نرم‌افزار فتوشاپ يك نرم‌افزار چند منظوره گرافيكي است كه براي طيف وسيعي از كاربران قابل استفاده است. يكي از كاربران اصلي اين نرم‌افزار عكاسان و ويرايشگران تصاوير هستند كه به كمك آن به رتوش و تنظيم تصاوير مختلف پرداخته و آنها را براي چاپ آماده مي‌كنند.شركت ادوب چند سالي است كه براي رفع نياز اين بخش از كاربران فتوشاپ، نرم‌افزار ديگري به نامLightroom (تاريكخانه) را معرفي كرده كه اين قشر مي‌توانند از هر دوي اين نرم‌افزارها در انجام امور روزمره خود بهره بگيرند. سوالي كه ممكن است ذهن اين گروه را به خود مشغول كند تفاوت‌هاي بين اين دو نرم‌افزار و انتخاب بهترين آنها براي كار است، در اين شماره در نظر داريم به تفاوت‌هاي بين آنها اشاره كرده و كاربرد هر يك را بررسي كنيم.

معرفي فتوشاپ

فتوشاپ ابتدا به عنوان ويرايشگري ساده براي ويرايش تصاوير معرفي شده بود تا اين كه سال 1990 با رشدي عظيم به عنوان هيولاي نرم‌افزارهاي كار روي عكس با امكانات فراوان براي طراحان گرافيك، مهندسان معمار، انيميشن سازان، فعالان صنعت چاپ، عكاسان و حتي طراحان سه بعدي تبديل شد. فتوشاپ به عنوان ابزار ويرايش تصوير با قدرتي بي‌انتها به علت وجود فرامين قدرتمند و پلاگين‌هاي ويژه‌اي كه توسط خود شركت ادوب يا شركت‌هاي ديگر ارائه شده و به نام فيلتر ناميده مي‌شود، براحتي مي‌تواند چند عكس را در هم ادغام كند، يك تصوير HDR به وجود آورد، با آن از شر لكه‌هاي پوست خلاص شد يا يك فرد را بلندتر، كوتاه‌تر، چاق‌تر يا لاغرتر كرد. فهرست كارهايي را كه با فتوشاپ مي‌توان انجام داد يك فهرست بي‌پايان است و فتوشاپ در حال حاضر بخشي از اصطلاحات روزمره ماست، زيرا هر روز شاهد تصاويري هستيم كه بسيار واقعي به نظر مي‌رسند در صورتي كه قدرت فتوشاپ را به تصوير مي‌كشند و به كمك آن به وجود آمده‌اند.

معرفي لايت روم

نام كامل لايت روم Adobe Photoshop Lightroom است كه شايد به علت وجود نام فتوشاپ در نام آن كمي گيج‌كننده به نظر برسد، اما در واقع لايت روم يك زير مجموعه از فتوشاپ با قابليت‌هاي خاص است كه اين قابليت‌ها در فتوشاپ وجود نداشته و احتمالا هرگز وجود نخواهد داشت.هدف اصلي اين نرم‌افزار مديريت حجم انبوهي از تصاوير و مرتب‌سازي آنها به منظور سهولت دسترسي هنگام ذخيره در يك مكان خاص است. فتوشاپ نرم‌افزار فوق‌العاده‌اي در ويرايش تصاوير به شمار مي‌آيد، اما هنگامي كه تعداد اين تصاوير ويرايش‌شده زياد شود مديريت آن كار بسيار دشواري خواهد بود.عمده فعاليت يك فرد به عنوان عكاس با فتوشاپ تنظيم و بهينه‌سازي تصاوير قبل از انتقال آنها از دوربين به هارد رايانه است كه هميشه يك پروسه پيچيده و زمانبر محسوب مي‌شود. پس از انتقال، بزرگ‌ترين چالش مرتب‌سازي و گروه‌بندي و پيدا‌كردن يك تصوير از بين انبوه تصاوير موجود است.لايت روم يك نرم‌افزار مديريت تصوير بر پايه پايگاه داده است كه بصورت خودكار اطلاعات متاديتاي تصوير مثل نام و نوع دوربين، تاريخ و زمان ثبت، ديافراگم، سرعت شاتر، iso، وايت بالانس و... را خوانده و به‌عنوان يك exif شناخته و اين اطلاعات را در يك بانك اطلاعاتي به نام كاتالوگ براي عكس ذخيره مي‌كند. هنگامي كه يك تصوير به محيط لايت‌روم افزوده مي‌شود اين نرم‌افزار با قابليت دروني خود امكان اضافه‌كردن اطلاعات اضافي مثل كلمات كليدي، علائم، ستاره‌هاي امتيازدهي و... را فراهم مي‌كند كه اين امر در پيدا‌كردن تصوير مورد نظر از بين هزاران تصوير موجود كمك فراواني خواهد كرد. اين روش فهرست‌برداري و تگ‌گذاري در فتوشاپ وجود ندارد، زيرا فتوشاپ يك برنامه مبتني بر پايگاه داده نيست. علاوه بر قابليت‌هاي مديريت رسانه، لايت روم حاوي ابزارهايي است كه به عكاسان در دستكاري و تنظيم تصاوير كمك مي‌كند. به طور خلاصه فتوشاپ يك ابزار ويرايش تصاوير و لايت روم يك ابزار مديريت تصاوير با برخي قابليت‌هاي ويرايشي و تنظيم تصوير است.ابزارهايي كه لايت‌روم از آنها در ويرايش و تصحيح تصاوير استفاده مي‌كند، در گروه‌هايي به شرح زير جمع شده است:

1ـ Histogram

2ـ Basic

3ـ Tone Curve

4ـ HSL / Color / B&W

5 ـ Split Toning

6 ـ Detail

7ـ Lens Corrections

8 ـ Effects

9 ـ Camera Calibration

فهرست ابزارهاي موجود در لايت روم تقريبا پوشش‌دهنده مجموعه كاملي از ابزارهاي مورد نياز براي ويرايش و تنظيم تصاوير است. در لايت‌روم تغييرات انجام گرفته روي يك تصوير را مي‌توان به عنوان يك الگو ذخيره و به مجموعه‌اي از تصاوير مورد نظر به صورت يكجا اعمال كرد.علاوه بر بخش‌هاي نام‌برده شده، لايت روم حاوي بخش‌هايي نيز براي توليد اسلايدشو ـ چاپ تصاوير و ايجاد خروجي براي گالري تصاوير وب نيز است. تمام ابزارها و امكانات موجود در لايت روم در قسمت camera raw فتوشاپ نيز وجود دارد كه هنگام گشودن يك تصوير raw به صورت خودكار اجرا مي‌شود و با صرف‌نظر‌ از برخي تغييرات جزئي تقريبا مي‌توان گفت كه اين ابزارها كپي است. به تصويري از پانل camera raw نگاه كنيد و آن را با محيط لايت‌روم مقايسه كنيد. (تصوير 1)

