میکروسکوپ

محققان آلمانی موفق به توسعه نوع جدیدی از میکروسکوپ شدند که می‌تواند بینش‌های جدیدی را در مورد نحوه عملکرد مغز ارائه دهد.

 به نقل از دیجیتال ترندز، اینکه دانشمندان نوع جدیدی از میکروسکوپ را توسعه دهند، کار جدیدی محسوب نمی‌شود اما چیزی که محققان آلمانی در پروژه خود به آن دست پیدا کردند یک کار کاملا جدید است.

این میکروسکوپ که NeuBtracker"" نام دارد، با همکاری بین انستیتو اپیدمیولوژی "مرکز تحقیقات آلمان"((Helmholtz Zentrum München، دانشگاه فنی مونیخ، گروه پزشکی هسته ای و کالج زیست مهندسی مونیخ توسعه یافته و یک میکروسکوپ منبع باز است که اجازه مشاهده فعالیت‌های عصبی در مغز یک لارو گورخر ماهی را به افراد می‌دهد.

توسعه این میکروسکوپ برای دانشمندانی که می‌خواهند درک بهتری از عملکرد مغز داشته باشند بسیار هیجان انگیز است چرا که نحوه رفتار نورون‌ها را به آنها نشان داده و در عین حال رفتار طبیعی آنها را نیز می‌توان دنبال کرد.

این نتایج می‌تواند پیامدهای بسیار مهمی برای دانشمندان در زمینه‌های مختلف از ساخت کامپیوترهای مغز مانند، تا آزمایش داروهای مختلف داشته باشد.

"گیل وستمایر"، استاد مرکز تحقیقات آلمان  اظهار کرد: NeuBtracker با هماهنگ سازی دو دوربین کار کرده که یکی از این دوربین‌ها منظره‌ای که در آن لاروها آزادانه شنا می‌کنند، موقعیت، سرعت، شتاب و همچنین حرکات دم و باله لارو را اندازه گیری می‌کند و دوربین دیگر بر روی مغز گورخر ماهی متمرکز شده و دید عظیمی از سیگنال‌های فلورسانس که فعالیت مغز را نشان می‌دهد ارائه می‌کند.

ردیابی مغز توسط دوربین فلورسانس از طریق یک "سیستم گالوانومتری آینه"(galvanometric mirror system) به دست می‌آید که اطلاعات مربوط به موقعیت و احتمال جهت شنای لارو را از دوربین اول به دست می‌آورد.

بدین ترتیب، NeuBtracker بدون موانع متحرک یا پرتوهای نور عمل می‌کند زیرا همه این‌ها ممکن است توسط لارو تشخیص داده شود و رفتار طبیعی آنها را تحریک کند.

از آنجا که گورخرماهی‌ها جز مهره‌داران محسوب می‌شوند، ویژگی‌های مشترکی با بدن انسان دارند، هر چند مدارات نورونی آنها بسیار ساده‌تر از انسان است.

همین امر فرصتی را برای محققان ایجاد می‌کند تا به این درک برسند که چگونه مجموعه‌های خاصی از محرک‌ها توسط شبکه‌های خاص عصبی در مغز لارو به رفتار تبدیل می‌شوند.

مقاله ای که این پژوهش را توصیف می‌کند اخیرا در نشریه Nature Methods منتشر شده است.



تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

کیسه زباله

پژوهشگران یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو فناوری با اضافه کردن نانو ذرات نقره به ترکیب پلی اتیلن، کیسه‌های زباله آنتی باکتریال و فاقد بو تولید کردند و به گفته محققان این شرکت در محصول تولیدشده میکروب‌ها و قارچ‌ها به مدت 7 روز امکان رشد ندارند.  

 محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سال 1389 با هدف تولید مواد شیمیایی مجاز با استفاده از فناوری‌های نانو و بایو مطالعاتی را در دستور کار خود قرار دادند و در حال حاضر این شرکت در 3 حوزه نانوفناوری، پلیمر و نفت محصولاتی را تولید کرده‌اند. به گونه‌ای که با بهره‌مندی از فناوری نانو، مواد پلیمری جدیدی عرضه کردند که دارای کاربرد در کیسه‌های زباله است.

این محققان با انجام مراحل آزمایشگاهی و سپس کسب مجوزهای لازم، کیسه‌های آنتی‌باکتریال را با استفاده از فناوری نانو تولید کردند.

با توجه به اینکه کیسه‌های موجود در بازار از مواد کهنه تولید می‌شوند، دارای بوی نامطبوعی هستند؛ ولی کیسه‌ زباله‌های آنتی باکتریال ضد بو از مواد نو با فرآیند نانو تولید شده است که موجب تمایز ویژه‌ این محصول است.

بهینه‌سازی این محصول منجر به تولید کیسه‌های زباله‌ نانوکامپوزیتی شده است که می‌تواند وزن بیش از 20 کیلو زباله را تحمل کند.

آنتی باکتریال بودن نیز از دیگر مزایای این کیسه زباله است. دلیل ویژگی آنتی باکتریال بودن این محصول حضور نانوذرات نقره با اندازه کمتر از ۲۰ نانومتر در ترکیب پلی‌اتیلن است. غلظت ذرات نقره در محصول ppm ۱۸ است که در اثر آن باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها امکان رشد و نمو را در زباله‌ها تا 7 روز نخواهند داشت؛ از این رو بوی نامطبوع حاصل از رشد این موجودات در این کیسه‌ها از بین ‌رفته است.

این محصول دارای گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است.



تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

وقتی که صحبت از توسعه فناوری خودروهای خودران می‌شود، شاید غول‌های فناوری مثل گوگل و اوبر بیشترین توجه را به خود جلب کنند، ولی آن‌ها تنها شرکت‌های فعال نیستند. تقریبا تمامی خودروسازان کهنه‌کار، زیرمجموعه‌های تولید خودروی خودران اختصاصی خود را دارند و برای آوردن این فناوری به بازار، سرمایه‌گذاری هنگفتی صورت داده‌اند. در حقیقت، جنرال موتورز در این راه و رشته به قدری موفقیت کسب کرده است که ناوگان آزمایشی خودروهای خودران خود را در کالیفرنیا از دوبرابر هم بیشتر کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، جنرال موتورز تعداد وسایل نقلیه‌ی خودران آزمایشی خود را از ۳۰ یا ۴۰ واحد به ۱۰۰ خودرو گسترش داده است. این شرکت در حال حاضر در حال ارزیابی خودروهای خودران خود در خیابان‌های شلوغ سان فرانسیسکو است، چراکه باور دارد با این امر فرایند توسعه سریع‌تر می‌شود. در حالی که مسلما احتمال بروز خطا و تصادفدر خیابان‌های شلوغ بیشتر از خیابان‌های آرام و خلوت حومه‌ی شهر است، کارشناسان جنرال موتورز مدعی شده‌اند که ناوگان وسیع‌ آن‌ها در بروز تصادف نقشی نداشته‌اند. طبق گزارش، پنج خودرو و یک دوچرخه‌سوار ماه گذشته به خودروهای آزمایشی این شرکت اصابت کرده‌اند که خوشبختانه هیچ‌کس صدمه‌ای ندیده و هیچ یک از تصادفات خسارت جدی‌ای حاصل نکرده است.

