i30 فست‌بک بازگشتی شکوهمندانه برای خودروهای سدان کوچک است. در دهه‌ی ۱۹۹۰، خودروهای هاچبک پنج‌در کپی ناشیانه از مدل‌های چهاردر به‌حساب می‌آمدند؛ اما امروزه می‌توانید تصاویر پژو 306 سدان یا فورد فوکوس MK1 را در اینترنت جستجو کنید و از ظاهر یکپارچه آن‌ها لذت ببرید.

 

Hyundai i30 Fastback

هرچند هیوندای i30 فست‌بک در این دسته قرار نمی‌گیرد؛ ولی مثل آئودی A3 گران‌قیمت، به نظر می‌رسد که از ابتدا برای این هدف طراحی‌ شده است. بااین‌حال هنوز هم پنج‌در و چیزی شبیه بی‌ام‌و گرن کوپه و فولکس‌واگن آرتئون است. این خودرو دارای طراحی ظاهری پیچیده و زیبایی شبیه به خودروهای چهاردر ولی بدون از دست دادن ویژگی‌های هاچبک دارد.

 

i30 fastback

i30 دارای پنجره عقب کوچک و بدون برف‌پاک‌کن است و تلاش بسیاری انجام‌ گرفته تا سقف شیب‌دار آن شبیه به مدل سدان و معمولی آن به نظر نرسد؛ البته فضای صندوق‌عقب آن ۵۰ لیتر افزایش داشته است.

هیوندای برای i30 فست‌بک دو نوع پیشرانه در نظر گرفته که اولی چهار سیلندر ۱.۴ لیتری با نام T-GDI است. این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر مجهز است و می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. پیشرانه‌ی بعدی، ۱ لیتری ۳ سیلندر است که ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و مانند پیشرانه‌ی قبلی به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری را می‌توان با یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی دوکلاچه خریداری کرد؛ اما مدل ۱ لیتر تنها به‌صورت دنده دستی عرضه خواهد شد. یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربودیزل نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که در دو نسخه‌ی ۱۱۰ و ۱۳۶ اسب بخاری عرضه خواهد شد و می‌توان دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و ۷ سرعته‌ی خودکار برای آن سفارش داد.

i30 fastback 1.4l engine

قدرت، عملکرد و صرفه اقتصادی پیشرانه‌های i30 تقریباً شبیه به هم است. طبیعتا، نمونه‌ی ۱.۴ لیتری سریع‌تر خواهد بود و در ۹.۲ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. درصورتی‌که پیشرانه یک لیتری ازنظر اقتصادی بهتر است و با میانگین مصرف سوخت، ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کار می‌کند.

بنابراین آن‌ها واقعاً سریع نیستند؛ اما هردوی آن‌ها عملکرد قابل قبولی در هنگام رانندگی از خود نشان می‌دهند. موتور یک لیتری صدای بیشتری تولید می‌کند؛ ولی پیشرانه ۱.۴ لیتری در هنگام رانندگی آرام تر است و روان کار می‌کند. بنابراین این خودرو کمی ضعیف‌تر از هاچبک های پرمیوم موجود در بازار و همانی است که شما می‌خواهید. البته مهندسان هیوندای با ساخت سری N این مدل باقدرت ۲۷۱ اسب بخار ما را غافلگیر خواهند کرد.

هیوندای i30 Fastback

خوشبختانه هیوندای i30 پایه یک خودروی کاملاً پیشرفته با سواری خوب، هندلینگ عالی، فرمان مناسب، دسته‌دنده محکم و یک خودروی ساده و بی‌دردسر برای رانندگی است.که به‌سادگی از آن نمی توان گذشت.

 

البته نباید کلمه بی‌دردسر را کُند و آرام تفسیر کنید. هیوندای به‌طور مشخص مدل‌های متفاوت i30 به‌جز سری N را برای یک رانندگی خوب و بدون‌زحمت توسعه داده است. در رانندگی‌های طولانی‌مدت نیز به‌هیچ‌وجه احساس خستگی نخواهید کرد و بعید است که در جستجوی محدودیت‌ها یا ضعف‌های آن باشید. باید در فکر رقابت با هاچبک‌های قدرتمند بازار را از سرخود بیرون کنید. زیرا باعث خوشحالی شما نخواهد شد.

Hyundai i30 Fastback

هیوندای فست‌بک فرصتی برای رها شدن از قید و بندهای مدل‌های مرسوم بازار را فراهم کرده است. این خودروساز کره‌ای در حال برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی i30 سری N با یک قیمت منطقی است. مدل پایه آن ۴ هزار دلار از مدل پایه یک لیتری فست‌بک گران‌تر است و مشتریان زیادی مشتاقانه انتظار ورود آن را می‌کشند؛ خریدارانی که با توجه به قیمت مدل‌های مشابه آلمانی مانند مرسدس بنز CLA، توانایی خرید محدودتری دارند.

benz CLA

این محصول فست‌بک، واقعاً متفاوت با دیگر خودروهای هیوندای است و مطمئنا در آینده خبرهای بیشتری درباره آن خواهید شنید. افزایش مدل‌های کراس‌اور سایز کوچک در بازار (که هیوندای هم به دنبال آن است) به این معنی است که خودروهای سدان هم نیاز به تحول دارند. با بررسی میزان فروش فست‌بک‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که اقبال مردم نسبت به این دسته از خودروها روزبه‌روز در حال افزایش است.

