بیماری نزدیکبینی (myopia)، با سرعت چشمگیری در جهان در حال شیوع است. پیشبینی میشود تا سال ۲۰۵۰، نزدیک به ۴/۸ میلیارد نفر به این اختلال بینایی مبتلا شوند که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۰، حدود ۲/۸ میلیارد نفر افزایش را نشان میدهد.
در چین که بیش از ۹۰ درصد جوانان نزدیکبین هستند، این مشکل بهعنوان یک بیماری همهگیر در نظر گرفته میشود.
اما در حالی که افراد عینکی معمولاً عوامل ژنتیکی را در بیماری خود مقصر میدانند، معلوم شده است که ژنتیکبهتنهایی نمیتواند علت این معضل فراگیر را توضیح دهد.
در عوض، متخصصان میگویند که ما همواره نقش عوامل محیطی (بهخصوص فضای بیرون از منزل) را بر عملکرد بینایی چشمان خود، دستکم گرفته بودیم. امروزه، یک سری پژوهشهای جدید در دست هستند که نشان میدهند بازی در فضای باز میتواند ریسک ابتلا به نزدیکبینی را در کودکان کاهش دهد.
بودن در فضاهای باز نهتنها شما را وادار به تماشای مناظر دوردست میکند، بلکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز عاملی مؤثر محسوب میشود؛ چرا که به نظر میرسد که این نور، رشد محوری چشمان را کند میکند. رشد محوری بیش از اندازه، یکی از عواملی است که منجر به بیماری نزدیکبینی میشود.
یک مطالعه نشان میدهد که چنانچه دو والد با بیماری نزدیکبینی، زمان کافی را در بیرون از منزل نگذرانند، ریسک ژنتیکی این بیماری در کودکانشان، تا ۶۰ درصد افزایش مییابد. در سایهی این پژوهشها، متخصصان اکنون بر این باورند که در بیماری نزدیکبینی، محیط دارای نقش پررنگتری نسبت به ژنتیک است.
مطالعهی اخیر درباره دوقلوها، این حدس را بیشتر تقویت کرده است؛ این مطالعه نشان میدهد که چندین عامل محیطی وجود دارند که میتوانند بر پیشرفت بیماری نزدیکبینی تأثیر بگذارند. کتی ویلیامز، یکی از نویسندگان مطالعه که در حال مطالعهی اختلالات چشمی در کالج کینگ لندن است، میگوید:
وقتی کودکتان به دنیا آمد، نمیتوانید کار زیادی انجام دهید؛ اما مدت زمانی که در محیطهای بسته مشغول کار هستید، ریسک نزدیکبینی را در شما افزایش میدهد. ایجاد تعادل سالم در زمانهای بیرون از منزل و نیز تعادل در شروع زودهنگام تحصیلات بسیار مهم است.
این تحقیق به بررسی ۱۹۹۱ دوقلوی به دنیا آمده بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ در انگلستان پرداخته است. طی ۱۶ سال اول زندگی، پژوهشگران، رفتار و آموزش کودکان را از طریق پرسشنامه، آزمون و همچنین بررسی آزمونهای بینایی، مورد تجزیهوتحلیل قرار دادند.
در کمال شگفتی، این مطالعه به چهار عامل اصلی محیطی اشاره میکند که با نزدیکبینی در ارتباط هستند، در حالی که برخی از آنها کاملاً غیرمنتظره بودند.
بهعنوان مثال، مطالعه نشان داد کودکانی که پس از انجام درمانهای ناباروری متولد شدهاند، احتمال ابتلای آنها به نزدیکبینی در سنین نوجوانی، ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر است.
نویسندگان این مقاله نوشتهاند که این امر میتواند بهنوبهی خود با این واقعیت مرتبط باشد که نوزادانی که در پی درمان ناباروری به دنیا میآیند، با احتمال بیشتری با مشکلاتی نظیر کاهش دورهی بارداری، وزن کمتر هنگام تولد و در برخی موارد، تأخیر یا کاهش مؤلفههای شناختی مواجه میشوند.
این مطالعه همچنین نشان داد که در کودکانی که در طول تابستان متولد میشوند، احتمال ابتلا به نزدیکبینی تا دو برابر بیشتر است؛ چرا که احتمالاً آنها مجبورند در سنین کمتری نسبت به دیگر همسالان خود، تحصیلات خود را در مدرسه آغاز کنند.
علاوهبر این، به ازای هر پله افزایش در سطح تحصیلات مادران، شانس ابتلای نوجوانان آنها به این بیماری، ۳۳ درصد افزایش مییابد. این امر میتواند ناشی از ارتباط بین هوش و بیماری نزدیکبینی باشد؛ اگرچه احتمالاً عوامل اجتماعی مانند طبقهی اجتماعی و ثروت نیز نقش خود را ایفا میکنند.
و در نهایت، نوبت به نقش فناوری میرسد. در مطالعهی دوقلوها، ساعاتی که در اوایل دوران بلوغ، صرف بازی با رایانه میشد، در شانس نزدیکبین شدن مؤثر بوده است. علت این ارتباط، تنها مسئله خیره شدن به صفحهی نمایش نیست (که البته خود قطعاً عامل بسیار مؤثری است)؛ بلکه این ارتباط، همچنین بازتابی از این مسئله است که چقدر زمان کمی را در بیرون از منزل صرف میکنیم. این یک پدیده نسبتاً جدید است که در مختل کردن توسعهی بینایی افراد، مؤثر تشخیص داده شده است.
نویسندگان اظهار کردهاند:
افزایش زمان تماشای صفحههای نمایش، ناشی از فعالیتهایی نظیر بازی، رسانههای اجتماعی و سرگرمیهای دیجیتال منجر به تقویت کمتحرکی، رژیم غذایی ضعیف و عدم فعالیتهای بیرون از منزل شده است.