مي‌توان گفت همه كارهايي كه براي ويرايش تصاوير در لايت روم مي‌توان انجام داد باقدرت بيشتري در فتوشاپ نيز امكان‌پذير است، ولي قدرتي كه لايت‌روم در مديريت تصاوير دارد در فتوشاپ وجود ندارد. برخي كاربران، همراه فتوشاپ از نرم‌افزار بريج شركت ادوب براي مديريت تصاوير استفاده مي‌كنند. با اين كه برخي ابزارهاي مديريتي لايت‌روم در بريج وجود داشته و قابل استفاده است، اما چون بريج نرم‌افزاري مبتني بر پايگاه داده نيست، جستجو و يافتن يك تصوير در آن بسيار زمانبر بوده و به هيچ عنوان با جستجوي چند ثانيه‌اي لايت روم قاب مقايسه نيست؛ زيرا بانك اطلاعاتي لايت روم براي جستجو و يافتن تصاوير بهينه شده است. در صورتي كه كاربري، لذت جستجو را در لايت روم تجربه كرده باشد، كار با ادوب‌بريج برايش ملال‌آور خواهد بود.سوالي كه اينجا مطرح مي‌شود اين است كه با توجه به توضيحات داده شده و با توجه به اين كه همه ابزارهاي ويرايشي لايت روم در فتوشاپ وجود دارد، چرا بايد از لايت استفاده كرد؟ براي پاسخ به اين سوال و توضيح علت استفاده از لايت روم مي‌توان به چند مورد اشاره كرد:

ـ يادگيري لايت روم از فتوشاپ ساده‌تر است و محيطي ساده‌تر دارد.

ـ لايت روم حاوي ابزارهاي آماده فراواني جهت تنظيم و ويرايش تصاوير است.

ـ سرعت كار در لايت روم به علت امكان مشاهده و ويرايش سريع چند تصوير بدون صرف زمان براي باز‌كردن و بستن فايل‌ها بالاتر است.

ـ لايت روم به عنوان ابزار مديريت فايل و رسانه، امكان ايجاد پوشه، زيرپوشه و تغيير نام گروهي فايل‌ها را به صورت يكجا فراهم مي‌آورد.

ـ ويرايش تصاوير در لايت روم غير مخرب بوده و تمام تغييرات به صورت يك لايه جدا به لايه اصلي اعمال شده و فايل اصلي به هيچ عنوان دستكاري نمي‌شود؛ در صورتي كه در فتوشاپ كار روي تصاوير با تركيبي از ابزارهاي مخرب و غيرمخرب انجام مي‌گيرد و ممكن است تصوير اصلي تغيير يابد.

ـ در محيط لايت روم امكان ذخيره‌سازي سابقه همه عمليات انجام گرفته و امكان بازگشت و تصحيح آن برخلاف فتوشاپ وجود دارد.

ـ در لايت روم امكان مشاهده اطلاعات متاديتا روي فايل هنگام ويرايش آن برخلاف فتوشاپ وجود دارد.

ـ و ده‌ها امكان متنوع ديگر در زمينه ويرايش و مديريت تصاوير.

با وجود تمام مزيت‌هاي لايت روم بايد در نظر داشته باشيم در صورتي كه بخواهيم ويرايش‌هاي جدي روي تصاوير انجام دهيم، باز محتاج به فتوشاپ بوده و لايت روم اين امكان را در اختيار ما نخواهد گذاشت. پس مي‌توان با تركيب دو نرم‌افزار مذكور از قدرت مديريت تصاوير لايت روم و قدرت ويرايشي فتوشاپ براي كسب بهترين نتيجه استفاده كرد.



تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

برند يك نام، نشانه، طراحي، اصطلاح يا هر مشخصه ديگري است كه محصولات يك توليد‌كننده را از ديگر توليد‌كنندگان متمايز مي‌كند. هدف از خلق برند ارزش‌آفريني براي محصولات است، در هر صنعت برند‌هاي طراز اول اعتبار خاصي دارند و محصولات خود را با قيمت‌هاي بالاتري به فروش مي‌رسانند.يكي از مواردي كه باعث شناخت يك برند مي‌شود لوگوي تجاري آن است. شايد وقتي يك شركت هنوز كوچك است و آوازه جهاني ندارد لوگو، برند و اين موارد برايش مهم به نظر نرسند و در انتخاب آنها آنقدر كه بايد توجه نشود. ولي با توسعه و جهاني شدن، اين موضوع هم مهم مي‌شود و هزينه‌هاي زيادي صرف طراحي لوگو‌ها مي‌شود؛ زيرا اين اولين چيزي است كه مشتري مي‌بيند و به خاطر مي‌سپارد.ديدن لوگوي شركت‌هاي بزرگ امروزي قبل از اين‌كه مشهور شوند جالب توجه است، در اين شماره به اين مطلب مي‌پردازيم.

مايكروسافت

 

شايد در دنياي آي‌تي هيچ شركتي مانند مايكروسافت لوگوي خود را تغيير نداده باشد و البته تغيير پيوسته لوگوي اين شركت عظيم نمادي از تغيير و پيشرفت در محصولات باشد.

 

 

 

 

 

 

 

اپل

 

 

اولين لوگوي اپل، نيوتن را زير درخت سيب نشان مي‌دهد. اين طراحي مربوط به سال 1976 است. بعد از آن لوگوي اپل به سيب گاز خورده مشهور امروزي تبديل شد، هر چند رنگ اين سيب چند بار عوض شد، اما اپل هنوز همان سيب است!

