هفته‌ی گذشته حراجی معروف بانامز لندن (Bonhams) برگزار شد. در حراجی موتورسیکلت‌های کلاسیک، انواع نمونه‌های کمیاب، ارزشمند و قدیمی معامله شدند. درمجموع، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند (حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) موتورسیکلت خرید و فروش شد تا رکورد جدیدی در این شرکت حراجی که بیش از دو قرن فعالیت دارد، ماندگار شود.

تعداد نمونه‌های حراجی زیاد بود اما در این مطلب، به برجسته‌ترین موتورسیکلت‌ها و قیمت نهایی آن‌ها اشاره می‌کنیم.          

نورتون-جپ مدل ۱۹۵۲

1952 Norton-JAP

 ۱۰۵ هزار و ۸۸۵ دلار

این نسخه‌ی بی‌نظیر و تک‌نمونه، حاصل مهندسی فرانسیس جی. ویلیامز اهل بریتانیا است. ویلیامز اساساً فریم نسل اول نورتون (Norton) را با پیشرانه‌ی JAP ترکیب کرد تا موتورسیکلتی سریع برای شرکت در رقابت‌های سرعت تولید شود.

بومرلند لنگتورن مدل ۱۹۳۷

1937 Böhmerland 603cc Langtouren

۸۳ هزار و ۱۹۵ دلار

لنگتورن (Langtouren) محصول شرکت موتورسیکلت‌سازی بومرلند (Böhmerland) چکسلواکی، از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۹ تولید شد. این مدل از پیشرانه‌ی ۶۰۳ سی‌سی چهارزمانه‌ی برند لیبش استفاده می‌کرد و البته رکورد بیشترین فاصله‌ی چرخ‌ها در بین تاریخ موتورسیکلت‌سازی را دراختیار دارد. بومرلند لنگتورن پیش از این هم توسط بانامز لندن حراج شده بود، اما این‌بار با قیمت بیشتری به‌فروش رفت.

هندرسون 2ZFour مدل ۱۹۱۹

Henderson 2 Z Four

 ۶۳ هزار و ۵۳۱ دلار

هندرسون با پیشرانه‌ی ۱۱۴۷ سی‌سی به چراغ‌های برقی که در سال ۱۹۱۹ فناوری پیشرفته‌ای مسحوب می‌شد، مجهز است. باتوجه به‌وجود آژیر، هندرسون حراجی بانامز احتمالاً در طول عمر دراز خود، مدتی در اختیار نیروهای دولتی بوده است.

AJS اسپرینگ‌توئین مدل ۱۹۵۲

AJS  Springtwin

۹۰ هزار و ۴۳۰ دلار

این مدل انگلیسی، به‌صورت سفارشی برای نمایشگاه موتورسیکلت Earls Court سال ۱۹۵۲ تولید شده است. یک شرکت مستقل و کوچک، AJS Springtwin با پیشرانه‌ی ۴۹۸ سی‌سی و موتور برقی در چرخ‌ها را با سکوی مخصوص نمایش طراحی کرده است که پس از چند دهه، با این قیمت معامله می‌شود.

 

BSA راکت گلداستار مدل ۱۹۶۲

BSA Rocket Gold Star

  ۱۳ هزار و ۹۱۶ دلار

مدل راکت گلداستار شرکت بریتانیایی BSA، یکی از اصیل‌ترین موتورسیکلت‌های کافه ریسر است. مدل حراج شده به تزئینات مختلفی نظیر رینگ‌های Dunlop ضدزنگ مجهز بود.

هوندا VFR750R RC30 مدل ۱۹۸۹

Honda VFR750R Type RC30

 ۶۲ هزار و ۱۸ دلار

تایپ RC30 هوندا یکی از موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای ماندگار است. مدل حراجی بانامز، در تمام طول عمر خود تنها در اختیار کلکسیونرهای مختلف بوده و هیچوقت در مسابقات شرکت داده نشده است. شاید مالک جدید این نمونه‌ی ارزشمند، سرانجام ۱۱۸ اسب بخار قدرت پیشرانه‌ی ۴ سیلندر V شکل ۷۴۸ سی‌سی یکی از بهترین محصولات ژاپن را، آزاد کند.

سوتر MMX1 مدل ۲۰۱۲

Suter MMX1

 ۶۰ هزار و ۵۰۶ دلار

MMX1 محصول شرکت Suter، از پیشرانه‌ی ساخت بی‌ام‌و استفاده می‌کند. این نمونه‌ی مسابقه‌ای در اختیار موتورسوار اتریشی معروف، مارتین بائور بوده است.

براو سوپریور SS100 مدل ۱۹۳۳

Brough Superior SS100

 ۲۱۱ هزار و ۷۷۱ دلار

مدل SS100 شرکت انگلیسی براو (Brough) از پیشرانه‌ی ۹۸۱ سی‌سی استفاده می‌کند. جالب این است که SS100 در دهه‌ی ۱۹۶۰ قیمتی حدود ۹۰۰ دلار داشته اما پس از گذشت نزدیک به ۶ دهه، این مبلغ به‌بیش از ۲۱۱ هزار دلار رسیده است.

 

براو سوپریور SS100 گرنداسپرت مدل ۱۹۲۶

Brough Superior SS100 Alpine Grand Sport

 ۳۱۱ هزار و ۳۴۳ دلار

این مدل براو، ترکیبی از پیشرانه‌ی SS100 مدل ۱۹۲۵، فریم آلپاین گرنداسپرت ۱۹۲۶ و قطعات مدل‌های دیگر است. با اینکه قطعات این مدل کامل نیست و نمی‌توان آن را سرهم کرد، قیمت نهایی آن به ۳۱۱ هزار دلار رسید.

براو سوپریور SS100 مدل ۱۹۲۵

Brough Superior SS100

 ۳۴۷ هزار و ۹۱۰ دلار

 

نمونه‌ی بازشده‌ی SS100 که از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۶ در اختیار سی‎اف ادواردز بوده است، با هدف شرکت در مسابقات رکورد تولید شد. در مقایسه با SS100 استاندارد، این مدل در بخش گلگیرها و دسته‌ی گاز و ترمز تغییر کرده بود؛ مانند بسیاری از موتورسیکلت‌های کلاسیک حراجی بانامز، این مدل هم درکنار جایگاه جانبی سرنشین اضافه، حراج شد.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

برخلاف توصیه‌‌های گزارش اخیر مجمع بین‌‌المللی تغییرات اقلیمی (IPCC)، استرالیا حمایت خود را از نیروگاه‌‌هایی که از زغال‌‌سنگ به‌‌عنوان سوخت استفاده می‌‌کنند، آغاز کرده است.

براساس مفاد مندرج در این گزارش سازمان ملل، یکی از اقدامات حیاتی برای محدودسازی میزان گرمایش جهانی به ۱/۵ درجه‌‌ی سانتی‌‌گراد، کنار گذاشتن تدریجی زغال‌‌سنگ عنوان شده است.

معاون نخست‌‌وزیر استرالیا اظهار کرده که کشورش باید به استخراج و بهره‌‌برداری از زغال‌‌سنگ ادامه دهد؛ از سوی دیگر، چین نیز همچنان جایگاه خود را به‌‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌‌کننده زغال‌‌سنگ حفظ کرده است.

همچنین اطلاعات تصاویر ماهواره‌‌ای نشان می‌‌دهد صدها نیروگاه با سوخت زغال‌‌سنگ در چین فعالیت خود را از سر گرفته‌‌اند. به گزارش گاردین، مایکل مک‌‌کورمک (معاون نخست‌‌وزیری استرالیا) گفته است که صرفاً به‌‌خاطر اظهارات یک فرد مبنی بر لزوم پیروی از یک گزارش، دولت او سیاست‌‌های خود را تغییر نخواهد داد.

او افزوده است که در حال‌‌ حاضر زغال‌‌سنگ، ۶۰ درصد از برق مورد نیاز کشور را تأمین می‌‌کند، ۵۰ هزار شغل ایجاد کرده است و بزرگ‌ترین بخش از صادرات استرالیا را تشکیل می‌‌دهد.

global warming/گرمایش جهانی

خطرات ناشی از افزایش ۱/۵ و ۲ درجه‌ای دمای جهان برای اجزای مختلف اکوسیستم 

ملیسا پرایس، وزیر محیط‌‌زیست استرالیا به رادیو ABC گفت که مجمع بین‌‌المللی تغییرات اقلیمی درمورد لزوم کنار گذاشتن زغال‌‌سنگ تا سال ۲۰۵۰، بزرگ‌‌نمایی کرده است و فناوری‌‌های جدید را به‌‌عنوان راه‌‌حلی برای ادامه‌‌ی بقای سوخت‌‌های آلاینده پیشنهاد کرد.