ناوگان خودروهای خودران جنرال موتورز

خودروهای خودران آزمایشی جنرال موتورز در سیزده تصادف امسال درگیر بوده‌اند، اما ربکا مارک، سخنگوی جنرال موتورز کروز به خبرنگاران خبرگزاری رویترز در این خصوص گفته است:
 

اکثر تصادفات جایی اتفاق افتاده است که خودروهای خودران برای جلوگیری از بروز حادثه هنگام نزدیک شدن به چهار‌راه‌ها سرعت خود را کم کرده یا متوقف شده‌اند، در همین حالت خودروهای دیگر از پشت به آن‌ها برخورد کرده‌اند. راننده‌ای که در اثر کار با تلفن همراه دچار حواس‌پرتی شده بود به یک خودروی خودران شورولت بولت که پشت چراغ قرمز متوقف شده بوده اصابت کرده است. اما جالب‌ترین برخورد زمانی صورت گرفته است که یک راکب دوچرخه (فاقد حال‌ مساعد) در خیابان و در جهت اشتباه مشغول سواری بوده است، راننده خودروی خودران ترمز می‌گیرد و متوقف می‌شود، اما دوچرخه‌سوار به سپر خودرو برخورد کرده و زمین می‌خورد.

ناوگان خودروهای خودران جنرال موتورز

کسانی که در سان‌فرانسیسکو زندگی می‌کنند باید در انتظار مشاهده تعداد بیشتری از خودروهای خودران شرکت‌ جنرال موتورز باشند. ظاهرا این خودروها آزمون خود را با موفقیت پشت‌ سرگذاشته‌اند و تنها عاملی که باید در مسائل ایمنی نگران آن بود، عامل انسانی است. نظر شما در این مورد چیست؟



تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

آیا امکان دارد که یک سدان سایز متوسط به قدری جذاب، دینامیک و خواستنی باشد که حداقل کمی از سهم بازار را ازشاسی بلندها تصاحب کند؟ احتمالاً نه، ولی مدیران هوندا، با نسل دهم آکورد، در این جهت قدم برداشته‌اند. طراحی آکورد جدید، هم در کابین و هم در بدنه پخته‌تر و بهتر شده است، تمام مدل‌های استاندارد به پیشرانه‌ی توربوشارژ مجهز هستند و انتخاب جعبه‌ دنده‌ی اسپرت دستی ۶ سرعته یا خودکار به همراه پدال‌های پشت فرمان، وجود دارد. اما جالب‌ترین نکته‌ی آکورد، داشتن پیشرانه‌ی بزرگ‌ترِ الهام گرفته شده از مدل سیویک تایپ آر به همراه جعبه دنده‌ی خودکار ۱۰ سرعته است که این سدان زیبا راسریع‌تر از مدل اسپرت تایپ آر، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. نمی‌توان با شاسی بلندهای CR-V یا پایلوت (Pilot) در مقابل هاچ‌بک اسپرت و اسپویلر عقبش، قدم علم کرد!

هوندا آکورد ۲۰۱۸

پیشرانه و قوای فنی

البته اشتباه نکنید، با آکورد جدید هم حریف سیویک نخواهید شد؛ چرا که بعد از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، چیزی جز گرد و خاک تایپ R، نخواهید دید. آکورد، فقط به لطف جعبه دنده‌ی خودکار عالی و تعویض دنده‌های سریعش، تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از سیویک تایپ R، سبک‌تر و پرقدرت‌تر است. پیشرانه‌ی دو لیتری توربو با هدف برابری با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل نسل قبل آکورد و البته مصرف سوخت بهتر، ساخته شده است.

نسخه‌ی دو لیتری تورینگ تست شده در این مطب، در زمان ۵.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه با نسخه‌ی تورینگ و V6 نسل قبل با ۸۰ کیلوگرم وزن بیشتر، عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهد. این عدد همانندشورولت مالیبو دو لیتری نسخه‌ی پریمیر است، که یک دهم ثانیه از تویوتا کمری نسخه‌ی XSE V6 و البته سیویک تایپ آر، سریع‌تر است. در درگ ۴۰۰ متر، آکورد جدید از مدل V6 نسل قبل خود، یک دهم ثانیه کندتر است؛ ولی ۱.۱ کیلومتر بر ساعت، سرعت بیشتری دارد؛ فاصله توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تا صفر (۳۵متر) و چسبندگی خارجی تایر (۰.۸۵g) ، بین این دو مدل مشابه است. اختلاف ۰.۳ ثانیه‌ای در طی کردن مسیر فیگور 8 در نسل جدید، بیشتر مربوط به سطح جاده می‌شود تا عمکلرد کلی خودرو. اما در مصرف سوخت، نسل جدید آکورد با مصرف شهری ۱۲.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مصرف بزرگراه ۸.۳ لیتر، کاملا از مدل V6 نسل قبل ( ۱۳.۵ لیتر شهری/ ۸.۶ بزرگراه) عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

هوندا آکورد 2018

مدل ۱.۵ لیتری توربو نیز، برای برابری با مدل ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی نسل قبل و البته مصرف سوخت بهتر، تولید شده است تا باز هم مهندسان هوندا، دقت کار خود را به نمایش بگذارند. مدل ۱.۵ لیتری توربو نسل جدید آکورد، در زمان ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در زمان ۱۵.۹ ثانیه، مسیر ۴۰۰ متری مستقیم را با حداکثر سرعت ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. در مقابل، مدل ۲۰۱۳ آکورد با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری و جعبه دنده‌ی CVT، در زمان ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و در زمان ۱۵.۹ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت، مسیر ۴۰۰ متری مستقیم را طی می‌کند. این عملکرد مشابه، دقیق‎ترین موردی است که می‌توان از دو نسل متفاوت یک خودرو، در یک خط تولید، انتظار داشت. اما نسل جدید آکورد، در هندلینگ با ارائه چسبندگی خارجی تایر ۰.۸۱g در مقابل نسل قبل با ۰.۷۸g، و زمان ۲۷.۷ ثانیه با ۰.۶۱g در مقابل ۲۸.۱ ثانیه با ۰.۶۰g در مسیر فیگور 8، کاملا برتری خود را اثبات می‌کند. اما نسل جدید در مقابل مدل ۲۰۱۳، در تست ترمزگیری از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تا صفر، مسافت بیشتری (۴۱ متر در مقابل ۳۷ متر) را طی می‌کند. اگر بخواهیم تئوری توطئه در مورد ژاپنی‌ها و کپی کردن طرح‌های همدیگر را بکار ببریم باید به نسل جدید تویوتا کمری با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری ( با ۹۶ کیلوگرم وزن بیشتر) توجه کنیم؛ عملکرد این سدان، کاملا مشابه آکورد است.

