همانطور که میدانید، سیستمعامل ویندوز این قابلیت را در اختیار شما قرار میدهد که پس از گذشت مدتی از غیر فعال بودن و استفاده نکردن از آن، سیستم شما به حالت خواب، خاموش یا قفل برود. اما مسئلهای که وجود دارد این است که بعد از عملیات قفل (Lock) ویندوز، مانیتور شما بهصورت خودکار خاموش نخواهد شد و این امر موجب استفادهی بیهوده از برق میشود.
با این توصیفات، چگونه میتوان کاری کرد که با زدن کلید میانبر قفل ویندوز (Win + L)، نمایشگر هم بدون تنظیم دستی و بهصورت خودکار خاموش شود؟
ما به شما نرمافزار کمحجم و پرتابل MPowerSaver را پیشنهاد میکنیم که در عین سادگی و علاوه بر قابلیت خاموش کردن خودکار نمایشگر بعد از هر بار قفل، امکان زمانبندی برای ریستارت، هایبرنیت و خاموش شدن را در اختیار شما قرار میدهد.
نرمافزار MPowerSaver کمحجم است و نیازی به نصب ندارد. این نرمافزار را میتوانید را از این لینک دانلود کنید. برنامه را اجرا و یک بار برای همیشه آن را به حالت دلخواه خود تنظیم کنید. آیکون این برنامه در نوار وظیفه قرار میگیرد. میتوانید برای ادامهی کار، پنجرهی اصلی برنامه را ببندید یا روی گزینهی Minimize کلیک کنید تا تنها آیکون آن در نوار وظیفه ویندوز نشان داده شود.
این برنامهی کاربردی را چگونه ارزیابی میکنید؟
شش سال پیش در چنین روزی بود که خبری به نقل از یک منبع آگاه در نیروهای مسلح در صداوسیما و خبرگزاریها منتشر شد مبنی بر اینکه یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین فوق پیشرفته آمریکایی به نامRQ-170 که از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود، توسط نیروهای جنگ الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت کنترل درآمد و به صورت سالم به زمین نشانده شد. این خبر بلافاصله به خبر اول اکثر رسانههای جهان تبدیل شد.
با انتشار این خبر، مقامات آمریکایی که از قدرت اطلاعاتی و الکترونیکی نیروهای نظامی ایران و از افتضاح خود دستپاچه شده بودند، ابتدا یا سکوت کردند یا آن را تکذیب کردند اما بعد با انتشار تصاویر این هواپیمای جاسوسی توسط نیروهای مسلح که در ادامه میبینید و پخش آنها از صداوسیما، مجبور به تأیید این خبر شدند اما آمریکاییها برای انکار اقدام جاسوسی خود، اعلام کردند که هواپیما به علت نقص سیستم موقعیتیابی وارد خاک ایران شده است.
اولین فیلم منتشر شده از پهپاد جاسوسی آمریکا
این پهپاد از پیشرفتهترین پهپادهای جاسوسی آمریکا به شمار میرفت. سیستمهای جاسوسی و کنترل آن به قدری پیشرفته بودند که تقریباً به کنترل درآوردن آن توسط ایران برای کارشناسان جهانی غیرقابل باور مینمود.
در فیلم زیر میتوانید اطلاعاتی از مشخصات فنی این هواپیما و همچنین سختی رهگیری آن را به دست آورید.
واکنش کاربران به موفقیت بزرگ سپاه
این پیروزی بزرگ که موجب ایجاد غرور ملی در همه ایرانیان به هر سلیقه سیاسی شده بود، موجب شد که کاربران فضای مجازی به این حادثه واکنش نشان دهند و از نیروهای مسلح به خاطر این پیروزی تشکر کنند که در ادامه به برخی از آنان اشاره میشود.
* 100 دانه پهپاد ، دسته به دسته
با نظم و ترتیب، همش نشسته
هر پهپادی هست، به روز و زیبا
عـِلم زیادی، در سینه آن
دوربینهایش، پیچیده هستند
چون آلیاژها، رادار گریزند
هم موشکانداز، هم دیدبان است
نو هست و خوش دست، پهپاد نام است
*واکنش سپاه به تکذیب خبر شکار پهباد آمریکایی
آمریکایی ها هواپیماهای بدون سرنشین شان را دوباره شمارش کنند!!!
پینوشت: همین متلک برای یانکی ها کافیه!!!
*پــهنای خلیجمان پر از صیاد است
قلاب به دست، روز وشب آماده است
از جــمله شــکارهای تفــریحی آن
این خرمگس معرکهاش «پـــهپاد» است!
*ما نشسته بودیم دور هم با بچه ها تصمیم گرفتیم چند روز تعطیلی رو بریم شکار پهپاد.شما هم میتونید بزنید به دشت و دمن یه RQ 170 یه Scan Eagle صید کنید.
*میگما ،تا چن وخ دیگه میتونیم تو سواحل خلیج فارس یه باغ بهپاد(باغ پرندگان) بزنیم بلیطشم به دلار حساب کنیم مردم دنیا بیان تماشا!
والا :))
*پسر خالم دوم دبیرستانه
میخوان واسه درس آمادگی دفاعیشون به جای میدون تیر ببرن سواحل خلیج فارس شکار پهپاد
*امروز روز تولدم بود! وقتی کادوها رو باز کردم دیدم همشون پهباد آمریکایی است!
نگو همه اقوام و فامیل رفتن خلیج همیشه فارس و هر کدوم یکی یه پهباد زدن و کادوپیچش کردن و روز تولدی برام آوردن!
*از دریادلان غیور ارتش آمریکا که هر بار به ما پهپاد دیگری هدیه می دهند، صمیمانه سپاسگزاریم!!!
*پهپاد رفته عکس بیاره ... سپاه طاقت نداره ...
روی هوا روی زمین اونو به دست میاره ...