با این حال، پژوهشگران تکرار میکنند که این عوامل محیطی تنها با بیماری نزدیکبینی در ارتباط هستند و از این رو، نمیتوان گفت این عوامل ضرورتاً باعث بروز این بیماری میشوند.
اما در این مطالعه، بخش دیگری نیز وجود دارد که شاید حتی بیشتر نگرانکننده باشد. این تحقیق بر روی کودکانی انجام شده است که در دههی ۹۰ میلادی به دنیا آمدهاند؛ یعنی قبل از عصر گوشیهای هوشمند و دیگر تجهیزات قابلحمل.
این روزها، در حالی که فارغ از محلی که در آن به سر میبریم، چشمانمان به صفحههای نمایش تلفن، تلویزیون و رایانهها دوخته شده است؛ حتی اگر در فضای باز هم باشیم، چنین مشکلاتی همچنان (حتی با شدتی بیشتر) پابرجاست.
نویسندگان نتیجه گرفتهاند که جذب سریع دستگاههای هوشمند توسط کودکان، یک جنبهی جدید را در کمیت و کیفیت فعالیتهایی تعریف میکند که ما در فواصل نزدیک انجام میدهیم. در پژوهشهای بعدی، لازم است که زمان استفادهی ما از گوشیهای هوشمند نیز به زمان تماشای دیگر صفحههای نمایش افزوده شود.
تقریبا به همان اندازه انرژی که برای استخراج فلزات خاص لازم است، استخراج بیتکوین هم همان مقدار انرژی را برای استخراج نیاز دارد؛ در این راستا، ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین بخشی از نگرانیهای زیست محیطی را به خود اختصاص دادهاند. زیرا استخراج مجازی آنها نیازمند محاسبات رایانهای و به دنبال آن مصرف انرژی است. با این حال، اندازهگیری اثرات زیست محیطی ارزهای دیجیتال تا حدودی مشکل است.
دو محقق مستقل به نامهای مکس کروز و تابت تلایمت در محاسبات خود به این نتیجه رسیدند که برای استخراج کسری از بیتکوین به ارزش یک دلار حدود ۱۷ مگاژول انرژی لازم است. ضمن اینکه در این ارزیابی انرژی مصرفی ناشی از وسایل خنککننده لحاظ نشده است. این در حالی است که انرژی لازم برای استخراج یک دلار طلا معادل ۵ مگاژول و انرژی لازم برای استخراج یک دلار پلاتین معادل ۷ مگاژول است! در این میان، انرژی لازم برای استخراج آلومینیوم معادل ۱۲۲ مگاژول است که در صدر فهرست محققان گرفته است.
طی مدت زمان ۳۰ ماه از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۸، استخراجکنندگان بیتکوین بین ۳ تا ۱۳ میلیون تن دیاکسید کربن تولید کردهاند. ضمن اینکه این مقدار شامل عملیات نگهداری و خنکسازی دستگاههای آنها نمیشود. این مقدار CO2 معادل حجم دیاکسید کربنی است که توسط یک میلیون خودرو تولید میشود. با این وجود، سهم این مقدار دیاکسیدکربن تولیدی هنوز کمتر از ۰.۰۱ درصد کل دیاکسید کربن تولیدشده در جهان است.
اپل به تازگی از جدیدترین نسخهی کامپیوتر مک مینی خود رونمایی کرد. هرچند در این بهروزرسانی خبری از تغییرات ظاهری نبوده است، اما سؤال این است که آیا درون آن تغییر یافته است؟ با زومیت همراه باشید تا نگاهی به این محصول جذاب و تازه وارد کوپرتینوییها داشته باشیم.
اولین خبر خوب این است که بسیاری از سنتهای خوب مک مینی پیشین در نسخهی جدید هم حفظ شده است که یکی از مهمترین آنها، امکان بازکردن بخش زیرین دستگاه و بیرون کشیدن کل مادربرد آن است که این مسأله تعمیرپذیری بالایی را برای یک دستگاه جمع و جور به همراه خواهد داشت.
همچنین برخلاف نسخهی پیشین که تولید آن به سال ۲۰۱۴ برمیگردد، در نسخهی پیش رو با امکان افزایش رم مواجه هستیم که بعد از بازکردن دستگاه میتوانید رم موجود را برداشته و به راحتی رم مورد نظر خود را جایگزین آن کنید؛ هرچند این امکان فقط مربوط به رم بوده و برای دخالت کاربر در سایر بخشهای دستگاه مانعی در نظر گرفته شده است.
اما از امکان تغییر و تعمیرپذیری و البته عدم تغییر ظاهری که بگذریم، نوبت به خودنمایی تغییرات سختافزاری گستردهی مک مینی ۲۰۱۸ میرسد؛ جایی که شاهد حضور پردازندههای دسکتاپی و قدرتمند نسل هشتم اینتل و پردازنده کمکی T2 اپل هستیم که با حافظه SSD همراهی میشود.
در مک مینی ۲۰۱۸ هرچند خبری از پردازندهی گرافیکی مجزا نیست، اما حضور پردازندهی قدرتمند و نسل هشتی i3 ،i5 یا i7 اینتل که پردازنده گرافیکی کوچکی نیز با خود به همراه دارند باعث میشود تا انتظاراتی حتی به اندازه مکبوک پرو از آن داشته باشیم؛ هرچند اگر انتظارات شما از این نیز فراتر باشد، وجود چهار پورت تاندربولت ۳ باعث میشود تا نگرانی بابت امکان اتصال تجهیزات جانبی دیگری همچون یک پرادزنده گرافیکی مجزای قدرتمند نداشته باشید.