Hyundai i30 Fastback

فقط با پرداخت ۵۰۰ یورو بیشتر نسبت به مدل پایه i30 می‌توان این خودروی فست‌بک زیبا و دوست‌داشتنی را به قیمت ۲۵ هزار یورو خریداری کرد و مطمئن بود که جذابیت ظاهری آن، ارزش پرداخت این مبلغ بیشتر را دارد. اگر هیوندای پیشرانه قوی‌تری برای این مدل در نظر می‌گرفت، احتمالاً با بازخورد بهتری در بازار روبه‌رو می‌شد و خریداران بیشتری نسبت به خرید آن ترغیب می‌شدند. البته آلبرت بیرمن، مدیر سری N هیوندای که پیش‌تر در خودروهای سری M  بی‌ام‌و مسئولیت‌هایی بالایی داشته است، می‌تواند نمونه‌های قدرتمندتر و بهینه‌تری عرضه کند که برای این فست‌بک آینده بهتری رقم خواهد زد.



تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

جدیدترین شاهکار فورد در کلاس وانت پیک‌آپ برای کلاس اسپرت و آف‌رود طراحی شده است. این محصول، دارای ضربه‌گیرهای مسابقه‌ای فاکس، ارتفاع قابل‌ توجه سواری، پیشرانه ۲ لیتری بی‌توربو دیزلی و جعبه‌دنده‌ی نیمه اتوماتیک ۱۰ سرعته خواهد بود. البته با این‌که فورد رنجر رپتور دارای مود رانندگی باجا (رالی صحرانوردی مکزیک) نیز خواهد بود، به‌زودی وارد بازار آمریکا نمی‌شود.

ford Ranger Raptor pickup / وانت پیک‌آپ فورد رنجر رپتور 2018

آخرین شاهکار آف‌رود فورد که بسیار شبیه به وانت F150 رپتور و برمبنای پلت‌فرم سایز متوسط رنجر ساخته شده است، به‌تازگی در تایلند رونمایی شد. این وانت که قرار است در همین کشور جنوب شرق آسیا تولید شود، یک پیک‌آپاسپرت دوکابین است که بر سرعت بالا در زمین‌های ناهموار تمرکز دارد. فورد رنجر رپتور ۲۰۱۸ به‌عنوان اولین وانت عملکردی شرکت آمریکایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه شناخته می‌شود.

گل‌گیرهای بزرگ و حجیم به وانت فورد رنجر رپتور اجازه می‌دهد که از رینگ‌های ۱۷ اینچی در لاستیک‌های BF گودریچ 285/70 R17 مناسب با انواع زمین‌های ناهموار، روتورهای بزرگ ترمز ۳۳۲ میلی‌متری و مجموعه‌ای از ضربه‌گیرهای مسابقه‌ای ۴۶.۶ میلی‌متری فاکس (Fox Racing Shox) در جلو و عقب خودرو بهره ببرد. حالت «لرزه‌گیری حساس به موقعیت» استفاده‌شده در ضربه‌گیرهای فاکس سواری را در جاده‌ راحت می‌کند؛ این سیستم در ماسه و شن و مسیرهایی که خودرو بالا و پایین می‌رود، محکم خواهد شد و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. طراحی اهرم‌بندی سیستم تعلیق عقب وات (Watt) با فنر کویل‌اُور، پایداری جانبی محور عقب وانت پیک‌آپ را در شرایط بسیار ناهموار خارج از جاده حفظ می‌کند.

زیر کاپوت از پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر ردیفی دیزلی توین‌توربو استفاده می‌شود که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ برای افزایش بازدهی پیشرانه از دو توربوشارژر استفاده می‌شود و در سرعت‌های کم، توربوشارژر کم‌فشار بزرگ و پرفشار کوچک در کنار هم عمل می‌کنند تا قدرت بیش‌تر و واکنش‌پذیری سریع در دسترس قرار بگیرد. هنگامی که دور پیشرانه افزایش پیدا کرد، توربوشارژر پرفشار از مدار توسط سوپاپ بای‌-پس خارج می‌شود و توربوی کم‌فشار بزرگ تمام مسئولیت را بر عهده می‌گیرد تا گشتاور و قدرت بیش‌تری تولید شود.

ford Ranger Raptor pickup / وانت پیک‌آپ فورد رنجر رپتور 2018

قدرت خروجی وانت فورد F150 رپتور ۴۵۰ اسب بخار است و ۲۵۰۶ کیلوگرم وزن دارد؛ ولی وانت فورد رنجر رپتور ۲۰۱۸ با این‌که قدرت کمتری تولید می‌کند، به میزان قابل توجهی سبک‌تر است. برای انتقال مناسب قدرت پیشرانه به چرخ‌ها از جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته نیمه اتوماتیک با نسبت دنده‌های نزدیک به هم استفاده می‌شود. تعویض دنده به‌صورت خودکار برنامه‌ریزی شده است؛ اما امکان تعویض دنده دستی هم برای علاقه‌مندان در دسترس قرار دارد.

حالت‌های عادی و اسپرت برای استفاده در جاده، همراه با چهار حالت اضافه برای خارج از جاده (آف‌رود) وجود دارد. حالت‌های چمن، ماسه و برف برای کاهش لغزش چرخ طراحی شده است . حالت گل‌ولای/ماسه برای دست‌یابی به حداکثر گشتاور و کشش در مسیرهای ناهموار آف‌رود به کار می‌رود. علاوه بر این‌ها، حالت صخره نیز وجود دارد که برای حفظ نرمی و کنترل‌پذیری حرکت در سطوح سنگی ناهموار و غیر قابل اعتماد استفاده می‌شود. 