هوندا آکورد 2018

نگاهی دقیق به پیشرانه‌ی جدید آکورد

تیم مهندسی هوندا، چگونه پیشرانه‌ی سیویک تایپ آر سرکش را در حد آکورد، متمدن کرده است؟ در بلوک سیلندر، میله‌های ضد چرخش کار گذاشته شده است و یک فلای‌ویل دو صفحه‌ای (DMF) برای کاهش لرزش نیز نصب شده است. یک توربوشارژ کوچک‌تر با فشار بوست ۲۰.۸ پوند بر اینچ مربع ( در مدل ۱.۵ لیتری ۲۰.۲ psi)، برای بهبود حساسیت پدال گاز، استفاده شده است ( سیویک تایپ آر حداکثر فشار بوست ۲۲.۸ psi دارد). توان خروجی نیز از ۳۰۶ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از دور موتور ۲۵۰۰ در سیویک تایپ آر، به ۲۵۲ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور از دور موتور ۱۵۰۰ در مدل آکورد، کاهش پیدا کرده است.

هوندا آکورد 2018

جعبه دنده‌ای با عملکرد عالی

البته، اعداد و ارقام، تعیین کننده‌ی عملکرد کلی یک خودرو نیستند. تفاوت وزن بین این خودروها، کاملا از پشت فرمان حس می‌شود. به لطف توربو، گشتاور هر چه سریع‌تر در اختیار راننده قرار می‌گیرد و شروع حرکت و سرعت گرفتن بعد از چراغ قرمز، یا بعد از آزاد شدن ترافیک، با سرعت بیشتری انجام می‌شود. به واسطه‌ی وجود نسبت اکسل کوتاه‌تر تا ۱۱ درصد و چهار ضریب دنده‌ی بیشتر، هر دو جعبه دنده‌ی خودکار موجود، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند.افرادی که با جعبه دنده‌های CVT را تجربه کردند، آن را جزو یکی از بهترین جعبه دنده‌های موجود قلمداد می‌کنند. CVT، دنده‌ی مناسب را در تمام شرایط انتخاب می‌کند و حداکثر کارایی پدال گاز را ممکن می‌سازد. پدال‌های پشت فرمان، قابلیت پیش بینی و انتخاب نسبت مناسب در شرایط مختلف را دارند.

جعبه دنده‌های دستی ۶ سرعته، از مدل دو لیتری از سیویک تایپ آر ( و برخی مدل‌های دیزل بازار اروپا) قرض گرفته شده است، در حالیکه جعبه ‌دنده‌ی موجود در مدل ۱.۵ لیتری از سیویک Si برداشته شده است. هیچ کدام از جعبه دنده‌های دستی موجود در آکورد، به دقت مدل موجود در تایپ آر نیستند و بنظر می‌رسد که کلاچ آکورد، کمی بالا قرار گرفته است. یکی از اعضای تیم موتور ترند، معتقد است که جعبه دنده‌ی دستی و ضریب دنده‌ی ثابت، مناسب پیشرانه‌های کوچک آکورد نیست و به خوبی جعبه دنده‌های CVT یا ۱۰ سرعته خودکار، عمل نمی‌کند. ولی باید مهندسین هوندا را برای قرار دادن چنین آپشن، تحسین کرد.

ویژگی‌های منحصر به فرد آکورد جدید

هوندا آکورد 2018

رینگ‌های جذب کننده‌ی صدا

مهندسان هوندا با الهام از فناوری تایرهای کانتیننتال، از ماده‌ای برای جذب صدا، در رینگ‌های آکورد، استفاده کرده‌اند. برای تضمین کمترین صدا در کابین خودرو، تیم مهندسی هوندا، ماده‌ی رزین پلاستیک مخصوصی را در شیار داخلی رینگ قرار داده است که به تایر ارتباطی نداشته و با هر تعویض لاستیک، کارایی خود را حفظ می‌کند.

هوندا آکورد 2018

تزئینات با طرح چوب درخت آزاد:

استفاده از تزئینات چوب در درب‌ها و داشبوردها، امروز در اکثر خودروها استفاده می‌شود، ولی تزئینات چوب بکار رفته در نسخه‌ی EX آکورد، متفاوت است. تزئین چوب در آکورد از چهار لایه بر روی زیر لایه‌ی پلاستیک تشکیل شده است. این طرح از درخت آزاد محبوب ژاپنی Elm که در روش بُن‌سای استفاده می‌شود، الهام گرفته شده است.

هوندا آکورد 2018

استفاده از تراشه‌ی NFC:

اتصال بوتوث تلفن همراه، امروز در خودروها یک مورد نسبتاً ساده است. اما تیم طراحی هوندا، با استفاده از تراشه‌های NFC، اتصال تلفن‌های همراه را راحت‌تر از همیشه کرده است. فقط کافی است که دکمه‌ی تعبیه شده با نشان N در داشبورد فعال کنید؛ البته این ویژگی فقط در نسخه‌های تورینگ آکورد وجود دارد.

هوندا آکورد 2018

صندلی‌های اورتان:

اسفنج‌های اورتان در صندلی‌های آکورد جدید استفاده شده است که استحکام، نرمی و قابلیت ارتجاعی متنوعی دارند. بخش جانبی صندلی‌ها ،۱۲ سانتی‌متر در جلو و ۵ سانتی‌متر در عقب، بلندتر شده است. آرم‌رست مرکزی نیز ۵ سانتی‌متر طویل‌تر شده است.

هوندا آکورد 2018

تست رانندگی و بررسی تغییرات شاسی جدید

پاسخ‌دهی بهتر قوای فنی، بدون شک حس کلی چابکی خودرو را به همراه دارد، ولی شاسی جدید آکورد در این زمینه نیز با تجربه عمل کرده است. شاسی مستحکم‌تر شده است (۲۴ درصد افزایش در مقاومت خم شدن و ۳۲ درصد افزایش در مقاومت چرخش)، که این مورد به واسطه‌ی استفاده از لایه‌های بیشتر و نقاط جوش نزدیک‌تر (از چهار سانتی‌متر به دو سانتی‌متر) ممکن شده است.

در جلو، سیستم تعلیق طبق دار دوبل از نوع A-arm به L-arm تعویض شده است که سر طویل بازوی L، استرات را به بوشینگ متصل می‌کند که در پیچیدن، فشار خارجی را تحمل می‌کند؛ سر کوتاه بازوی L، به یک بوشینگ نرم و سیال متصل است که در ناهمواری‌ها و سرعت گیرها، سواری راحت و نرم را تضمین می‌کند. ارتفاع خودرو کمتر شده است و هندسه‌ی سیستم تعلیق جدید، محور مرکز رول را تغییر داده که منجر به کاهش گردش بدنه شده است. نسخه‌های تورینگ آکورد، به دمپرهای سولنوئیدی انطباقی و تنظیمات اسپرت و نرمال مجهز هستند که هنگام حالت رانندگی پیست، نرمی سواری و کنترل حرکت بدنه را بهبود می‌بخشند.

هوندا آکورد 2018

تیم موتور ترند، مجذوب سیستم تعلیق این سدان ژاپنی شدند. مارک ریچین می‌گوید:

عملکرد سیستم تعلیق در تغییر جهت به چپ و راست بی نظیر است. کاملا خودرو را بر روی تایرها قرار می‌دهد و دقیقا به همان جهتی که فرمان می‌دهیم، خودرو را حرکت می‌دهد.

