شرکت آمریکایی اپل روز جمعه اعلام کرد که صفحه‌ی برخی از گوشی‌های iPhone X هنگام لمس، واکنش‌هایی منقطع از خود نشان داده یا اصلاً واکنش نشان نمی‌دهند. به گفته‌ی اپل برخی از صفحات دستگاه‌ها ممکن است حتی در صورت لمس نشدن نیز واکنش‌های غیرمعمول نشان دهند. فروش گوشی‌هوشمند آیفون X از ماه آبان (نوامبر) سال گذشته آغاز شد و با معرفی مدل‌های جدید اپل یعنی آیفون XS و آیفون XR در ماه شهریور (سپتامبر) گذشته فروش آن متوقف شد. کاربران ما‌ه‌ها است که وجود مشکل در صفحه‌ی لمسی این گوشی را به صورت آنلاین گزارش می‌دهند.

اپل همچنین اعلام کرده‌ است که تعداد محدودی از مک‌بوک پرو‌های ۱۳ اینچی دارای مشکلی هستند که موجب از دست رفتن داده‌ها و بروز ایراد در حافظه می‌شود. طبق اطلاعیه‌ی اپل، این لپ‌تاپ‌ها از ماه خرداد ۱۳۹۶ (ژوئن ۲۰۱۷) تا خرداد ۱۳۹۷ (ژوئن ۲۰۱۸) با حافظه‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی و بدون تاچ‌بار (نوار لمسی) به فروش رسیده‌اند. شرکت اپل به کاربرانی که این مشکل را تجربه کرده‌اند توصیه کرده است تا هر چه سریع‌تر به واحدهای ارائه دهنده‌ی خدمات این شرکت مراجعه کنند.

اپل برای جبران این مشکلات، صفحه‌ی آیفون Xهای معیوب را به صورت رایگان تعویض و مک‌بوک پروها را به طور رایگان تعمیر می‌نماید.

اپل پیش از این به گزارش‌های مربوط به مشکلات صفحه‌ی آیفون X پاسخی نداده بود، ولی در گذشته نیز برنامه‌های مشابهی برای تعویض رایگان مدل‌های قدیمی‌تر آیفون که دچار مشکل صفحه بودند، مثل آیفون ۶، ارائه کرده بود.

آیفون xs

 

برای مطالعه‌ی تمام مطالب مرتبط با گوشی‌های جدید اپل شامل مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک،
به صفحه‌‌های آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR مراجعه کنید.



تاريخ : یک شنبه 20 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

اینفینیتی از سال گذشته مدل فول شاسی‌بلند QX80 با نام لیمیتد Limited را عرضه کرده است. این مدل برای سال ۲۰۱۹ با چند تغییر و قیمت ۸۹ هزار و ۸۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. امکانات استاندارد این مدل شامل سیستم چهارچرخ محرک و بسیاری تجهیزات دیگر می‌شود؛ مدل پایه‌ی QX80 با قیمت ۶۵ هزار و ۱۰۰ دلار و امکانات کمتر، عرضه می‌شود. مدل پایه به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود ولی اگر از فهرست بلند آپشن‌ها توجه شود، قیمت مدل پایه به ۸۰ هزار دلار هم خواهد رسید.

 

قیمت مدل لیمیتد QX80 بسیار بالا است؛ درواقع لینکلن نویگیتور مدل ۲۰۱۹ با قیمت پایه ۸۵ هزار و ۲۰۵ دلار فروخته می‌شود.

اینفینیتی QX80 لیمیتد مدل ۲۰۱۹ به جز پیشرانه‌ی ۴۰۰ اسب بخار که کاملا برای یک خودرو با وزن نزدیک به سه تن مناسب است، نکات مثبت دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تزئینات کروم

2019 Infiniti QX80 Limited

طراحی ظاهری اینفینیتی QX80 نسل جدید خاص و جالب است و به‌خصوص چراغ های خشن و تیز آن جلب توجه می‌کنند. مدل لیمیتد در بخش ظاهری تفاوت‌هایی جزیی با سایر مدل‌های QX80 دارد که تزیینات کرومی بخش از آن‌ها هستند. گرچه در بخش جلویی مدل لیمیتد می‌توان قطعات کرومی را مشاهده کرد اما خبری از قاب آینه‌های کرومی در نسخه گران‌تر نیست و از این نظر، ظاهر آن را نمی‌توان خیلی لوکس ارزیابی کرد. نسخه‌ی مورد نظر ما دارای رنگ خاکستری Anthracite نیز بود که این رنگ به تنهایی ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

عقب خودرو

2019 Infiniti QX80 Limited

مانند بخش جلو، در عقب QX80 لیمیتد نیز قطعات کرومی به چشم می‌خورند که شامل قطعه‌ی تزیینی و کاور محافظ سپر هستند. نوار کروم در صندوق عقب تا چراغ‌های عقب ادامه داشته و فلاشرها را درون خود جای داده است. این مورد را باید اصلی‌ترین تفاوت QX80 لیمیتد با نسخه‌های عادی آن دانست که به‌خوبی نمای عقب این شاسی‌بلند بزرگ را لوکس جلوه می‌دهد.