 

 

Canon

 

اولين لوگوي canon سال 1933 طراحي شد و نشانه امروزي اين شركت در سال 1956 معرفي شد. نكته قابل توجه در مورد canon تغيير ديكته آن است! (Kwanon)

 

AT&T

 

اولين لوگوي شركت تلفن Bell (زنگ) سال 1900 طراحي شد. در سال 1964 اين شركت با نام AT&T شناخته شد. آخرين طراحي لوگوي اين شركت مربوط به سال 2005 است.

 

 

 

 

 

 

Mozilla Firefox

 

روباه آتشين در ابتدا مرغ بوده است!

سال 2002 مرغ آتشين طراحي شد، ولي طراحي لوگوي امروزي اين مرورگر وب مربوط به سال 2009 است.

 

 

IBM

 

IBM از همان ابتدا همواره در حال تغيير بوده؛ نه‌تنها نشانه تجاري خود بلكه چند بار هم نام تجاري خود را تغيير داده است. اولين لوگوي اين شركت سال 1889 طراحي شد. در آن سال نام شركت ITRC (شركت بين‌المللي نگارش زمان) بوده است. اين شركت سال 1924 معرفي و لوگوي آن سال 1972 طراحي شد.

 

 

Kodak

 

كداك، پدر صنعت عكاسي هم در ابتدا لوگويي متفاوت با لوگوي كنوني خود داشت. سال 1907 اولين نشانه كداك طراحي شد. طرح كنوني كداك مربوط به سال 2006 است.

 

 

 

Xerox

 

اولين لوگوي اين شركت در سال 1948 طراحي شد و آخرين نسخه آن مربوط به سال 2008 است.

 

 

 

سامسونگ

تا قبل از اين‌كه سامسونگ تا اين حد مشهور شود، هميشه سه ستاره در لوگوي اين شركت ديده مي‌شد، ولي در آخرين طراحي، اين سه ستاره بخت و اقبال كره‌اي‌ها از لوگوي سامسونگ حذف شد. شايد سامسونگ با كهكشان (Gallaxy) خود ديگر نيازي به اين سه ستاره ندارد!

 


 

 

نوكيا

 

اولين لوگوي نوكيا نااميدكننده به نظر مي‌رسيد؛ لوگويي كه بيشتر شبيه مهر روي كنسرو‌هاي ماهي بود! ولي با توجه به اهميت لوگو، نوكيا هم نشان متناسبي طراحي كرد.

 

 

 

گوگل

 

 

مي‌توان گفت گوگل كلكسيون لوگوست. اين‌طور به نظر مي‌رسد اين شركت چند نفر را استخدام كرده تا لوگوي موتور جستجوگر گوگل را متناسب با هر مناسبتي طراحي كنند؛ از تولد بزرگان علم و دانش گرفته تا عيد نوروز و كريسمس طراحي جديد و جذابي در انتظار كاربران اين سايت است.




تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

از دستگاه‌ خودپرداز (ATM) كه براي پرداخت و دريافت پول است تا سيستم مسيرياب جهاني(GPS)، فناوري يك نيمه تاريك هم دارد. اشكال مختلف از اين نيمه‌هاي تاريك فناوري مي‌تواند عواقب ترسناكي داشته باشد.ما عادت كرده‌ايم هميشه نگران حمله ويروس‌ها يا هكر‌ها به رايانه‌مان باشيم، اما امروزه نگراني اصلي تبديل شدن تلويزيون‌ها‌، خودرو‌ها، تلفن‌ها و لوازم خانگي به وسايل آسيب‌پذير است ‌كه اين آسيب‌‌پذيري به واسطه استفاده ما از فناوري‌هايي مانند Wi-Fi، بلوتوث، RFID و GPS براي متصل‌كردن آنها به هم است.اگرچه اين افزايش ارتباطات براي ايجاد راحتي و سهولت ارتباط سودمند است، اما اين افزايش موجب پديدار‌شدن وجه خطرناك اين فناوري‌ها شد. در حقيقت، استفاده از اين فناوري‌ها موجب شد تا چيزهاي بيشتري از دنياي واقعي در معرض هك‌شدن قرار بگيرد.هكرها مي‌توانند قفل يك ماشين را باز و موتورش را روشن كنند يا بدون اين‌كه به كيف پولتان دست بزنند از كارت اعتباري‌تان سرقت كنند آن هم فقط با راه رفتن پشت سرتان. آنها مي‌توانند با آدم‌ربايان براي پيدا‌كردن مكان‌يابي يك فرد همكاري كنند يا اطلاعات خصوصيتان را به دست آورند. در اينجا به طور خلاصه به فناوري‌هايي كه مي‌تواند توسط افراد بد و مجرمان براي ضربه‌زدن به شما و هرچه در اطرافتان است مورد استفاده قرار بگيرند، اشاره مي‌كنيم.

خودپرداز بانك

اولين فناوري‌اي كه مي‌تواند نيمه تاريك داشته باشد دستگاه خودپرداز يا همان عابر بانك است كه روزانه از آن استفاده مي‌كنيد. براي نشان دادن نيمه تاريك اين فناوري ابتدا بايد بدانيم خودپرداز چگونه كار مي‌كند.دستگاه خودپرداز مانند يك رايانه آنلاين است. وقتي شما كارت‌تان را وارد مي‌كنيد كارتخوان (Card Reader) محتويات آن را كه روي نوار مغناطيسي كارت ضبط شده‌ مي‌خواند و به سرور مركزي مي‌فرستد. بعد از آن از شما مي‌خواهد رمز كارت (PIN code) را وارد كنيد و بعد از بررسي و تائيد آن عمليات‌ مورد نظرتان مثلا پرداخت پول را انجام مي‌دهد.اطلاعات موجود در نوار مغناطيسي كارت‌ اعتباري شما بدون پين كد كارت بي‌استفاده است و حتي پيچيده‌ترين و پيشرفته‌ترين خودپردازها هم نمي‌توانند پين كد را بازيابي كنند. اين پين كد در واقع نقطه ضعفي است كه مجرمان از آن سوءاستفاده مي‌كنند تا نيمه تاريك اين فناوري را بسازند. مجرمان از پوشش پلاستيكي شفاف و پيشرفته‌اي استفاده مي‌كنند و آن را روي كليد‌هاي دستگاه خودپرداز قرار مي‌دهند تا رمز كارت يا همان پين كد قرباني را ضبط كند. با داشتن پين كد، سرقت كار آساني خواهد بود. مشكل اينجاست كه كشف خودپرداز و ضبط‌كننده پين كد قبل از سرقت از حساب بانكي كاربر، كار بسيار سختي خواهد بود.