(با لحن خونه مادر بزرگه)
*وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
آموزش شکار پهپاد از سال آینده در کتاب های کلاس ششم ابتدایی گنجانده خواهد شد!!!
بازتاب شکار پهپاد آمریکایی در رسانههای خارجی
پیروزی بزرگ ایران و شکست بیسابقه آمریکاییها واکنشهایی گستردهای در رسانههای بینالمللی به همراه داشت که در ادامه به بخشی از آنها اشاره میکنیم.
سی بی اس آمریکا: هواپیمایی که در حمله الکترونیکی بدست ایران افتاده بود، نمایش داده شد. رئیس شرکت سازنده این هواپیما می گوید: ایران پیچیده ترین دارایی اطلاعاتی آمریکا را بدست اورده است.
دیلی میل: این تصاویر نشان داد ادعای آمریکا در مورد ادعای نقص فنی و سقوط هواپیما دروغ بوده، چون هواپیما به طور کامل سالم است.
آسوشیتدپرس: آمریکا این اقدام را تأیید کرده است.
فاکس نیوز: ایران هواپیمای آمریکایی را که گفته شده در ایران جاسوسی می کرده در تلویزیون نمایش داد.
سی بی اس: اگر هواپیمایRQ-170 که در تلویزیون ایران تصاویر آن منتشر شد همان هواپیمای "جانور قندهار" باشد، بسیاری از بدترین کابوسهای های تحلیلگران اطلاعاتی، به وقوع خواهد پیوست.
این شبکه آمریکایی در گزارش خود از پذیرش این واقعیت که نیروهای مسلح ایران طی حمله ای الکترونیکی موفق شدند این هواپیما را تحت کنترل بگیرند، خودداری کرد.
سی بی اس ادامه داد: به نظر می رسید که هواپیما تقریبا سالم بوده و به ایران این فرصت بزرگ را داده است تا فناوری های جمع آوری اطلاعات حساس را در اختیار بگیرد.
رویترز: اوباما در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ایالات متحده همه گزینه ها را راجع به ایران لحاظ می کند و با متحدین خود از جمله اسراییل تعامل کافی دارد.
این گزارش حاکیست،اوباما از هرگونه پاسخ راجع به ماجرای پهپاد آمریکایی خودداری کرد.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست: تلویزیون ایران تصاویری از یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین آمریکایی را پخش کرد که سه روز پیش اعلام شده بود در مرز شرقی ایران به دست نیروهای مسلح این کشور افتاده است. علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی امریکا بدست نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که ایران سفیر سوئیس در تهران را نیز برای توضیح درباره این اقدام آمریکا احضار کرده است.
بی بی سی: ایران هواپیمای تجسسی آمریکا را نمایش داد. تلویزیون ایران تصاویری از یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین آمریکایی را پخش کرد که سه روز پیش اعلام شده بود در مرز شرقی ایران به دست نیروهای مسلح این کشور افتاده است. منابع نظامی ایران می گویند که این هوایپما را "با خسارت اندکی" در اختیار گرفتهاند. در تصاویر تلویزیونی هم دیده می شد که بدنه هواپیمای به نمایش گذاشته شده، ظاهرا سالم است.
هاآرتص اسرائیل: مشخصات فنی هواپیماهای تجسسی آمریکا معمولا اعلام نمی شود اما فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در تلویزیون ایران اعلام کرده است که طول دو بال این هواپیما حدود ۲۶ متر، طول بدنه ۴ و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و ۸۴ سانتی متر است. ساعاتی پس از آنکه ایران اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را سرنگون کرده است، نیروهای ائتلاف به رهبری ناتو در افغانستان در بیانیهای به انتشار این خبر واکنش نشان دادند.
در این گزارش تلویزیونی هم میتوانید بخشی از واکنشهای رسانههای تصویری جهان را به اتفاق ببینید.
ساخت پهپاد با بهرهگیری از مهندسی معکوس
پس از این پیروزی شکوهمندانه، مهندسان نیرویهای مسلح ما با مهندسی معکوس این هواپیما را در ایران تولید و در مراسمی با حضور رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیتالله خامنهای از آن رونمایی کردند که در ادامه تصاویر این مراسم را میبینید.
افراد متخصص معتقدند در زمینهی عکاسی سلفی، نور یک وسیلهی حیاتی برای خلق حالت است. بر این اساس یک شرکت طراحی محصول ایتالیایی، بهنام دیجیتال هبیتز (Digital Habits) ابزاری برای ایجاد تطبیق نور ارائه است؛ لامپی که با تشخیص رنگ محیط میتواند نور خود را بهصورت آنی با آن مطابقت دهد.
ویدئوی بالا نشان میدهد که لامپ، نور را تغییر میدهد تا با دو رنگی که در حال چرخش هستند، مطابقت داشته باشد؛ یکی صفحهی قرمز در زیر و دیگری ماشین زرد که به آرامی درون قاب حرکت میکند. چرخش رنگ (Color swing) با یک حسگر فرو سرخ که در زیر آن قرار دارد، کار میکند. این حسگر، رنگ هر آنچه در زیر آن است تشخیص میدهد. البته این فناوری جدید نیست. در واقع میتوان لامپ حساس به رنگ را با یک حسگر رنگ هشت دلاری محصول شرکت Adafruit RGB ساخت و با آموزشهای آنلاین آردینو در این زمینه همراه بود. اما دقت داشته باشید که ویدیو چقدر خوب و جالب ساخته شده است. به عکسهای سلفی فکر کنید!
در حال حاضر، چرخش رنگ فقط یک نمونهی اولیه است. این شرکت در قالب یک ایمیل گفته است: «بیایید این پروژه را یک آزمایش بدون هیچ کاربرد عملی در نظر بگیریم که هیچ برنامهای برای قرار دادن آن در خط تولید وجود ندارد.» البته این گفته خوشایند نیست؛ اما در صورتی که شما اهمیت چندانی برای طراحی ارزشمند ایتالیایی قایل نیستید، خوب است بدانید که آمازون محصولی با عنوان لامپ حسگر رنگ جادویی که تغییر رنگش بسیار ابتدایی و مضحک است، با قیمت ۹۹ دلار میفروشد.