پله‌های نورانی

2019 Infiniti QX80 Limited

درتیپ ارزان‌تر از لیمیتد که Luxe نام دارد، رکاب‌های جانبی به رنگ بدنه هستند اما در مدل لیمیتد، رکاب‌های کروم ظاهر بسیار شکیلی دارند. این رکاب‌ها از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند و نکته‌ی جالب آن‌ها، نورپردازی داخلی است که در شب‌ با باز کردن درهای خودرو، نشان اینفینیتی روی زمین نقش می‌بندد. این نورپردازی را اصطلاحاً چراغ خوش آمدگویی (Welcome Light) می‌گویند.

رینگ‌های اسپرت

2019 Infiniti QX80 Limited

شاید بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری تیپ لیمیتد و لوکس اینفینیتی QX80 در طراحی رینگ‌های آن‌ها باشد؛ در حالی که مدل لوکس به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز شده و آپشن نمونه ۲۲ اینچی  وجود دارد، در مدل لیمیتد رینگ‌های ۲۲ اینچی که سطح آن‌ها به زیبایی ماشین‌کاری شده‌اند به چشم می‌خورند.

البته رینگ‌های زیبا و بزرگ ۲۲ اینچی در مسیرهای سخت و پر دست انداز سواری خشک‌تری دارند. به همین خاطر برای کسانی که کیفیت سواری برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد بهترین انتخاب، رینگ‌های استاندارد مدل لوکس هستند.

صندلی‌های راحت

2019 Infiniti QX80 Limited

صندلی‌های QX80 لیمیتد واقعا عالی هستند. این صندلی‌ها با پوشش چرمی و دو رنگ خاکستری، سیاه، ترکیب آلکانترا و دوخت‌های رنگی زیبا به‌نظر می‌رسند. تریم داخلی درها نیز مشابه با صندلی‌ها است و پوشش مشابهی را می‌توان روی کنسول مرکزی نیز مشاهده کرد. دیگر تفاوت مدل لیمیتد با سایر مدل‌ها وجود نوشته‌ی Limited روی صندلی‌های ردیف اول و دوم است.

چوب باکیفیت

2019 Infiniti QX80 Limited

تکمیل کننده‌ی تودوزی خاکستری مشکی کابین، تریم چوبی به رنگ نقره‌ای مات است که روی کنسول مرکزی جلو و عقب و داشبورد دیده می‌شود. این چوب‌ها آن قدر کیفیت بالایی دارند که لمس کردن آن‌ها حس خوبی را منتقل می‌کند. روی چوب کاری کنار دسته دنده نیز نشان لیمیتد را به چشم می‌خورد.

غربیلک فرمان

2019 Infiniti QX80 Limited

انتظار داشتیم که اینفینیتی در QX80 لیمیتد به‌عنوان یک خودروی لوکس از غربیلک فرمان چوبی با پوشش چرم استفاده کند، اما متاسفانه چنین نیست و تنها شاهد یک غربیلک فرمان چرمی بدون تزیینات چوبی هستیم. این مورد برای خودرویی که عنوان پرچم‌دار را یدک می‌کشد کمی عجیب است. البته در مقابل، ستون‌های A و B با چرم درجه پوشانده شده‌اند که کاملا حس بودن در یک فضای لوکس را به سرنشینان منتقل می‌کند.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

IBM، پتنتی را برای افزایش اعتماد در برنامه‌های واقعیت افزوده، در زمانی که کاربران از مکان‌های واقعی در محیط اطراف خود بازدید می‌کنند، به ثبت رسانده است. درخواست ثبت این اختراع، به شماره‌ی ۲۰۱۸۰۳۱۱۵۷۲ هفته‌ی گذشته توسط دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (UPSTO) منتشر شده است.

اسناد IBM بیان می‌‌کنند که این راه حل مانع ورود نا‌‌خواسته‌ی کاربران بازی‌های واقعیت افزوده به مکان‌های نامناسب مثل املاک شخصی، مکان‌های حساس فرهنگی و یا مکان‌هایی که دارای خطر بالایی هستند می‌شود؛ این اعتمادسازی و منع ورود می‌تواند شامل مکان‌هایی باشد که درصد جرم و جنایت بالایی دارند.

برنامه‌های واقعیت افزوده، یک سطح مجازی از واقعیت را به محیط پیرامون کاربر اضافه می‌کنند، که می‌تواند به عنوان یک مزیت برای این برنامه‌ها باشد. مانند بازی پوکمون گو که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، اما در عین حال این مسأله یک عیب نیز محسوب می‌شود. کاربران در سراسر محیط اطراف خود به دنبال پوکمون‌های نادر می‌گشتند، وارد کلوپ‌های شبانه می‌شدند، به Pokestops مراجعه می‌کردند و با یک‌دیگر مبارزه می‌کردند.

با این حال، نشانی‌های مبتنی بر موقعیت، سبب بروز اختلال در زندگی ساکنان، ایجاد سر و صدا، ترافیک و ازدحام جمعیت در آن منطقه می‌شد، گاهی اوقات نیز کاربران را به مکان‌‌های نامناسب مانند کلینیک‌های مواد مخدر، خانه‌های شخصی و محله‌های خطرناک هدایت می‌کرد. چنین بازی‌هایی به‌ویژه زمانی که در مقیاس جهانی توسعه پیدا می‌کنند، می‌توانند با تبدیل مکان‌های حساس فیزیکی به مکان‌های بسیار مطلوب در دنیای مجازی، ایجاد مشکل کنند.