در ادامه حالت باجا (Baja) وجود دارد که نام خود را از مسابقه صحرایی مشهور باجا ۱۰۰۰ گرفته است. این حالت برای رانندگی سریع در مسیرهای شنی طراحی شده است و به راننده اجازه می‌دهد که از لغزش چرخ تحت قدرت زیاد و ترمزگیری جلوگیری کند و نگه داشتن طولانی مدت دنده‌ها را برای عملکرد بهتر در مسیر شنی ممکن می‌سازد. 

از لحاظ الکترونیکی، در وانت پیک‌آپ فورد رنجر رپتور از سیستم فرمان صوتی فورد سینک ۳ برای کنترل پایداری خودرو، کنترل غلت‌زنی و چرخش، کنترل موج‌گیر تریلر، کمک استارت تپه، کنترل پایین آمدن از تپه، کنترل تطبیقی بار، فرمان قدرتی الکتریکی، دستیار نگهداری در مسیر حرکت و کنترل واژگونی استفاده شده است. سیستم ناوبری ماهواره‌ای (sat-nav) از جمله‌ دیگر امکانات استاندارد وانت فورد است که به راننده کمک می‌کند در سفرهای آف‌رود گم نشود. ورود به وانت رنجر رپتور بدون کلید و روشن کردن خودرو از راه دور امکان‌پذیر است. طرح زیبا و امکانات قابل‌ توجه در داخل خودرو همراه با روکش صندلی‌ها از چرم جیر، فضای جذابی برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

ford Ranger Raptor pickup / وانت پیک‌آپ فورد رنجر رپتور 2018

 

در فضای بیرونی وانت به غیر از تعلیق جسورانه، جلو پنجره مشبک فورد F150 رپتور، چراغ‌های مه‌شکن LED، قلاب ریکاوری در جلو و عقب، و طبق ۱۵۶۰ × ۱۷۴۳ میلی‌متری در عقب همراه با درب آسان‌ بازشو به چشم می‌خورد. 

وانت فورد رنجر رپتور ۵۳۹۸ میلی‌متر طول، ۲۱۸۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۷۳ ارتفاع دارد. شاسی فورد رنجر رپتور در زیر خودرو با فولاد ضد زنگ مقاوم بازسازی و تقویت شده است و زیر آن سینی محافظ ۲.۳ میلی‌متری قرار گرفته که برای محافظت از قطعات مهم در مسیرهای ناهموار به کار می‌رود. ارتفاع زمین تا پایین‌ترین قسمت شاسی وانت فورد به ۲۸۳ میلی‌متر افزایش یافته است و به لطف زاویه دیدار ۳۲.۵ درجه، زاویه رمپ‌اُور ۲۴ درجه و زاویه انحراف ۲۴ درجه، عملکرد خودرو در تغییرات شدید گرادیان نیز بهتر می‌شود.

ford Ranger Raptor pickup / وانت پیک‌آپ فورد رنجر رپتور 2018

جمال حمیدی، مهندس ارشد فورد پرفورمنس، می‌گوید:

ما بسیار هیجان‌زده هستیم و افتخار می‌کنیم وانت پیک‌آپی برای عموم مردم تولید کنیم که رانندگی با آن باعث می‌شود احساس کنید یک قهرمان واقعی هستید. برای ما نیز شگفت‌انگیز است که این سطح از عملکرد مناسب را برای یک وانت فراهم کنیم و وسیله نقلیه‌ای بسازیم که می‌تواند میزان ترشح آدرنالین علاقه‌مندان آف‌رود را افزایش دهد. به نظر من این محصول جدید واقعا یک موتورسیکلت، خودروی برف‌رو یا یک همه‌جارو (ATV) است که به وانت پیک‌‌آپ تبدیل شده؛ راستش را بخواهید رانندگی با آن تجربه‌ی واقعا فوق‌العاده‌ای است!

وانت فورد رنجر رپتور اواخر سال جاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه راهی بازار خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت پیک‌آپ در دسترس نیست و مشخص نشده است که آیا در منطقه آمریکای شمالی هم فروخته می‌شود یا نه؛ اما به نظر می‌رسد که اگر چنین طراحی وجود داشته باشد در وانت از پیشرانه ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست توربو همراه با جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده خواهد شد که طراحی آن بیش‌تر مورد علاقه بازار ایالات متحده آمریکا است.

 

دانلود



تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

بشر همیشه به دنبال راهی برای پرواز در آسمان بوده است و برای رسیدن به آرزوی دیرین خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. اختراع هواپیما، هلیکوپتر، هاورکار، هاورکرفت و دیگر وسایل نقلیه پرنده از جمله تلاش‌های انسان برای دستیابی به این آرزو است.

شرکت‌های معدودی در این زمینه کار کرده‌اند و نتیجه‌ی تلاش‌های آن‌ها هنوز راهی به بازار خودرو و علاقه‌مندان بهخودروی پرنده باز نکرده است. اما به‌تازگی شرکت لیبرتی (Liberty) اعلام کرد که خودروی پرنده PAL-V را تولید کرده است تا برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شود. شاید کارآگاه گجت از این خبر خیلی خوشحال شود!

با توجه به گفته‌های سازندگان، این اولین خودروی پرنده تجاری جهان است که به‌طور کامل با مقررات موجود مطابقت دارد. اولین بار خودروی پرنده PAL-V چند سال پیش مشاهده شد؛ اما تاکنون نتوانسته بود خود را با مقررات تطابق دهد. افرادی که از خودروی پرندی لیبرتی PAL-V استفاده کنند، این امکان را خواهند داشت که بتوانند از دردسرهای ترافیک به‌راحتی عبور کنند؛ تمام این مشکلات به دست خودروی پرنده لیبرتی حل می‌شود و رؤیای زندگی بدون ترافیک شاید در آینده ممکن شود.