در پایان، گفتنی است که مک مینی ۲۰۱۸ حاصل همان فرمول موفق پیشین است؛ تعادل موزونی که با قیمت ۷۹۹ تا ۱۰۹۹ دلاری، قدرت پردازشی بالا، رم قابل تعویض، زیبایی غیرقابل انکار و حجم بسیار کوچک و دلنشین، توجه هر علاقمند به دنیای کامپیوتر را به سمت خود جلب میکند. نظر شما در این باره چیست؟
شیرون جدید با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار سال آینده رونمایی میشود؛ به نظر میرسد بوگاتی قصد دارد با این خودرو، برند فرانسوی را بهعنوان خالق سریعترین خودرو جهان دوباره بر سر زبانها بیندازد. براساس شایعات و گمانهزنیها، بوگاتی در حال آمادهسازی نسخهی کاملتری از شیرون برای نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ است.
تحریریه سایت Supercar Blog ادعا میکنند، در مراسم رونمایی از دیوو، طرح اولیه شیرون جدید با عناوینی چون «زیبای سرعت» و «موشک زمین به زمین» برای مشتریان خاص نمایش داده شده است.
هنوز نام جدیدترین نسخه بوگاتی شیرون اعلام نشده است، اما به احتمال زیاد این خودرو با کد آشنای سوپراسپرت (SuperSport) همراه خواهد بود؛ باتوجه به اطلاعات موجود، تنها ۲۰ تا ۴۰ مدل از شیرون سوپراسپرت تولید خواهد شد. ابرخودروی جدید شیرون از همان پیشرانهی مدل استاندارد و دیوو، ۱۶ سیلندر W شکل ۸ لیتری با چهار توربوشارژر استفاده میکند؛ اما نهایت قدرت آن بیش از ۱۵۰۰ اسب بخارخواهد بود. W16 فولکس واگن در نمونههای فعلی شیرون، با ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۰۰ نیوتنمتر گشتاور همراه است.
مقالههای مرتبط:
هماکنون جدیدترین خودرو با نشان بوگاتی، دیوو است؛ اما احتمالا سال آینده سریعترین خودروها و سوپراسپرتها باید بوگاتی شیرون جدید رقابت کنند. درست مانند اتفاقی که پیش از این برای بوگاتی ویرون افتاد.
حداکثر سرعت بوگاتی شیرون استاندارد و بوگاتی شیرون اسپرت به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد اما احتمالا رکوردکونیگزگ نیز دوام نخواهد داشت؛ کونیگزگ آگرا RS بهتازگی با ثبت سرعت ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت در گینس، سریعترین خودروی جادهای جهان شناخته شد. این مقام پیش از این، در اختیار بوگاتی ویرون با سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت قرار داشت.
استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی اشاره میکند که شیرون استاندارد می تواند به آسانی رکورد سرعت ۴۴۰ یا ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند؛ البته مقامات بوگاتی درباره انجام تستهای سرعت بوگاتی سکوت کردهاند.
او ماه گذشته در همایش مونتهری کالیفرنیا گفت:
اگر رسیدن به این سرعت امکانپذیر باشد، تنها یک مدل از شیرون این توانایی را ندارد؛ بلکه تمام مدلهای تولیدی این پتانسیل را خواهند داشت.
با توجه بهگفتههای وینکلمن نسخهی جدید شیرون، فرصت بینظیری برای ثبت رکورد افتخارآمیز سریعترین خودرو برای بوگاتی است؛ بهخصوص این که سوپراسپرت مدل جدیدی از شیرون محسوب میشود و بوگاتی از سال ۲۰۱۶ و عرضهی مدل استاندارد، زمان کافی برای انجام تستهای بالاترین سرعت، روی این خودرو داشته است.
علاوهبر این، با پیشرفت و حرکت صنعت خودروسازی بهسوی فناوری برقی، شیرون سوپراسپرت خداحافظی باشکوه پیشرانهی W16 خواهد بود.
تا قبل از میت ۲۰ پرو، پی ۲۰ پرو، نخستین پرچمدار هواوی در سال ۲۰۱۸، بهعنوان محصولی توانمند در زمینهی عکاسی جایگاه خوبی را برای خود ثبت کرد؛ اما حالا میت ۲۰ پرو در نقش یک پرچمدار تمامعیار با ویژگیهایی متنوع ظاهر شده تا حُسن ختامی درخور برای سال پُربار چینیها باشد. میت ۲۰ پرو ویترینی از بهترین دستاوردهای هواوی است. بدنهای متقارن و انحنادار، صفحات شیشهای سه بعدی با لبههای خمیده در دو سمت دستگاه و نمایشگری با گوشههای گرد، نقاط کلیدی بسیار مهمی هستند که هنگام به دست گرفتن این محصول لوکس حس بسیار متفاوتی را به شما در القا میکند.
استفاده از ترکیب شیشه و فلز به عنوان فرمولی موفق در پرچمداران به شمار میآید، اما لکپذیری دستگاه همیشه به عنوان یک ضعف یاد میشد. هواوی به سراغ Hyper Optical Pattern رفته تا با ایجاد خطوطی مورب در پشت دستگاه، بهمیزان قابل توجهی ایجاد لک و اثر انگشت را کم و از سر خوردن دستگاه جلوگیری کند. با نگاه کردن به میت ۲۰ پرو مجذوب آن خواهید شد. نمایشگر ۶.۳۹ اینچی میت ۲۰ پرو پنلی AMOLED و خمیده است که رزولوشنی معادل ۳٫۱۲۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل دارد و همین موضوع تراکم بالای ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ را برای آن به ارمغان آورده است. تجربهی محتوایی با گسترهی دینامیکی بالا به لطف پشتیبانی نمایشگر از فضای رنگی گستردهیDCI P3 ، روشنایی بالا، کنتراست عالی و زاویه دید بینقص آن بسیار لذتبخش بود. در ادامه به سراغ بررسی ویدیویی هواوی میت ۲۰ پرو میرویم.