با این حال، بلاک‌چین می‌تواند به کاربران زمانی که وارد این مناطق می‌شوند، هشدار دهد. این روش شامل به‌دست آوردن مکان کاربر با استفاده از سنسور‌های تلفن همراه و سپس ارسال آن به پایگاه داده محلی می‌شود؛ تا مکان تلفن همراه در واقعیت افزوده، از نظر امنیت و وضعیت بررسی شود. سپس با ایجاد تغییر در برنامه واقیت افزوده به کاربر هشدار می‌دهد که این مکان یک مکان نامناسب است.

پایگاه داده مبتنی بر بلاک‌چین، سوابق مکان‌هایی را که باید از ورود به آن‌ها اجتناب شود، جمع‌آوری می‌کند و همچنین به عنوان فناوری توسعه لجستیک شناخته می‌شوند. این پایگاه داده‌ها شامل اطلاعاتی هستند که در چندین سیستم ذخیره می‌شوند، این امر، جعل سوابق و نشانه‌های زمانی را بسیار سخت می‌کند.

نه تنها این امکان را فراهم می‌کند که سابقه‌ای از مکان‌هایی که نباید در طول بازی‌های واقعیت افزوده در آن‌ها حضور داشت، وجود داشته باشد، بلکه می‌تواند به‌طور بالقوه اعتماد به مناطق امن را فراهم کند.

همان‌طور که در پتنت بیان شده است، گیمرها و کاربران ممکن است در مکان‌های مخربی قرار بگیرند که از آن‌ها برای اهداف مختلفی مانند خرابکاری یا انجام حملات، استفاده می‌شود؛ بنا‌بر‌این دسترسی به یک منبع قابل اطمینان می‌تواند مزیتی برای علاقه‌مندان به این بازی‌ها در هر سنی باشد.

این پتنت می‌تواند با توصیف نحوه‌ی استفاده از تکنولوژی‌های مشابه بلاک‌چین توسط کاربران، تنظیم‌کننده‌ها و کسب‌وکار‌ها و با ارائه نشانه‌های رمز‌نگاری شده‌ی منحصر‌به‌فرد، به حفظ یکپارچگی و صحت تاریخچه‌ی بازی‌ها از جمله مکان‌های بازدیدشده و زمان بازدید از آن‌ها کمک کند.

ایده‌ی Big Blue، با استفاده از بلاک‌چین برای محافظت و جابجایی مکان‌های فیزیکی در زمینه‌ی AR، بطور بالقوه می‌تواند منافع مشتریان آینده که علاقه‌مند به تولید و شاید تقلید از موفقیت‌های بازی‌هایی مانند پوکمون گو باشند را فراهم کند، اما بدون تجربه‌ی مشکلاتی که نینتندو با آن‌ها مواجه بود.

IBM، تنها غول فناوری نیست که برای استفاده از بلاک‌چین در زمینه‌هایی غیر از بانک‌داری، بیمه و رمز‌نگاری ارز، برنامه‌ دارد. ماه گذشته سونی اعلام کرده بود که در حال توسعه یک پلتفرم مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) برای حفاظت از حقوق مالکیت فکری تولید‌کنندگان محتوا، مبتنی بر بلاک‌چین است.

راه حل DRM برای ردیابی آی‌پی، در بخش‌هایی مانند کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی، فیلم و نرم‌افزار‌های واقعیت افزوده، در نظر گرفته شده است.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

به نظر میرسد کاربران نباید طی آینده‌ی نزدیک انتظار ورود گوشیهای هوشمند بدون لبه (Bezel-less) را داشته باشند؛ چرا که در حال حاضر فناوری تولید انبوه مورد نیاز برای قرار دادن اجزای مهمی مانند دوربین جلوی گوشی در زیر نمایشگر کامل نشده است. بر اساس توئیتی که اکانت Ice Universe منتشر کرده است، هنوز تکنولوژی موجود برای پنهان کردن دوربین در زیر نمایشگر (Under-display Camera) به حدی نرسیده است که کیفیت عکسها را کاهش ندهد. در حضور نمایشگر به شکل یک مانع، حسگر دوربین قادر نخواهد بود نور کافی برای تولید عکسهای با کیفیت را دریافت کند و در حال حاضر تصاویر خروجی از یک دوربین زیر نمایشگر بسیار تار و غیر قابل استفاده هستند. پیشبینی میشود که شرکتهای تولیدکننده بتوانند تا سال 2020 به فناوری لازم برای تولید انبوه دوربینهای پنهان در زیر صفحه‌ی نمایشگر برسند.

 

این در حالی است که برخی ازحسگرهای اثر انگشت در زیر نمایشگر در واقع یک سنسور تصویر در زیر نمایشگرهای اولد هستند که نور تابیدهشده به اثر انگشت کاربر را دریافت میکنند. اما این اسکنرها در گوشیهای هوشمند موجود موفقتر عمل میکنند چرا که به نور کمتری نیاز دارند و بر خلاف یک دوربین، تولید یک عکس با کیفیت بالا از آنها انتظار نمیرود. تولیدکنندگان به طراحی گوشیهای بدون لبه اشتیاق زیادی نشان میدهند؛ اما به نظر میرسد دوربین جلوی گوشی یکی از بزرگترین چالشهای آنها در مسیر رسیدن به چنین ظاهر مجلل و باشکوهی است. همانطور که توئیت منتشرشده عنوان میکند، در چند سال آینده فناوری دوربینهای زیر نمایشگر رشد خواهد کرد و انتظار میرود که گوشیهایی با نمایشگرهایی کاملا بدون بریدگی تولید شوند.