گزارش اقلیمی توسط مجمع بین‌‌المللی تغییرات اقلیمی در سازمان ملل تهیه شده و در آن به‌‌وضوح هشدار داده شده که برای مهار افزایش دمای زمین، به تغییرات بی‌‌سابقه‌‌ای نیاز است؛ همچنین این گزارش پیش‌‌بینی می‌‌کند درصورت تجاوز دمای جهان از نقطه‌ی هدف اعلام‌‌شده، انتظار می‌‌رود فجایعی نظیر انقراض برخی گو‌‌نه‌‌های زیستی و نیز تشدید بلایای طبیعی رخ دهد.

در گزارش آمده است که برای پیشگیری از تغییراتی ویرانگر، باید تولید انرژی از منابع زغال‌‌سنگی تا پایان سال ۲۰۵۰ کاملاً متوقف شود.

صنایع زغال‌‌سنگ برای معرفی تکنولوژی جذب و ذخیره‌‌سازی کربن (CCS) به‌‌عنوان راه‌‌حل فشار وارد می‌‌کنند. این تکنولوژی شامل فرایند جذب دی‌‌اکسید کربن ناشی از احتراق سوخت‌‌های فسیلی (نظیر زغال‌‌سنگ) و دفن کردن آن در زیر زمین است.

مجمع بین‌‌المللی تغییرات اقلیمی نیز با توسعه‌‌ی کاربرد تکنولوژی جذب و ذخیره‌‌سازی کربن موافق است. اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که پیشرفت این فناوری هنوز بسیار کندتر از آن است که بتوان به‌‌کمک آن به اهداف فعلی در کاهش انتشار رسید.

global warming/گرمایش جهانی

نمودار توزیع ۱۰ سال از گرم‌ترین و سردترین سال‌های جهان 

از سوی دیگر، با ادامه‌‌ی روند کاهش هزینه‌‌ی فناوری‌‌های تجدیدپذیر، این فناوری‌‌ها در حال رقابت با انواع نیروگاه‌‌ها با سوخت زغال‌‌سنگ هستند. گزارش شده که اکنون چین حدود ۹۹۳ گیگاوات از کل ظرفیت نیروگاه‌‌ها با سوخت زغال‌‌سنگ را به خود اختصاص داده است؛ ضمن اینکه با اجرای برنامه‌‌های جدید، این ظرفیت تا ۲۵ درصد دیگر افزایش خواهد یافت.

زغال سنگ بزرگترین بخش از صادرات استرالیا را تشکیل داده است

دولت مرکزی چین سعی کرده است با صادر کردن دستور توقف فعالیت بیش از ۱۰۰ نیروگاه برق در این کشور، این روند افزایشی را کنترل کند. اما اطلاعات حاصل از تصاویر ماهواره‌‌ای نشان می‌‌دهد که این تلاش‌‌ها مؤثر واقع نشده‌‌اند.

با این تفاسیر، چین همچنان مقام خود را به‌‌عنوان بزرگ‌ترین انتشاردهنده گازهای گلخانه‌‌ای در جهان حفظ کرده است؛ در حالیکه استرالیا هنوز مقام سیزدهم را در این جدول دارد.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

روز گذشته بعد از انتشار اخبار حل شدن شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) از ایلان ماسک در مورد توییت جنجالی او، ارزش سهام تسلا ۶.۵ درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که سهام کارخانه‌های ماشین‌سازی روز گذشته ۱.۷۴ درصد پایین آمده بود. البته ناگفته نماند علت بالا رفتن ارزش سهام تسلا به خریدن آن توسط ایلان ماسک نیز مربوط است. او قصد دارد ۲۰ میلیون دلار از سهام شرکت تسلا را خریداری کند تا سهم ۹ میلیارد دلاری خود از شرکت را افزایش دهد.

بازار سهام امروز هم آشفته است و سرمایه‌گذاران نمی‌دانند باید بر اساس اخبار منتشر شده از سوی شرکت‌های آمریکایی تصمیم‌گیری کنند یا آینده‌ی نامعلوم آن‌ها را مد نظر داشته باشند. این روزها اخبار مختلفی در مورد به هم خوردن روابط تجاری میان آمریکا و چین، عدم قطعیت برکسیت و وضعیت عربستان به گوش می‌رسد و همین باعث آشفته شدن بازار سهام شده است.

قیمت نفت نیز امروز تحت تأثیر پایین آمدن سرعت رشد جهانی اقتصاد، ۲.۶ درصد کاهش داشته است. یک شرکت سرمایه‌گذاری در صنعت هتل‌داری نیز با کاهش ۳.۳۴ درصدی در ارزش سهام در دسته‌بندی شرکت‌هایی با بیشترین میزان کاهش ارزش ارز قرار گرفت. به گفته‌ی مدیرعامل یکی از شرکت‌ها، هتل‌های آمریکایی به دلیل سیاست‌های جدید ترامپ با کاهش شدید مسافران بین‌المللی روبه‌رو شده‌اند.

TESLA,INC

بیشترین افزایش در ارزش سهام مربوط به شرکت نتفلیکس بود که در ابتدای روز ۱۰ درصد افزایش و در پایان روز ۵.۲۸ درصد رشد داشت. سهام مربوط به شرکت های فناوری نیز وضعیت چندان خوبی نداشتند. فیسبوک، آمازون و Akamai Technologies رشد کمی داشتند، سهام شرکت‌های آلفابت، انویدیا و ادوبی نیز کاهش قیمت اندکی را تجربه کرده‌اند.

سهام شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی نیز بعد از افزایش درآمد غول‌های بانکی مانند گلدمن‌ساکس و مورگان‌استنلی، افزایش قیمت خوبی داشته‌اند. ارزش گروه خدمات مالی Jefferies که امسال ۱۸ درصد ارزش سهامش کاهش پیدا کرده بود ۱.۰۷ درصد بالا رفت و سایر شرکت‌های مالی نیز روند صعودی را در ارزش سهام تجربه کردند.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

لری الیسون، مدیر ارشد فناوری اوراکل مشغول ساخت پلتفرمی در حوزه‌ی علوم سلامت است و از همین رو اوراکل با خرید یک استارتاپ ابری به نام goBalto، فعال در حوزه‌ی فرآیند کارآزمایی بالینی، قصد دارد پلتفرم علوم سلامت خود را توسعه دهد. کارآزمایی بالینی یکی از انواع مطالعات پزشکی است که اثرات داروها و شیوه‌های درمانی جدید را مطالعه می‌کند.

goBalto در سان‌فرانسیسکو بنیان‌گذاری شده و در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. این استارتاپ بعد از سرمایه‌گذاری سری A، در سال ۲۰۰۸ از سرمایه‌گذاران مختلفی مانند Qualcomm Ventures ،Aberdare Ventures ،Mitsui Global Investment ،Dolby Family Ventures و EDBI سرمایه جذب کرده است.

اوراکل شرایط قرارداد را فاش نکرده است اما به گفته‌ی این شرکت، راه‌حل‌های استارتاپ goBalto در ۹۰ هزار سایت تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استارتاپ با ساده‌سازی و اتوماتیک کردن انتخاب و راه‌اندازی بهترین سایت‌های تحقیقاتی بالینی، زمان مورد نیاز برای شروع یک تحقیق جدید را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

gobalto

اوراکل تا به حال سرمایه‌گذاری چندان زیادی در بخش مراقبت از سلامتی انجام نداده است و این پنجمین معامله‌ی آنها در سال جاری است. آخرین سرمایه‌گذاری اوراکل در حوزه‌ی علوم سلامتی به خریدن Phase Forward  در سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۶۸۵ میلیون دلار و Clear Trial در سال ۲۰۱۲ و به مبلغ نامعلوم مربوط می‌شود.