نظر شما در مورد این دستگاه چیست؟
آمازون و اپل سابقهی جالبی در همکاری با یکدیگر دارند. بزرگترین خردهفروشی آنلاین دنیا در ابتدا برای مدتی فروش اپل تیوی را متوقف کرده بود و در ماه دسامبر گذشته و پس از انتشار Prime Video tvOS، دوباره این محصول را برای فروش در وبسایت خود قرار داد. حال باتوجه به اخبار منتشر شده در رسانهها، این دو غول فناوری با انعقاد قراردادی، شرایط را برای عرضهی مستقیم محصولات اپل فراهم کردند.
قرارداد همکاری میان اپل و غول خردهفروشی آنلاین پس از آن به امضاء رسید که مدیران ارشد آمازون تصمیم به افزایش کالاهای در دسترس مشتریان خود گرفتند.
در همین راستا سخنگوی شرکت آمازون در بیانیهای رسمی اعلام کرد:
آمازون به صورت پیوسته به دنبال بهبود شرایط خرید مشتریان بوده و افزایش تنوع کالاهای مورد نظر آنان یکی از راههای بالا بردن میزان رضایت مشتریان به شمار میرود. درحال حاضر به دنبال افزایش مدلهای محصولات اپل و بیتس در سراسر جهان هستیم.
تا امروز خرید محصولات اپل از وبسایت آمازون با دشواریهایی همراه بود. با اینکه نام این برند پرطرفدار همواره در صدر دستهبندیها به چشم میخورد، اما خریداران باید فروشندگان متفرقه و نامعتبر را برای خرید انتخاب میکردند. برای مثال یک دستگاه آیفون XS مکس را میتوانید از فروشگاهی خریداری کنید که میزان اعتبارآن ۹۴ درصد عنوان شده است، درحالی که برای خرید یک کابل USB تایپ C اپل ناچار به خرید از فروشگاهی دیگر خواهید بود که میزان اعتبار درج شده برای آن عدد ۸۵ درصد را نشان میدهد. نکتهی مهم دیگر به هنگام خرید این کالاها از فروشندگان دیگر، تعداد نقدهای نوشته شده توسط خریداران و مطالعه آنها است.
در این میان برخی محصولات اپل نظیر ایرپاد و اپل تیوی 4K به صورت رسمی و مستقیم از سوی آمازون به فروش میرسند. اما این قرارداد جدید میان اپل و آمازون به این معنا است که بعد از این شاهد افزایش تنوع لیست محصولات اپل مانند آیفون و آیپد خواهیم بود که به صورت مستقیم توسط آمازون عرضه میشود. این موضوع به قطعا منجر به کاهش درآمد خردهفروشهای کوچکی که با استفاده از پلتفرم آمازون محصولات اپل و بیتس را به فروش میگذاشتند، خواهد شد.
درحال حاضر تنها خردهفروشیهای مورد تأیید اپل میتوانند محصولات این برند و همچنین برند بیتس را به فروش برسانند.
طبق دادههای موجود، تغییرات صورت گرفته در زمینهی فروش کالاهای اپل و بیتس در کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و هند اعمال شده و براساس زمانبندی صورت گرفته محصولات جدید طی هفتههای آینده در وبسایت آمازون عرضه خواهند شد.
کارشناسان براین باورند که قرارداد اخیر میان اپل و آمازون با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی میلادی که به فصل خرید مشهور است، برای هر دو طرف سودآور خواهد بود، هر چند که برخی کالاهای رقابتی نظیر هومپاد اپل در لیست رسمی آمازون حضور نخواهند داشت.
سخنگوی بزرگترین خردهفروشی آنلاین جهان، در ارتباط با عدم حضور هومپاد در لیست محصولات اپل در آمازون اظهار داشت:
ما همواره براساس شرایط و معیارهای مورد نظرمان در ارتباط با لیست محصولات و دستهبندیها هستیم.
براساس تصمیمگیریهای صورت گرفته، خردهفروشیهای مستقل تا تاریخ ۴ ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی از وبسایت آمازون حذف خواهند شد. چنانچه این خردهفروشیها قصد باقی ماندن در آمازون را داشته باشند باید تأییدیههای لازم را از اپل دریافت کنند.
با وجود قرارداد اخیر دو غول فناوری جهان در زمینهی عرضهی مستقیم کالا، آمازون همچنان به برنامهی خود برای عرضهی ابزارهای دیجیتال تعمیر شده ادامه خواهد داد و همکاری اخیر با اپل تغییری دراستراتژی بزرگترین خرده فروشی آنلاین جهان ایجاد نخواهد کرد.
«استارتاپهای تک شاخ» یا «یونیکورن» به شرکتهای خصوصی گفته میشود که ارزش آنها به بیش از یک میلیارد دلار میرسد. بر اساس گزارشهای منتشر شده تعداد استارتاپهایی که تک شاخ میشوند به تازگی کاهش پیدا کرده است. ارزش بازارهای خصوصی هر هفته به بالاترین میزان خود میرسد اما تعداد استارتاپهای یونیکورن کاهش مییابد. با این حال پنج استارتاپ تکنولوژی در سه ماههی سوم سال جاری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار رسیدهاند.
هدر بلینی، تحلیلگر گلدمن ساکس در آخرین نسخه از گزارشهای سه ماهه اعلام کرد سرعت استارتاپهایی که تک شاخ میشوند نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. در سه ماههی دوم سال گذشته ۲۰ استارتاپ عنوان یونیکورن را کسب کرده بودند درحالیکه تعداد آنها در سه ماههی سوم سال جاری به پنج استارتاپ تکنولوژی کاهش پیدا کرد. در ادامهی این مقالهی زومیت به معرفی بیشتر پنج استارتاپی میپردازیم که به تازگی یونیکورن شدهاند.