جنگ پيامكي

عبارت جنگ پيامكي (war texting) در واقع به فرآيند ربودن سخت‌افزارهاي متصل به سيستم سراسري GSM (سيستم سراسري ارتباطات سيار ـ Global System for Mobile Communications) شبكه‌هاي تلفن همراه اشاره دارد.دوربين‌هاي حفاظتي، سيستم‌هاي خودكار منازل و حتي خودرو‌ها وابسته به سيستم GSM براي به‌روزرساني ميان‌افزار‌هاي (تركيبي از نرم‌افزار و سخت‌افزار ـ firmware) خود هستند. اگرچه GSM براحتي اين سيستم‌ها را به‌روزرساني مي‌كند، اما آنها را نيز در برابر حملات خارجي آسيب‌پذير مي‌سازد.سال گذشته در كنفرانس امنيتي بلك هت (Black Hat security conference) در لاس وگاس، مشاوران امنيتي iSec، دان بيلي (Don Bailey) و متيو سولنيك (Matthew Solnik) تهديد جنگ پيامكي را اثبات كردند. آنها قفل در يك خودروي سوبارو را باز و موتور آن را روشن كردند، البته همه اين كارها از راه دور بوده است. بيلي مي‌گويد كشف چگونگي قطع ارتباط پيامي بي‌سيم بين خودرو و شبكه براي او و سولنيك حدود دو ساعت طول كشيده است و بعد از آن اين ارتباط پيامي را دوباره بين خودرو و لپ‌تاپ‌شان برقرار ساختند.با اين حساب، داشتن خودروهاي گران‌قيمت با سيستم‌هاي هوشمند امنيتي به جاي ايجاد امنيت، تهديدي براي امنيت خواهند بود!

شناسايي با فركانس راديويي (RFID)

تراشه RFID يك دستگاه بسيار كوچك حاوي اطلاعات بوده كه به آن چسبانده شده است كه مي‌تواند يك كارت ID محتوي اطلاعات پزشكي شخصي، سوئيچ يك خودرو، قفل الكتريكي يك در و يك كارت اعتباري باشد.هدف اوليه ساخت يك تراشه RFID جاسازي اطلاعات ديجيتال در يك وسيله غيرديجيتال بود تا به اين وسيله امكان ايجاد ارتباط و پيگيري يك شيء را آسان‌تر كند.يكي از مزيت‌هاي تراشه‌ها اين است كه تقريبا تراشه‌هاي RFID حتي به باتري هم نياز ندارند و به صورت الكترومغناطيسي از دريافت‌كننده نزديكشان تغذيه مي‌شوند. اما مشكل اينجاست كه هر وسيله‌اي كه داراي يك تراشه RFID است پتانسيل هك شدن را دارد (با تراشه‌هايي كم قيمتي حدود 07‌/‌0 دلار مي‌توان اين كار را انجام داد.) اين در حالي است كه اين تراشه‌ها هر روز روي وسايل بيشتري نصب مي‌شوند.اوايل امسال در كنفرانس ShmooCon hacker-centric security، پژوهشگر امنيتي كريستين پاگت (Kirstin Paget) نشان داد چقدر راحت مي‌توان يك تراشه RFID مجهز به كارت اعتباري را هك كرد. براي اين كار به 350 دلار تجهيزات نياز است. پاگت توانست به صورت بي‌سيم اطلاعات كارت اعتباري‌اش را كه در RFID موجود بود كپي و يك كارت جديد براي خود توليد كند. سپس براحتي از طريق يك كارتخوان اسكور(Square card reader) از آن استفاده كند. در حقيقت، پاگت نشان داد هك‌كردن يك تراشه RFID به صورت خجالت‌آوري ساده است.راحتي هك‌كردن اين فناوري، زنگ خطر براي كساني است كه از اين فناوري براي اطلاعات شخصي‌شان، قفل درها و ديگر موارد امنيت استفاده مي‌كنند.

سيستم مسيريابي جهاني(GPS)

سيستم مسيريابي جهاني (GPS) كه تلفن‌هاي هوشمند و بيشتر تلفن‌هاي همراه مجهز به آن هستند نيز از فناوري‌هايي است كه نيمه تاريك دارد. توليدكنندگان برنامه‌ها از اين فناوري از طرق مختلف نه فقط براي پيدا‌كردن مختصات طول و عرض جغرافيايي بلكه براي به دست آوردن اطلاعات شخصي افراد استفاده مي‌كنند. براي مثال، برنامه‌هايي مانند FourSquare از GPS براي پيگيري عادات اجتماعي و عادات خريد و خرج كاربران خود استفاده مي‌كند.شايد نگران‌كننده‌ترين جنبه اين فناوري اين است كه تحت قوانين موجود، دسترسي به اطلاعات شخصي افراد كه توسط برنامه‌هايي مانند FourSquare ايجاد مي‌شود براي كاربران اين برنامه‌ها قانوني است. ميزان خصوصي بودن اطلاعات جمع‌آوري شده چيزي است كه موجب افزايش نگراني‌ها درباره اين فناوري مي‌شود. اين كه مجرمان بتوانند جاي افراد مختلف و اطلاعات شخصي‌شان را براحتي به دست آورند موضوعي نيست كه براحتي بتوان از آن گذشت.

كلام آخر

بسياري از اختراعات و فناوري‌هاي ساخته شده توسط انسان مانند شمشير دو لبه است كه مي‌توان از آنها هم در جهت خير و هم در جهت شر استفاده كرد. فناوري‌هايي كه در اينجا به صورت اجمالي به آنها اشاره شد نيز جزو همين دسته‌اند. نيمه تاريك اين فناوري‌ها نبايد باعث شود افراد خود را از فوايد و مواهبي كه آن فناوري‌ها در اختيارشان مي‌گذارند، محروم كنند؛ بلكه افراد بايد تلاش كنند آنها را بخوبي بشناسند و خود را در برابر خطرات احتمالي‌شان ايمن سازند.



تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 Borderlands 2 را هنوز بازي نكرده‌ايد؟ اين عنوان دنباله‌اي براي نسخه قبلي بازي است كه اتفاقا بسيارهم موفق بود.