استیو رازنبرگ، از اعضای هیئت رئیسه‌ی اوراکل روز چهارشنبه در نامه‌ای به مشتری‌ها گفته است ابزار استارتاپ goBalto با پلتفرم فعلی علوم سلامت اوراکل ادغام خواهد شد. این پلتفرم در حال حاضر برنامه‌ریزی برای آزمایش‌های بالینی، جمع‌آوری داده، اجرای آزمایش و مدیریت کردن ایمنی را انجام می‌دهد. او نوشته است:

انتخاب و فعال‌سازی سایت آزمایش بالینی یکی از زمان‌برترین فرآیندهای دستی در مرحله‌ی طراحی آزمایش است. استفاده از خدمات goBalto با برداشتن موانع، ارائه‌ی خدمات درمانی به بیماران را راحت‌تر می‌کند.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

کارت‌های تجاری همچنان بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی کارگران ژاپنی به شمار می‌روند، به همین دلیل شرکت ژاپنی کیوسرا (Kyocera) گوشی بسیار نازک جدیدی را تولید کرده است که کاربران می‌توانند آن را درون جا کارتی خود قرار دهند. این گوشی KY-O1L نام دارد و شرکت سازنده، لقب گوشی کارتی (card phone) را به آن داده و معتقد است که عنوان نازک‌ترین موبایل در جهان باید به همین گوشی تعلق بگیرد.

KY-O1L در ابعادی شبیه به کارت اعتباری تولید شده است و ضخامتی ۵.۳ میلی‌متری به وزن ۴۷ گرم دارد که چندان هم از کارت‌های اعتباری سنگین‌تر نیست. صفحه نمایش ۲.۸ اینچی این گوشی از جنس کاغذ الکترونیکی (e-paper) بوده و قابلیت نمایش یک رنگ را دارد. از دیگر مشخصات این محصول نازک می‌توان به آنتن LTE و باتری ۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. خبری از دوربین یا اپ‌استور روی این گوشی نیست، اما کاربران می‌توانند در صفحه‌نمایش جالب تک رنگی آن به مرورگری اینتنرت بپردازند.

دانلود از آپارات

سوال اینجاست که آیا واقعا لقب نازک‌ترین گوشی در دنیا به KY-O1L تعلق دارد؟ شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که موتورولا گوشی موتو زد را با ضخامت ۵.۲ در سال ۲۰۱۶ عرضه کرده است. البته برآمدگی دوربین آن گوشی ضخامت کلی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌داد و از آن طرف طرفداران موتورلا هم می‌توانند به این موضوع اشاره کنند که KY-O1L اصلا ماژول دوربین ندارد که بخواهد با موتو زد مقایسه شود.

ناگفته نماند که قیمت KY-O1L حدود ۳۲ هزار ین (معادل ۳۰۰ دلار) اعلام شده است.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

طبق داده‌های منتشرشده توسط دو مؤسسه‌ی Hootsuite و We Are Social در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸، متوجه می‌شویم که روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می‌شود و افراد بیشتری در جای‌جای این کره‌ی خاکی، به استفاده از آن رغبت نشان می‌دهند. 

میلیون‌ها نفر در سراسر آفریقا و جنوب آسیا طی سه ماه اخیر، برای نخستین‌بار توانستند طعم استفاده از دنیای اینترنت را بچشند؛ طبق آمار، تقریبا تمامی این کاربران جدید، تنها از طریق دستگاه‌های موبایلی به دنیای اینترنت متصل شده‌اند.

آمار و ارقام نشان می‌دهند که طی سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸، یک‌سری تغییراتِ مهم در تعداد کاربران چندین شبکه‌ی اجتماعی محبوب رخ داده است؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌های این گزارش، به کاهش تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی برمی‌گردد که البته این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

طی این بازه‌ی زمانی، شاهد افزایش قابل‌توجه محبوبیت موبایل‌ها بوده‌ایم؛ تا حدی که طی سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸، کاربران گوشی‌ها ۲۰ میلیارد دلار پول را در اپلیکیشن‌های مختلف خرج کرده‌اند. به بیانی دقیق‌تر، در فاصله‌ی بین ماه‌های جولای تا سپتامبر، در هر دقیقه ۱۵۰ هزار دلار پول توسط کاربران در اپلیکیشن‌ها خرج شده است.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم که گزارش کامل مربوط آمار و ارقام اینترنت را در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸ مطالعه کنید.

سرفیس بوک / surface book

آمار و ارقام کلیدی

  • تا ماه اکتبر ۲۰۱۸، تقریبا ۴.۲ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر دنیا وجود دارد؛ این رقم طی یک سال اخیر، با رشدی ۷ درصدی موجه شده است.
  • تقریبا ۳.۴ میلیارد نفر در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ از شبکه‌‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سال پیش، رشدی ۱۰ درصدی داشته است.
  • بیش از ۵.۱ میلیارد نفر در سراسر دنیا از موبایل استفاده می‌کنند که اکثر این موبایل‌ها، از نوع هوشمند هستند.
جمعیت کلی جهانتعداد کاربران اینترنتتعداد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعیتعداد کاربران موبایلیتعداد کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی
۷.۶۵۵ میلیارد نفر ۴.۱۷۶ میلیارد نفر ۳.۳۹۷ میلیارد نفر ۵.۱۱۸ میلیارد نفر ۳.۱۷۹ میلیارد نفر

بین ماه‌های جولای تا سپتامبر ۲۰۱۸، ۶۸ میلیون نفر برای نخستین‌بار به اینترنت متصل شدند و این یعنی طی تنها سه ماه، تعداد کاربران Internet با رشد ۱.۵ درصدی مواجه شده است. این درصد رشد تقریبا در تمام طول سالِ سپری‌شده، مشابه بوده: از سپتامبر ۲۰۱۷ تاکنون، اینترنت میزبان ۲۸۴ میلیون کاربر جدید بوده و با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که تعداد کاربران به‌صورت سالانه، با رشدی ۷ درصدی رو به رو است.

از طرفی دیگر، استقبال از شبکه‌های اجتماعی به‌مراتب بیشتر بوده است؛ طبق آمار، بین ماه‌های سپتامبر ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۱۸، ۳۲۰ کاربر جدید در شبکه‌های اجتماعی مختلف ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از دو سوم انسان‌ها، دارای موبایل شخصی هستند

رشد کاربرانی که صرفا با گوشی خود به شبکه‌های اجتماعی متصل می‌شوند، حتی از این هم سریع‌تر بوده است؛ آمار نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر، هر روز یک میلیون کاربر موبایلی جدید به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، روی آورده‌اند.

آمار منتشرشده از سوی GSMA Intelligence اعلام می‌کنند که هم‌اکنون بیش از دو سوم جمعیت کلی دنیا دارای یک موبایل شخصی هستند که البته در این میان، گوشی تقریبا ۶۰ درصد از این افراد از نوع هوشمند است. به دلیل همین موضوع، شاهد رشد بسیار زیاد کاربران موبایلی اینترنت نیستیم؛ با این‌ حال آمار نشان می‌دهد که طی سال گذشته‌ی میلادی، تقریبا هر روز ۱۰۰ هزار نفر به تعداد کسانی که موبایل دارند، افزوده شده است.

تعداد موبایل‌های مورداستفاده در ماه اکتبر ۲۰۱۸، معادل ۸.۹ میلیارد دستگاه بوده است؛ این رقم نشان می‌دهد که عده‌ی زیادی از کاربران، بیش از یک دستگاه موبایلی دارند.

میزان رشد کاربران اینترنتمیزان رشد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعیمیزان رشد کاربران موبایلیمیزان رشد تعداد کاربران موبایلیِ شبکه‌های اجتماعی
بیش از ۲۸۴ میلیون نفر (معادل بیش از ۷ درصد) بیش از ۳۲۰ میلیون نفر (معادل بیش از ۱۰ درصد) بیش از ۳۶ میلیون نفر (معادل بیش از ۱ درصد) بیش از ۳۶۱ میلیون نفر (معادل بیش از ۱۳ درصد)

جدول مربوط به میزان رشد کاربران طی سال گذشته‌ی میلادی (بازه‌ی بین سپتامبر ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۱۸)

آمار و ارقام نشان می‌دهند که دستگاه‌های موبایلی، بیش از نیمی از ترافیک کلی اینترنت را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی است که تعداد کاربران دسکتاپ اینترنت طی سال گذشته، با رشدی معادل ۲ درصد مواجه شده است. از طرفی، سهم دستگاه‌های دیگر نظیر تبلت‌ها روز به روز در حال کاهش است؛ البته دلیل اصلی این اتفاق را نمی‌توان به عدم استفاده‌ی کاربران از تبلت‌هایشان ربط داد. این اتفاق به‌احتمال قوی، از افزایش محبوبیت موبایل‌ها و دسکتاپ‌ها سرچشمه می‌گیرد.

لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزیگوشی‌های موبایلتبلت‌هادستگاه‌های دیگر (نظیر کنسول‌های بازی و...)
۴۴.۱ درصد (افزایش ۲ درصدی طی یک سال اخیر) ۵۱.۶ درصد (کاهش ۱ درصدی طی یک سال اخیر) ۴.۲ درصد (کاهش ۵ درصدی طی یک سال اخیر) ۰.۱ درصد (کاهش ۷۱ درصدی طی یک سال اخیر)

جدول مربوط به تقسیم‌بندی ترافیک وب تا اکتبر ۲۰۱۸

با وجود کاهش جزئی سهم گوشی‌های موبایل ار ترافیک وب، مردم بارها گفته‌اند که تمایل دارند برای اتصال به اینترنت، بیشتر از موبایل خود استفاده کنند. داده‌های اخیر ابزار Consumer Barometer گوگل، نشان می‌دهند که تمایل کاربران برای استفاده از موبایل به‌منظور اتصال به اینترنت، ۵ بار بیشتر از دستگاه‌های دیگر نظیر کامپیوترها و تبلت‌ها است.

میانگین سرعت اینترنت با اتصالات خانگیمیانگین سرعت اینترنت با اتصالات موبایلیدرصد کاربرانی که تمایل دارند بیشتر از کامپیوتر یا تبلت برای اتصال به اینترنت استفاده کننددرصد کاربرانی که تمایل دارند بیشتر از گوشی هوشمند برای اتصال به اینترنت استفاده کننددرصد کاربرانی که برای اتصال به اینترنت، از کامپیوتر، تبلت و موبایل به‌صورت برابر استفاده می‌کنند
۴۷.۸۳ مگابیت بر ثانیه ۲۲.۹۹ مگابیت بر ثانیه ۱۲ درصد ۵۷ درصد ۲۲ درصد

جدول مربوط به آمار میانگین سرعت اینترنت در دنیا به‌همراه دستگاه‌های محبوب کاربران

برای عدم توازن بین ترافیک کلی وب و اولویت کاربران برای اتصال به اینترنت، می‌توان دلایلی متعددی ذکر کرد. اول از همه، اکثر افراد با کامپیوتر خود برای انجام فعالیت‌های شغلی به دنیای اینترنت متصل می‌شوند و همین فعالیت‌ها، سهم بزرگی از ترافیک کلی وب را شامل می‌شود. 

موبایل‌ها بیش از نیمی از ترافیک کلی وب را به خود اختصاص داده‌اند

به‌علاوه، در اکثر اوقات، مردم به‌منظور انجام کارهای کوتاه‌مدت نظیر چک کردن آب‌و‌هوا یا جستجو در فضای وب، به استفاده از موبایل خود روی می‌آورند؛ گرچه همین فعالیت‌ها سهم قابل‌توجهی از ترافیک وب را شامل می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که طی این فعالیت‌ها، افراد مجبور نیستند برای دستیابی به هدف خود، صفحات مختلفی را باز کنند. در کنار این‌ها، سرعت اتصال اینترنت در مکان‌های مختلف، می‌تواند تاثیر زیادی در این امر داشته باشد؛ چرا که سرعت اتصال اینترنت‌های غیرموبایلی در دنیا دو برابر بیشتر از اینترنت موبایلی است.

در ادامه بد نیست نگاهی به میانگین سرعت اتصال اینترنت در کشورهای مختلف بیاندازیم:

کشورهایی که پرسرعت‌ترین اینترنت موبایلی را ارائه می‌دهندکشورهایی که پرسرعت‌ترین اینترنت خانگی را ارائه می‌دهند
۱. نروژ (سرعت ۶۳.۱۳ مگابیت بر ثانیه) ۱. سنگاپور (سرعت ۱۸۹.۳۸ مگابیت بر ثانیه)
۲. قطر (سرعت ۶۳ مگابیت بر ثانیه) ۲. ایسلند (سرعت ۱۴۷.۱۳ مگابیت بر ثانیه)
۳. امارات متحده‌ی عربی (سرعت ۵۶.۰۵ مگابیت بر ثانیه) ۳. هنگ کنگ (سرعت ۱۳۹.۵۸ مگابیت بر ثانیه)
۴. استرالیا (سرعت ۵۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه) ۴. رومانی (سرعت ۱۰۷.۴۲ مگابیت بر ثانیه)
۵. سنگاپور (سرعت ۵۳.۱۸ مگابیت بر ثانیه) ۵. کره‌ی جنوبی (سرعت ۱۰۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه)
۶. ایسلند (سرعت ۵۲.۵۶ مگابیت بر ثانیه) ۶. ایالات متحده‌ی آمریکا (سرعت ۱۰۰.۰۷ مگابیت بر ثانیه)
۷. هلند (سرعت ۵۲.۳۷ مگابیت بر ثانیه) ۷. مجارستان (سرعت ۹۹.۲۰ مگابیت بر ثانیه)
۸. کانادا (سرعت ۵۱.۴۶ مگابیت بر ثانیه) ۸. لوکزامبورگ (سرعت ۹۶.۹۶ مگابیت بر ثانیه)
۹. بلژیک (سرعت ۴۸.۷۰ مگابیت بر ثانیه) ۹. سوئیس (سرعت ۹۴.۵۶ مگابیت بر ثانیه)
۱۰. لوکزامبورگ (سرعت ۴۸.۶۴ مگابیت بر ثانیه) ۱۰. ماکائو (سرعت ۹۲.۰۵ مگابیت بر ثانیه)

جدول مربوط به پرسرعت‌ترین اینترنت‌های موبایلی و غیر موبایلی در کشورهای مختلف دنیا (ارقام یادشده، سرعت دانلود هستند)

محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها

وب‌سایت‌های .Alphabet Inc همچنان با قدرت در صدر پرمخاطب‌ترین سایت‌های دنیا قرار دارند و دو مؤسسه‌ی معتبر سیمیلاروب و الکسا، وب‌سایت‌های Google.comو YouTube.com را در رده‌های اول و دوم محبوب‌ترین سایت‌های خود قرار داده‌اند؛ گفتنی است که در آمار منتشرشده توسط سیمیلاروب، شعبه‌های برزیل، بریتانیا و هند وب‌سایت گوگل نیز در جمع ۲۰ سایت برتر حضور دارند. سایت‌های گوگل، یوتیوب، فیسبوک، Baidu و ویکی‌پدیا به‌ترتیب در جایگاه اول تا پنجم محبوب‌ترین سایت‌های دنیا از نگاه سیمیلاروب قرار گرفته‌اند.

گوگل سرچ

رتبهسایتنوع سایتمیانگین زمانی که هر کاربر در طول روز در این سایت صرف می‌کند
۱ Google.com جستجو ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه
۲ Youtube.com ویدیو ۸ دقیقه و ۵۱ ثانیه
۳ Facebook.com اجتماعی ۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه
۴ Baidu.com جستجو ۷ دقیقه و ۱۷ ثانیه
۵ Wikipedia.org مرجع ۴ دقیقه و ۶ ثانیه
۶ Yahoo.com پورتال ۳ دقیقه و ۵۴ ثانیه
۷ QQ.com پورتال ۴ دقیقه و ۷ ثانیه
۸ Tmall.com فروشگاه ۷ دقیقه و ۴ ثانیه
۹ Taobao.com فروشگاه ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه
۱۰ Twitter.com اجتماعی ۶ دقیقه و ۱ ثانیه
۱۱ Google.com.in جستجو ۷ دقیقه و ۸ ثانیه
۱۲ Instagram.com اجتماعی ۵ دقیقه و ۵۹ ثانیه
۱۳ Amazon.com فروشگاه ۷ دقیقه و ۵۷ ثانیه
۱۴ Sohu.com جستجو ۳ دقیقه و ۵۴ ثانیه
۱۵ Reddit.com اجتماعی ۱۱ دقیقه و ۴۱ ثانیه
۱۶ VK.com اجتماعی ۱۰ دقیقه و ۴ ثانیه
۱۷ Live.com ایمیل ۴ دقیقه و ۱ ثانیه
۱۸ JD.com فروشگاه ۴ دقیقه و ۳۸ ثانیه
۱۹ Yandex.ru پورتال ۶ دقیقه و ۲۵ ثانیه
۲۰ Weibo.com اجتماعی ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه

لیست ۲۰ سایت برتر دنیا از نگاه الکسا

آمار منتشرشده از سوی GlobalWebIndex نشان می‌دهند که ۹ نفر از هر ۱۰ نفر کاربر اینترنت، در هر ماه از تقریبا یک فروشگاه آنلاین بازدید می‌کنند و سه‌چهارم این افراد، محصولی را نیز می‌خرند.

ظاهرا عادت‌های خرید کردن بین مردان و زنان اندکی با هم فرق دارد؛ آنطور که آمار می‌گویند، زنان بیشتر از مردان به خرید کردن با یک اپلیکیشن از طریق موبایل رغبت نشان می‌دهند.