محصول جدید لیبرتی در واقع یک خودرو و جیروپلین (Gyroplane)‌ است که به‌راحتی می‌تواند در زمان حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه از حالت خودرو به هواپیما تبدیل شود. برای انجام این کار، دکل روتور به‌طور خودکار بالا می‌رود؛ اما پس از آن کاربر باید بال‌های آن را به سمت بیرون بکشد تا باز شوند؛ در ادامه بخش‌های دم باید به سمت بیرون کشیده شوند و تیغه‌های روتور باز شوند، سپس حفاظ آن برداشته شود. در اروپا با گواهینامه خلبانی تفریحی یا مجوز خلبانی خصوصی می‌توان با این خودروی پرنده پرواز کرد؛ درحالی‌که برای رانندگی در جاده، گواهینامه معمولی رانندگی کافی است. 

PAL-V Liberty flying car / خودروی پرنده لایبرتی

در سیستم محرکه از پیشرانه دوتایی روتاکس (Rotax) استفاده می‌شود، که پیشرانه جاده‌ای آن قادر است خودروی سه‌چرخ پرنده را با قدرت ۱۰۰ اسب بخار حرکت دهد. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودروی پرنده حدود ۹ ثانیه است؛ در‌حالی‌که خودرو به بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌یابد و میزان مصرف سوخت آن ۱۰.۹۷ لیتر بر کیلومتر همراه با محدوده رانندگی ۱۳۱۵ کیلومتر است. در حالتی که از خودروی پرنده به‌عنوان هواپیما استفاده شود، لیبرتی PAL-V تا حداکثر ارتفاع ۳۵۰۰ متر بالا می‌رود و پیشرانه روتاکس ۲۰۰ اسب بخار می‌تواند سرعت هوایی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را با محدوده پرواز ۵۰۰ کیلومتر فراهم کند.

در جاده خودروی پرنده شبیه موتورسیکلت به اطراف کج می‌شود و زاویه ورودی فرمان باعث افزایش کج شدن وسیله نقلیه خواهد شد که به نظر می‌رسد سرگرم‌کننده باشد. ولی وقتی تبدیل به هواپیما شد، راننده می‌تواند روتورها را باز کند و آرام از سطح زمین بلند شود و با چرخش فرمان در آسمان به گردش بپردازد.

PAL-V Liberty flying car / خودروی پرنده لایبرتی

گفته شده است که خودروی پرنده لیبرتی نیاز به فضای ۹۰ تا ۲۰۰ متر در ۲۰۰ متر فضای بدون مانع برای تیک‌آف دارد؛ بنابراین راننده نمی‌تواند این کار را در میان ترافیک انجام دهد. اما وقتی فضای کافی در اختیار داشته باشد، به‌آسانی می‌تواند بالا برود و لذت پرواز را به سرنشینان بچشاند.

 

طبق اظهارات شرکت سازنده، تنها ۹۰ دستگاه خودروی پرنده لیبرتی PAL-V تولید خواهد شد که در سال آینده هر کدام با قیمت ۴۲۵ هزار پوند تحویل خریداران می‌شوند. پس از این‌که سفارشات ۹۰ دستگاه تحویل داده شد، مدل اسپرت لیبرتی با قیمت حدود ۲۵۴ هزار پوند (البته بدون لحاظ کردن مالیات) معرفی می‌شود.

دنیای آینده فضایی برای کسب‌وکارهای بلندپروازانه و افرادی است که به دنبال آرزوهای دست‌نیافتنی بشر هستند. ظهور فناوری خودروی پرنده در صنعت روبه‌رشد خودرو می‌تواند تحول شگفت‌انگیزی در این بخش ایجاد کند؛ همچنان‌که تولید دیگر فناوری‌ها (مانند خودروی خودران و الکتریکی یا هیبریدی)‌ باعث شد صنعت جهانی با شتاب به سمت دیگری متمایل شود.

ممکن است این فناوری تا سال‌های زیاد و حتی هرگز وارد ایران نشود؛ اما می‌تواند امیدواری به وجود آورد که روزی شاهد تحقق رؤیای دیرین پرواز نامحدود بشر باشیم. چنین آرزویی با تغییر چشم‌انداز مدیران صنعتی و سیاسی جهان همراه تطابق دادن خود با موج فناوری دنیا محقق می‌شود. علاوه بر آن حمایت از پیشرفت دانش و سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری‌های نو می‌تواند زیرساخت مناسبی برای آینده ایجاد کند.

نظر شما درباره خودروی پرنده چیست؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.



تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

پس از حدود سه سال توسعه، نسخه‌ی سوم نرم‌افزار محبوب و رایگان VLC منتشر شد. این نرم‌افزار به دلیل سبک بودن، پایداری و سازگاری مناسب به یکی از محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای در جهان مبدل شده و به‌روزرسانی جدید آن با پشتیبانی از کروم‌کست، رابط کاربری بهبودیافته و ویژگی‌های دیگر همراه است. تنها کاربران ویندوز و اندروید در حال حاضر قادر به استفاده از نسخه‌ی جدید هستند؛ این نسخه به‌زودی برای کاربران iOS نیز در دسترس خواهد بود.

vlc 3

نسخه‌ی جدید به‌صورت کامل از کروم‌کست پشتیبانی خواهد کرد و کاربران این دستگاه قادر به پخش تمام فرمت‌های چندرسانه‌ای خواهند بود. همچنین پشتیبانی از ویدئوهای اچ‌دی‌آر ۱۰ و صدای اچ‌دی به VLC افزوده شده است. VLC به لطف استفاده از منابع سخت‌افزاری، قادر به پخش ویدئوهای 4K و 8K روی کامپیوتر و گوشی‌ هوشمند است. این نسخه با منوهای جاوای بلو‌ری نیز کار می‌کند و در نسخه‌ی iOS به‌خوبی با بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۰ سازگار شده است.