اخیرا در کنفرانس توسعهدهندگان 2018 سامسونگ، از طرحهای بریدگی احتمالی در گوشی‌های هوشمند آتی این شرکت رونمایی شد. این غول کره‌ای پیش از این مخالفت خود با نمایشگرهای دارای بریدگی را اعلام کرده بود؛ اما پس از آن که کاهش چشمگیری در اندازه بریدگی‌ها به وجود آمد، به این نوع طراحی روی آورده است. سامسونگ طراحی‌های جدید خود را Infinity-U، Infinity-V و Infinity-O نامگذاری کرده است که حرف آخر در هر اسم به شکل بریدگی اشاره دارد. دو طرح اول یادآور بریدگی قطره‌شکلی هستند که هم‌اکنون بیشتر تولیدکنندگان اصلی از آن استفاده می‌کنند در حالی که Infinity-O اساسا یک سوراخ در نمایشگر است که دوربین جلو در زیر آن قرار می‌گیرد. به دنبال این طرح، نمایشگرهای جدید Infinity خواهند بود که با هدف رسیدن به ظاهری یکدست هر نوع بریدگی و شکاف در آنها حذف شده است.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

نمایشگاه موتورسیکلت میلان (Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori) یا به اختصار EICMA از سال ۱۹۱۴ برگزار شده است؛ هفتادوششمین نمایشگاه موتورسیکلت میلان، مانند سال‌های گذشته با شکوه هرچه تمام، از هفته‌ی گذشته مکان اصلی نمایش جدیدترین موتورسیکلت‌ها و کانسپت‌های جذاب بوده است.

برندهای بزرگ موتورسیکلت‌سازی در کنار شرکت‌های نوپا و کوچک، همه در میلان حضور پیدا می‌کنند. EICMA 2018 میزبان مجموعه‌ای از موتورسیکلت‌های جدید، خاص، زیبا و متفاوت بود. در این مقاله ۵ نمونه‌ی جذاب را معرفی می‌کنیم.

یاماها Ténéré 700

Yamaha Ténéré 700


 

شرکت محبوب ژاپنی یاماها، مدت‌ها بود که از تولید نمونه‌ی نهایی مدل مفهومی T7 خبرهای هیجان‌انگیزی منتشر می‌کرد. Ténéré 700، موتورسیکلت آف‌‌رود آینده‌ی یاهاما خواهد بود که از پیشرانه‌ی ۶۸۹ سی‌سی دو سیلندر موازی مدل MT-07 استفاده می‌کند. جعبه‌دنده‌ی این مدل جذاب به‌طور ویژه برای سواری آف‌رود و طولانی‌مدت تنظیم شده است؛ درواقع یاماها Ténéré 700 با نهایت ظرفیت ۱۶ لیتر مخزن سوخت، سواری تا بیش از ۳۴۵ کیلومتر مسافت را ممکن می‌کند. رینگ‌های ۱۲ و ۱۸ اینچ در جلو و عقب، شاسی جدید فولادی، چهار چراغ تمام LED جلو، نمایشگر LCD فرمان و ترمزهای ABS برمبو با قابلیت غیرفعال کردن حالت ضدقفل از ویژگی‌های مدل جدید یاماها هستند. Ténéré 700 که هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است، نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ به بازار جهانی خواهد رسید.

 

کاوازاکی W800 Cafe

Kawasaki W800 Cafe


 

 

 

اولین بار در سال ۲۰۱۱ بود که مدل W800 با طراحی کلاسیک و الهام از W1 محصول سال ۱۹۶۶، عرضه شد. تولید این مدل تا سال ۲۰۱۶ ادامه یافت و پس از آن محصولات جدید با ظاهر کلاسیک کاوازاکی (با تلفظ ژاپنی کاواساکی) شامل Z900RS و Z900RS Cafe رونمایی شدند. ژاپنی‌ها با مدل جدید W800 Cafe، بار دیگر طرفداران موتورسیکلت‌های مدرن با ظاهر کلاسیک را  خوشحال کردند. W800 Cafe از پیشرانه‌ی دو سیلندر موازی هواخنک ۷۷۳ سی‌سی درکنار جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه‌ی بزرگ اعلام نشده است، اما W800 مدل ۲۰۱۶ در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه پیشرانه، ۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. طراحی تمام بخش‌های W800 Cafe از ترمز ضدقفل، فنرها و سرعت‌سنج تا رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی کلاسیک، اما مهندسی تولید و عملکرد آن‌ها، کاملاً بر اساس استانداردهای مدرن است. کاوازاکی W800 Cafe تنها در یک ترکیب رنگ و با قیمت پایه‌ی ۹ هزار و ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

مدل مفهومی هوسکرانا Svartpilen 701

Husqvarna Svartpilen 701


 

برند باسابقه‌ی سوئدی هوسکرانا (Husqvarna) با مدل مفهومی سوات‌پیلن (در زبان سوئدی به‌معنی «پیکان سیاه» است)، توجه علاقه‌مندان را در EICMA 2018 جلب کرد. Svartpilen برادر دوقلوی مدل تازه‌رونمایی‌شده‌ی Vitplien 701 است. این کانسپت به پیشرانه‌ی ۶۹۳ سی‌سی KTM مجهز است؛ اطلاعات بیشتری از مدل زیبای سوئدی‌ها، منتشر نشده، اما Svartpilen 701 در سال ۲۰۱۹ به خط تولید وارد خواهد شد.