درصد کاربرانی که برای خرید یک محصول یا سرویس، در اینترنت جستجو کرده‌انددرصد کاربرانی که از یک فروشگاه آنلاین دیدن کرده‌اند [صرف‌نظر از دستگاه‌شان]درصد کاربرانی که از یک حراجی آنلاین دیدن کرده‌اند [صرف‌نظر از دستگاه‌شان]درصد کاربرانی که از فروشگاه‌های آنلاین، محصول را سرویسی را خریداری کرده‌اند [صرف‌نظر از دستگاه‌شان]
۸۳ درصد ۹۱ درصد ۴۶ درصد ۷۴ درصد

جدول مربوط به فعالیت‌های تجارت الکترونیک طی ماه گذشته‌ی میلادی

در کنار این‌ها، داده‌های مؤسسه‌ی Global Consumer Survey نشان می‌دهند که محصولات مرتبط به مُد، همچنان محبوب‌ترین محصولاتی هستند که به‌صورت آنلاین توسط کاربران خریداری شده‌اند؛ در حقیقت، لباس و کفش، محبوب‌ترین کالاهای خریداری‌شده توسط کاربران اینترنت طی ۱۲ ماه اخیر بوده‌اند.

فروشگاه آنلاین

پوشاک ۵۷ درصد
کفش ۴۷ درصد
محصولات الکترونیکی ۴۰ درصد
کتاب، فیلم، آهنگ و بازی ۳۶ درصد
لوازم آرایشی و بهداشتی ۳۲ درصد
کیف و لوازم جانبی ۲۹ درصد
غذا و نوشیدنی ۲۸ درصد
لوازم خانگی ۲۷ درصد
مبلمان ۱۹ درصد
وسایل ورزشی ۱۸ درصد
اسباب‌بازی و وسایل بچگانه ۱۸ درصد
لوازم‌التحریر و وسایل سرگرمی ۱۷ درصد
صنایع دستی، حیوانات خانگی و محصولات مربوط به باغ‌داری ۱۳ درصد

محبوب‌ترین اقلام خریداری‌شده به‌صورت آنلاین توسط کاربران اینترنت در یک سال اخیر (ارقام یادشده، درصد کاربران کل اینترنت هستند که به خرید آن محصولات، رغبت نشان داده‌اند)

آمار اخیر همچنین نشان می‌دهد که کاربران اینترنت روزبه‌روز تمایل بیشتری به استفاده از دستورات صوتی برای جستجو در فضای وب، علاقه نشان می‌دهند. ظاهرا کاربران کشورهای هند، اندونزی، چین، امارات و تایلند بیش از دیگر مناطق دنیا از دستیارهای صوتی استفاده کرده‌اند. علاوه بر این‌ها، طبق آمار، ۴۲ درصد از کاربران اینترنت همواره نگران حریم شخصی خود هستند. کاربران کشورهای اسپانیا، مکزیک کلمبیا، برزیل و ترکیه به‌ترتیب در جایگاه‌های اول تا پنجم این لیست جای می‌گیرند.

شبکه‌های اجتماعی

مارک زاکربرگ قطعا در آینده، سال ۲۰۱۸ را در میان سال‌های محبوب زندگی خود قرار نخواهد داد؛ با این‌وجود جالب است بدانید که تعداد کاربران شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک در سراسر دنیا، اخیرا با رشد رو‌به‌رو شده است.

بزرگ‌ترین وب‌سایت اجتماعی حال‌حاضر دنیا طی سه ماهه‌ی منتهی به ژوئن ۲۰۱۸، پذیرای ۳۸ میلیون کاربر جدید در سراسر دنیا بود؛ آمار نشان می‌دهد که تعداد کاربران فیسبوک پس از گذر هر سه‌ماه، به‌میزان ۱.۷ درصد با رشد مواجه می‌شود. این یعنی، ۲ نفر از هر ۳ نفری که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، عضو فیسبوک هستند.

فیسبوک / facebook

نام شبکه‌ی اجتماعیتعداد کاربران
Facebook ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون نفر
Youtube ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر
WhatsApp* ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر
Facebook Messenger* ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر
Weixin / WeChat* ۱ میلیارد و ۵۸۰ هزار نفر
Instagram ۱ میلیارد نفر
QQ* ۸۰۳ میلیون نفر
Qzone ۵۴۸ میلیون نفر
Douyin / Tik Tok ۵۰۰ میلیون نفر
Sina Weibo ۴۳۱ میلیون نفر
Twitter ۳۳۵ میلیون نفر
Reddit ۳۳۰ میلیون نفر
LinkedIn ۳۰۳ میلیون نفر
Baidu Tieba ۳۰۰ میلیون نفر
Skype* ۳۰۰ میلیون نفر
Snapchat* ۲۹۱ میلیون نفر
Viber* ۲۶۰ میلیون نفر
Pinterest ۲۵۰ میلیون نفر
Line* ۲۰۳ میلیون نفر
Telegram* ۲۰۰ میلیون نفر

جدول مربوط به تعداد کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی تا ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ (مواردی که با * مشخص شده‌اند، در دسته‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، چت‌محور یا VOIP قرار می‌گیرند)

در کنار این‌ها، آمار نشان می‌دهند که تعداد کاربران فیسبوک حتی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ هم با رشد مواجه بوده است. ظاهرا از ماه جولای تاکنون، ۶۵ میلیون کاربر جدید در این شبکه‌ی اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند. به‌علاوه، در بین زنان، آن‌هایی که بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند، بیشتر از بقیه به حضور در فیسبوک علاقه داشته‌اند؛ این بازه‌ی سنی برای مردان هم صدق می‌کند.

تعداد کاربران اسنپ‌چت طی چند ماه اخیر، سیری صعودی داشته است؛ تقریبا ۶ نفر از هر ۱۰ نفر کاربر اسنپت‌چت، زن هستند و این شبکه‌ی اجتماعی به‌طور کلی پذیرای کاربران جوان‌تری نسبت به Facebook است. جالب است بدانید که کاربران آمریکایی حدود یک‌سوم کل کاربران اسنپ‌چت را تشکیل می‌دهند و کشورهای فرانسه، بریتانیا، عربستان سعودی و برزیل در رده‌های بعدی جای می‌گیرند. 

طی سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸، آمار و ارقام جالبی نیز از تعداد دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی به‌دست آمده است. طبق آمار، طی این بازه‌ی زمانی، کاربران حدود ۲۰ میلیارد دلار پول را در اپلیکیشن‌های مختلف (به‌خصوص بازی‌ها) خرج کرده‌اند که رقم قابل‌توجهی به‌شمار می‌آید؛ خصوصا از این جهت که این رقم در مقایسه با همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۷، با رشدی ۲۰ درصدی مواجه شده است.

تعداد اپلیکیشن‌های موبایلی دانلودشده در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸ [تمامی پلتفرم‌ها]میزان رشد تعداد اپلیکیشن‌های دانلودشده طی یک سال اخیرمیزان پول خرج‌شده توسط کاربران در اپلیکیشن‌های موبایلی در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸میزان رشد پول خرج‌شده توسط کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی طی یک سال اخیرمیانگین پولِ خرج‌شده توسط هر گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۸
۲۹ میلیون عدد بیش از ۱۰ درصد ۲۰ میلیارد دلار بیش از ۲۰ درصد ۳.۷۰ دلار

جدول مربوط به ترندهای اپلیکیشن‌های موبایلی

در کنار بازی‌ها، اپلیکیشن‌های دیگری نیز نظیر نت‌فلیکس و تیندر، توانسته‌اند کاربران زیادی را به پرداخت پول، مجاب کنند. در جدول زیر می‌توانید پردانلودترین اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید:

رتبهنام اپلیکیشنتوسعه‌دهنده / شرکت مالک
۱ Facebook Messenger Facebook
۲ Happy Glass Applovin
۳ Facebook Facebook
۴ WhatsApp Facebook
۵ Douyin / Tik Tok Toutiao
۶ Instagram Facebook
۷ Helix Jump Voodoo
۸ Hello Stars Fastone
۹ Shareit Shareit
۱۰ UC Browser Alibaba Group

پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ (این آمار از تمامی فروشگاه‌ها جمع‌آوردی شده‌اند)

همچنین، Honor of Kings توانسته در سپتامبر امسال، پرسودترین اپلیکیشن دنیا شود؛ آمار مربوط به پردرآمدترین اپلیکیشن‌های موبایلی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