در چند روز گذشته، شرکت های اینترنتی تعرفههای غیر حجمی خود را اعلام کردند که شاهد بالا و پایین شدن بسیاری نیز در این میان بودیم. با توجه به مهلت آخر وزیر ارتباطات، احتمال آنکه طرحهای اعلامشده، نهایی شوند بسیار زیاد است (هرچند ممکن است تغییر کنند). بر همین اساس اقدام به ساخت جدولی از تمام تعرفههای اعلامشده و طرحهای تشویقی برای هر سرویس کردیم تا بتوانید با مقایسه ترافیکها و همچنین طرحهای تشویقی هر شرکت، بهترین تصمیم را بگیرید.
نکات ضروری قبل از مطالعه جدول
- ترافیکهای درجشده در جدول، همگی بهصورت آزاد هستند و امکان استفاده برای ترافیک داخل و خارج را خواهند داشت. شرکتهای اینترنتی در جدولهای مخصوص خودشان این اعداد را بر اساس سقف ترافیک داخل ثبت کردهاند که کمی گمراهکننده است. ما در این جدول، ترافیک آزادانه را محاسبه و ثبت کردهایم. بنابراین از تمام حجمهای درجشده می توانید برای ترافیک خارج استفاده کنید.
- ترافیک داخل بهصورت نیمبها از اعداد ثبتشده کسر خواهد شد. برای مثال اگر یک گیگابایت از سرور خارج (برای مثال یوتیوب) استفاده کنید همان یک گیگ، اما اگر یک گیگابایت از سرور داخل ایران (برای مثال آپارات) استفاده کنید تنها ۵۰۰ مگابایت از حجم شما کاسته خواهد شد. این رقم برای سرویس پیشگامان، یکسوم محاسبه خواهد شد.
- تمامی تعرفهها از سایت رسمی شرکتها برگرفته شده؛ اما ممکن است در چند روز آینده تا تصویب نهایی، مجدد دچار تغییر شوند.
- بستههای تشویقی درجشده از سایت و پشتیبان رسمی شرکتها برگرفته شده است؛ اما تضمینی برای برقرار بودن همیشگی آنها نیست
- طبق گفته مسئولان، ترافیک داخل باید شامل تمامی سایتهای داخل ایران باشد؛ نه فقط لیست منتخبی که چندی پیش منتشر شده بود
پژوهشگران دانشگاه امآیتی راهی جدید برای تبدیل کربن دیاکسید نیروگاهها به محصولی سودمند یافتهاند. محصول مورد نظر میتواند بهعنوان سوخت خودروها، کامیونها و هواپیماها استفاده شود و در عین حال بهعنوان مادهی شیمیایی خام در موارد بسیاری کاربرد داشته باشد.
ژائو یو وو، دانشجوی پسادکتری دانشگاه امآیتی، با همکاری احمد قنیم، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه رونالد سی کرین، سیستمی بر مبنای غشا توسعه دادهاند. غشای استفادهشده در این سیستم از لانتانیوم، کلسیم و اکسید آهن ساخته شده است. طرز کار این غشا بدین شکل است که اکسیژن کربن دیاکسید از غشا عبور میکند و مونوکسید کربن در آن سوی غشا باقی میماند.
دانشمندانی که این غشا را توسعه دادهاند، میگویند این غشا نسبت به اکسیژن، کاملا گزینشپذیر است. فرایند جداسازی در دماهای خیلی بالا، در حدود ۹۹۰ درجه سلسیوس انجام میشود.
نکتهی مهم در این فرایند این است که اکسیژن جداشده از کربن دیاکسید تا زمان رسیدن به سوی دیگر غشا، در جریان باشد. میتوان برای تسهیل این کار از خلأ استفاده کرد؛ اما انرژی بسیار زیادی برای ایجاد خلأ لازم خواهد بود. در عوض از جریانی از سوخت، مانند هیدروژن یا متان استفاده میشود. این ترکیبات بهراحتی اکسید میشوند و به تفاوت فشار در طرفین غشا بهمنظور حرکت دادن اکسیژن نیازی ندارند.
کربن مونوکسید حاصل میتواند بهعنوان سوخت استفاده شود. از سوی دیگر میتوان کربن مونوکسید حاصل را با آب، هیدروژن یا مخلوطی از هر دو ترکیب کرد و سوخت هیدروکربنی مایع به دست آورد. از مونوکسید کربن میتوان برای تولید مواد شیمیایی مانند متانول یا مخلوطی از گازها استفاده کرد.
گرمای مورد نیاز برای این فرایند از انرژی خورشیدی یا انرژی هدررفتهی نیروگاه تأمین خواهد شد. به عبارت دیگر، گرمای مورد استفاده بهصورت انرژی در سوخت شیمیایی ذخیره خواهد شد.
این فرایند مشابه پروژههای جذب کربن است که در سراسر دنیا انجام میشود. بر کسی پوشیده نیست که ما نمیتوانیم سطح نشر کربن کنونی خود را کاهش دهیم؛ بنابراین باید مشکل را از جای دیگری حل کرد.
این تکنیک خاص پتانسیل فراوانی دارد. این تکنیک نهتنها مشکل نشر کربن را حل میکند؛ بلکه روشی است که با توجه به تولید سوخت در مراحل پایانی، هزینهی انجام خود را تأمین میکند. سازندگان این فرایند میگویند نیروگاههای برقی که از گاز طبیعی استفاده میکنند، میتوانند به گونهای از این سیستم استفاده کنند که گاز مورد استفاده در دو جا استفاده شود: بخشی از گاز طبیعی برای تولید الکتریسیته سوزانده و کربن دیاکسید تولید میشود و از سوی دیگر بخشی دیگر آن منبع سوخت لازم برای جداسازی اکسیژن در غشا خواهد بود. نیروگاه با استفاده از چنین طرحی، سین گاز (مخلوطی از کربن مونوکسید و هیدروژن) را بهعنوان درآمدی اضافه تولید خواهد کرد.