۱- استارتاپ AppLovin
آدام فروغی، مدیرعامل استارتاپ AppLovin
معرفی استارتاپ: AppLovin پلتفرم بازاریابی موبایل است که در سال ۲۰۱۲ در پالو آلتوی کالیفرنیا بنیانگذاری شد. آدام فروغی، همبنیانگذار و مدیرعامل این شرکت است. استارتاپ AppLovin به طراحان بازیهای آنلاین کمک میکند تحلیل بهتری روی بازیهای خود داشته باشند و از این طریق درآمد کسب کنند.
ارزش فعلی استارتاپ: دو میلیارد دلار
کل سرمایهگذاری: ۹۵۵ میلیون دلار
سرمایهگذاران: این استارتاپ از ابتدا توسط سرمایهگذاران فرشته از یاهو و ایبی حمایت شد و آخرین سرمایهگذاری آن توسط یک شرکت سرمایهگذاری خصوصی به نام KKR و به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بود.
۲- استارتاپ BenevolentAI
جوانا شیلدز، مدیرعامل استارتاپ BenevolentAI
معرفی استارتاپ: استارتاپ BenevolentAI در سال ۲۰۱۳ و در لندن بنیانگذاری شد. این استارتاپ از هوش مصنوعی در تحقیقات پیشرفتهی پزشکی استفاده میکند و یک ستارهی در حال رشد در زمینهی زیست فناوری و کشف دارو محسوب میشود.
ارزش فعلی استارتاپ: دو میلیارد دلار
کل سرمایهگذاری: ۲۰۳ میلیون دلار
سرمایهگذاران: این استارتاپ در روزهای آغازین توسط سرمایهگذاران خصوصی حمایت شد و در فروردین ماه از سرمایهگذارانی مانند Lansdowne Partners ،Lundbeck ,Nortrust Nominees ،Upsher-Smith Laboratories و Woodford Investment Management سرمایهی ۱۱۵ میلیون دلاری دریافت کرد.
۳- استارتاپ Bird
تراویس وندرزندن، مدیرعامل استارتاپ Bird
مقالهی مرتبط:
معرفی استارتاپ: این استارتاپ در سال ۲۰۱۷ در سانتا مونیکای کالیفرنیا بنیانگذاری شد و در زمینهی کرایه و رزرو اسکوتر برقی فعالیت میکند.
ارزش فعلی استارتاپ: دو میلیارد دلار
کل سرمایهگذاری: ۴۱۵ میلیون دلار
سرمایهگذاران: این استارتاپ با سرمایهگذاری نقدی و با چند دوره سرمایهگذاری با سرعت زیادی رشد کرد و شرکتهایی مانند Sequoia Capital و Accel بزرگترین سرمایهگذاران آن هستند. سرمایهگذاری اخیر ۱۵۰ میلیون دلاری روی این شرکت ارزش آن را به بیش از دو میلیارد دلار افزایش داد.
۴- استارتاپ Automation Anywhere
ماهیر شوکلا، مدیرعامل استارتاپ Automation Anywhere
معرفی استارتاپ: استارتاپ Automation Anywhere در سال ۲۰۰۳ بنیانگذاری شد و در زمینهی ساخت نرمافزار برای رباتهایی فعالیت میکند که به شرکتها امکان میدهد کارهای روتین را به صورت خودکار انجام دهند. منظور از ربات در این استارتاپ، رباتهای نرمافزاری هستند که آموزش داده میشوند از طریق اپلیکیشن کارهای لازم را انجام دهند.
ارزش فعلی استارتاپ: ۱.۸ میلیارد دلار
کل سرمایهگذاری: ۲۵۰ میلیون دلار
سرمایهگذاران: این استارتاپ در اولین دورهی سرمایهگذاری ۲۵۰ میلیون دلار از شرکتهایی مانند NEA و گلدمن ساکس سرمایه جذب کرد.
۵- استارتاپ Aihuishou.com
معرفی استارتاپ: استارتاپ Aihuishou.com یک پلتفرم چینی است که در سال ۲۰۱۱ بنیانگذاری شد و در زمینهی فروش لوازم الکترونیک دست دوم مانند گوشی موبایل و لپتاپ فعالیت میکند.
ارزش فعلی استارتاپ: ۱.۵ میلیارد دلار
کل سرمایهگذاری: ۲۷۸ میلیون دلار
سرمایهگذاران: این استارتاپ در چندین دوره سرمایهگذاری، سرمایهی خوبی دریافت کرده و با همکاری شرکتهایی مانند Global Management و JD.com به بالاترین ارزش خود رسیده است.
حتی اگر شناخت اندکی از بازیهای ویدئویی اتومبیلرانی داشته باشید، حتماً میدانید که عناوین متعددی در این سبک وجود دارند؛ از سری محبوب Need For Speed تا مجموعه فورزا موتوراسپرت بخش مهمی از خاطراتمان را تشکیل دادهاند. بعضی عناوین با استفاده از نام تورنمنتهای معتبر، سعی کردند از پیشینه برند مسابقات معروف برای موفقیت خود در بازار بهره ببرند؛ برای نمونه میتوان به سری بازی فرمول یک کدمسترز اشاره کرد که از همان ابتدا توانست علاقهمندان به این مسابقات را به خود جلب نماید. البته گاهی اوقات ضعف این بازیها بهحدی است که حتی برند یک تورنمنت هم نمیتواند مانع از شکست آن در آمار فروش شود.