 

مدل مفهومی رویال انفیلد KX

Royal Enfield KX Concept


برند بریتانیایی رویال انفیلد (Royal Enfield) که معمولاً با مدل‌های خاص و طراحی نظامی-کلاسیک شناخته شده است، در نمایشگاه امسال کانسپت متفاوت KX را رونمایی کرد. کانسپت KX بیشتر از طراحی موتورسیکلت‌های پیش از دهه ۱۹۳۰ و درواقع مدل تولیدی KX آن دوران رویال انفیلد، الگوبرداری کرده است. KX کلاسیک این برند، به پیشرانه‌ی دو سیلندر V شکل با حجم ۱۱۴۰ سی‌سی مجهز بود؛ به‌نظر می‌رسد که به‌زودی نمونه‌ی کوچک‌تر ۸۳۸ سی‌سی فعلی رویال انفیلد، دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد.

مدل مفهومی کیمکو SuperNEX

Kymco SuperNEX


برند تایوانی کیمکو (Kymco) را با اسکوترهای متنوعش می‌شناسیم؛ سوپر موتورسیکلت تمام برقی SuperNEX مدلی کاملاً متفاوت از کیمکو است. تایوانی‌ها با این کانسپت زیبا، به‌دنبال ترکیب موتورسیکلت‌های بنزینی و برقی هستند. Super NEX با استفاده از فناوری جدید کیمکو، به جعبه‌دنده مجازی و شبیه‌سازی صدای نمونه‌های بنزینی مجهز شده است. ظرفیت باتری، جزئیات قوای محرکه برقی و احتمال تولید نمونه‌ی نهایی این مدل اعلام نشده است، اما بر اساس گفته‌های مقامات کیمکو،‌ SuperNEX در زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۷.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۰.۹ ثانیه به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

می‌دانیم که خواب به دلایل مختلف اهمیت زیادی در حفظ سلامت ما دارد. اما یکی از موارد جدید اضافه‌شده به این فهرست، جلوگیری از کمبود آب بدن است. نتایج یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که خواب کم‌تر از ۶ ساعت در شب می‌تواند باعث شود که بدن ما میزان آب لازم را دریافت نکند.

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که در شب ۶ ساعت می‌خوابند، در مقایسه با افرادی که ۸ ساعت به طور منظم می‌خوابند، ادرار غلیظ‌تری داشته و شانس ابتلای آن‌ها به کمبود آب بدن ۱۶ تا ۵۹ درصد بیشتر است. طبق یافته‌های این تیم مطالعاتی، احساس کسالت و خستگی بعد از بیدار شدن از یک خواب ناکافی می‌تواند به دلیل کم‌آبی بدن باشد. به همین دلیل نوشیدن یک لیوان آب در صبح‌گاه تفاوت بزرگی در احساس نشاط شما ایجاد خواهد کرد.

عوارض کم خوابی

محققان معتقد هستند که یافته‌های آن‌ها می‌تواند به نحوه‌ی تنظیمات سیستم هورمونی بدن در تنظیم آب هم کمک کند. آن‌ها بر هورمونی به نام وازوپرسین تمرکز کردند که می‌تواند سطح مایعات بدن را کنترل کند.آشر روزینگر از اعضای این تیم پژوهشی مستقر در دانشگاه پنسلوانیامی‌گوید:

وازوپرسین در چرخه‌ی خواب آزاد می‌شود. بنابراین، اگر زودتر از حد موعد بیدار شوید ممکن است بخش زیادی از این هورمون را از دست بدهید که همین مسئله باعث اختلال در میزان آب بدن شما خواهد شد.

از این رو، وازوپرسین نقش حیاتی در حفظ آب بدن را در زمان خواب انجام می‌دهد. در واقع، این هورمون می‌تواند برای جبران کم‌آبی بدن، آب موجود در ادرار را به بدن بازگرداند. چنانچه خواب ناکافی ما باعث شود که این هورمون در مقادیر مناسب دریافت نشود، دچار پیامدهای ناگهانی خواهیم شد!

طی مطالعه‌ای که اطلاعات بیش از ۲۵ هزار بزرگسال را در چین و ایالات متحده آنالیز و ثبت کرده است، از افراد خواسته شد تا مدت زمان خواب را اعلام کنند و نمونه‌های ادرار خود را به منظور آزمایش با بیومارکرهای شناساگر آب داشته باشند. در این بررسی، وازوپرسین به‌طور خاص اندازه‌گیری نشد و به‌جای آن از شاخصی مانند میزان آب موجود در ادرار کمک گرفته شد.

البته شواهد کافی برای برقراری ارتباط بین کم‌خوابی و کم‌آبی بدن در این مطالعه اثبات نشد اما مشخص شد که نوعی ارتباط زیستی بین این دو عامل برقرار است. محققان در این خصوص می‌گویند که برای پیدا کردن این ارتباط به نمونه و زمان بیشتری نیاز است. در واقع، سطح خواب و میزان آب بدن می‌توانند بر یکدیگر تاثیر متقابل بگذارند. روزینگر می‌گوید:

این تاثیر می‌تواند به‌صورت چرخه‌ای باشد؛ به طوری که کم‌آبی بدن باعث کم‌خواب فرد شود و کم‌خوابی هم مشکلات کم‌آبی را به‌وجود آورد.