البته تیم موتور ترند، در رابطه با شاسی، به چند عیب اشاره می‌کنند. بصورت کلی هنوز شاسی جای کار بیشتری دارد، صدای موجود در کابین به دلیل کم کاری در ساختار شاسی و بدنه قدری بیشتر از انتظار است.

هوندا آکورد 2018

بررسی کوتاه نسخه‌ی هیبرید

مشخصات قوای فنی نسخه‌ی هیبرید آکورد بر روی کاغذ با وجود پیشرانه‌ی دو لیتری با چرخه اتکینسون و موتورهای برقی، فرقی نکرده است. ولی با بررسی بیشتر، موارد جدیدی در نسخه‌ی هیبرید آکورد جدید، یافت می‌شود. اندازه‌ی واحد کنترل قوای فنی، ۱۵ درصد کاهش یافته و در بالای جعبه دنده قرار گرفته است. پک باتری ۱.۳ کیلووات ساعتی، حدود یک سوم کاهش اندازه داشته است تا در زیر صندلی‌های عقب و در جلوی مخزن سوخت، قرار گیرد تا فضای سرنشینان عقب یا صندوق عقب، قربانی کارایی بهتر نشود. از آنجایی که تمام مدل‌های نسل جدید آکورد، به پدال‌های پشت فرمان مجهز هستند، در مدل هیبرید نیز با استفاده از آن‌ها چهار حالت مختلف ذخیره‌ی انرژی فعال می‌شود. با توان خروجی ۲۱۲ اسب بخار، مدل هیبرید را باید بین مدل‌های بنزینی ۱.۵ لیتری و دو لیتری با جعبه دنده‌ی خودکار در نظر گرفت. تیم موتور ترند در یک مسافت کوتاه، تا سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت را در حالت تماماً برقی طی کردند که البته سپس، ظرفیت باتری کاملا خالی شد. قیمت مدل هیبرید هوندا آکورد ۲۰۱۸، احتمالا کمی قبل از عرضه‌ی آن در اوایل سال ۲۰۱۸، اعلام خواهد شد.

هوندا آکورد 2018

 قیمت و زمان عرضه 

به تازگی قیمت مدل‌های ۱.۵ لیتری و دو لیتری نسل جدید آکورد مشخص شد که به ترتیب اواخر مهر ماه و اوایل آذر ماه سال جاری، به فروش گذاشته می‌شوند. خبر خوب، وجود پکیچ آپشن ایمنی کامل هوندا سنسینگ بصورت استاندارد در تمام نسخه‌ها است که، حدود هزار دلار به نفع خریدار است. مدل پایه LX با قیمت ۲۴ هزار و ۴۴۵ دلار به همراه جعبه دنده‌ی CVT عرضه می‌شود. دنده دستی جزو آپشن‌های رایگان نسخه‌ی اسپرت است که مدل ۱.۵ لیتری با قیمت ۲۶ هزار و ۶۶۵ دلار و مدل دو لیتری با قیمت ۳۱ هزار و ۱۸۵ دلار در دسترس خواهد بود. نسخه‌ی EX با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری، ۲۸ هزار و ۳۴۵ دلار قیمت خورده است؛ نسخه‌ی EX-L دقیقاْ ۲۵۰۰ دلار به این قیمت اضافه می‌کند، و مدل تورینگ ۱.۵ لیتری نیز ۳۴ هزار و ۶۷۵ دلار قیمت گذاری شده است. مدل دو لیتری، ۲۰۰۰ دلار به قیمت نسخه‌های ۱.۵ لیتری EX-L یا تورینگ، اضافه می‌کند.

کلام آخر

با اینکه نسل جدید آکورد، مشکلاتی در شاسی دارد، ولی سدان بسیار جذابی است. فضای لوکس کابین، تعویض دنده‌های آئودی مانند، دید خوب راننده به لطف ستون A باریک و قرار گرفتن جایگاه مناسب سیستم صوتی و فرمان، آکورد را تبدیل به یک تجربه‌ی هوندای واقعی کرده است.

 
 


تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

سازمان غیرانتفاعی ایمنی ترافیک  امریکا (AAA) از سال ۱۹۴۷ با شعار «نجات جان افراد از طریق پژوهش و آموزش»  فعالیت می‌کند. مقر اصلی این مؤسسه در واشنگتن DC قرار دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه مرتبط با ایمنی بزرگراه‌ها، پوشش موضوعاتی همچون رانندگی همراه با ضعف، حواس‌پرتی و خواب‌آلودگی و همینطور آموزش مهارت‌های رانندگی و ایمنی عابرین پیاده را دستور کار داشته است.

استفاده از سیستم اطلاع‌رسانی خودرو برای بسیاری از رانندگان کمی دشوار به نظر می‌رسد و مطالعات اخیر سازمان AAA آمریکا هم این موضوع را تأیید می‌کند. این سیستم‌ها باعث می‌شوند راننده چشمان خود را از مسیر منحرف کند و دست‌هایش را از روی فرمان بردارد که طولانی شدن این امر برای ایمنی خودرو خطرات جدی‌ای را به دنبال دارد.

سازمان تحقیقاتی ایمنی ترافیک AAA، جهت اندازه‌گیری جنبه بصری و فعالیت ذهنی لازم برای انجام یک امر مشخص به کمک سیستم اطلاع‌رسانی، با محققان دانشگاه یوتا همکاری داشته است. در این پژوهش از مدل‌های ۲۰۱۷، ۳۰ خودروی مختلف استفاده شده است و فاکتورهایی مثل زمان لازم جهت انجام امر مربوطه سنجیده شده است. از شرکت‌کنندگان این آزمایش درخواست شده تا فعالیت‌هایی مثل برقراری تماس صوتی، ارسال پیام، تنظیم رادیو، برنامه‌ریزی سیستم ناوبری از طریق فرامین صوتی، کار با صفحه لمسی و سایر متد‌های ورودی را در حین رانندگی انجام دهند.

ّInfotainment system

در حالی که پژوهش قبلی نشان داده بود که منحرف شدن چشم‌های راننده از مسیر به مدت دو ثانیه احتمال تصادف را دوبرابر می‌کند، AAA ثابت کرد که وارد کردن مقصد جدید در سیستم ناوبری ممکن است ۴۰ ثانیه وقت راننده را بگیرد. اگر سرعت خودرو فقط ۴۰ کیلومتربرساعت باشد در زمان مذکور، راننده طول چهار زمین فوتبال را طی می‌کند که مسافتی طولانی به حساب می‌آید و خطر تصادف را چندین برابر می‌کند.
 

دیوید ینگ، سرپرست سازمان ایمنی ترافیک AAA می‌گوید:

مادامی که فناوری‌های درون خودرویی طراحی مناسبی نداشته باشند، انجام امور و وظایف ساده می‌تواند برای راننده زمان‌بر و پیچیده شود. برخی از این فناوری‌ها موقعیت‌های ناامنی را برای راننده و سرنشینان رقم می‌زنند چراکه نیازمند استفاده از چشم‌ها و دست‌ هستند.