یکی از این بازیهای ویدئویی محبوب که به سومین نسل خود وارد شده است و از برند نسکار استفاده میکند، NASCAR Heat 3 نام دارد. استودیو بازیسازی مانسترگیمز (Monster Games) با همکاری 704 گیمز، این عنوان جدید را در ۱۶ شهریور برای کنسولهای نسل هشتم و کامپیوترهای شخصی عرضه کرد. در این مطلب قصد داریم بخشهای مختلف NH3 را مورد بررسی قرار دهیم ؛ آیا این نسخه شایسته یدک کشیدن عنوان یکی از بزرگترین مسابقات اتومبیلرانی دنیا را دارد؟
دور زدن در پیستهای بیضیشکل اتومبیلرانی ممکن است به مذاق هرکسی خوش نیاید؛ اما NASCAR Heat 3 فقط به گردش بیانتها در این پیستها اختصاص ندارد. بخش Career این بازی نقطه قوت آن به شمار میرود؛ چراکه میتوانید با شخصیسازی راننده و شرکت دادن او در رقابتهای مختلف، امتیاز کسب و شانس خود را برای رسیدن به بالاترین سطح مسابقات امتحان کنید. اولین مسابقه شما در این بخش، رقابت در پیست خاکی و تلاش برای سبقت گرفتن از دیگران خواهد بود که در همین حین باید با لغزیدن عقب خودرو دستوپنجه نرم کنید.
یکی دیگر از جنبههای جذاب بخش Career، ساختن تیم و شرکت در رقابتهای مختلف است. در حقیقت شما میتوانید در نقش راننده، مدیر اجرایی و حتی صاحب تیم، اعضای کادر فنی و رانندگان دیگری را استخدام و بهتدریج خودروی تیم را تقویت کنید. با یک خودروی بهتر، پیروزی در مسابقات و درآمد بیشتر امکانپذیر خواهد بود. با این پول میتوانید تیم خود را قدرتمندتر کنید و به پیادهسازی ایدههایتان بپردازید. همچنین در طراحی خودرو آزادی عمل وجود دارد تا رنگ، شکلهای گرافیکی، لوگو اسپانسر، چرخ و شماره متفاوتی روی خودرو پیادهسازی شود.
بااین وجود، NASCAR Heat 3 در درجه نخست یک بازی ویدئویی در سبک ریسینگ است؛ بنابراین اگر قصد شما صرفاً رقابت با دیگر رانندگان بر سر کسب عنوان نخست است، میتوانید از NH3 لذت ببرید. برای شروع یک Quick Race در قالب مسابقات Monster Energy تنها مشخص کردن پیست، خودرو و تعداد دور کافی است. گیم پلی این بازی روان و ساده طراحی شده است؛ هرچند که در سطوح دشوارتر، حس یک شبیهساز را به گیمر القا میکند. گاهی اوقات این حس میتواند سبک بازی کردن شما را تغییر دهد؛ هنگامیکه در حال دور زدن در مرحله تمرینی هستید ناخودآگاه متوجه میشوید که برای کاستن چند صدم ثانیه از زمان دور قبلی خود، مسیرهای متفاوتی را امتحان میکنید. در حقیقت استودیو مانستر برای برقراری تعادل بین لذت بردن از بازی و بهبود عملکرد رانندگی در آن، این روش را طراحی کرده است.
مقالههای مرتبط:
انتظار شما از این بازی روی ایکس باکس وان به همراه فرمان Logitech G920 رضایتبخش خواهد بود. شاید بازخوردی که از NASCAR Heat 3 انتظار دارید در حد و اندازه عناوینی مانند فورزا موتوراسپرت 7 و Project Cars 2 نباشد اما ماهیت این بازیها کاملاً متفاوت است. آنها بیشتر از آنکه یک بازی سرگرمکننده باشند، شبیهسازند. برای لذت بردن از NASCAR Heat 3 کافی است چند دقیقه روی آنوقت بگذارید تا میزان حساسیت فرمان و پدال گاز را به دست آورید، آنوقت از سبقت گرفتن لذت ببرید. چه با فرمان بازی و چه با دسته، فقط کافی است با حرکات ظریف و بینقص خود جلوتر از سایرین از پرچم شطرنجی عبور کنید.
در بخش Career و Quick Race تنظیمات مختلفی در دسترس است؛ ازجمله تغییر طول زمان تمرین، تعیین خط و مسابقه. این تغییرات میتواند روی استراتژی پیت استاپ اثر گذاشته و میزان مصرف تایر و سوخت را تغییر دهد. همچنین اگر بدشانس باشید تعمیر خرابی خودرو که در طول مسابقه رخ داده است، از این اتفاق تأثیر میپذیرد. از دیگر ویژگیهای NH3 میتوان به بخش مولتیپلیر و چندنفره آن اشاره کرد؛ در این بخش میتوانید با دیگر رانندگان به رقابت نزدیک بپردازید و در تورنمنتهای مختلفی شرکت کنید. هرچند بخش آفلاین هم جذابیتهای خودش را دارد، اما لذت رقابت با رانندگان واقعی و استفاده از ۳۶ خودروی متفاوت در پیست دیتونا با نمایش فضای داخلی کابین از نقاط قوت NASCAR Heat 3 به شمار میرود.
این بازی شاید چند نقطهضعف داشته باشد و هیچگاه نتواند جزو عناوین برتر قرار بگیرد، اما قطعا شما را ناامید نخواهد کرد. کیفیت گرافیک NH3 بیشتر اوقات ما را به یاد بازیهای ریسینگ کنسولهای نسل قبل میاندازد، اما بازهم هنگام مسابقه چندان محسوس نیست و میتوان آن را نادیده گرفت.اما مشکلات افت فریم میتواند با اعصاب گیمر بازی کند که البته اتفاق در بخش آنلاین چندان شایع نیست. NASCAR Heat 3 میتواند تجربه جذابی از سری مسابقات نسکار را به خانه شما بیاورد، هرچند که باید بعضی مشکلاتش را نادیده گرفت.
