اما کمی بیش از اندازه بزرگ و سنگین است. باید امیدوار بود که این نقایص در مدل GTS بر طرف شده باشند.

بی ام و

صندلی‌های این خودرو نیز بسیار خوب هستند و دیگر شباهتی به نمونه‌ی مورد استفاده‌ی شهری ندارند و تنها برای مسابقات طراحی شده‌اند.

ب‌ام‌و M3 E92

بی ام و M3

بی ام و

مدل بعدی، اتاق E92 است. این خودرو که حاصل کار کریس بنگل طراح پیشین ب‌ام‌و است، به اعتقاد بسیاری جز زیباترین خودروهای تولید شده‌ی تاریخ این شرکت به شمار می‌رود. M3 E92 یک خودروی مدرن ساده‌سازی شده است که هیچ صفحه نمایشی ندارد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نکته‌ی مثبتی است. این خودرو به خوبی تقویت شده است و غربیلک فرمان ضخیم آن در رانندگی بسیار لذت بخش است؛ اما جنس آن کمی خشک است. داشبورد خودرو نیز تا حد ممکن عاری از هرگونه کلید اضافی است.

ب‌ام‌و M3 E46

بی ام و M3

خودروی بعدی، مدل افسانه ای M3 CSL است که از نسل E46 محسوب می‌شود. این خودرو که شاید زیباترین عضو خانواده‌ی سری M باشد، به واسطه‌ی ایفای نقش در بازی Most Wanted بسیار شناخته شده است.

بی ام و

هیچ شکی در این نیست که این خودرو گزینه‌ای بسیار عالی برای رانندگی است اما ما ترجیح می‌دهیم خودرویی با جعبه دنده‌ی مدرن و مجهز به شیفتر‌های پشت فرمان یا جعبه دنده‌ی دستی معمولی داشته باشیم تا اینکه از جعبه دنده‌ی SMG ب‌ام‌و استفاده کنیم. نظرات در مورد این جعبه دنده به صورت ۰ یا ۱۰۰ است و بسیاری آن را یک کابوس می‌دانند عده ای دیگر نیز آن را جعبه دنده‌ای بسیار قابل اعتماد معرفی می‌کنند. 

کابین M3 E46 مانند بدنه‌ی آن بسیار باوقار طراحی شده است. 

ب‌ام‌و M3 E36

بی ام و

اما برای ما، مدل E36 جذاب‌ترین نسل M3 است. این مدل هنوز هم به اندازه‌ی کافی مدرن است و البته حس لوکس بودن را به خوبی منتقل می‌کند؛ اما چیزی که آن را از سایر محصولات این رده‌ی ب‌ام‌و مجزا می‌کند، سادگی آن است که بی‌ام‌و این مساله را در خودروهای تولیدی اخیر خود تا حدودی فراموش کرده است. 

بی ام و

در M3 E46 مجبور نیستید با تکنولوژی‌هایی نظیر صفحه نمایش، پدال شیفترهای گیربکس و سایر موارد سر و کله بزنید. M3 E46 تنها برای لذت رانندگی تولید شده و کابین آن نیز به خوبی گویای این موضوع است.

ب‌ام‌و M3 E30

بی ام و M3

نسل اول ب‌ام‌و M3 موفقیت‌ها زیادی برای این تولید‌کننده‌ی مطرح آلمانی به همراه داشت. این خودرو قهرمانی‌های زیادی را کسب کرد و شروع‌کننده‌ی مسیری درخشان برای خودروهای اسپرت بود.

طراحی داخلی M3 E30 در زمان خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. اگر تاکنون با مدل E30 رانندگی نکرده اید از حس مدرنی که طراحی داخلی آن به شما می‌دهد، متعجب خواهید شد. حتی اگر تصاویر کاملا گویای این حقیقت نباشند. با این حال کلیدهای اسلایدر سیستم تهویه‌ی مطبوع در نسل اول M3 طراحی مناسبی ندارند.

بی ام و

نظر شما در مورد طراحی داخلی مدل‌های M3 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



تاريخ : شنبه 9 مرداد 1395برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل صفحه بعد