قدم بعدی این پژوهش، بررسی بهترین راه برای افزایش سرعت عبور اکسیژن از غشا خواهد بود. تلاشهایی نیز برای تبدیل غشا به راکتور و جفت کردن راکتور با مکانیزم تولید سوخت صورت گرفته است. گرمای لازم برای این فرایند از طریق انرژی خورشیدی و گرمای هدررفته نیروگاه تأمین خواهد شد.
پژوهشگران دانشگاه امآیتی راهی جدید برای تبدیل کربن دیاکسید نیروگاهها به محصولی سودمند یافتهاند. محصول مورد نظر میتواند بهعنوان سوخت خودروها، کامیونها و هواپیماها استفاده شود و در عین حال بهعنوان مادهی شیمیایی خام در موارد بسیاری کاربرد داشته باشد.
ژائو یو وو، دانشجوی پسادکتری دانشگاه امآیتی، با همکاری احمد قنیم، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه رونالد سی کرین، سیستمی بر مبنای غشا توسعه دادهاند. غشای استفادهشده در این سیستم از لانتانیوم، کلسیم و اکسید آهن ساخته شده است. طرز کار این غشا بدین شکل است که اکسیژن کربن دیاکسید از غشا عبور میکند و مونوکسید کربن در آن سوی غشا باقی میماند.
دانشمندانی که این غشا را توسعه دادهاند، میگویند این غشا نسبت به اکسیژن، کاملا گزینشپذیر است. فرایند جداسازی در دماهای خیلی بالا، در حدود ۹۹۰ درجه سلسیوس انجام میشود.
نکتهی مهم در این فرایند این است که اکسیژن جداشده از کربن دیاکسید تا زمان رسیدن به سوی دیگر غشا، در جریان باشد. میتوان برای تسهیل این کار از خلأ استفاده کرد؛ اما انرژی بسیار زیادی برای ایجاد خلأ لازم خواهد بود. در عوض از جریانی از سوخت، مانند هیدروژن یا متان استفاده میشود. این ترکیبات بهراحتی اکسید میشوند و به تفاوت فشار در طرفین غشا بهمنظور حرکت دادن اکسیژن نیازی ندارند.
کربن مونوکسید حاصل میتواند بهعنوان سوخت استفاده شود. از سوی دیگر میتوان کربن مونوکسید حاصل را با آب، هیدروژن یا مخلوطی از هر دو ترکیب کرد و سوخت هیدروکربنی مایع به دست آورد. از مونوکسید کربن میتوان برای تولید مواد شیمیایی مانند متانول یا مخلوطی از گازها استفاده کرد.
گرمای مورد نیاز برای این فرایند از انرژی خورشیدی یا انرژی هدررفتهی نیروگاه تأمین خواهد شد. به عبارت دیگر، گرمای مورد استفاده بهصورت انرژی در سوخت شیمیایی ذخیره خواهد شد.
این فرایند مشابه پروژههای جذب کربن است که در سراسر دنیا انجام میشود. بر کسی پوشیده نیست که ما نمیتوانیم سطح نشر کربن کنونی خود را کاهش دهیم؛ بنابراین باید مشکل را از جای دیگری حل کرد.
این تکنیک خاص پتانسیل فراوانی دارد. این تکنیک نهتنها مشکل نشر کربن را حل میکند؛ بلکه روشی است که با توجه به تولید سوخت در مراحل پایانی، هزینهی انجام خود را تأمین میکند. سازندگان این فرایند میگویند نیروگاههای برقی که از گاز طبیعی استفاده میکنند، میتوانند به گونهای از این سیستم استفاده کنند که گاز مورد استفاده در دو جا استفاده شود: بخشی از گاز طبیعی برای تولید الکتریسیته سوزانده و کربن دیاکسید تولید میشود و از سوی دیگر بخشی دیگر آن منبع سوخت لازم برای جداسازی اکسیژن در غشا خواهد بود. نیروگاه با استفاده از چنین طرحی، سین گاز (مخلوطی از کربن مونوکسید و هیدروژن) را بهعنوان درآمدی اضافه تولید خواهد کرد.
قدم بعدی این پژوهش، بررسی بهترین راه برای افزایش سرعت عبور اکسیژن از غشا خواهد بود. تلاشهایی نیز برای تبدیل غشا به راکتور و جفت کردن راکتور با مکانیزم تولید سوخت صورت گرفته است. گرمای لازم برای این فرایند از طریق انرژی خورشیدی و گرمای هدررفته نیروگاه تأمین خواهد شد.
بازدید از سایتهای اینترنتی یا به اصطلاح وبگردی به امری متداول و روزمره تبدیل شده است. دانلود انواع فایلها نیز از جمله کارهایی است که قطعا در هنگام وبگردی با آن مواجه خواهید شد. دانلود فایل با مرورگر اینترنت، شما را با مشکلات و محدودیتهایی روبهرو میکند؛ چون مرورگرها قادر به افزایش سرعت دانلود، تقسیم کردن فایلهای پرحجم به قسمتهای کوچکتر، زمانبندی و حتی توقف و ادامه دانلود نیستند. همچنین وقتی مجبورید در ساعات خاصی از شبانهروز دانلود کنید، قطعا به یک نرمافزار مدیریت دانلود نیاز خواهید داشت. پس اگر از جمله افرادی هستید که موزیکها، فیلمها و بازیهای خود را از اینترنت دانلود میکنید، با مطالعه این مقاله از زومیت میتوانید با بهترین ابزارهای مدیریت دانلود آشنا شوید.