 سبك گرافيك بازي سل شيد بوده و صدها نوع سلاح در بازي وجود دارد، زيرا خودتان مي‌توانيد آنها را بسازيد! كنار اينها درخت مهارت‌هاي گسترده براي هر كاراكتر را نيز اضافه كنيد. در همه آنها به حد اعلا رسيديد؟ خب حالا وقتش است كه كاراكتر ديگري را برگزينيد.

 

 

در حالي كه نسخه PC فيفا 13 هفته پيش منتشر شده اما نسخه كنسولي آن، اين هفته همراه با PES 13منتشر مي‌شود. گويا PES يك سر و ساماني به خود داده اما فيفا تغيير چشمگيري نسبت به شاهكار قبلي نكرده است. به هرحال انتخاب اين بازي‌ها كاملا سليقه‌اي است و هر كدام را كه دوست داشته باشيد حتما تا الان گرفته‌ايد!

 

 

نسخه ارتقا يافته بالدورز گيت را نيز مي‌توايند روي PC تجربه كنيد كه حاوي تمام بسته‌هاي الحاقي بوده و حتي محتواهايي در بازي وجود دارد كه قبلا هرگز نديده‌ايد. همچنين نسخه دوم از عنوان خوش‌ساخت تورچ‌لايت نيز منتشر شده است. يك نقش آفريني با سبكي كه بيش از هر چيز شبيه ديابلو است، مدت‌هاست افراد زيادي را چشم به راه نگه داشته بود.

 

 

 

 

طرفداران سبك مبارزه‌اي نيز اين هفته با Dead or Alive 5 بي‌نصيب نمانده‌اند. تنوع در مبارزات رزمي با تكنيك‌هاي منحصر به فرد انتظارتان را مي‌كشد.



تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 بليزارد دسترسي به سايت Battle.net را از طريق ايران ممنوع كرد! به گفته مسئولان اين شركت، در راستاي تحريم‌هاي تازه آمريكا، دسترسي كشورهايي مانند ايران، كوبا، عراق، ليبي، كره شمالي و سوريه به سرورهاي اصلي World of Warcraft قطع شده است.

حال اين‌كه اتخاذ چنين تصميم بي‌ربطي، صرفا جنبه لج و لجبازي سياسي دارد يا هدف بريدن دسترسي مردم اين كشورها از تعامل با ديگر ملت‌هاست، خدا مي‌داند!

 

 

 

Team Bondi نام يك بازي است كه توسط گروه سازنده بازي زيباي L.A. Noir با نام Whore of the Orient براي كنسول‌هاي نسل بعد و رايانه‌هاي شخصي منتشر خواهد شد. به گفته سازندگان، ماجراي اين بازي كه ظاهرا نام آن حالتي كنايي دارد، در شانگهاي 1936 رخ مي‌دهد و روايتي ميهن پرستانه خواهد داشت.

 

 

نسخه بعدي بازي با نام Ground Zeroes معرفي شد كه به سبك Open-World است. همچنين فيلمي بر اساس اين سري بازي توسط كمپاني كلمبيا پيكچرز در دست تهيه است!

 

 

 

تام بيزل، از نويسندگان نيويوركر و راب آوتن، يكي از مشاورين فاكس قرن بيستم كه روي «آواتار» كار كرده است، اكنون مسئوليت نگارش سناريوي Geow: Judgment را به عهده دارند. آنها طي مصاحبه‌اي وعده بهترين داستان را در مقايسه با عناوين گذشته داده‌اند. اين بازي كه قرار است سخت ترين قسمت سري باشد، بهار 2013 عرضه خواهد شد.



تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

عنوان: The Dark Eye: Chains of Satinav

پلتفرم: PC

ناشر: Daedalic Entertainment

سازنده: Deep Silver

سبك: ماجرايي

امتياز: 5/8

مي‌بينيد ظرف مدت پنج سال صنعت بازي چقدر تغيير كرده است؟ همين سال 2007 بود كه همگي داشتيم خود را براي انقراض سبك ماجرايي آماده مي‌كرديم و حالا بازي‌هاي اين سبك دارند دوباره به گود رقابت بازمي‌گردند. از دريم فال گرفته تا فينيكس رايت و همين اخيرا بازي‌هايي مثل Gemini Rue، باران سهمگين و لس‌آنجلس نوآر شاهد هستيم كه توجه گيمرها كم‌كم دارد به سمت عنوان‌هايي با داستان سرايي بهتر و شخصيت پردازي عالي‌تر متمايل مي‌شود. در عين اين‌كه تعامل آنها نيز با محيط رفته رفته در حال گسترش است.بازگشت اقتدار از دست رفته سبك ماجرايي و موج جديد بازي‌هاي اين سبك را تا حد بسيار زيادي مديون عنوان‌هاي كم‌ادعا هستيم كه با هزينه‌هاي كم، تجاربي عالي به مخاطبان خود عرضه كرده‌ است. به لطف توزيع ديجيتال بازي در شبكه‌هايي مثل استيم سازنده‌ها اين شانس را پيدا كرده‌اند كه مخاطبان بالقوه‌‌اي را پيش روي خود ببينند. يكي از عناوين موفق ماجرايي كه تازگي عرضه شده «چشم سياه: زنجيرهاي ساتيناف» نام دارد و جالب است بدانيد كه بر اساس يك بازي بسيار محبوب قلم و كاغذي به همين نام ساخته شده است. البته بيشتر طرفداران اين بازي غير ويدئويي آلماني‌ها هستند. زنجيرهاي ساتيناف از لحاظ هنري تصويري خارق‌العاده است. با اين كه داستان در يك فضاي آشناي فانتزي قرون وسطايي اتفاق مي‌افتد، اما تقريبا چيز زيادي در اين دنيا وجود ندارد كه به طور خاص براي شما يادآور بازي ديگري باشد. شما هدايت گرون را به دست مي‌گيريد، يك پرنده‌گير كارآموز كه تقريبا تمام شهر بسختي او را تحمل مي‌كنند؛ زيرا براساس يك غيبگويي قديمي كه مدت‌ها قبل جادوگر مرموزي به نام The Seer انجام داده است «طلسم پرنده‌گير تمام شما را تباه خواهد كرد!».گرون بيچاره كه زندگي‌اش را با تعمير و ساختن تور و تله مي‌گذراند هميشه بايد در تلاش باشد تا از دردسر دور بماند، اما بزودي با كشته‌شدن مربي‌اش توسط دسته‌اي كلاغ درمي‌يابد كه اتفاقات شوم و بدبختي تازه دارند آغاز مي‌شوند. طبق شايعات كلاغ‌ها مامورهاي The Seer هستند كه تا به حال تمام قهرمانان قديمي را كه در مقابل Seer ايستاده بودند، تعقيب كرده سپس به قتل رسانده‌اند. حالا گرون بايد براي جانش فرار كند. البته او در اين فرار نه تنها بايد به فكر سلامت خود باشد بلكه بايد به دنبال يك دختر نجيب‌زاده به نام «نوري» نيز بگردد كه آن طور كه گفته شده Seer نيز به دنبال اوست؛ زيرا تنها كسي است كه مي‌تواند چنگي جادويي بنوازد كه قادر به ويران‌كردن كل دنياي Andergast است. پس از اين‌كه داستان بازي جا افتاد و بجز آن قسمت ابتدايي كه گرون بايد براي ديدار با پادشاه براي او برگ بلوط جمع كند. بقيه گيم‌پلي كاملا سر راست و خوب بوده و استادان سبك ماجرايي كاملا به آن مسلط خواهند بود. محيط زيبا و خوش ساخت بازي مملو از سرنخ‌ها و بخش‌‌هايي است كه به گرون در طول سفرش كمك خواهند كرد. همچنين او مي‌تواند قسمت‌هاي مختلف را باهم تركيب كرده و وسايل جديد و عجيبي بسازد. بجز موارد بالا كه وجه اشتراك تمام بازي‌هاي ماجرايي موفق محسوب مي‌شود، گرون و نوري ازهمان ابتداي بازي توانايي‌هاي جادويي محدودي در اختيار دارند.گرون مي‌تواند قسمت‌‌هاي شكننده را خرد كند در حالي كه نوري اين قابليت را دارد تا تكه‌هاي خرد شده را به يكديگر متصل كرده و يك شيء را مثل روز اولش برگرداند. در حالي كه دو كاراكتر اصلي از صداپيشگي ضعيف رنج مي‌برند، اما داستان به اندازه‌اي تاريك است كه شما را تا انتها پاي خود نگه دارد و جور آن ضعف را بكشد. البته معصوميت نوري نسبت به دنياي انسان‌ها در همان ابتداي بازي كمي آزاردهنده به نظر مي‌رسد و كاراكتر گرون را باورپذيرتر و انساني‌تر مي‌بينيم. بدون شك تصاوير پس‌زمينه و كلا هر چيزي از شاخه هنري بازي شاهكار است در حالي كه به سنت‌هاي آلماني ارجاع دارد بخوبي با ويژگي‌هاي فانتزي نيز ادغام شده است. بازي چيزي حدود 12 ساعت طول مي‌كشد و در اين مدت چيزي جز زيبايي هنري، داستان عميق و جذاب و گيم‌پلي خوب مشاهده نمي‌كنيد. آنها كه مدت‌هاست منتظر چنين بازي‌هايي بوده‌اند حالا مي‌توانند جشن بگيرند و با خيال راحت خود را ساعت‌ها با تازه‌هاي اين سبك سرگرم كنند.



تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

در اينجا به بررسي برخي فناوري‌ها خواهيم پرداخت كه درصدد است در نحوه انجام كار‌هاي روزانه تغييراتي ايجاد كرده و آنها را براي ما آسان سازد. به طور مثال خيلي پيش از اينها پيش‌بيني شده بود كه ما بتوانيم توسط فناوري Teleportation از محلي به محل ديگر برويم، ولي متاسفانه چنين پيش‌فرضي تا به حال به واقعيت نرسيده است. وقتي VCR‌ها اختراع شد، همان ابتدا مورد استقبال بسيار كاربران قرار گرفت، ولي با گذشت زمان و قبل از اين‌كه خيلي از ما تصميم بگيريم از آن استفاده كنيم، به طور كامل از صحنه خارج شد. البته اين را هم بايد اضافه كنيم كه طبق بسياري از پيش‌بيني‌ها، فناوري‌هاي آينده به علم اتم‌ها و مولكول‌ها مربوط است؛ هر چند اين نيز در حد پيش‌بيني است و قطعيت ندارد.از اين پيش‌بيني دو گروه به طور عمده سود مي‌برند؛ گروه اول نوآوراني هستند كه قصد ساخت و توليد محصولات جديد را دارند و گروه دوم، كاربراني كه مي‌خواهند از طريق استفاده و كار با چنين فناوري‌هايي بتوانند كارهاي خود را براحتي انجام دهند. خيلي از اين نو‌آوري‌ها در همان مرحله آزمايشگاه‌ها مانده و به مرحله توليد انبوه نرسيده‌ است، در حالي كه برخي ديگر نه تنها توليد شده‌ بلكه تغييرات زيادي را به همراه داشته است.اولين فناوري كه مورد بررسي قرار مي‌گيرد هوش مصنوعي در اندازه صفر است، اگر به كسي بگوييد تو از نظر سطح هوش صفر هستي! طرف مقابل شما مسلما از دست‌تان دلخور مي‌شود، در صورتي كه هوش مصنوعي در رايانه به معناي جمع‌كردن حجم بسيار زياد حافظه در اندازه بسيار ريز و كوچك است. كمپاني‌هاي بزرگي همچون Intel هزينه زيادي را صرف مي‌كند تا بتواند بدرستي حدس بزند چنين فناوري‌هايي در آينده به كدام سمت مي‌رود. علاوه بر اين، دانشمنداني چون ديويد جوهانسون، حجم كل رايانه‌ها را در آينده به حدي كوچك مي‌داند كه مي‌توان آن را در هر جا و هر چيزي قرار داد.دومين پيشگويي كه درباره آينده انجام گرفته در زمينه هك‌كردن است كه Neurohacking نام دارد. در اين فناوري دانشمندان سعي كرده‌اند از طريق ماشين‌ها ذهن آدم‌ها را بخوانند. عمده كار درخصوص اين طرح توسط دانشگاه بركلي كاليفرنيا انجام گرفته است.در اين روش، سيستم‌ها فعاليت‌ الكتريكي ذهن را از طريق امواج ارسال شده از مغز به فضاي خارج مي‌خواند؛ يعني به نوعي رمزگشايي‌ امواج ارسال شده از طرف مغز است. البته اين روش خطرناك به نظر مي‌رسد، چرا كه با كمك آن مي‌توان ريزترين افكار انسان‌ها را خواند و اين يعني امنيت به طور كامل از ميان مي‌رود. با انجام اين كار، موفقيت بسياري از كمپاني‌هاي بزرگ تبليغاتي به نوعي تضمين شده است، چرا كه با خواندن ذهن افراد مختلف مي‌توان به گونه‌اي تبليغات كرد كه بيشتر مشتريان خواهان خريد محصول تبليغ شده باشند.حتي اگر هم روش Neurohacking نتواند با موفقيت همراه باشد و دانشمندان نتوانند از آن طريق افكار ما را بخوانند، اين گروه مي‌توانند با راه پيدا‌كردن به اطلاعات مربوط به ما هر آنچه را نياز دارند به دست آورند. اين جمع‌آوري اطلاعات از طريق خود ما صورت مي‌گيرد، چرا كه ما با عضو شدن در سايت‌هاي مختلف و قرار دادن اطلاعات روي cloud، در حقيقت اين امكان را براي اين شركت‌ها يا اشخاص ايجاد مي‌كنيم تا به حجم انبوه اطلاعات متعلق به ما دسترسي پيدا كنند.در عمل با انجام پردازش‌هاي لازم روي تمام اطلاعات جمع‌آوري شده، كمپاني‌هاي بزرگ براساس بيشتر بودن درخواست يا كلمه‌اي، مي‌توانند پايه كار تبليغات خود را روي آن قرار دهند. مثلا تصور كنيد بيشتر كاربران طي روز يك كلمه خاص را جستجو كنند، همين كلمه مي‌تواند به كمپاني‌هاي بزرگ ايده‌اي براي انجام تبليغات حول محور آن را بدهد.از ديگر فناوري‌هايي كه مربوط به آينده است، مي‌توان به Quantom Control اشاره كرد. براي اين‌كه بتوانيد تصور كنيد اين فناوري چيست، بهتر است ذره‌اي ريز را روي يك چيپ بسيار ريز رايانه‌اي تصور كنيد. اين پديده در اندازه ميكروسكوپيك طراحي شده، در حالي كه قدرت تفكر همانند يك رايانه بزرگ را بدون نياز به مدارها دارد. علاوه بر اين، اطلاعات ذخيره شده روي اين چيپ بسيار ريز از طريق صدا يا نور جا‌به‌جا مي‌شود، به همين دليل مي‌توان گفت كه در فناوري كوانتوم از قواعد فيزيك براي انجام كارهاي رايانه‌اي استفاده مي‌شود. از طرف ديگر فناوري QED يا الكتروديناميك كوانتوم درصدد است تمام مسائل را از طريق نور حل كند به همين‌خاطر chip‌هايي كه توسط اين فناوري طراحي شده‌ است عينا اطلاعات را از طريق نور روي چيپ‌ها جا‌به‌جا مي‌كند. البته اين را هم بايد اضافه كرد كه اين فناوري براي كمك به Zero-sized intelligence طراحي شده، ولي هنوز به طور كامل پيشرفت نكرده است. ادغام اين دو فناوري با هم نه تنها عملي شدن چنين تصوراتي را ممكن كرده، بلكه مي‌تواند در آينده اساس كار كل رايانه‌‌ها و گجت‌هاي متفاوت را تشكيل دهد. يكي از مهم‌ترين مزيت‌هاي چنين فناوري‌‌هايي، كوچك بودن سايز آنهاست تا جايي كه اندازه آنها را مي‌توان به اتم تشبيه كرد.لازم به ذكر است كه پيشرفت هر فناوري همان‌قدر كه مي‌تواند مفيد واقع شود، ضررهايي هم درپي‌دارد؛ مثلا يكي از خطرات پيشرفت فناوري به وجود آمدن شبكه‌هاي سياه است، چرا كه با استفاده از فناوري‌‌هاي ديگر كه در همه جا قرار دارد، ما مي‌توانيم هدف برخي افراد سودجو و غير قابل اعتماد براي سوء استفاده قرار گيريم. براي درك بهتر تصور كنيد شما به عنوان كاربر، اطلاعات را دست و پا شكسته در سايت‌هاي مختلف قرار مي‌دهيد، همين امر باعث مي‌شود شخصي بتواند با دريافت چنين اطلاعاتي، هويت خود را پنهان كرده و از طريق هويت شما دست به انجام هر كاري بزند يا اين‌كه اين افراد مي‌توانند اطلاعات مربوط به كارت‌هاي اعتباري شما را بدزدند و نهايت سوء استفاده را از آنها ببرند. چنين كارهاي سودجويانه‌اي را همه به نام حملات Cyber مي‌شناسند. نمونه‌هاي مختلف چنين دزدي‌ها را تا به حال زياد ديده‌ايم؛ مانند هك‌كردن سيستم‌ بانك‌ها و برداشت‌هاي ميليوني از حساب مشتريان و... . همين كارها باعث كاهش امنيت در محيط اينترنت شده كه در نتيجه برخي كاربران علاقه‌اي ندارند خيلي از كارهاي خود را به صورت آنلاين انجام دهند.آخرين فناوري كه به صورت مختصر به آن مي‌پردازيم، فرآيندي است كه مردم مي‌توانند براحتي زبان‌هاي مختلف را بفهمند. تنها راه انجام اين كار، فشار‌دادن دكمه‌اي روي وسيله مترجم و صحبت‌كردن به زبان خودتان است، كارهاي ديگر را گجت مورد نظر انجام داده و حرف‌هاي شما را به زبان مقصد ترجمه مي‌كند.

منبع:www.howstuffworks.com

 

 



تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

پشتيباني از لاگين‌هاي ريموت‌دسكتاپ در اوبونتوي بعدي قرار داده شده است. اين قابليت به كاربر اجازه مي‌دهد بدون ورود به سيستم‌عامل اوبونتو، مستقيما به سيستم ديگري وصل شده و از آن سيستم استفاده كند. تمام اين قابليت‌ها بدون نصب نرم‌افزار اضافه صورت خواهد پذيرفت و كاربران مي‌توانند درست پس از نصب اوبونتو از اين قابليت استفاده كنند. همچنين كانونيكال در حال يكپارچه‌سازي لاگين از راه دور با سرويس Ubuntu Single Sign On است. نتيجه اين كار باعث مي‌شود افرادي كه به سيستم‌ها و سرورهاي زيادي وصل مي‌شوند، نيازي به حفظ همه آن رمزهاي عبور نداشته باشند و كافي است از طريق حساب Ubuntu One خود اطلاعات را برداشته و به سرورهاي مختلف وصل شوند.