 

از بین خودروهای ارزیابی شده، هیچ یک نمره‌ای که AAA آن را مطالبه کم (زمان و حواس لازمه کمتر) راننده را کسب نکردند. یازده خودرو نمره «مطالبه زیاد» و دوازده خودرو نمره «مطالبه خیلی زیاد» گرفتند. در این آزمایش از خودروهای همه برند‌ها استفاده نشده است.

پژوهش موسسه ایمنی ترافیک AAA

طبق نظرسنجی عمومی‌ای که AAA انجام داده است، در حالی که ۷۰ درصد خریداران خودرو خواهان پیشرفته‌ترین فناوری‌های درون خودرو هستند، فقط ۲۴ درصد از آن‌ها باور دارند که این سیستم‌ها عملکرد کامل و مناسبی دارند. همچنین محققین دریافتند که حس اعصاب‌خردی راننده هنگام استفاده از سیستم‌های پیچیده، حواس پرتی بیشتری حاصل می‌کند.

مارشال دونی، مدیرعامل AAA در این خصوص می‌گوید:

رانندگان به فناوری‌های ایمن و ساده نیاز دارند تا بتوانند راحت از آن‌ها استفاده کنند، اما بسیاری از ویژگی‌های اضافه شده به سیستم‌های اطلاع‌رسانی امروزی بغرنج هستند و گاهی اوقات راننده را کلافه می‌کنند.

در حال حاضر، راه حل پیشنهادی سازمان AAA برای خودروسازن، جلوگیری و تحریم راننده (هنگام حرکت) در استفاده از ویژگی‌هایی است که نیاز به زمان و حواس جمع دارند.

جیک نلسون،سرپرست بخش تحقیقات و وکالت سازمان ایمنی ترافیک AAA می‌گوید:

با پیروی از دستورالعمل‌های اختیاری اداره ملی ایمنی ترافیک (NHTSA) مبنی بر پیشگیری از راننده در استفاده از قابلیت‌هایی که زمان و تمرکز زیادی را می‌طلبند، خودروسازان می‌توانند حواس‌پرتی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

سازمان AAA در خصوص به کار گیری فناوری‌ها در خودرو حین رانندگی به رانندگان هشدار می‌دهد،‌ اینکه این فناوری‌ها در دسترس راننده هستند به این معنی نیست که وی بتواند حین رانندگی از ‌آن‌ها استفاده کند و راننده باید فقط در شرایط فوری مشروع و قانونی و یا اهداف سواری مرتبط در این زمینه اقدام کند.



تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

اگر از جمله افرادی هستید که در سال ۲۰۱۳ از حساب کاربری یاهو استفاده می‌کرده‌اند، به احتمال بسیار زیاد حساب کاربری شما نیز در جریان حمله‌ی سایبری آن سال هک شده است. این غول اینترنتی در دسامبر سال گذشته اعلام کرد که حمله‌ی یاد شده یک میلیارد حساب کاربری این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است. این رخداد تا آن زمان بزرگترین دستبرد اطلاعاتی تاریخ محسوب می‌شد. اکنون یاهو فاش کرده که اطلاعات تمام حساب‌های کاربری موجود در آن زمان، یعنی بیش از ۳ میلیارد حساب توسط هکرها به سرقت رفته است. هکر‌ها با در دست داشتن هش‌‌‌های گذرواژه‌‌ که امکان کرک آن‌ها به سادگی فراهم است، متواری هستند.

بنابراین، شما به عنوان یک کاربر یاهو باید درصدد ایمن کردن حساب کاربری خود باشید. به همه‌ی توصیه‌های یاهو از جمله تعویض گذرواژه و گزارش حساب‌های مشکوک عمل کنید. در ادامه چند توصیه‌ی دیگر در این‌ باره خواهید خواند که آگاهی از آن‌ها قطعا سودمند خواهد بود.

 ۱. از یک گذرواژه دوبار استفاده نکنید

راه‌های زیادی برای انتخاب ایمن‌ترین گذرواژه وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب گذرواژه‌های متفاوت برای حساب‌های کاربری مختلف است. اگر  نگران فراموش کردن تمام این گذرواژه‌ها هستید، حداقل برای چند حساب کاربری پرکاربرد‌تر خود گذرواژه‌هایی انتخاب کنید که یک عبارت متشکل از حروف، اعداد و حتی علائم نگارشی باشد.

ظاهرا این حمله در آگوست ۲۰۱۳ اتفاق افتاده است. در آن زمان یاهو هنوز استفاده از الگوریتم ایمن‌تر هش بی‌کریپت را آغاز نکرده بود؛ بنابراین بیشتر گذرواژه‌های به سرقت‌رفته حاوی هش‌های MD5 بوده که از لحاظ امنیتی بسیار ضعیف هستند.

اگر از گذرواژه‌ی حساب کاربری یاهوی خود در جایی دیگری نیز استفاده کرده‌اید، بهتر است پس از بررسی امنیت آن حساب‌ها، گذرواژه‌ی خود را تغییر دهید. احتمال زیادی وجود دارد که در تمام ۳ سال گذشته هکر‌ها در حال سو‌ استفاده از حساب‌های کاربری شما بوده‌اند.

۲. فعال کردن احراز هویت دو‌مرحله‌ای

برای حفاظت و پشتیبانی از حساب‌های کاربری خود از جمله حساب یاهو، در تمامی آن‌ها گزینه‌ی احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید. این کار باعث می‌شود هنگامی که  قصد ورود به حساب خود را از دستگاه‌های دیگر دارید، با ارسال کد شناسایی به گوشی همراه ورودتان تسهیل و امن شود. در این صورت، برای ورود به حساب هم گذرواژه و هم این کد نیاز خواهد‌ بود. یاهو همچنین امکانی به نام کلید حساب (Account Key) در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این گزینه، ورود به حساب با استفاده از گذرواژه‌های معمولی به کلی کنار گذاشته می‌شود و در عوض احراز هویت از طریق تایید ورود با استفاده از اعلانیه‌ی گوشی هوشمند صورت می‌گیرد.

احراز هویت دو مرحله‌ای یک اقدام امنیتی مهم است که حتی در صورت دزدیده شدن گذرواژه نیز می‌تواند از حساب کاربری‌تان محافظت کند.

Yahoo

۳. پاک کردن ایمیل‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید

از آن‌جایی که کاربران برای ذخیره ایمیل‌ها مشکل کمبود فضا ندارند، اغلب برای پاک کردن ایمیل‌های قدیمی و بدون استفاده اقدام نمی‌کنند. این موضوع سبب می‌شود هکرها با خواندن ایمیل‌ها بتوانند از حساب‌های کاربری افراد در سرویس‌های دیگر مطلع شوند. برای مثال ایمیل‌هایی که حاوی اطلاعات عضویت شما شامل نام کاربری و گذرواژه است، به راحتی می‌تواند توسط هکرها به سرقت برود.

ممکن است با خود بگویید که حتی در صورت پاک کردن ایمیل‌های قدیمی، هکرها باز هم می‌توانند به آسانی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند؛ اما چرا ما این کار را با فهرست کردن تمام اطلاعات برای آن‌ها آسان کنیم؟

۴. بررسی تنظیمات فوروارد و پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها

تنظیمات مربوط به فوروارد یا پاسخ‌گویی بخشی از امکانات یک ایمیل هستند که همیشه به فراموشی سپرده می‌شوند و در صورت فعال بودن نشانه‌ای ندارند.