۱- Free Download Manager
Free Download Manager شما را قادر میسازد یک فایل را از چند منبع مختلف دریافت کنید؛ یعنی وقتی یکی از سرورهایی که فایل در آن قرار دارد سرعت بالایی ندارد، این نرمافزار میتواند فایل مورد نظر را از سرور دیگری دانلود کند. همانطور که از نام این برنامه پیدا است، کاملا رایگان است و هیچگونه تبلیغات آزاردهندهای در محیط برنامه مشاهده نمیکنید. FDM دارای ۲ نسخه است؛ نسخه ۳.۹ برای سیستمهای قدیمی با سختافزار ضعیف و نسخه ۵.۱ با استفاده از رم بیشتر و گرافیک بهتر. در حالت کلی از ویژگیهای Free Download Manager میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ابزار شتابدهنده دانلود
- پشتیبانی از فایلهای بیتتورنت با استفاده از پروتکل BitTorrent
- پیشنمایش فایلهای صوتی و تصویری در زمان دانلود و قبل از کامل شدن
- دانلود ویدیوها از Youtube و سایتهای مشابه
- توقف و ادامه دانلود در صورت بروز مشکل و قطعی اینترنت
- امکان ایجاد محدودیت در پهنای باند مصرفی برنامه
- مدیریت و سازماندهی فایلهای دانلودشده در فولدرهای خاص
- برنامهریزی و زمانبندی دانلودها
- سازگاری با مرورگرهای متداول
- کاملا رایگان
ویژگیهای مخصوص نسخه ۵.۱:
- رابط کاربری بسیار جذاب
- قابل نصب روی Windows و Mac OS X
ویژگیهای مخصوص نسخه ۳.۹:
- نرمافزاری متن باز (open source)
- کنترل از راه دور از طریق اینترنت
- جستجوگر سایت و امکان مشاهده درختی سایتها (نقشه سایت)
- ابزار HTML Spider برای دانلود کامل یک سایت
- قابلیت دانلود از سرورهای کمکی
- امکان دانلود بخشی از یک فایل زیپ
- پشتیبانی و سازگاری با آنتیویروسهای مختلف
- پشتیبانی از زبان فارسی
- قابل نصب روی Windows
۲- Internet Download Manager
Internet Download Manager یک نرمافزار بسیار معروف و محبوب در زمینه مدیریت دانلود است. سرعت بالا در دانلود فایلها و سازگاری با انواع مرورگرهای اینترنت از مشخصات بارز این نرمافزار است. IDM رایگان نیست و ۲۹.۹۵ دلار قیمت دارد؛ اما میتوان ۳۰ روز بهصورت آزمایشی آن را دانلود و استفاده کرد. دیگر خصوصیات این برنامه بهشرح زیر است:
- سرعت بالای دانلود
- سازگاری با تمامی مرورگرهای متداول
- پشتیبانی و سازگاری با آنتیویروسهای مختلف
- مدیریت و سازماندهی فایلهای دانلودشده در فولدرهای خاص
- امکان صفبندی دانلودها
- برنامهریزی و زمانبندی دانلودها برای دانلود شبانه
- دانلود ویدیوها از Youtube و سایتهای مشابه
- دانلود کامل محتویات سایتها با ابزار Grabber
- توقف و ادامه دانلود در صورت بروز مشکل و قطعی اینترنت
- امکان ایجاد محدودیت در پهنای باند مصرفی برنامه
- رابط کاربری ساده و مناسب
- حجم بسیار کم برنامه و استفاده ناچیز از حافظه رم
- پشتیبانی از زبان فارسی
- قابل نصب روی Windows
۳- Download Accelerator Plus
Download Accelerator Plus یکی دیگر از نرمافزارهای معروف مدیریت دانلود است که شاخصه اصلی آن، موتور شتابدهنده دانلود به شمار میآید. DAP یک نسخه پریمیوم هم دارد که قیمت آن ۲۴.۹۵ دلار است؛ البته نسخه رایگان آن نیز تمام نیازهای شما را در زمینه دانلود برآورده میکند، تفاوت این ۲ نسخه در سطح امنیتی پایینتر و نمایش تبلیغات درمحیط برنامه برای نسخه رایگان است.
- افزایش سرعت دانلود با استفاده از شتابدهنده
- پیشنمایش فایلهای صوتی و تصویری در زمان دانلود و قبل از کامل شدن
- دانلود ویدیوها از Youtube و سایتهای مشابه درفرمتهای مختلف
- توقف و ادامه دانلود در صورت بروز مشکل و قطعی اینترنت
- امکان ایجاد محدودیت در پهنای باند مصرفی برنامه
- مدیریت و سازماندهی فایلهای دانلودشده
- برنامهریزی و زمانبندی دانلودها
- امکان دانلود بخشی از یک فایل زیپ در نسخه پریمیوم
- سازگاری با مرورگرهای متداول
- پشتیبانی و سازگاری با آنتیویروسهای مختلف
- رابطکاربری ساده و نمایش تبلیغات درمحیط برنامه
- پشتیبانی از زبان فارسی
- قابل نصب روی Windows
۴- Ninja Download Manager
Ninja Download Manager عضو تازهوارد ولی قدرتمند در عرصه مدیریت دانلود است. NDM رابط کاربری ساده و جذابی دارد و به لطف شتابدهنده قوی و تقسیمبندی فایلها و ارتباط با سرورهای متفاوت، دانلود را سریعتر از حالت عادی انجام میدهد.