عوارض ناشی از کم‌آبی به خوبی مستند شده است: کم‌آبی بدن می‌تواند اثرات مضری بر توانایی شناختی و خلق‌وخوی افراد بگذارد. ضمن اینکه روی عملکرد کلیه و فعالیت‌های فیزیکی هم تاثیرگذار است. با توجه به ان موضوع، لازم است که یک بازنگری در الگوی خواب خود انجام دهید. این بررسی مجدد احتمالا شانس زندگی طولانی‌تر را افزایش خواهد داد. در عین حال، ممکن است تصمیم بگیرید که یک لیوان آب در کنار تختخواب خود قرار دهید؛ به‌خصوص اگر بدانید که تا دیروقت بیدار خواهید بود. روزینگر خاطرنشان می‌کند:

چنانچه خواب کافی نداشته‌اید و روز بعد احساس خستگی و کسالت دارید، بی‌حالی خود را با نوشیدن آب اضافی جبران کنید.

 نتایج این مطالعه در نشریه‌ی Sleep منتشر شده است.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

لوئیس همیلتون در کمپین‌های تبلیغاتی مرسدس بنز بارها ظاهر شده و تقریباً ستاره همیشگی ویدئوهای این شرکت است، اما حضورش در آخرین فیلم تبلیغاتی مرسدس AMG کاملاً متفاوت بود. او که به‌دلیل رانندگی بی‌نظیرش در رقابت‌های فرمول یک مشهور است، چندی پیش با یک دستگاه مرسدس AMG GT سدان رانندگی کرد و قابلیت‌های ستاره جدید اشتوتگارت را بر همگان آشکار کرد. محصول جدید کارخانه آفلترباخ، از نظر طراحی در کلاس خودروهای کوپه سدان قرار می‌گیرد.

Mercedes Benz AMG GT 4 Door Sedan

همان‌طور که در ویدئو مشاهده می‌کنید، لوئیس همیلتون با خودروهایی نظیر مرسدس AMG GT3 و GT4 به رقابت می‌پردازد؛ همچنین AMG GT R و AMG GT S نیز در این ویدئوی تبلیغاتی جذاب مشاهده می‌شوند. تنها با مشاهده ویدئو می‌توان متوجه شد که همیلتون تا چه حد از رانندگی با نسخه سدان GT به وجد آمده است؛ البته باید گفت که لذت رانندگی با این خودرو چندان ارزان تمام نمی‌شود.

Mercedes-Benz AMG GT Sedan

قیمت پایه مرسدس AMG GT 63 سدان از ۱۷۵ هزار دلار شروع می‌شود و در نسخه S به ۱۹۵ هزار دلار می‌رسد. علاوه‌بر این، برای خرید مدل Edition 1 با قیمتی حدود ۲۱۶ هزار دلار ،باید ۱۲ ماه انتظار کشید. البته شرکت آلمانی تنها سفارش‌های داخلی را می‌پذیرد؛ بنابراین متقاضیان از کشورهای مختلف فعلاً باید صبر پیشه کنند.

 

مقامات مرسدس AMG با افتخار اعلام می‌کنند که محصول جدید، ویژگی‌هایی نظیر طراحی منحصربه‌فرد، راحتی بالا و مهندسی بی‌نظیری به‌همراه دارد. سدان AMG GT می‌تواند رانندگی نرم و آرامی را عرضه کند؛ هرچند که در پیست به جانوری وحشی تبدیل می‌شود.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

AMD در تلاش است از بازار ارزهای رمزنگاری‌شده، سودآوری بیشتری داشته باشد. از همین رو با تولید آخرین واحد پردازش گرافیکی GPU خود، بخش بلاک‌چین را هدف قرار داده است.

شرکت AMD اخیراً صفحه‌ی جدیدی را به وب‌سایت خود اضافه کرده که در آن، به توضیح فناوری‌های بلاک‌چین و رمز ارزها می‌پردازد. مطالب این صفحه، تصدیق می‌کند که در حال حاضر ارزهای رمزنگاری‌شده، بارزترین و شناخته‌شده‌ترین موارد کاربردی بلاک‌چین هستند، اما درعین‌حال نباید فراموش کنیم که پتانسیل‌های بلاک‌چین، بسیاری از صنایع و بخش‌های دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برخی از صنایعی که به گفته‌ی AMD از مزایای بلاک‌چین بهره‌مند می‌شوند عبارت‌اند از:

  • پزشکی، بهداشت و سلامت
  • امور مالی و بانکداری
  • بیمه
  • اینترنت اشیا (IoT) و شبکه‌سازی
  • تبلیغات دیجیتال
  • امنیت سایبری
  • مدیریت زنجیره‌ی عرضه
  • برآوردها و پیش‌بینی بازارها
  • پردازش ابری
  • امور اداری
  • خرده‌فروشی
  • املاک و مستغلات
  • انتشارات
  • انرژی غیرخصوصی

AMD

درحالی‌ که برخی معتقدند عمده‌ی کارایی بلاک‌چین، به بیت‌کوین، اتریوم و برخی ارزهای خصوصی محدود می‌شود، اما AMD به این فناوری امید زیادی دارد.

در حقیقت، فهرست کاربردهای بالقوه‌ی بلاک‌چین بسیار طولانی است و حتی به‌نظر می‌رسد اکثر صنایع، تا حدودی از این فناوری استقبال می‌کنند. گرچه هنوز بسیاری از فعالین تکنولوژی، این فهرست‌ها را باور ندارند، اما AMD در این گروه جای نمی‌گیرد و دلیل خوبی هم برای اقدامات خود دارد: صفحه‌ی جدید وب‌سایت شرکت که در مورد بلاک‌چین صحبت می‌کند، عملاً یک صفحه‌ی فرود برای خط فروش سخت‌افزار جدید این شرکت است (البته این محصول تا حدودی برای ماینینگ هم مناسب است).