شاید وقتی برای نخستین بار در تصاویر مفهومی و شایعات، یک گوشیتاشدنی را با نمایشگری منعطف مشاهده کردیم، بهنظرمان نمیرسید که این تصاویر در سالهای نزدیک به واقعیت بدل شوند. غولهای کرهای از مدتها پیش، روی نمایشگرهای منعطف سرمایهگذاری کردهاند و شاهد نمونههای تجاریسازینشدهی آنها در رویدادهای اخیر بودهایم. پیشرفت صنعت نمایشگرهای ارگانیک، دریچهی جدیدی را به روی سازندگان گجتها باز کرده است و بهنظر میرسد اولین محصولات دارای نمایشگرهای تاشدنی از سال ۲۰۱۹ وارد بازار شوند.
سامسونگ چهارشنبهی گذشته در جریان رویداد توسعهدهندگان خود موسوم به SDC در شهر سانفرانسیسکو، نمونهی اولیهی نمایشگری موسوم به اینفینیتی فلکس را رونمایی کرد؛ در ساخت این نمایشگر از پنل خمشدنی با یک لایهی منعطف پلیمری پیشرفته بهره گرفته شده است. توضیحات مسئولین سامسونگ در این رویداد حاکی از آن است که کرهایها به مشکلاتی مانند کنار هم ماندن اجزا و دستیابی به سختی و انعطاف چیره شدهاند. این نمایشگر در هر دو حالت باز و بسته، تراکم ۴۲۰ پیکسل در هر اینچ را ارائه میدهد و در حالت باز بودن قطری معادل ۷.۳ اینچ خواهد داشت.
جدایی از مشخصات فنی این نمایشگر که در مطلبی جداگانه به آن پرداخته شده، سامسونگ بهعنوان بزرگترین تولیدکنندهی گوشی هوشمند در سطح جهان راه جدیدی را آغاز کرده است که در صورت موفقیت چراغ راهی برای دیگران خواهد شد. جدای از رونمایی سامسونگ از این نمایشگر، پشتیبانی گوگل و اندروید از نمایشگرهای تاشدنی در آینده است زیرا یک دستگاه هر اندازه که نوآورانه باشد، بدون پشتیبانی لازم محکوم به شکست خواهد بود. تغییر هوشمند رابط کاربری در حالتهای باز و بسته، سازگاری با نسبت تصویرهای جدید در اپلیکیشنها و بسیاری از موارد دیگر میبایست در این رابط کاربری این گوشیها در نظر گرفته شود.
نگرانی از تعداد دفعات باز و بسته شدن گوشیهای تاشدنی مورد دیگری است که کرهایها نوید حل شدن آن را دادهاند. کارشناسان بیش از هر چیز منتظر اطلاعاتی از ضخامت اولین محصول مجهز به این نمایشگرها هستند؛ نمونهی اولیهی بهنمایشدرآمده در SDC ضخامت بالایی داشت اما امیدوار هستیم که سامسونگ تا سال آینده و عرضهی اولین محصول خود با این نمایشگر چارهای به حال این چالش بزرگ بیاندیشد. نمایشگرهای تاشدنی یکی از اصلیترین محدودیتهای ساخت گجتهای هیبریدی را از میان بر میدارند و تحقق ایدههایی مانند سرفیس فون را نیز محتملتر میکنند.
اما تبدیل شدن یک گوشی به تبلت اصلیترین خواستهی کاربران است؟ تبدیل شدن گوشی بهعنوان محبوبترین گجت هوشمند به تبلت بهعنوان یکی از ابزارهای الکترونیکی رو به افول تا چه اندازه آیندهنگرانه است؟ فلکس پای ساختهی Royole بهعنوان نخستین گوشی تاشدنی دنیا به دلایل زیادی از جمله ضخامت بالا، کیفیت پایین نمایشگر و عملکرد ضعیف با بیتوجهی به حاشیه رانده شد. استفاده از نمایشگرهای بزرگ و فناوریهای بهکاررفته در این گجتهای تاشدنی احتمالا به افزایش قیمت گوشی منجر خواهد شد. بهنظر شما سامسونگ و دیگر شرکتها مسیر درستی را آغاز کردهاند یا این ایده به شکستی بزرگ منجر خواهد شد؟
دکتر ساینا، بانک سلامت شما است. سامانهی دکتر ساینا، فناوریهای نوین را بهخدمت گرفته تا آسایش بیشتری برای بیماران و البته مراکز پزشکی و پزشکان فراهم کند.
وقتی بیمار میشویم یا نیاز به چکاپهای منظم پزشکی داریم، سوالات بسیاری برایمان بهوجود میآید. از یافتن مراکز درمانی و پزشکی مرتبط با بیماریمان گرفته تا داروهایی که تجویز میشود، سوالات مختلفی را برای ما ایجاد میکند. سامانهی دکتر ساینا گام به گام در کنار بیماران و در خدمت پزشکان، خدمات نوین خود را ارائه میدهد.
سامانهی دکتر ساینا، بانک اطلاعات جامع و گستردهی بیش از ۸۰۰۰ دارو، ۵۰۰ بیماری ، ۳۰۰۰ مرکز درمانی، آزمایشگاهی، تصویربرداری و غیره است. در کنار بانک اطلاعاتی غنی، دکتر ساینا، سامانهی نوبتدهی آنلاین ومشاورهی پزشکی آنلاین نیز هست.
مشاوره آنلاین
یکی از خدمات ویژهی دکتر ساینا امکان مشاورهی آنلاین پزشکی از طریق این سامانه است. بارها برای هر کدام از ما پیش آمده است که نیاز به مشاورهی پزشکی داریم؛ ولی بهدلیل آنکه نمیتوانیم بهصورت مستقیم با پزشک در تماس باشیم، مجبور هستیم وقت ملاقات بگیریم، زمان بگذاریم و مسافتی را طی کنیم و هزینهی ویزیت بپردازیم تا بتوانیم سوال خود را از پزشکمان بپرسیم.