- افزایش سرعت دانلود با استفاده از شتابدهنده
- پیشنمایش فایلهای صوتی و تصویری در زمان دانلود و قبل از کامل شدن
- دانلود ویدیوها از Youtube و سایتهای مشابه درفرمتهای مختلف
- توقف و ادامه دانلود در صورت بروز مشکل و قطعی اینترنت
- امکان ایجاد محدودیت در پهنای باند مصرفی برنامه
- ارتباط با سرورهای مختلف و انتخاب سریعترین سرور
- مدیریت و سازماندهی فایلهای دانلودشده در فولدرهای خاص
- امکان صفبندی دانلودها
- برنامهریزی و زمانبندی دانلودها
- سازگاری با مرورگرهای فایرفاکس و کروم
- پشتیبانی و سازگاری با آنتیویروسهای مختلف
- رابط کاربری بسیار جذاب و امکان ایجاد تغییرات
- قابل نصب روی Windows
۵- FlashGet
FlashGet ابزاری رایگان و سریع برای دانلود است که سرعتی ۶ تا ۱۰ برابر مرورگرها ارائه میدهد. اصلیترین ویژگی این نرمافزار پشتیبانی از پروتکلهای مختلف دانلود شامل BT ،FTP ،HTTP و eMule است. دیگر ویژگیهای آن عبارتاند از:
- افزایش سرعت دانلود با استفاده از شتابدهنده بین ۶ تا ۱۰ برابر حالت عادی
- رابط کاربری ساده و جذاب با امکان بهینهسازی
- پشتیبانی از پروتکلهای MMS ،eMule ،BT ،FTP ،HTTP و RTSP
- پشتیبانی و سازگاری با آنتیویروسهای مختلف
- مدیریت و سازماندهی فایلهای دانلودشده
- سازگاری با مرورگر فایرفاکس
- کاملا رایگان و نبود بدافزار در فایل نصبی
- دانلود ویدیوها از Youtube
- قابل نصب روی Windows
رگولاتوری اطلاعیهای درباره فاز دوم رجیستری گوشیهای موبایل منتشر و اعلام کرد که این طرح از ۱۴ آذرماه برای همه مدلهای گوشی و تبلت اپل اجرایی میشود و بهتدریج در هفتههای آینده پس از اعلام رسمی، سایر مدلها تحت پوشش طرح قرار میگیرند.
بر اساس این اطلاعیه، تمامی خریداران هنگام خرید باید از اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیمکارت مطمئن شوند؛ به همین منظور میتوانند شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) را – که روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است، به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنند یا با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه استعلام اصالت، از اصالت گوشی مطمئن شوند.
تمامی پیامکهای مربوط به استعلام گوشی با سرشماره HAMTA ارسال میشود و اگر پیامکی با سرشماره دیگری در پاسخ به کاربر ارسال شود، جعلی است و به هیچ وجه قابل استناد نیست.
در این اطلاعیه همچنین آمده است، تمامی مراحل استعلام باید از طریق خریدار انجام شود و کاربران پس از اطمینان از اصالت تلفن همراه که نشاندهنده قانونی بودن و همچنین استاندارد بودن آن است میتوانند تلفن همراه مورد نظر خود را خریداری کنند.
خریداران حتماً پس از خرید دستگاه، باید فاکتور رسمی با مهر فروشگاه را که شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه روی آن درج شده است از فروشنده دریافت کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیر قانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده باید پاسخگو باشد.
خریداران پس از خرید گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیمکارت با شمارهگیری کد دستوری #۶#* ، شناسه بینالمللی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی را دریافت میکنند که این شناسه باید با شناسه ثبتشده روی جعبه دستگاه یکسان باشد.
گوشیهای دو سیمکارته دارای دو شناسه IMEI و گوشیهای چند سیمکارته دارای چند IMEI هستند.
در گام بعدی دستگاه باید در شبکه اپراتوری فعال شود. برای این کار خریدار باید کد فعالسازی (Activation Code) را در هنگام خرید از فروشنده دریافت کند.
برای فعالسازی تجهیز در شبکه اپراتوری، خریدار کد دستوری #۷۷۷۷* را شمارهگیری و عدد مربوط به گزینه فعالسازی را انتخاب میکند. پس از آن شناسه بینالمللی ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه و کد فعالسازی مربوط به دستگاه و شماره سیمکارت دستگاهی که قصد فعالسازی آن را دارد، به ترتیب وارد میکند. پس از تأیید اطلاعات واردشده، پیام موفقیتآمیز بودن فرایند را دریافت میکند.
- کاربران باید به این نکته توجه کنند که پس از فعالسازی، تلفن همراه فقط روی سیمکارت فعالشده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و درصورتیکه دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیمکارت دیگری استفاده کند باید فرایند انتقال بهرهبردار را طی کند. در غیر این صورت تلفن همراه روی سیمکارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.
خریداران گوشی تلفن همراه در صورت تغییر سیمکارت باید فرایند انتقال بهرهبردار را با شمارهگیری کد دستوری #۷۷۷۷* و ارسال عدد مربوط به گزینه انتقال بهرهبردار انجام دهند.
در صورت دریافت پیامک مبنی بر عدم ثبت گوشی، مشترک باید از خرید گوشی اجتناب کنند و گوشی را به فروشنده بازگرداند.
مسافرانی که از خارج از کشور گوشی تلفن همراه یا تجهیز دارای سیمکارت خریداری و به همراه خود وارد کشور میکنند باید شناسه بینالمللی ۱۵ رقمی (IMEI) تجهیز خریداریشده را در گمرک محل ورود خود ثبت کنند. مسافران در هنگام ثبت شناسه گوشی تلفن همراه خود باید عوارض گمرکی آن را پرداخت و رسید آن را نزد خود نگهداری کنند. مسافران پس از دریافت کد فعالسازی از وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آن را در سامانه همتا به آدرس Hamta.ntsw.ir ثبت کنند.
عوارض گمرکی و ارزشگذاری کالای مسافری بر اساس ارزشهای ثبتشده در سامانه TSC به آدرس tsc.irica.co انجام میشود.