افزودن اطلاعات لاگين از راه دور

شايان ذكر است بدون استفاده از سرويس Singe Sign On اوبونتو، ‌نمي‌توان به‌صورت مستقيم به سرويس‌هاي مختلف وصل شد و بايد از طريق كلاينتي به‌نامRemmina اقدام كرد. در صورتي كه حساب كاربري Ubuntu One داريد، مشكلي نيست. كافي است روي دكمه ? كنار باكس ورود كليك كنيد تا پنجره جديد باز شود. با زدن دكمه Ok، وارد محيط مهمان اوبونتو مي‌شويد كه فايرفاكس در آن باز است و صفحه UCCS قبلا در آن بارگزاري شده است.با كليك روي تب Remote Desktops مي‌توان اطلاعات اوبونتو وان را وارد سپس دكمه Add Remote Desktop را كليك كرد. در حال حاضر سه نوع اتصال از راه دور در اوبونتو پشتيباني شده است؛ ICA، RDP و VMWare View.بعد از افزودن ماشين‌هاي دلخواه، مي‌توان از حالت مهمان اوبونتو خارج شد و به صفحه لاگين بازگشت. اينجا مي‌توان گزينه Remote Login را انتخاب و اطلاعات Ubuntu Single Sign On را وارد كرد. بعد از لحظه‌اي مكث، صفحه‌هايي كه به حسابتان اضافه شده‌است در فهرستي نمايش داده مي‌شود و مي‌توان با انتخاب آنها به ماشين‌هاي ديگر وصل شد.



تاريخ : سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 امروزه دیگر هر گوشی هوشمند و یا تبلتی دارای یک پردازشگر دو هسته ای و یا ۴ هسته ای میباشد که حداقل فرکانس ۱ گیگاهرتز را دارا است. در این مطلب قصد داریم دستگاه هایی را که سریع ترین پردازنده ها را دارند به شما معرفی کنیم. البته ممکن است پردازشگر هایی که امروزه سریع شناخته میشود چند روز دیگر جزو قطعات کند محسوب بشوند. در اندازه گیری سرعت یک پردازشگر فاکتور های زیادی از جمله تعداد هسته و فرکانس تاثیر گذار میباشند. ما به دنبال پردازشگر هایی هستیم که بیشترین تعداد هسته را در کنار فرکانس بالا دارا هستند. البته به یاد داشته باشید مشخصات یک محصول بر روی کاغذ مشخص کننده سرعت اصلی یک دستگاه نیستند. مثال های زیادی وجود دارند که تبلت ها و گوشی های هوشمند با مشخصات پایین تر نسبت به سایرین عملکرد بهتری را دارند.

۱- ASUS Transformer Pad Infinity 700

با پیش زمینه های قبلی که در اختیار شما قرار دادیم سریع ترین دستگاه هوشمند را به شما معرفی میکنیم. البته این بار دیگر جایگاهی برای گوشی های هوشمند وجود ندارد و رتبه اول به تبلت ASUS Transformer Pad Infinity 700 اختصاص داده شده است. این تبلت از پردازشگر Tegra 3 با چهار هسته استفاده میکند ولی قضیه به همین جا ختم نمیشود زیرا فرکانس پردازشگر این دستگاه نیز ۱٫۶ گیگاهرتز میباشد که باعث شده است این دستگاه سرعت بی نظیری را دارا باشد.

۲- HTC One X و LG Optimus 4X HD

جایگاه دوم به طور مشترک در اختیار HTC One X و LG Optimus 4X HD قرار دارد. هر دوی این گوشی های هوشمند دارای پردازشگر ۴ هسته ای Tegra 3 میباشند که بر روی فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز کلاک شده است. در واقع باید این محصولات را گوشی های هوشمند دارای سریع ترین پردازشگر ها بنامیم.

۳-  Samsung Galaxy S III

در رتبه سوم ما Galaxy S III قرار دارد که تا به امروز برترین محصول شرکت سامسونگ به حساب می آید. این گوشی هوشمند نیز دارای پردازشگر ۴ هسته ای میباشد ولی تفاوت آن با دیگر رقبا چیپست Exynos به کار رفته در آن است. این گوشی با سخت افزار خوب سرعت مناسبی را دارا میباشد ولی به اندازه ای کافی نیست که آن را در رتبه اول ما قرار دهد. البته گوشی Meizu MX نیز از این چیپ استفاده میکند که بر روی کاغذ میتواند برتری مشابه با این دستگاه را به دست آورد.

منبع : PhoneArena



تاريخ : دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 در پی درج خبر “مشارکت گوگل در رزمایش نظامی آمریکا در خلیج فارس” از سوی بولتن نیوز و آشکار شدن جدال علنی گوگل با جمهوری اسلامی ایران، دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه از فیلتر شدن قریب الوقوع گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر خبر داد.

 

 در این رابطه باشگاه خبرنگاران لحظاتی پیش خبرداد: دکتر خرم آبادی دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در گفتگو با خبرنگار وبگردی ۲۰۳۰ از فیلتر شدن سایت آمریکایی گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر خبر داد. خرم آبادی در توضیح خبر فوق گفت: به دلیل درخواست‌های مکرر مردمی، سایت گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر در سراسر کشور فیلتر می‌شوند. وی در خصوص مدت زمان فیلتر این سایت نیز گفت: گوگل و جی میل تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور فیلتر خواهند شد. گفتنی است اقدام سایت گوگل در انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اعظم در روزهای گذشته و اصرار این سایت به سیاست آمریکایی در عدم برداشتن این فیلم سبب شده تا اعتراضات گسترده‌ای نسبت به این فیلم صورت بگیرد و در نهایت با درخواست‌های مکرر مردم مسلمان ایران، دسترسی به این سایت در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی مسدود شود.



تاريخ : دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 3110 3111 3112 3113 3114 ... 3356 صفحه بعد