سامانهی دکتر ساینا، راهکار جدید و ویژهای در اختیار پزشکان و بیماران قرار داده است. بیماران میتوانند از طریق وبسایت دکتر ساینا یا از طریق اپلیکیشن دکتر ساینا، با پزشک خود بهصورت آنلاین در ارتباط باشند. بعد از ورود به قسمت مشاورهی پزشکی، کاربر میتواند پزشک مورد نظر خود را جستجو کرده یا از پزشکان آنلاین سامانه، سوال خود را بپرسد و مشاوره بگیرد. کاربر باید سوال خود را در قسمت مربوطه تایپ کند، یا فایل صوتی ارسال کند. امکان ضمیمه کردن مستندات پزشکی نیز فراهم شده است. پزشک در سریعترین زمان ممکن، بهصورت آنلاین به بیمار پاسخ میدهد. قسمت مشاورهی آنلاین با توجه به نوع مشاوره قیمتهای متفاوتی دارد، ولی بالطبع قیمت پایینتری نسبت به ویزیت معمولی پزشک خواهد داشت.
هر روز هزاران بیمار، از طریق سامانهی ساینا و سرویس مشاورهی پزشکی، سوالات خود را بهصورت مستقیم و بدون واسطه از پزشک مورد نظرشان میپرسند و در زمان، انرژی و هزینهیهای خود صرفهجویی میکنند.
نوبتدهی آنلاین
یکی از خدمات ویژهی دکتر ساینا امکان نوبتدهی آنلاین است. همانطور که از نام این سرویس مشخص است؛ کاربران بعد از ثبتنام در سایت، میتوانند نام پزشک مورد نظر خود را جستجو کرده یا در بخشهای تخصصی مختلف، پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند. در قسمت نوبتدهی آنلاین، اولین وقت خالی پزشک و همچنین زمانهایی که وی در مرکز درمانی مربوطه حضور دارد مشخص شده است.
کاربران میتوانند بهصورت آنلاین و با توجه به زمانهای مشخصشده در سامانه، برای خود بهصورت غیرحضوری و بدون نیاز به برقراری تماس تلفنی و تنها از طریق سامانهی دکتر ساینا، وقت ملاقات بگیرند. با توجه به اینکه وقتهای خالی پزشک در سامانه مشخص شده است، کاربر میتواند با توجه به شرایط زمانی و مکانی که دارد، وقت ملاقات را تنظیم کند.
نوبتدهی آنلاین مزایای خاصی نسبت به نوبتدهی تلفنی یا حضوری دارد. در نوبتدهی حضوری، بیمار مجبور است تنها در ساعتهای مشخصی با مرکز درمانی یا مطب پزشک تماس بگیرد. گاهی خطهای تلفن به دلیل تماسهای متعدد بیماران اشغال است. از سوی دیگر، بیمار نمیتواند تمام وقتهای خالی پزشک را بهصورت تلفنی از منشی سوال کند و این کار بسیار وقتگیر است. اما در سامانهی دکتر ساینا، در تمامی ساعات شبانهروز و بدون معطلی، تمام ساعات خالی پزشک بهصورت آنلاین نمایش داده میشود و بیماران میتوانند بهترین زمان ممکن را برای مراجعه به پزشک، انتخاب کنند.
بانک سلامت دکتر ساینا
سامانهی دکتر ساینا علاوهبر نوبتدهی آنلاین و مشاورهی پزشکی، خدمات دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار میدهد. بخشهای مختلف سامانهی دکتر ساینا عبارتند از :
- کلینیکها: کاربران میتوانند نام کلینیک مورد نظر خود را در سامانه جستجو کنند یا از طریق طبقهبندی کلینیکهای تخصصی، اطلاعات مورد نظر خود را استخراج کنند.
- بیمارستانها: دکتر ساینا، بانک اطلاعات کاملی از بیمارستانها در اختیار کاربران قرار میدهد.
- بیماری: بانک اطلاعات جامع و کاملی از بیش از ۵۰۰ بیماری در سامانهی دکتر ساینا در دسترس کاربران قرار دارد. امکان جستجو در قسمت بیماریها و همچنین فهرست الفبایی بیماریها در اختیار کاربران قرار داده شده است.
- داروها: دکتر ساینا، بانک جامع و کاملی از داروهای مختلف است. اطلاعات دارویی بیش از ۸۰۰۰ دارو در سامانه بهصورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دارد.
- داروخانهها: بانک اطلاعات کاملی از داروخانههای مختلف در سراسر کشور در سامانه دکتر ساینا وجود دارد که میتواند برای کاربران بسیار مفید باشد.
- آزمایشگاهها: دکتر ساینا فهرستی از آزمایشگاههای سراسر کشور تهیه کرده است و بانک اطلاعات آن را در اختیار کاربران قرار داده است.
- مراکز تصویربرداری: بانک اطلاعات مراکز تصویربرداری اعم از سنگشکن، رادیوتراپی، ایزوتوپ، نوار مغز، گاما اسکن و غیره در سامانه وجود دارد و کاربر با توجه به نیاز خود میتواند به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشد.
- گیاهان دارویی: دکتر ساینا، بانک اطلاعات جامع گیاهان دارویی است. در این قسمت انواع گیاهان دارویی و اطلاعاتی در مورد خواص آنها در اختیار کاربر قرار داده میشود.
آیا موضوعی در حوزهی پزشکی و درمانهای پزشکی باقی مانده است که بخواهید در مورد آن چیزی بدانید و سامانهی دکتر ساینا نتواند پاسخی به آن بدهد؟
در حال حاضر علاقهمندان میتوانند از طریق وبسایت دکتر ساینا و یا با نصب اپلیکیشن دکتر ساینا و ثبتنام در این سامانه، از خدمات متنوع آن استفاده کنند.
.: Weblog Themes By Pichak :.