خریداران پس از خرید گوشی یا تجهیز دارای سیمکارت، در صورت برخورد با هرگونه مشکل یا شکایت در زمینه استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعالسازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و مشکلات گمرکی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان و مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرند و یا به پورتال سازمان تعزیرات به آدرس tazirat۱۳۵.ir مراجعه کنند.
در صورت وجود شکایت با ماهیت فنی شامل دریافت نکردن سرویس از شبکه تلفن همراه باوجود طی کردن تمام مراحل فعالسازی و دریافت پیامک تأییدیه فعال شدن گوشی تلفن همراه کاربران میتوانند با مرکز تماس طرح به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرند.
ثبت و فعالسازی گوشی تلفن همراه یا سایر تجهیزات دارای سیمکارت کاملاً رایگان است و خریداران نباید بابت آن هیچ هزینهای پرداخت کنند.
گوشی یا تجهیزات دارای سیمکارت که از مبادی قانونی وارد نشده و شناسه IMEI آن ثبت نشده باشد پس از گذشت یک ماه قطع میشود و بههیچعنوان در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نیست.
بروشور و تراکت اطلاعرسانی و آموزشی درباره نحوه استعلام و فعالسازی در شبکه همراه با گوشی و تجهیزات دارای سیمکارت خریداریشده در تمامی فروشگاههای ارائهکننده این تجهیزات نصب شده است.
-گوشیهای اپل که در حال حاضر در شبکه اپراتورها فعال هستند در صورت تعویض سیمکارت باید در سامانه همتا فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.
تویوتا از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار میرود و سابقهی بسیار خوبی در ساخت خودروهای جانسخت دارد. برخی از مدلهای آفرود این شرکت، مانند 4Runner، لندکروزر و افجی کروزر که تولید آن بهتازگی متوقف شده است، شهرت جهانی دارند و تواناییهای خود را به همگان ثابت کردهاند. این شرکت ژاپنی، بهتازگی از یک مدل مفهومی مخصوص آفرود به نام FT-ACرونمایی کرده است تا چشمانداز آیندهی تویوتا را نشان دهد. در نمایشگاه خودروی لس آنجلس که ابتدای سال جاری میلادی برگزار شد، تویوتا از یک مدل مفهومی دیگر به نام FT-4X رونمایی کرد که شاید بتوان گفت با مدل FT-AC شباهتهایی دارد.
مدل مفهومی FT-AC یک کراساوور جمعوجور است که طبق گفتههای تویوتا، برای طرفداران طبیعت و ماجراجویان آخر هفته، خودرویی کاملاً مناسب خواهد بود. FT-AC بر خلاف دیگر طرحهای مفهومی، صرفاً یک بدنهی نیرومند که روی یک پلتفرم قرار گرفته، نیست و چند ویژگی جالب و منحصربهفرد دارد. به لطف ویژگیهایی نظیر گلگیرهای بزرگ، سپر و صفحه نقرهای نصبشده زیر خودرو (اسکید پلیت)، باربند بزرگ روی سقف، تایرهای تمام فصل و باربند حمل دوچرخه یکپارچه، میتوان بهسادگی و تنها با نگاه کردن پی برد که این خودروی مفهومی برای آفرود طراحی شده است. باربند حمل دوچرخه در قسمت پشتی خودرو قرار گرفته و با سپر عقب یکپارچه شده و از استحکام بالایی برخوردار است.
یکی از ویژگیهای جالب در مورد این خودرو، به چراغهای مهشکن آن مربوط میشود. راننده میتواند این چراغها را جدا کند و از آنها بهعنوان چراغ قوه همراه استفاده کند یا روی دوچرخه نصب کند. آینههای خارجی خودرو، با دوربینهای مادون قرمز یکپارچه شده است که آنها را نیز میتوان از خودرو جدا کرد و بهصورت مجزا مورد استفاده قرار داد. سیستم هاتاسپات وایفای نیز بهصورت یکپارچه در خودرو قرار گرفته است که محتوای ضبطشده را بهصورت خودکار در فضای ذخیرهسازی ابری آپلود میکند و در آنجا میتوان ویدیوها را ویرایش کرد و به وسیلهی تلفن هوشمند یا هر گجت دیگری، با سایرین به اشتراک گذاشت. این سیستم توانایی استریم آنلاین نیز دارد و میتوان تجربهی رانندگی در دل طبیعت را مستقیماً با سایرین به اشتراک گذاشت.
باربند بزرگ روی سقف، توانایی نگهداری از وسایل زیادی را دارد و به چراغهای LED نیز مجهز شده است که میتوانند تا مسافت زیادی از جاده را روشن کنند و دید بهتری برای راننده فراهم کنند. همچنین از این چراغهای LED میتوان بهعنوان فلش برای دوربینهای یکپارچهی خودرو استفاده کرد. در قسمت پشت نیز چراغهای LED دیگری قرار گرفتهاند که برای رانندگی در شب مناسب هستند و خودرو را از فواصل بسیار دور قابل رؤیت میکنند و میتوان آنها را به وسیلهی تلفن هوشمند نیز کنترل کرد. سیستم رهیاب ماهوارهای این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد و در مواقعی که راننده راه را گم میکند، میتواند بهترین مسیر را پیشنهاد دهد.
این خودرو صرفا یک طرح مفهومی است؛ اما انتظار میرود که در نسخهی واقعی دارای گشتاور بالایی باشد که به وسیلهی سیستم چهار چرخ محرک محقق میشود. سیستم پاسخگویی به شرایط مختلف جاده و توانایی قفل چرخها بهصورت مجزا، از جمله ویژگیهایی هستند که انتظار داریم در نسخهی نهایی این خودرو مشاهده کنیم. به نظر میرسد که نسخه نهایی FT-AC از یک پیشرانه کوچک چهار سیلندر توربوشارژ بهره ببرد که احتمالاً پیشرانه از نوع هیبریدی خواهد بود.