AMD

به‌نظر می‌رسد AMD کاملاً هوشمندانه پیش می‌رود.

اگر منصفانه نگاه کنیم، وجود رقابت در بخش استخراج رمز ارزها، مشکل خاصی به‌وجود نمی‌آورد؛ حتی ممکن است در این صورت، فناوری استخراج ارزهای دیجیتال، راحت‌تر و ارزان‌تر در دسترس مردم قرار بگیرد. هنوز از زمانی که بیت‌مین (Bitmain)، یکی از رهبران بخش استخراج (ماینینگ) به شمار می‌رفت، مدت زیادی نگذشته، اما طبق گزارش‌ها این شرکت نیز عرصه را به رقیبان خود واگذار کرده است.

پیش‌ از این هم برخی دیگر از غول‌های دنیای تکنولوژی مانندسامسونگ، علاقه‌ی خود را به بخش استخراج نشان داده بودند. با این‌ حال هیچ توسعه و تحول خاصی در این زمینه مشاهده نمی‌شد.

در طول سال گذشته، زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال به اوج خود رسیده بود، ارزش سهام شرکت‌های تولیدکننده‌ی GPU افزایش سالم و قابل‌توجهی را تجربه کرد. اما این خوشحالی دیرپا نبود و هم‌زمان با سقوط قیمت رمز ارزها، ارزش سهام این شرکت‌ها نیز به‌سرعت کاهش یافت.

حالا باید ببینیم که آیا AMD، در بخش ماینینگ موفق‌تر و بهتر از انویدیاعمل می‌کند یا خیر.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

اریک اشمیت، رئیس سابق هیئت‌مدیره‌ی گوگل، که خود را یکی از هواداران و علاقه‌مندان صنعت بیت‌کوین و بلاک‌چین می‌داند، به‌تازگی اظهار کرده که اتریوم یک پلتفرم بسیار قدرتمند است که پتانسیل‌های بالای آن، بیش از چیزی است که تصور می‌شود.

اشمیت این اظهارات را در جریان یک رویداد زنده و در کنار اقتصاددانتایلر کوئن بیان کرد. این رویداد به میزبانی Village Global درسانفرانسیسکو برگزار شده بود. البته سخنان اشمیت، طیف وسیعی از مباحث را نظیر آینده‌ی تکنولوژی، اصلاحات اداری سازمانی، شیوه‌هایاستخدام گوگل و شاخه‌های مختلف اینترنت، شامل می‌شد.

Ethereum Has Major Potential

پتاسیل بالای اتریوم

در جریان رویداد، از اشمیت پرسیده شد که آیا به نظر او، در توضیح اهمیت بلاک‌چین بزرگنمایی شده یا این فناوری هنوز به حد کافی موردتوجه قرار نگرفته است. او پاسخ داد :«در فرمت عمومی، بیش‌ازحد به این موضوعات پرداخته‌ شده، ولی در زمینه‌ی کاربردهای تکنیکی، این‌طور نیست». به عقیده‌ی او، بلاک‌چین یک پلتفرم عالی برای بیت‌کوین و سایر رمز ارزها است و فرصت فوق‌العاده‌ای برای تراکنش‌های بانکی فراهم می‌کند، آن‌هم در شرایطی که مردم، به یکدیگر اعتماد ندارند.

اشمیت معتقد است که اتریوم، منشأ توسعه و تحولات هیجان‌انگیزی خواهد بود که جامعه و دنیای کسب‌وکار را کاملا دگرگون می کند. او گفت:

من فکر می‌کنم جالب‌ترین اتفاقاتی که به‌واسطه‌ی بلاک‌چین رخ می‌دهند، تازه آغاز شده‌اند و واضح‌ترین مثال آن قابلیت‌های اتریوم است. اگر اتریم بتواند راهی برای همگام‌سازی جهانی فعالیت‌های خود پیدا کند، به پلتفرم بسیار قدرتمندی تبدیل می‌شود. می‌توانم بگویم که با یک اختراع کاملاً جدید مواجه هستیم.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم نیز این ارزیابی مثبت اشمیت را به اشتراک گذاشته است.

Eric Schmidt

به گزارش CCN، بوترین به‌تازگی شایعاتی را مبنی بر اینکه او از پیشرفت اتریوم ناامید است، رد کرده بود. او گفته بود که تمرکز خود را به تشویق سایر توسعه‌دهندگان، در یک جامعه‌ی متن‌باز اختصاص داده است.

اریک اشمیت در سال ۲۰۱۴: بیت‌کوین یک پیشرفت شگفت‌انگیز است

جالب اینجا است که اشمیت، یکی از افرادی بود که خیلی زود بیت‌کوینو ارزهای رمزنگاری‌شده را پذیرفتند. او در سال ۲۰۱۴ از بیت‌کوین به‌عنوان یک «پیشرفت تکنولوژیکی منحصربه‌فرد با پتانسیل‌های عظیم» یاد کرده بود. او گفته بود:

بیت‌کوین یک پیشرفت رمزنگاری فوق‌العاده چشمگیر است. قدرت ایجاد چیزی که در دنیای دیجیتالی، قابل کپی‌برداری نباشد، بی‌نهایت ارزش دارد.

معماری بیت‌کوین پیشرفت شگفت‌انگیزی است، ضمن اینکه قدرت این دفترکل (لجر) توزیع‌شده را واقعاً نمی‌توان توضیح داد. بعدها مردم زیادی کسب‌وکار خود را مبتنی بر این فناوری شکل می‌دهند.