رتبهنام اپلیکیشنتوسعه‌دهنده / شرکت مالک
۱ Honor of Kings شرکت‌های مختلف
۲ Monster Strike Mixi
۳ Fate / Grand Order شرکت‌های مختلف
۴ Pokémon GO Niantic
۵ Candy Crush Saga شرکت‌های مختلف
۶ Dragon Ball Z Dokkan Battle شرکت‌های مختلف
۷ Fantasy Westward Journey Netease / 37Games
۸ Netflix Netflix
۹ Lineage M NCSoft / Gamania
۱۰ Tinder InterActiveCorp

پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ (این آمار از تمامی فروشگاه‌ها جمع‌آوردی شده‌اند)

پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۱۹

تمامی داده‌های به‌دست‌آمده در این گزارش، نشان می‌دهند که به احتمال قوی در سال ۲۰۱۹ هم شاهد آمار و ارقام هیجان‌انگیزی خواهیم بود. انتظار می‌رود که به‌مرور زمان تعداد کاربران اینترنت در جاهایی که دارای اقتصاد درحال پیشرفت هستند (خصوصا آفریقا) با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو شود. به‌علاوه، کاربران شبکه‌های اجتماعی قطعا روزبه‌روز بیشتر خواهند شد؛ با این‌حال پیش‌بینی می‌شود که در برخی شبکه‌های به‌خصوص، شاهد ریزش تعداد کاربران باشیم.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

یکی از جایزه‌ها‌ی نوبل سال ۲۰۱۸ در فیزیک، به خانم دونا استریکلند داده‌ شد. دریافت این جایزه یک موفقیت بزرگ برای هر دانشمندی است. اما بیش‌تر اخبار بر این نکته تمرکز کرده‌اند که چرا این خانم بعد از ماری کوری در ۱۹۰۳ و ۶۰ سال بعد، ماریا مایر، تنها سومین خانم برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است.

هر‌چند که فرانسس آرنولد، مهندس زیست شیمیایی نیز امسال در شیمی برنده‌ی نوبل شد، کم بودن تعداد نوبل‌ها در خانم‌ها، سوالات زیادی را در مورد محرومیت‌‌ها‌ی خانم‌ها در تحصیل و کار‌ها‌ی علمی بر‌می‌انگیزد. پژوهشگران زن در قرن اخیر راه زیادی را پیموده‌اند. اما شواهد محکمی مبنی بر کم بودن تعداد نماینده‌ها‌ی زنان در شاخه‌‌ها‌ی مختلف علمی، تکنولوژی، مهندسی  و ریاضیات وجود دارد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنانی که با اراده و مستحکم کار علمی خود را پیش می‌برند، به‌طور کاملا واضح، برای پیشرفت به موانع سختی برخورد می‌کنند. موضوع تبعیض و غرض‌ورزی در رشته‌ها‌یی که اکثر شرکت‌کنندگان آن مرد هستند بیش‌تر به چشم می‌خورد. در این رشته‌ها، تعداد زنان بسیار کم است و بیش‌تر از بیرون کار‌ها را نظاره می‌کنند.

زمانی که زنانی به بالا‌ترین درجه‌‌ها‌ی ورزشی، سیاسی، پزشکی و علمی دست پیدا می‌کنند، به‌عنوان الگویی برای جامعه به خصوص زنان و دختران دیگر شناخته می‌شوند. اما آیا در صورتی که قدرت ارائه‌ی زنان و مردان یکی باشد، وضعیت بهتر نخواهد‌شد؟ چه چیزی هنوز هم زنان را در کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و برندگان جوایز مختلف عقب‌تر قرار می‌دهد؟

کلیشه ها ی بی اساس

کلیشه‌‌ها‌ی بی‌اساسی وجود دارد مبنی بر اینکه زنان ریاضیات را دوست‌ندارند یا به‌اندازه‌ی کافی در کار‌ها‌ی علمی خوب نیستند و مهارت ندارند. هم زنان و هم مردان جامعه هر دو این دیدگاه‌ها را دارند؛ اما پژوهشگران این دیدگاه‌ها را مورد بحث علمی قرار‌دادند. پژوهش‌ها نشان‌داده است که دلیل دوری کردن زنان و دختران از کار‌ها‌ی مختلف علمی، ضعف در یادگیری نیست؛ بلکه به‌دلیل تجربه‌ها‌ی بد از سیستم علمی، سیاست‌‌ها‌ی آموزشی، بافت فرهنگی، کلیشه‌ها‌ی بی‌اساس و کم توجهی به نقش زنان است.

در چند دهه‌ی اخیر، تلاش‌ها‌یی برای افزایش نقش زنان در شاخه‌ها‌ی مختلف علمی انجام‌ شده‌ است. تلاش‌ها‌يی با عنوان‌ها‌ی نوسازی علمی و برنامه‌ها‌ی فردی که می‌تواند باعث افزایش تعداد دخترانی شود که به سیستم علمی وارد می‌شوند و در آن باقی می‌مانند. این برنامه‌ها از دوران ابتدایی تا دانشگاه ادامه دارد.

این اقدامات نتایج خوبی داشته‌اند. علاقه و انگیزه‌ی زنان برای تجربه‌کردن کار‌‌ها‌ی علمی و کار‌ها‌ی اساسی در دانشگاه‌ها بیش‌تر شده است. در حال حاضر، بیش‌تر کار‌ها‌ی روان‌شناسی و علوم اجتماعی به‌عهده‌ی زنان است و درصد مشارکت زنان در سیستم علمی نیز در حال افزایش است. اما کامپیوتر و علوم ریاضی همچنان استثنا هستند؛ طبق آمار موسسه‌ی فیزیک آمریکا، ۲۰٪ کارشناس‌ها (دارای مدرک لیسانس) و ۱۸٪ دارندگان دکترای فیزیک را زنان تشکیل می‌دهند. این آمار نشان می‌دهد که نسبت به سال ۱۹۷۵، درصد مشارکت زنان بیش‌تر شده است. در سال ۱۹۷۵، ۱۰٪کارشناس‌ها و ۵٪ دارندگان دکترای فیزیک را زنان تشکیل می‌دادند.

زنان بیش‌تری با مدرک دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند و موقعیت‌های کاری را به‌دست می‌آورند؛ اما وقتی پا در عرصه‌ی پیشرفت در کار خود می‌گذارند، با پرتگاه‌ها و فراز‌و نشیب‌ها‌ی زیادی مواجه می‌شوند.

ماری کوری

ماری کوری، اولین زن برنده‌ی نوبل جهان است. او نوبل سال ۱۹۰۳ خود را با همسرش پیر کوری به اشتراک‌گذاشت.

فراز و نشیب ها

زنان در کار‌ها‌ی علمی آکادمیک با موانع ساختاری و اداری زیادی مواجه می‌شوند. علاوه بر مشکلات و تبعیض‌ها‌ی جنسیتی موجود، معمولا ساختار علوم آکادمیک، پیشرفت زنان را در مسئولیت‌ها‌ی کاری و زندگی دچار مشکل می‌کند. لازمه‌ی برخی از علوم آزمایشگاهی، سال‌ها کار بی‌وقفه در آزمایشگاه است. بیش‌تر زنان مسئولیت‌ها‌یی در خانه دارند که آن‌ها را در تنگنا قرار داده و به آن‌ها اجازه‌ی کار بی‌وقفه در آزمایشگاه را نمی‌دهد. الزام در انجام کار‌ها‌ی خانه و نگهداری از فرزندان، کار‌ها‌ی علمی را سخت و اغلب نا‌ممکن می‌کند.

علاوه بر همه‌ی این‌ها، کار‌کردن در محیط‌ها‌یی که تعداد مردان بیش‌تر است، به زنان احساس گوشه‌گیری القا می‌کند و آرامش را از آن‌ها می‌گیرد. در بیش‌تر موارد، زنان از شبکه‌ها و سیستم‌ها‌ی اجتماعی کنار‌ گذاشته می‌شوند و از روند کاری آزمایشگاه و دانشکده‌ها‌ی آکادمیک و علمی دور می‌مانند.

زمانی که زنان در حد ۱۵٪ یا کمی بیش‌تر حق اعتراض و انتقاد دارند، شانس کم‌تری هم برای دفاع از حقوق خود پیدا می‌کنند و خود را به‌عنوان اقلیت و استثنا در جامعه می‌بینند. آن‌ها با قرار داشتن در جایگاه اقلیتی جامعه، برای انجام کار‌ها‌ی جانبی در زندگیشان فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

به‌دلیل کم‌بودن تعداد همکاران زن، زنان در تشکیل شبکه‌ها و انجمن‌ها‌یی که در آن بتوانند با همکاران زن دیگر در ارتباط باشند، دچار مشکل هستند. این مشکلات زمانی وخیم‌تر می‌شوند که زنان به‌دلایلی مانند خانواده یا نگهداری از بچه‌ها نتوانند رویداد‌ها‌ی کاری و کنفرانس‌ها شرکت‌کنند و حتی گاهی مجبور به پس‌دادن فاند شوند.