هکر‌ها از این نکته باخبر هستند. کافی است تنها یک‌ بار وارد حساب کاربری شما بشوند و با تغییر تنظیمات، یک نسخه از ایمیل‌های فوروارد شده‌ی شما برایشان ارسال شود. در این صورت شما هیچ‌گاه از این موضوع مطلع نخواهید شد و آدرس آی‌پی آن‌ها نیز ثبت نخواهد شد.

روش دیگر آن‌ها دریافت یک نسخه از ایمیل‌های پاسخ‌داده‌ی شما است. هرچند این روش برای آن‌ها به بی‌خطری روش قبل نیست و تشخیص آن راحت‌تر صورت می‌گیرد.

بخش مربوط به پاسخ دادن به ایمیل‌ها در همه سرویس‌ها این امکان را به کاربر می‌دهد که تنها با کلیک روی آدرس شخص گیرنده، به او پاسخ بدهند. اگر هکر‌ها آدرس‌ حساب‌ها را با آدرسی که تحت کنترل خودشان است جایگزین کنند، یک نسخه از تمام ایمیل‌های شما دریافت خواهند کرد. آن‌ها می‌توانند با استفاده از یک سیستم خودکار پاسخگویی، از مشکوک شدن شما به فرستاده شدن ایمیل به گیرنده‌ی اشتباهی جلوگیری کنند.

۵. احتیاط در پاسخگویی به ایمیل‌های همگانی

مجرمان سایبری اغلب از طریق فرستادن ایمیل‌های همگانی بزرگ‌ترین خسارت‌ها را وارد می‌کنند. این ایمیل‌ها نظر خوانندگان را به موضوع خاصی جلب می‌کنند. برای مثال آن‌ها می‌توانند با ارائه توصیه‌هایی امنیتی خوانندگان را به پیروی از خواسته‌هایشان وادار کنند. ممکن است از کاربر خواسته شود با دانلود برنامه‌ای خاص و وارد کردن اطلاعات شخصی، امنیت سایبری خود را افزایش دهد یا ایمیل‌هایی از وب‌سایت‌های ساختگی فرستاده شود و اطلاعات شخصی کاربران را برای عضویت در آن‌ها طلب کند.

از قابل‌ اعتماد بودن مرجع ایمیل‌های عمومی اطمینان حاصل کنید. ایمیل‌های رسمی یاهو معمولا قابل‌ شناسایی و قابل‌ اعتمادند و همه‌‌ی آن‌ها با آیکون Y بنفش متمایز شده‌اند.

Phishing

از این پس حتی در صورت آگاهی و اطمینان از قانونی بودن وب‌سایت‌ها، در انتخاب اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید دقت داشته باشید. زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که آن سایت در آینده هک نشود و اطلاعات بدون آگاهی شما در دسترس هکر‌ها قرار نگیرد.

در رابطه با یاهو، اطلاعات حساس حساب کاربری شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، روز تولد و گاهی اوقات پرسش‌ و پاسخ‌های امنیتی رمزنگاری‌نشده هستند. این اطلاعات می‌تواند توسط هکرها برای جعل هویت یا ورود به حساب‌های شما در دیگر وب‌سایت‌ها مورد سو‌ءاستفاده قرار گیرد.

تا جایی که امکان دارد از پاسخ صادقانه به پرسش‌های احراز هویت اجتناب کنید. جوابی ساده آماده داشته باشید که به آسانی فراموش نشود. در واقع، یاهو دیگر استفاده از پرسش‌های امنیتی را توصیه نمی‌کند؛ در نتیجه اکنون می‌توانید با ورود به تنظیمات امنیتی حساب خود آن‌ها را پاک کنید.



تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

مریخ

آژانس فضایی تازه‌تاسیس انگلیس بیش از سه میلیون پوند را برای طرح‌های اکتشافی در ماه و مریخ اختصاص داد.

 به نقل از دیلی‌میل، آژانس فضایی انگلیس که مدت زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد اعلام کرده است که برنامه حمایتی ویژه‌ای برای تحقیقات فضایی در ماه و مریخ در نظر گرفته است و در همین راستا مبلغ سه میلیون پوند (3.9 میلیون دلار) به تحقیقات در این زمینه اختصاص داده است.

مهمترین زمینه‌های تحقیقاتی مورد نظر این آژانس شناسایی نشانه‌هایی از حیات در گذشته مریخ و همچنین کشف آب در قطب‌های ماه است.

در کنار این کمک‌هزینه تحقیقاتی آژانس فضایی انگلیس مبلغ 230 هزار پوند(300 هزار دلار) نیز به تحقیقاتی که قرار است در آینده در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شوند، اختصاص داده است.

"جو جانسون"(Jo Johnson) وزیر علوم انگلیس گفت: علم و دانش آینده انگلیس را در اکتشافات فضایی شکل می‌دهد و کمک‌هزینه دولت می‌تواند محققان را آسوده‌خاطر سازد که با خیال راحت به مطالعه فضا و منظومه شمسی بپردازند.

وی افزود: تحقیقات و فناوری هسته استراتژی صنعتی ما را تشکیل می‌دهند و با سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی ما جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشتازان این عرصه تثبیت می‌کنیم.

این کمک‌هزینه بین 17 تیم تحقیقاتی که در موسسات مختلف انگلیسی در حال فعالیت هستند تقسیم خواهد شد.

سهم دانشگاه آکسفورد از این مبلغ 452 هزار دلار است که بیشترین مبلغ را در بین مراکز تحقیقاتی به خود اختصاص داده است.

در مقام دوم دانشگاه "اوپن"(Open) انگلیس قرار دارد که 429 هزار دلار را دریافت کرده است که این مبلغ در اختیار دکتر "استفان لوئیس"(Stephen Lewis) برای تحقیقات در زمینه چرخه آب در مریخ، قرار داده شده است.

مبلغ 300 هزار دلار نیز به تحقیقات در زمینه ریزگرانش‌ها(Microgravity) و محیط‌های فضایی اختصاص یافته است.

چهار پروپوزال تحقیقاتی در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز از طریق این کمک‌هزینه حمایت خواهند شد.

با وجود اینکه انگلیس به تازگی به صورت جدی وارد تحقیقات فضایی شده است اما سرعت بسیار بالایی در حمایت و پیشبرد طرح‌های فضایی را در پیش گرفته است.



تاريخ : شنبه 15 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

اجسام خود متورم شونده

یک تیم متشکل از محققان و طراحان در "موسسه فناوری ماساچوست"(MIT) از یک تکنیک جدید برای توسعه "اجسام خود متورم شونده" استفاده کردند.

به نقل از کوارتز، آنها پروژه خود را "خودمتورم شوند"(Auto Inflatables) نامیده و می‌گویند که می‌توان از آن در پزشکی، طراحی مبلمان و یا حتی سفر فضایی بهره گرفت.