نسخه‌ی سوم از ویدئوی ۳۶۰ درجه و صدای سه‌بعدی نیز پشتیبانی می‌کند؛ طبق اعلام سازنده، این ویژگی‌ها از اواسط ماه آوریل در نسخه‌ی VR در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مثبت VLC پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف و سازگاری با نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل‌ها است؛ ویندوز اکس‌پی، مک اواس ۱۰.۷ و اندروید ۲.۳ پیش‌نیاز نصب نسخه‌ی جدید هستند. برای دانلود این نرم‌افزار ازاین لینک استفاده کنید.



تاريخ : یک شنبه 22 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

چرا کسب و کارهای نوین شکست می خوردند؟ استارت آپ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا و جدید، در مسیر خود با مشکلات خاصی روبه‎رو هستند که در بیشتر مواقع خودشان نیز از آن بی‌خبرند؛ مشکلاتی که مدیریت کسب و کار هیچوقت برنامه ای برای آن پیش بینی نکرده است.

امروزه تحقیقات نشان می دهد 90 درصد از  استارت آپ های جدید شکست می خورند؛ همین نکته کافی است تا به دلایل شکست کسب و کارهای نوین بپردازیم و از دلایل آن مطلع شویم.

در دنیای امروز که بازار در هر لحظه تغییر می کند باید مدیریت سازگاری با شرایط جدید داشته باشید؛ یک تصمیم اشتباه می تواند کلید بقای شما را از بین برده و باعث اتمام کار شما شود.

 اخیرا سایت CB insights گزارشی مبنی دلایل عمده شکست استارت آپ ها منتشر کرده است؛ در این گزارش "عدم نیاز بازار به محصول" جزو اصلی ترین دلیل شکست کسب و کارهای نوین معرفی شده است که با 42 درصد در صدر جدول قرار دارد.

نباید فراموش کرد که کسب و کارهای نوین، بر اساس تامین نیاز بازار و دسترسی آسان مشتری تعریف می شود؛ بنابراین مشخص است که اگر بدون برنامه ریزی و اینده نگری کسب و کاری راه اندازی شود، بدون اینکه بازار به آن نیاز دارد با شکست روبه‌رو خواهد شد.

در این گزارش تمام شدن نقدینگی استارت آپ در رده دوم قرار گرفته است؛ برای معرفی کسب و کار باید هزینه های بسیاری انجام داد تا همه گیر شود، در غیر اینصورت حتی با درآمد اولیه مناسب در ادامه راه با شکست روبرو خواهد شد. اتفاقی که بر اساس برنامه ریزی نادرست برای استارت آپ ها اتفاق می افتد.

نداشتن یک تیم مناسب در هر استارت آپی، باعث شکست طرح خواهد شد. برای اینکه بتوانید استارت آپ موفقی داشته باشید باید یک تیم همه فن حریف و مناسب داشته باشید. نداشتن تیم مناسب شاید در ابتدای راه تاثیری بر روند پیشرفت کار نگذارد، اما وقتی شما چند رقیب پیدا کنید، این نقظه ضعف باعث جا ماندن از رقبا خواهد شد.

سایت CB insights بیست دلیل عمده شکست استارت آپ ها به شکل زیر منتشر کرده است.چرا کسب و کارهای نوین شکست می خوردند؟

مسئله مهم دیگر در پیروزی یک کسب و کار نگاه دقیق به صنایع مختلف می باشد؛ اینکه شما در کدام بخش می توانید موفق باشید و یا کدام صنعت بیشتر از بقیه نیاز به کسب و کار جدیدی دارد، باید مورد توجه قرار گیرید.

دانستن میزان شکست استارت آپ ها در دنیای امروز، قدم مهم بعدی برای دانستن این موضوع است که میزان شکست در صنایع مختلف متفاوت است. درک اینکه صنعت شما به چه میزان سخت است یا اجتناب از صنایعی که بیشتر در معرض خطر هستند، می تواند برای اینکه یک شرکت مهم و موفق باشید، مفید خواهد بود.

 چرا کسب و کارهای نوین شکست می خوردند؟

 همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید درصد شکست در صنایع مختلف مشخص شده است؛ اطلاعات، ساخت و ساز و تولید صنایعی هستند که حضور در آنها با شکست بالای 50 ردصد مواجه است. پس باید برای حضور در این صنایع یک برنامه ریزی مشخص و مدون داشت تا از شکست در میانه راه جلوگیری کرد.

 به طور کل استارت آپ ها، باید با هدف ارتقاء سطح زندگی مردم، آسان کردن تهیه نیازها و بر اساس نیاز خود بازار برنامه ریزی و ساخته شود؛ در غیر اینصورت این استارت آپ ها با شکست روبرو خواهند شد. برای نمونه می توان اسپرینگ را مثال زد.

spring استارت آپی است که در زمینه سفارش سریع غذا فعالیت می کرد. اسپرینگ در سال 2013 آن هم با سرمایه 110 میلیون دلاری آغاز کرد که در می سال 2017 تعطیل شد. گاگان بیانی مدیرعامل شرکت اسپرینگ در آخرین روز فعالیت این شرکت با اعلام ناراحتی خود می نویسد: بی شک من ناراحت هستم که اسپرینگ نمی تواند به راه خود ادامه دهد. البته اسپرینگ توانسته فضای تحویل غذا را رشد بدهد. تقاضا سریع برای غذای راحت و با کیفیت بالا، یکی از نکات مثبت اسپرینگ بود، اما پیچیدگی تولید مواد غذایی از طریق تحویل در مقیاس چالش بود. این نیز گفتنی است که یکی از دلایل شکست اسپرینگ عدم توانایی رقابت با استات آپ هایی بود که بعد ها روی کار آمد.