دانشگاه‌ها، موسسات عالی و فدرال، کار‌ها‌یی برای رفع برخی از این موانع ساختاری انجام داده‌اند. برخی از این اقدامات عبارتند از: ایجاد سیاست‌ها‌ی دوستانه و خانوادگی، افزایش وضوح در اعلام دستمزد‌ها،‌ تقویت نیرو‌ها‌ی حفاظتی IX‌ در آمریکا، فراهم‌کردن برنامه‌ها‌ی حمایتی برای دانشمندان زن، تعیین زمان پژوهش برای دانشمندان زن، استخدام زنان و حمایت‌ها‌ی پژوهشی.

این اقدامات، نتایج نابسامانی داشتند. برای مثال، سیاست‌ها‌ی دوستانه و خانوادگی می‌تواند باعث افزایش نا‌برابری جنسیتی شود. نتیجه‌ی این اقدام، بهتر‌شدن شرایط پژوهش برای مردان و افزایش مشکلات آموزشی و خدماتی برای زنان بود.

مایر

ماریا ژوپرت مایر، پس از ۶۰ سال بعد از ماری کوری، توانست به‌همراه هانس جیسون و اوگن ویگنر، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شود.

همه‌ی ما از عموم مردم گرفته تا رسانه‌ها، کارمندان دانشگاه، دانشجویان و اساتید، تصوری از یک فرد برنده‌ی جایزه‌ی نوبل داریم. چون ۹۷ درصد برندگان جایزه‌ی نوبل علمی، مرد هستند، تصویری که بیش‌ترمان از این افراد داریم به‌صورت یک مرد سفید‌پوست و تقریبا مسن است.

این یک مثال از یک جهت‌گیری مطلق است: یکی از پیش‌فرض‌ها‌ی نا‌خود‌آگاه، غیر‌ارادی، طبیعی و اجتناب‌نا‌پذیر برای همه‌ی مردان و زنان است که با توجه به جهان اطرافشان شکل‌گرفته است.

پژوهش‌ها نشان داده‌است یک ذهنیت مخالف و فرا‌گیر در مقابل کار‌ها‌ی آکادمیک زنان وجود دارد. زمانی که مهارت‌ها و سطح دانش زنان و مردان با یکدیگر مقایسه می‌شوند، وجود این ذهنیت، کاملا روشن و واضح است. در بیش‌تر موارد،‌ اقدامات اساسی در مقابل استخدام زنان وجود دارد. معمولا درخواست‌ها‌ی زنان برای شغل‌ها‌ی آکادمیک با سنجش‌ها‌یی درمورد اطلاعات شخصی و ظاهرشان روبه‌رو می‌شوند. نامه‌ها‌یی که برای پیشنهاد یک زن برای یک شغل فرستاده می‌شوند، اغلب به‌گونه‌ای هستند که نتیجه‌ی منفی به‌همراه دارند.

جهت‌گیری‌ها‌ی جامعه، بر انتشار فعالیت‌ها‌ی علمی زنان و دریافت جایزه و تشویق نیز تاثیر‌گذار است. مردان در ۵۶٪ بیش‌تر از زنان به کار‌ها‌ی قبلی خودشان ارجاع می‌دهند. یک شکاف بسیار بزرگ در‌مورد دریافت جوایز و تشویق‌ها و ارجاع مقالات، میان مردان و زنان وجود‌دارد که به اثر ماتیلدا شهرت دارد. به‌نظر می‌رسد که دیگران نیز کم‌تر به کار‌ها‌ی زنان ارجاع می‌دهند.

زمانی که یک زن به پژوهشگر جهانی و درجه یک تبدیل می‌شود، ذهنیت فراگیر جامعه، از دعوت‌شدن این زن به‌عنوان سخنران مهمان جلو‌گیری می‌کند و این مشکل باعث می‌شود که او نتواند افکار و یافته‌ها‌ی خود را با دیگران در میان بگذارد و نامزد دریافت جوایز مختلف شود. این اختلاف‌ها‌ی جنسیتی باعث می‌شوند که نام زنان را کم‌تر در عناوین خبر‌ها ببینیم.

در مقابل موفقیت‌ها و دستاورد‌ه‌یی که زنان دارند، کم‌تر از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیش‌تر افراد برای نام‌بردن از کارشناسان مرد، نام خانوادگی آن‌ها را به‌کار می‌برند اما در مورد کارشناسان زن، نام کوچک آن‌ها را به‌کار می‌برند. تفاوت این کاربرد در چیست و چرا این مسئله اهمیت دارد؟ چرا که طبق آزمایش‌ها‌ی انجام‌شده، افرادی که با نام خانوادگی خود شناخته می‌شوند، مشهور‌تر و بلند‌مرتبه‌تر به‌نظر می‌رسند. در واقع، پژوهش نشان‌داده است که افرادی که با نام خانوادگی شناخته می‌شوند، ۱۴٪ بیش‌تر برای دریافت جوایز مختلف، مناسب شناخته می‌شوند.

استریکلند

دونا استریکلند، پنجاه و پنج سال پس از ژوپرت مایر، توانست به جایزه‌ی نوبل دست پیدا کند. او این جایزه را به‌همراه آرتور اشکین و جرارد موارو به‌انجام رساند.

 

استریکلند، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل به‌عنوان یک استاد فیزیک، گفت:

یک زن برای دریافت جایزه‌ی نوبل، نسبت به همتایان مرد خود با موانع بیش‌تر و سخت‌تری مواجه می‌شوند و این شرم‌آور است.

زمانی که از استریکلند در مورد احساسش از قرار‌ داشتن در جایگاه سومین زن برنده‌ی جایزه‌ی نوبل سوال‌ شد، او تاکید کرد که تعداد بسیار کم زنان برنده‌ی نوبل در ابتدا برایش بسیار تعجب‌بر‌انگیز بوده است. استریکلند گفت:

من در جهانی زندگی می‌کنم بیش‌تر مرد‌ها در آن نقش دارند. بنا‌بر‌این دیدن مرد‌ها در موقعیت‌ها‌ی مختلف باعث تعجب من نمی‌شود.

در تاریخ علم همیشه مرد‌ها بیش‌تر دیده‌شده‌اند. تلاش برای رفع مشکلات ساختاری جامعه در این مورد، می‌تواند از نیم‌قرن دیگر صبر برای نوبل بردن یک زن دیگر، جلو‌گیری کند. به امید روزی که زنان دریافت‌کننده‌ی جایزه‌ها‌ی مهم علمی، نه به‌دلیل جنسیتشان، بلکه تنها به‌دلیل  فعالیت و اهمیت کارشان رسانه‌ای شوند.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

روی جعبه‌ی گوشی‌های پیکسل 1 و پیکسل 2 عبارت «ساخته‌شده توسط گوگل» دیده می‌شد، اما درواقع این نسل سوم محصولات پیکسل هستند که به‌صورت کامل توسط این غول جستجو و همچنین کارمندان سابق HTC تولید شده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید، منتقدان زیادی صفحه نمایش پیکسل 2 ایکس ال که توسطال‌جی ساخته شد بود را به باد انتقاد گرفتند و تقریبا همه اهالی رسانه اتفاق نظر داشتند که صفحه نمایش سامسونگ به‌کاررفته در پیکسل 2 کوچکتر، در همه‌ی شرایط نسبت به پنل OLED ساخت LG (روی برادر بزرگتر) برتری دارد؛ در نتیجه، بسیاری از کاربران اعتقاد داشتند که گوگل در ساخت پرچمدار سال ۲۰۱۸ خود دیگر از پنل‌های OLED ال‌جی استفاده نخواهد کرد.

پیکسل 3 ایکس ال

جالب است بدانید پس از آنکه تیم iFixit، پیکسل 3 ایکس ال را کالبدشکافی کرد، در کمال ناباوری با پنل OLED ساخت LG مواجه شد. مسئله‌ی مهم اینجا است که تقریبا همه‌ی منتقدان به تعریف و تمجید کیفیت بالای نمایشگر پیکسل‌های جدید پرداخته‌اند و همین مورد باعث شده بود کاربران به اشتباه سامسونگ را دلیل اصلی این موفقیت قلمداد کنند. البته نمایشگر پیکسل‌های امسال در وضوح تصویر با یکدیگر متفاوت هستند؛ به‌عنوان مثال پیکسل ۳ نمایشگری با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (۴۴۳ پیکسل در هر اینچ مربع) دارد؛ در حالی که برادر بزرگترش از صفحه‌ نمایشی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (۵۲۳ پیکسل در هر اینچ مربع) بهره می‌برد.