آنها می‌گویند که در طراحی این فناوری از واکنش‌های شیمیایی استفاده کرده و قادر به ایجاد طیف گسترده‌ای از تحولات در طرح‌های خود شده‌اند.

این تغییرات شامل تغییرشکل، حجم، بافت، درجه حرارت، رنگ و حرکت است. با استفاده از این تکنیک‌ها، بدون نیاز به سخت افزار خارجی برای فعال کردن تغییرات مواد، دستیابی به تحریک خودکار به دست می‌آید.

این اجسام مانند جلیقه نجات که با استفاده از یک کپسول "دی اکسید کربن"(co2) متورم می‌شوند تغییر شکل خواهند داد.

این فناوری دارای حفره‌هایی است که در داخل آن کیسه‌های کوچکی از ترکیبات شیمیایی وجود دارد که co2 تولید می‌کنند.

این کار سبب می‌شود تا آن کیسه‌های کوچک بترکد و co2 فورا شروع به باد کردن اجسام کند.

تولیدکنندگان می‌گویند که این فناوری می‌تواند در بانداژهای فشاری و یا صنعت مبلمان مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی‌ که این فناوری دارای وزنی سبک بوده و به راحتی بسته‌بندی می‌شود می‌توان از آن برای ایجاد ساختارهای مختلف متورم شونده در فضا استفاده کرد.

محققان این پژوهش اظهار کردند: با اعمال یک ویژگی غیرمنتظره در مواد ، ما قادر به ایجاد شگفتگی و همچنین ویژگی‌های جدید در محصولات مان بوده‌ایم.

این ساختارهای متورم شونده در حوزه طراحی از جنبه‌های مختلف مانند ساختار، خاصیت شناوری و سفرهای هوایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 
 

 



تاريخ : شنبه 15 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

اگر بدون اینکه ورزش کنید، زیاد غذا بخورید احتمالا چند کیلو اضافه‌وزن خواهید داشت. طبق شواهد، برگ‌ گیاهان هم عملکرد مشابهی دارند. در یک مطالعه‌ی جدید در آزمایشگاه ملی بروک‌هون بخش انرژی ایالات متحده، محققین ثابت می‌کنند که حفظ  قند در برگ گیاهان هم می‌تواند منجر به چاق شدن آن‌ها شود.

این توده‌ی چربی اضافه در گیاهان می‌تواند یک ویژگی مثبت باشد. زیرا می‌تواند گیاهان را به کارخانه‌های سوخت زیستی و دیگر مواد شیمیایی سودمند تبدیل کند. اما برای اینکه از گیاهان روغن بیشتری بگیرید نمی‌توانید به آن‌ها شیرینی یا دونات بدهید.

مقاله‌های مرتبط:

به گفته‌ی جان سانکلین، سرپرست بیوشیمی آزمایشگاه بروک‌هون:

گیاهان غذای خود را می‌سازند. آن‌ها نور خورشید، آب و کربن دی‌اکسید را از طریق فتوسنتز تبدیل به قند می‌کنند و این قندها معمولا از برگ‌ها به بخش‌های دیگر گیاه منتقل شده و به ترکیب‌های دیگر مورد نیاز گیاهان برای رشد و توسعه تبدیل می‌شوند. به استثنای بعضی دانه‌ها، روغن‌ها معمولا تا سطوح بالا ذخیره نمی‌شود.

 

توده‌ی چربی اضافه در گیاهان می‌تواند یک ویژگی مثبت باشد. زیرا می‌تواند گیاهان را به کارخانه‌های سوخت زیستی و دیگر مواد شیمیایی سودمند تبدیل کند

محققان برای ایجاد تعادل و ذخیره‌سازی و تولید بیشتر روغن در برگ‌ها، که فراوانی و دسترسی به آن برای تولید مواد شیمیایی روغنی بیشتر از دانه‌ها است، به اطلاعات دقیق فرآیندهای بیوشیمیایی نیاز دارند  تا بتوانند در مسیرهای متابولیک و ژن‌های کنترل‌کننده‌ی آن‌ها پیش بروند. بر اساس مقاله‌ی مجله‌ی Plant Phsyiology، تیم بروک‌هون به صورت گزینشی به پرورش گیاه پرداختند تا مجموعه رفتارهای مسدود‌کننده‌ی انتقال قند و مسیرهای انتقال را ترکیب کرده و انباشته‌سازی و تولید روغن را افزایش دهند.

 

قند زیاد

محققان بر اساس تحقیقات قبلی خود حدس می‌زنند که حفظ قند بیشتر در برگ‌ها می‌تواند  تولید روغن را در بافت‌‌های گیاهی افزایش دهد. این پروژه نشان می‌دهد که سطوح بالای قند، از پروتئین تنظیمی جلوگیری می‌کنند، پروتئین تنظیم کننده در تجزیه‌ی یک پروتئین دیگر که به  فعال‌سازی ژن‌های تولید روغن کمک می‌کند، نقشی کلیدی دارد. در مطالعه‌ی فعلی، محققان به سطوح بالایی از پروتئین مولد و همچنین سطوح بالایی از پیش‌ماده‌های روغنی و روغن دست یافتند.

به گفته‌ی شانکلین:

 تبدیل قند به نشاسته و ترکیب جهش‌های ژنتیکی که باعث کاهش انتقال قند به خارج از برگ‌ها می‌شود، سطوح قند را در برگ‌ها افزایش می‌دهند. این قند اضافی از طریق پایدارسازی مولد روغن و همچنین تأمین بلوک‌های کربن‌ساز مورد نیاز برای تولید روغن بیشتر در برگ‌ها، تولید آن را افزایش می‌دهد.

محققان گیاهانی را پرورش داده‌اند که ویژگی‌های افزایش قند را با جهش‌های دیگر ترکیب می‌کنند، این جهش‌ها شامل تفکیک لیپیدهای گیاهی هستند که باعث افزایش ذخیره‌سازی پیش‌ماده ی روغنی در برگ‌ها می‌شوند.

شانکلین اضافه می‌کند:

در بسیاری از نمونه‌ها، ترکیب‌هایی از این جهش‌ها به متابولیسم گیاهی در تولید و ذخیره‌سازی میزان بیشتر روغن در برگ‌ها کمک می‌کند. نتایج مطالعات بیوشیمیایی، دیدگاه‌های ارزشمندی را در مورد رابطه‌ی بین شکر، پیش‌ماده‌های روغنی و انباشته‌سازی روغن در برگ‌ها فراهم می‌کنند و به اقدامات بیوتکنولوژیک برای بهینه‌سازی ذخیره‌سازی  روغن در بافت‌های گیاهان مهم کمک می‌کنند.  