Ethereum Has Major Potential

آشنایی اشمیت با فناوری بیت‌کوین، به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد و واسطه‌ی این آشنایی هم کسی جز جولیان آسانژ، خالق ویکی لیکس نبود. آسانژ در یک مصاحبه‌ی پنج‌ساعته که در ویکی لیکیس منتشر شد، اشمیت را به استقبال از بیت‌کوین دعوت کرد. او گفت که این فناوری، روزی بسیار ارزشمند خواهد شد. او به اشمیت گفته بود:

شما باید یکی از اولین افرادی باشید که بیت‌کوین را می‌پذیرند، زیرا بیت‌کوین‌های شما در آینده ارزش بسیار زیادی پیدا خواهند کرد.

در آن زمان ثروت اشمیت به ۱۳.۴ میلیارد دلار می‌رسید و مسلماً او نیازی نداشت که به‌خاطر پول، از بیت‌کوین استقبال کند. ولی واقعیت این بود که او مجذوب این فناوری شده بود.  

دو مدیر ارشد دیگر گوگل، یعنیسرگی برین و ساندار پیچای نیز از علاقه‌مندان صنعت رمز ارزها هستند و به گزارش CCN، پسران جوان هر دو مدیر، اتریوم ماین می‌کنند. ساندار پیچای، پسر نوجوان ۱۱ ساله‌ای دارد که با کامپیوتر خانگی خود، اتریوم استخراج می‌کند. این کامپیوتر، ساخته‌ی پدر او است. سرگی برین نیز اظهار کرده که همراه با پسر خود، به استخراج اتریوم می‌پردازد. او در یک مصاحبه گفته بود:

یکی دو سال پیش، پسرم اصرار داشت که یک کامپیوتر گیمینگ داشته باشیم. من به او گفتم بسیار خوب؛ ولی اگر ما یک PC بازی بگیریم، باید ارز رمزنگاری استخراج‌کنیم. پس‌از آن یک ماینر اتریوم راه‌اندازی کردیم.



تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

وب‌سایت What Car پس از آزمایش مجموعه‌ای از خودروهای برقیجدید، به بررسی مصرف و راستی‌آزمایی اطلاعات رسمی شرکت سازنده پرداخته است. در بررسی این وب‌سایت، محصول جدید کره‌ای‌ها، هیوندای کنا (Kona) در مقام اول قرار گرفته است.

سایت What Car فهرستی از ۱۴ خودروی تمام برقی در قالب بیشترین شعاع حرکتی، منتشر کرده است. البته در بررسی این وب‌سایت، چند مورد مهم وجود دارد؛ مهم‌ترین موضوع، کامل نبودن فهرست خودروها است. درحقیقت تنها تعدادی از خودروهای برقی بازار در اختیار این تیم قرار گرفته است. برای مثال، از بین محصولات تسلا، تنها مدل S نسخه 75D بررسی شده و مدل S نسخه 100D یا حتی مدل 3 با شعاع حرکتی بالا، در نظر گرفته نشده است. با این وجود، اختلاف مصرف مدل S در این آزمایش با رقم رسمی، قابل توجه است.

Hyundai Kona Electric

علاوه‌بر این، تمام مسافت‌های ذکر شده تنها بر اساس آزمایش طراحی شده‌ی این وب‌‎سایت است، بنابراین امکان اشتباه وجود دارد. البته تلاش What Car برای شبیه‌سازی هر‌چه بهتر شرایط رانندگی واقعی است.

برای بررسی مصرف هر خودرو، ابتدا باتری کاملاً خالی و سپس شارژ شده است. در مرحله بعد، خودرو در دمای هوای ۱۸ درجه سانتیگراد و تنظیم باد تایرها بر اساس توصیه سازنده، مدت زمان شب تا صبح پارک شده و سرانجام با درنظر گرفتن سرعت و شرایط واقعی، رانندگی در پیست، انجام شده است. همان‌طور که در فهرست می‌بینیم، مصرف هیوندای کنا در نسخه گران‌تر با باتری ۶۴ کیلووات ساعت، تقریباً مشابه رقم گزارش شده‌ی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) است.

Jaguar I-Pace / جگوار I-Pace

به‌نظر می‌رسد که برای جمع‌بندی هرچه بهتر، باید بررسی رسانه‌های مستقل مختلف در کنار هم قرار داده شود. فهرست وب‌سایت What Car به‌صورت زیر است.

  • هیوندای کنا ۶۴ کیلووات ساعت – ۴۱۷ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۴۱۵ کیلومتر
  • جگوار I-Pace جدید – ۴۰۷ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
  • کیا نیرو – ۴۰۷ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
  • تسلا مدل S نسخه S 75D استاندارد – ۳۲۸ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۴۱۷ کیلومتر
  • هیوندای کنا ۳۹ کیلووات ساعت – ۲۵۴ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
  • رنو زوئی – ۲۳۵ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
  • نیسان لیف – ۲۰۶ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۲۴۱ کیلومتر
  • بی‌ام‌و i3 نسخه ۹۴ آمپرساعت – ۱۹۵ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۱۸۳ کیلومتر
  • فولکس واگن ای-گلف – ۱۹۲ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۱۸۳ کیلومتر
  • هیوندای آیونیک – ۱۸۸ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۲۰۰ کیلومتر


تاريخ : شنبه 19 آبان 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 744 745 746 747 748 ... 3356 صفحه بعد