FT-AC میتواند پیشنمایشی از نسخه بازطراحی شده کراساوور راو 4 باشد. این احتمال وجود دارد که FT-AC بهعنوان یک مدل کراساوور مخصوص آفرود، آمادهی تولید شود. این خودرو تقریباً هم اندازهی راو 4 است؛ اما قیمت بالاتر و قابلیتهای بیشتری دارد.
«افراد مناسب را استخدام کنید.» یکی از جملاتی است که هر کارآفرینی تا به حال چندین بار بهعنوان نصیحت از اطرافیان خود شنیده است. سؤالی که پیش میآید این است که کلمهی مناسب دقیقا به چه ویژگیهایی اشاره میکند و این فرد در کدام بخش استارتاپ باید مشغول به کار شود؟
سامی اینکینن، مدیرعامل و بنیانگذار چندین شرکت است. او تا به حال سه استارتاپ را از مراحل اولیه هدایت کرده و بیش از ۵۰۰ کارمند استخدام کرده است. در ادامهی این مقالهی زومیت به بررسی توصیههای او برای استخدام فرد جدید از زبان خودش میپردازیم:
فکر میکنم همه موافق باشیم که نیروی کار باهوش و قوی، باعث موفقیت شرکت با هر اندازهای میشود. اما مهارتهای مورد نیاز در هر مرحلهای متفاوت از یکدیگر هستند. با این حال بعد از چند سال تجربهی کار و استخدام افراد مختلف به این نتیجه رسیدهام که وجود یک نوع شخصیت خاص در صف استخدام اول شرکت لازم و ضروری و در مرحلهای مفید خواهد بود. من به این نوع شخصیتها رنسانس میگویم. رنسانسها چه ویژگیهایی دارند؟ در تمام بخشهای یک سازمان، افراد هر تیم باید سه ویژگی اساسی داشته باشند تا عملکرد تأثیرگذارتری ارائه دهند:
- گرفتن تصمیمهای جدی
- ساختن سیستمها یا فرآیندهایی برای تسهیل اجرا
- انجام دادن کارها
اکثر مردم تنها در یکی از موارد گفتهشده مهارت دارند؛ اما رنسانسها در تمامی این مهارتها خبره هستند و قادرند شرکت را رو به جلو هدایت کنند. در ادامه بیشتر به توضیح دلیل مفید بودن رنسانسها و علت ضروری بودن حضور آنها در استارتاپ میپردازیم.
سرعت اجرا
سرعت اجرای یک استارتاپ، اصلیترین مزیت رقابتی آن در مقایسه با شرکتهای بزرگ محسوب میشود و تیم شما باید برای بهرهبرداری از این مزیت آماده باشد. افراد رنسانس با ویژگیهای شخصیتی که دارند، بخشی از معادلهی سرعت را حل میکنند. این افراد کسانی هستند که میتوانند با ابتکار عمل، عواقب منفی ناشی از تصمیمگیریهای اشتباه را از بین ببرند. علاوه بر این رنسانسها اولویتهای غیر ضروری را از بین میبرند و روی مواردی تمرکز میکنند که برای پیش بردن فرآیند ضروری هستند.
سرعت یادگیری
استارتاپهایی که به دنبال ساختن و مسلط شدن روی بازارهای جدید هستند معمولا به موفقیت نخواهند رسید. رقابت کردن در چنین بازارهایی نیازمند یادگیری سریع و پیشرفت است. اگر شخصیتهای ذکرشده در سه فرد متفاوت وجود داشته باشند، تکرار هر مرحله از کار به یکی از این اشخاص وابسته است و زمان زیادی در انتقال کار از یک فرد به فرد دیگر هدر خواهد رفت. در نتیجه سرعت یادگیری پایین میآید و موفقیت استارتاپ در معرض خطر قرار میگیرد. درحالیکه یک شخص رنسانس میتواند اطلاعات را تحلیل کند و با استفاده از بازخوردهایی که میگیرد، راه حل مناسب را پیدا کند. این فرد از اشتباههای بحرانی دوری میکند و وارد مسیر اشتباه نمیشود.
استفاده از سرمایه
مطمئنا استخدام یک نفر به جای سه نفر از لحاظ صرفهجویی در سرمایه برای استارتاپها بهصرفهتر است. همچنین افراد رنسانس میتوانند مشکل عدم وجود منابع کافی را در زمان وقوع تغییرات ناخواسته حل کنند. آیا میخواهید از راهحلهای خلاقانه و جدید استفاده کنید و نگران منابع ایدهآل هستید؟ جایی برای نگرانی نیست زیرا این روزها نرمافزارهای زیادی وجود دارند که تقریبا همه کار انجام میدهند. بسیاری از رنسانسها نیز روی این موضوع سرمایهگذاری کرده و زبانهای برنامهنویسی و SQL را یاد گرفتهاند تا بتوانند ابزارهای جدید اختراع کنند، تصمیمهای مهم بگیرند و بدون داشتن مهارت بالا در برنامهنویسی به زبانهای پایتون و ++C، تستهای مختلف اجرا کنند. این دقیقا همان روشی است که میتواند کارها را با سرعت زیاد پیش ببرد.
درنهایت میتوان این طور نتیجهگیری کرد که یک فرد رنسانس، بنیانگذاری است که میتواند استراتژی خلق کند، سیستم بسازد و پردازش کند. وجود چنین فردی باعث میشود که یک محصول بتواند جایگاهش را در بازار پیدا کند. اما وجود رنسانسهای دیگر برای بخش فروش، بازاریابی و عملیات نیز ضروری است تا بتوانند سرعت کار و درنتیجه موفقیت استارتاپ را تضمین کند. درواقع میتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که وجود یک فرد رنسانس با مهارتهایی که دارد، میتواند بسیاری از مشکلات استارتاپها را در کمترین زمان ممکن حل کند.
.: Weblog Themes By Pichak :.