تاريخ : شنبه 15 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

به‌تازگی گزارش شد که شرکت سامسونگ توسعه فرم‌ور گلکسی اس ۹ را آغاز کرده است و در این گزارش، به این موضوع اشاره شده است که پرچم‌دار جدید سامسونگ در دو مدل اس ۹ و اس ۹ پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت. به احتمال زیاد، پرچم‌داران جدید گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. اگر مایل هستید با برخی از قابلیت‌ها و مشخصات احتمالی پرچم‌داران جدید سامسونگ آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

قابلیت‌های احتمالی گلکسی اس ۹

گلگسی اس 8

در رابطه با پرچم‌داران جدید سامسونگ، گفته می‌شود اندازه نمایشگر گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نسبت به نسل قبل بدون تغییر خواهد بود؛ به همین جهت انتظار داریم مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ به نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی مجهز شده باشد. همچنین انتظار می‌رود طراحی بدون لبه در گلکسی اس ۹ تکرار شود؛ به همین جهت، ممکن است هر دو مدل به نمایشگر اینفینیتی دیسپلی با لبه‌های منحنی مجهز باشد.


 پیش از اینکه شرکت سامسونگ به دنبال عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود با نمایشگر 4K باشد، این سازنده باید نگرانی‌ها را بابت ارتقاء رزولوشن صفحه‏‌نمایش برطرف کند و یکی از این موارد، مصرف بهینه شارژ باتری است. البته افزایش رزولوشن صفحه‌نمایش به 4K در گوشی‌های هوشمند که نمایشگر کوچکی دارند؛ شاید تغییر چندانی را در تجربه کاربران اعمال نکند.یکی از شایعاتی که در مورد پرچم‌داران سامسونگ همواره وجود دارد، افزایش رزولوشن نمایشگر به 4K است. برای نزدیک به سه سال، شرکت سامسونگ پرچم‌داران خود را با صفحه‌نمایش Quad HD عرضه می‌کند. اما آیا گلکسی اس ۹ در نهایت می‌تواند به روند عرضه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ با نمایشگر Quad HD خاتمه دهد؟

اینکه شرکت سامسونگ به نگرانی‌های کاربران در مورد جای‌گیری حسگر اثر انگشت در گلکسی اس ۹ خاتمه خواهد داد یا خیر، هنوز مشخص نشده است. بااین‌حال، عده‌ای از طرفداران سامسونگ مدعی هستند که جای‌گیری سنسور اثر انگشت در پنل پشتی گوشی چندان مناسب نیست؛ با اینکه شرکت سامسونگ تغییراتی در گلکسی نوت ۸ اعمال کرده است اما همچنان محل جای‌گیری حسگر اثر انگشت رضایت‌بخش نیست.

گلکسی اس ۸

البته شایعاتی مبنی بر احتمال ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر وجود دارد؛ شایعات مشابهی برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس منتشر شده بود. به همین جهت، می‌توان امید داشت که فناوری حسگر اثر انگشت اپتیکال برای استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس آماده باشد.

به احتمال زیاد، استفاده از شیشه و فلز در طراحی بدنه گوشی گلکسی اس ۹ ادامه خواهد یافت و آن‏طور که انتظار داریم، مقاومت بدنه به دلیل استفاده از لایه‌های شیشه‌ای گوریلا گلس جدید ارتقاء می‌یابد. با اینکه گلکسی اس ۹ از نظر ظاهری تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نخواهد داشت، این احتمال وجود دارد که جک هدفون از پرچم‌دار جدید سامسونگ کنار گذاشته شود.

یکی از قابلیت‌های مورد انتظار برای گلکسی اس ۹، عرضه این مدل با دوربین دوگانه است. شرکت سامسونگ برای اولین‌بار از دوربین دوگانه در فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۸ استفاده کرد و به همین جهت، محتمل است که پرچم‌دار جدید سامسونگ نیز به دوربین دوگانه مجهز شود. البته بد نیست بدانید که این سازنده درنظر داشت گوشی گلکسی اس ۸ پلاس را به دوربین دوگانه مجهز کند و حتی مدل‎هایی از آن با دوربین دوگانه توسعه یافته بود؛ با این‏حال، شرکت سامسونگ از عرضه پرچم‌دار جدیدش با دوربین دوگانه صرف ‎نظر کرد.

دوربین دوگانه به احتمال زیاد، یکی از مهم‎ترین مزایای گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ خواهد بود که افزایش فروش آن‌ را به همراه دارد. با این‎حال، هنوز مشخص نیست که شرکت سازنده در گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو با دریچه دیافراگم F2.4 و لنز واید با دریچه دیافراگم F1.7 استفاده می‎کند یا از ترکیب متفاوتی برای گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس بهره می‎گیرد.

گلکسی اس 8

شرکت سامسونگ همچنین تعدادی قابلیت نرم‌افزاری به گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس اضافه خواهد کرد. سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ نصب شده است و قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید، احتمالاً شامل بهبود امکانات دستیار صوتی بیکسبی خواهد شد. از جمله این تغییرات، می‌توان به افزایش پشتیبانی دستیار صوتی بیکسبی از برنامه‌های شخص ‎ثالث اشاره کرد.

سامسونگ، گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را به جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود مجهز خواهد کرد؛ آن‌ها را با مقدار حافظه رم بیشتری نسبت به نسل قبل در دسترس قرار خواهد داد و از حافظه داخلی با سرعت بیشتر روی گوشی‎‏های پرچم‌دار جدیدش استفاده می‎کند.

 همچنین این انتظار وجود دارد که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر نسبت به نسل قبل مجهز شده باشد. البته باید توجه داشت که عملکرد باتری‌های ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت به کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس مناسب است؛ با این‌حال، هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد. در رابطه با قیمت پرچم‌داران جدید سامسونگ، باید گفت گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس چندان ارزان نخواهند بود؛ فبلت گلکسی نوت ۸ نزدیک به ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است و گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با قیمت ۷۲۰ دلار و ۸۵۰ دلار ارائه می‌شود.

گلکسی اس ۹ یک محصول انقلابی خواهد بود یا نسخه‌ای تکامل‌یافته

تکذیب عرضه گلکسی اس 8 مینی

گلکسی اس ۸ را می‎توان یک ارتقاء قابل‌ توجه نسبت به نسل قبل یعنی گلکسی اس ۷ عنوان کرد؛ از جمله این موارد، باید از قابلیت‌هایی مانند نمایشگر بدون لبه، تغییر نسبت ابعاد نمایشگر از ۱۶:۹ به ۱۸:۹، حذف دکمه فیزیکی هوم و انتقال حسگر اثر انگشت به پنل پشتی گوشی نام برد. اما آیا می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس ۹ مانند گلکسی اس ۸، با تغییرات چشمگیر عرضه شود؟ بعید است؛ حداقل با توجه به رویه‎ای که در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد، تغییرات قابل‏ توجه را برای گلکسی اس ۹ غیر محتمل می‎دانیم.

اینکه گلکسی اس ۹ تنها به عنوان یک مدل بهبودیافته از گلکسی اس ۸ به بازار عرضه شود، لزوماً چندان بد نیست. پرچم‌داران جدید سامسونگ از نظر طراحی، جزو بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند و ادامه یافتن طراحی و بهبود مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری، گلکسی اس ۹ را به رقیب قدرتمندی برای پرچم‌داران نیمه اول سال ۲۰۱۸ مبدل خواهد ساخت.



تاريخ : شنبه 15 مهر 1396برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 1428 1429 1430 1431 1432 ... 3356 صفحه بعد