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

آسیب‌پذیری‌های Spectre و Meltdown به دو مورد از مهم‌ترین مسائل رایانه‌های شخصی تبدیل شده‌اند و تقریبا تمام رایانه‌های دنیا را به‌نوعی درگیر خود کرده‌اند. پس از عمومی شدن وجود چنین مشکلاتی، بلافاصله انتشار وصله‌هایی برای برطرف کردن آن‌ها آغاز شد؛ با این حال برخی از این وصله‌ها نه‌تنها از مشکلات نکاستند بلکه مشکلات مختلفی نیز به همراه داشتند. حال پس از عرضه‌ی وصله‌های تقریبا ناکارآمد، اینتل تصمیم به عرضه‌ی وصله‌ی جدیدی برای پردازنده‌های اسکای‌لیک گرفته است.

طبق گزارش‌های جدید، این وصله برای حل مشکلات آسیب‌پذیری نوع ۲ اسپکتر منتشر شده است و تقریبا روی تمام پردازنده‌های اینتل که اکنون استفاده می‌شوند تأثیرگذار خواهد بود. وصله‌ی پیشین با مشکلاتی از جمله راه‌اندازی مجدد و ناپایداری همراه بود؛ به‌طوری که برخی از کمپانی‌ها مانند اچ‌پی و دل، به‌روزرسانی‌های خود را حذف کردند و منتظر انتشار نسخه‌ی جدید شدند.

با وجود اینکه اینتل به دنبال برطرف کردن مشکلات تمام پردازنده‌های خود است؛ اما سری اسکای‌لیک برای دریافت این وصله‌ی جدید در اولویت قرار دارد. با توجه به اطلاعات منتشرشده توسط اینتل، این وصله‌ برای شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوترهای شخصی و شرکای اینتل منتشر خواهد شد؛ این شرکت‌ها وظیفه‌ی انتشار این وصله‌ برای سیستم‌های تأثیرپذیرفته از این مشکل را دارند. وصله‌ی امنیتی اینتل برای پلتفرم‌های دیگر، در دست آزمایش است و در روزهای آینده به احتمال فراوان منتشر خواهد شد.

طبق گزارش بخش اورژانس سایبری سازمان امنیت ملی آمریکا، به‌روزرسانی‌های منظم در کنار موارد امنیتی دیگر از ۸۵ درصد حمله‌های هدف‌مند به رایانه‌ها جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر حذف وصله‌های مشکل‌دار، کمپانی‌های سازنده وظیفه دارند تلاش‌های جدی‌تری در راستای کمک به مشتریان در مواردی مانند ضعف عملکرد و راه‌اندازی مجدد انجام دهند.



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

اگر گوش‌ دادن به موسیقی، یکی از علایق‌ شما باشد، مسلماً با اپلیکیشن‌های مشابه Beatfind آشنا هستید. این‌ دسته از اپلیکیشن‌ها با گوش‌ دادن به موسیقی در حال پخش، نام آن را نمایش می‌دهند تا بتوانید ساده‌تر از آنچه فکر می‌کنید، لیست موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را کامل کنید.

تاکنون اپلیکیشن‌های بزرگی با چنین هدفی تولید شده‌اند که از بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان به Shazam و Musixmatchاشاره کرد. امروز قصد داریم اپلیکیشن جدیدی در این حوزه معرفی کنیم که با ویژگی‌ها و ظاهر خاص، شما را دلباخته‌ خود خواهد ساخت.

مانند دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، برای پیداکردن قطعه در حال پخش باید دکمه‌ی مربوطه را فشار دهید تا فرآیند جستجو آغاز شود؛ اما با آغازِ جستجو، شاهد به حرکت درآمدن افکت‌های جذابی خواهید بود که مسلماً چشم‌های هر کاربری را نوازش می‌دهد. با پیدا شدنِ آهنگِ مورد نظر، اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد تا ضربِ آهنگ‌ را با فلش موبایلتان هماهنگ کنید. کافی است چراغ‌های محیطی که در آن قرار دارید، خاموش کنید و موسیقی را با صدای بلند، همراه با این ویژگی پخش کنید؛ خواهید دید حسی که با این‌کار نسبت به آهنگ پیدا می‌کنید، بسیار خاص و لذت‌بخش است؛ حال تصور کنید اتصال دستگاهتان به بلندگوهای قدرت‌مند چگونه خواهد بود!

البته ویژگی‌های این اپلیکیشن تنها به موردِ بالا خلاصه نمی‌شود و موارد جذاب دیگری نیز درباره‌ی آن باقی مانده است.

تمام موسیقی‌های یافت‌شده توسط این اپلیکیشن، در صفحه‌ی تاریخچه (History) ذخیره می‌شود و می‌توانید بعدها به تمام نام‌ها دسترسی داشته باشید. بنابراین دیگر نیازی نیست که آهنگ يافت‌شده را سریعاً به‌ خاطر بسپارید؛ زیرا Beatfind این کار را برای شما انجام می‌دهد.

در توضیحات این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل‌پلی آمده است:

Beatfind می‌تواند موسیقی‌ که در اطرافتان در حال پخش است، تشخیص بدهد. برای تجربه‌ای بهترِ مهمانی‌، دکمه‌ی روشنایی را فشار دهید و خود را برای افکت برق‌مانند فلش دستگاهتان که با ضرب آهنگ همگام است، آماده کنید.

Beatfind‌ تاکنون بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار بار دانلود شده است و از مجموعِ ۲۷۸۷ رأی‌دهنده، توانسته به امتیاز ۴.۳ دست پیدا کند.

متأسفانه این اپلیکیشن تنها برای دستگاه‌های اندرویدی در دسترس قرار دارد و کاربران سیستم‌عامل iOS ‌فعلاً امکان استفاده از آن را ندارند.

دانلود اپلیکیشن


تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

تویوتا در نمایشگاه خودروی شیکاگو از سری TRD Pro مدل‌های آماده آف‌رود خودروهای تاکوما، 4رانر و توندرا رونمایی خواهد کرد که با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در سیستم تعلیق برای رانندگی در انواع زمین‌های ناهموار همراه هستند. علاوه بر مجموعه‌ای از تغییرات ظاهری، اکنون آن‌ها از کمک‌فنرهای ۲.۵ اینچی بای‌پس داخلی فاکس استفاده می‌کنند. برای هر سه خودرو نیز سه رنگ مختلف سفید (Super White)، سیاه میدنایت متالیک (Midnight Black Metallic)‌ و رنگ انحصاری سری TRD یعنی آبی جادو (Voodoo Blue) در دسترس خواهد بود.

در کمک‌فنرهای فاکس مناطق گذرگاهی چندگانه وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد در ابتدا نرم باشند؛ اما هنگامی که پیستون داخلی از آن‌ها عبور می‌کند، به‌مرور سفت می‌شوند. مخازن خارجی در عقب حجم روغن را افزایش می‌دهند تا عملکرد تعلیق نرم‌تر باشد و حفاظ کمک‌فنر قطعات را از گرد و غبار محافظت می‌کند تا دچار خرابی نشود.

تغییرات سیستم تعلیق خودروی تویوتا تاکوما TRD پرو ۲۰۱۹، در هنگام ناهموار شدن جاده به آن کمک زیادی می‌کنند. فنرها ارتفاع سواری جلو را به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهند و یک میله موج‌گیر بزرگ‌تر در جلو برای فرمان‌پذیری بهتر وجود دارد. در قسمت پایین خودرو سینی زیر موتور از اجزای مکانیکی مهم محافظت می‌کند و با حروف قرمزرنگ TRD مشخص می‌شود. رینگ‌های ۱۶ اینچی سیاه، ارتفاع خودرو را در جلو و عقب به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهند و در لاستیک‌های مخصوص زمین‌های ناهموار و صعب‌العبور (لاستیک‌ همه‌جارو) گودیر رانگلر کِولار (Goodyear Wrangler Kevlar) قرار می‌گیرند.

اصلاحات بیرونی خودرو شامل چراغ‌های عقب و مه‌شکن LED، قاب‌های سیاه در اطراف چراغ‌های عقب و خروجی اگزوز کرومی سیاه‌رنگ است. خریداران همچنین می‌توانند ورودی هوای صحرایی TRD را به‌صورت اختیاری انتخاب کنند که در کنار ستون جلوی خودرو بالا می‌آید و به پیشرانه اجازه می‌دهد که از هوای بدون گردوغبار تنفس کند.

Toyota TRD Pro

کابین آماده‌ی آف‌رود تویوتا تاکوما (Tacoma) مکان خوبی برای ماجراجویی خواهد بود. ناوبری بخش استاندارد از سیستم اطلاعات و سرگرمی است و ساب‌ووفر نیز برای استریو وجود دارد. صندلی‌های چرمی دارای آرم TRD Pro روی پشت‌سری‌ها هستند و آرم این برند تجاری روی پادری‌های کف خودرو نیز وجود دارد.

 

خریدارانی که به دنبال کابین کوچک‌تر با قابلیت‌های مشابه تاکوما هستند، می‌توانند نسخه TRD Pro خودروی تویوتا توندرا (Tundra) را انتخاب کنند. فنرهای اصلاح‌شده سیستم تعلیق این خودرو ۵ سانتی‌متر به ارتفاع سواری جلو و ۳.۸۱ سانتی‌متر به کورس چرخ اضافه می‌کنند. این قطعات همچنین بیش از ۵ سانتی‌متر به کورس چرخ‌های عقب می‌افزایند؛ در نهایت سینی زیر موتور در زیر خودرو از اجزای مهم در جاده‌های ناهموار و سخت محافظت می‌کند.

تویوتا توندرا TRD پرو همانند خودروی تاکوما در اطراف چراغ‌های LED جلو از زه‌های سیاه استفاده می‌کند که چراغ‌های مه‌شکن را نیز می‌پوشانند. روی کاپوت بادگیر جدیدی نصب شده است و رینگ‌های ۱۸ اینچی پنج پره سیاه‌رنگ BBS، وزن فنربندی‌نشده خودرو را به میزان ۶ کیلوگرم کاهش می‌دهند؛ همچنین یک جفت خروجی اگزوز سیاه از عقب خودرو بیرون می‌آید. فضای داخلی کابین از جمله صندلی‌های چرمی، پادری‌های کف خودرو و نشان موجود در کنسول مرکزی با آرم TRD Pro تزئین می‌شوند؛ این تزئینات همراه با دوخت قرمز، فضای جالبی به داخل خودرو می‌بخشد.

toyota 4runner 2019 / تویوتا 4رانر آف‌رود

در نهایت نسخه TRD Pro خودروی 4رانر (4Runner) نیز تغییرات مشابهی دارد که از آن جمله می‌توان به چراغ‌های مه‌شکن LED و قاب دودی در اطراف چراغ‌های جلو اشاره کرد. فنرهای ارتقاءیافته، ارتفاع سواری و کورس چرخ جلو را به میزان ۲.۵ سانتی‌متر افزایش می‌دهند. در قسمت زیرین خودرو نیز سینی موتور با آرم TRD وجود دارد؛ رینگ‌های ۱۷ اینچی سیاه، ۲.۵ سانتی‌متر به ارتفاع سواری خودرو می‌افزایند و از لاستیک‌‌های همه‌جارو مخصوص زمین‌های ناهموار نیتو ترا گراپلر (Nitto Terra Grappler) بهره می‌برند. باربند سقفی استاندارد مکانی خوب برای قرار دادن اسباب و وسایل لازم در گشت‌وگذار صحرایی فراهم می‌کند که واقعا برای این خودروی آف‌رود ضروری به نظر می‌رسد. در داخل کابین ترکیب مشابهی از آرم TRD برای تزئین خودرو وجود دارد و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی به‌صورت استاندارد همراه با قابلیت ناوبری ارائه می‌شود.

 

 

 

 
 


تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

امروزه استفاده از دوربین های لیزری و دید در شب امری متداول در یگان‌های نظامی است. اما شاید استفاده از این نوع دوربین‌ها بیشتر بین تک تیراندازها و فرماندهان متدوال باشد. 

این دوربین‌ها از آنجایی که قابلیت رصد مسافت‌های بیشتری نسبت به دوربین‌های عادی را داشته و از سویی قابلیت استفاده در تاریکی مطلق و شرایط بد جوی را دارند، برای تک‌تیراندازها و فرماندهان نظامی و همچنین سامانه‌هایی که نیاز به هدفگیری دقیق دارند مورد استفاده بیشتری قرار دارند.

اما در مقابل این دوربین‌ها، تجهیزاتی هم برای کشف دوربین‌های حرارتی و لیزری ساخته شده است که به یگان‌های نظامی این قابلیت را می‌دهد تا درصورتی که نیروی طرف مقابل آنها از دوربین حرارتی یا لیزری استفاده می‌کند، موقعیت او را کشف کند. استفاده از چنین تجهیزاتی به ویژه برای پیداکردن موقعیت تک‌تیراندازهای دشمن که از استتار مناسبی هم بهره‌مندند، بسیار موثر است.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران که توانایی ساخت انواع دوربین‌های حرارتی و لیزری برای کابردهای متفاوت را دارد، موفق به ساخت دوربینی شده است که می‌تواند دوربین‌های حرارتی و لیزری دشمن را هم کشف کند.

دوربین لنزیاب لیزری RU-15 قابلیت آن را دارد تا در طیف 830 نانومتر، انواع دوربین‌های فعال و غیر فعال را تا فاصله 1500 متری کشف کند.  این دوربین می‌تواند با زوم 34 برابر خود، موقعیت جغرافیایی هرگونه دوربین و تجهیزات اپتیکی مخفی شده لیرزی و حرارتی (مانند موشک انداز‌های ضدزره، سامانه‌های مراقبت اپتیکی و ....) و یا تک‌تیراندازها را کشف کند.

امواج ارسالی از سوی این دوربین در برخورد با سطوح  مورد استفاده در لنز تجهیزات اپتیکی، به صورت یک لکه رنگی روی صفحه نماش لنزیاب RU-15 به نمایش در می‌آید و موجب کشف موقعیت دشمن می‌شود.

وزن این دوربین 2/5 کیلوگرم و اندازه آن 10*21*26 سانتی متر است. دوربین لنزیاب لیزری RU-15 در دمای منفی 30 درجه تا مثبت 50 درجه سانتیگراد قادر به فعالیت است و از یک باتری قابل شارژ با مداومت کاری 110 دقیقه برخوردارد است.

کاربری آسان، قابلیت نصب روی سه پایه، استفاده از تکنولوژی OLED و دارا بودن استاندار نظامی MIL-STD-810F از دیگر قابلیت‌های این دوربین است.


لنزیاب RU-15 نصب شده روی سه پایه


لنزیاب RU-15


نمونه‌ای از نحوه عملکرد لنزیاب RU-15



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

روبات غول‌پیکر شرکت furrion با ارتفاع ۴.۵ متر و وزن ۳.۶ تن می‌تواند با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این وسیله با الهام از  لباس‌های روباتیک انیمیشن گاندام (gundam) ساخته‌ شده و به دنیای واقعی راه پیدا کرده همچنین شرکت سازنده این وسیله را Prosthesis (پروتز) نامیده است.

پروتز در واقع یک اسکلت خارجی با وزن ۴.۶ تن و حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت است و شرکت اعلام کرده که باتری‌های استفاده شده در آن شارژ لازم برای یک ساعت کار مداوم روبات را تامین می‌کنند.جالب اینجاست که پروتز یک روبات مستقل نیست و برای حرکت به راننده نیاز دارد.

فوریون که از سال ۲۰۰۴ با تولید محصولات لوکس و بالارده الکترونیکی اغاز به کار کرده درنظر دارد که مسابقات رانندگی با این ربات را راه‌اندازی کند. تا کنون هیچ صحبتی در رابطه با قیمت این وسیله نشده است اما با توجه به سابقه اکثر محصولات این شرکت احتمالا شما توانایی خرید آن را ندارید! 

در ادامه میتوانید ویدیو منتشر شده از عملکرد این وسیله را ببینید:

 

دانلود از اپارات



تاريخ : شنبه 21 بهمن 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 1246 1247 1248 1249 1250 ... 3356 صفحه بعد