حال که تولیدکننده‌ی صفحه نمایش پیکسل 3 ایکس ال مشخص شده است، باید خاطرنشان کنیم که LG نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی در تولید پنل‌های OLED داشته و بی‌راه نیست که اپل این شرکت را به‌عنوان دومین تولیدکننده‌‌ی نمایشگر محصولات خود انتخاب کرده است. این شرکت کره‌ای اگر قادر باشد میزان تولید پنل‌های OLED خود را افزایش دهد، بدون شک سهم بزرگی از بازار را کسب خواهد کرد و برای Samsung دردسر آفرین خواهد شد.

ناگفته نماند که تیم آی‌فیکس‌ایت به Pixel 3 XL و برادر کوچکترش امتیاز ۴ از ۱۰ را داده است که این مورد نشان می‌دهد تعمیر پرچمداران Google کار راحتی نخواهد بود.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

روز گذشته تصاویر نسخه‌ی ویژه‌ی شورولت کامارو SS برای شرکت در نمایشگاه تیونینگسما (SEMA) منتشر شد. در حالی‌که تنها طرح و رنگ‌آمیزی خودرو مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت، اما محصول جدید شرکت Specialty Vehicle Engineering با نام ینکو (Yenko)، هم از لحاظ طراحی و هم قوای فنی، جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

کامارو ینکو از پیشرانه‌ی ۶.۸ لیتری V8 سوپر شارژر LT-1 با تیونینگ دومرحله‌ای استفاده می‌کند. در سطح دوم یا Stage II تا ۳۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر از مدل ZL1 کارخانه‌ای به ینکو اضافه می‌شود.

camaro yenko

کاماروی ۱۰۰۰ اسب بخاری با سفارش مشتری براساس پلتفرم مدل‌های 1SS و 2SS ساخته می‌شود که همه‌ی نمونه‌ها، به پکیج 1LE مجهز هستند. علاوه بر قدرت بالا، امکانات بیشتری مثل سیستم تعلیق مغناطیسی، دیفرانسل لغزش محدود الکترونیکی، فنرهای اسپرت، میله تعادل اسپرت و سیستم خنک‌کننده‌ی قوی‌تر با دو عدد رادیاتور برای جعبه‌دنده و دیفرانسیل عقب در این مدل وجود دارند.

Chevrolet Camaro Yenko

با توجه به‌قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری کامارو ینکو، تنها یک نوع جعبه‌دنده، ۶ سرعته‌ی دستی برای آن درنظر گرفته شده است. برخلاف شورولت کامارو SS که خودرویی تولید انبوه با قیمت مناسب است، از مدل ینکو تنها ۲۵ دستگاه تولید خواهد شد. پیش از این شورولت کوروت ینکو با قیمت  ۷۰ هزار دلار رونمایی شده بود؛ احتمالاً کاماروی ۱۰۰۰ اسب بخاری هم قیمت بالایی خواهد داشت.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

پس از رسوایی استارتاپ ترانوس، استارتاپی که با ادعای دروغ در مورد یک فناوری جدید بیوتکنولوژی، میلیون‌ها دلار کلاهبرداری کرد، بسیاری از کارشناسان رسانه‌ای این سؤال را مطرح کردند که آیا شرکت‌های کارآفرینی، به‌طور خاص در سراشیبی فریب و تقلب قرار دارند؟ استارتاپ‌ها غالباً روی متحول کردن بازارهای فعلی متمرکز می‌شوند. کارکنان آن‌ها نیز باید چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارند، ازجمله طرح پروسه‌ها و مسئولیت‌های حیاتی. به‌طور خلاصه، شرکت‌های زیادی زیر فشارهای سنگین، با انگیزه‌های وسوسه‌انگیز فریب و کلاهبرداری روبرو هستند.

اما آیا خود این شرکت‌ها نیز به‌احتمال بیشتری در معرض کلاهبرداری قرار دارند؟ به یاد داشته باشیم که استارتاپ‌ها، باید روابط تجاری خود را با مشتریان بالقوه، تأمین‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، مدیریت کنند. هر سه گروه مذکور نیز در دنیای استارتاپ‌ها، از قدرت و پیچیدگی بیشتر برخوردارند.

اخیراً تیم تحقیقاتی دکتر جورج روتنبرگ و لوتز کافمان، استادان مدیریت و بازاریابی بین‌الملل، طی مصاحبه‌ای با ۴۰ بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار وی‌سی و اجرای دو آزمایش، این مسئله را مورد بررسی قرار داد. آیا استارتاپ‌ها در مقایسه با شرکت‌های بالغ، بیشتر در دام کلاهبرداری گرفتار می‌شوند؟

 Theranos scandal

محققان در این آزمایش‌ها، با همکاری کریستین شلرث از دانشگاه WHU – دانشکده‌ی مدیریت Otto Beisheim و کریگ کارتر از دانشگاه ایالتی آریزونا، مذاکرات بین دو شرکت را شبیه‌سازی کردند. شرکت خریدار، یک شرکت تولیدکننده‌ی تبلت بود که تمایل خود را به خرید یک مدل نوآورانه‌ی هارددیسک نشان می‌داد. محققان ۲۵۰ مدیر خریدوفروش باتجربه را استخدام کرده و آن‌ها را به دو گروه فروشندگان هارددیسک، و تولیدکنندگان تبلت تقسیم کردند. سپس هر گروه، به سه زیرگروه تقسیم می‌شد: گروهی که با یک شرکت بالغ مذاکره می‌کرد، گروهی که با یک استارتاپ مذاکره می‌کرد و گروهی که اطلاعات خاصی در مورد سابقه و قدمت شرکت مقابل خود نداشت.

طی هر آزمایش، شرکت‌کنندگان ابتدا در مورد سه موضوع مطالعه می‌کردند: پارامترهای مذاکره، نقش مذاکره‌کنندگان و وظیفه‌ی آن‌ها (متدولوژی تصویر آزمایشی). سپس آن‌ها یک پیام از طرف مقابل مذاکره‌کننده دریافت می‌کردند. این پیام در حقیقت توسط محققان نوشته‌شده بود و تمامی شرکت‌کنندگان، پیام یکسانی را دریافت می‌کردند. حالا شرکت‌کنندگان باید یک گزینه از چندین گزینه‌ی پیش روی خود را انتخاب می‌کردند. در میان این گزینه‌ها، هم پیام‌های فریبکارانه وجود داشت و هم پیام‌های صادقانه.
Startups Are More Vulnerable to Fraud

تقریباً ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان، در مذاکره با شرکت بالغ از رویکردهای فریبکارانه استفاده کردند. این نرخ در گروه مذاکره‌کننده با شرکتی که سابقه‌ی آن مشخص نبود نیز در همین حدود گزارش شد. اما زمانی که شرکت‌کنندگان، به مذاکره با همتای استارتاپی خود مشغول شدند، این نرخ به‌شدت افزایش یافت. دوسوم خریداران و سه‌چهارم فروشندگان، سعی می‌کردند استارتاپ مقابل خود را فریب دهند.

محققان به‌منظور حافظت از استارتاپ‌ها، تصمیم گرفتند علل این رفتارهای فریبکارانه را بیابند. تصور عمومی مردم از استارتاپ، شرکتی ساختارشکن است که تضمینی برای صداقت آن وجود ندارد (مثال ترانوس را به یاد بیاورید). آیا این تصور باعث می‌شود شرکت‌های مقابل استارتاپ‌ها، متمایل به فریب آن‌ها باشند؟ گرچه این اثر در داده‌های محققان دیده می‌شد، اما نقش بسیار کمی را ایفا می‌کرد.

هم‌زمان، محققان از شرکت‌کنندگان پرسیدند که چه ایده‌ای از طرف مذاکره‌کننده‌ی خود داشتند. پاسخ‌هایی که دریافت شد، حاکی از موضوع متفاوتی بود. گرچه طرفین مذاکره‌کننده، دقیقاً طبق سناریوی نوشته‌شده رفتار می‌کردند و همگی، در هر سه گروه، رفتار یکسانی داشتند، اما شرکت‌کنندگان معتقد بودند همتای استارتاپی، از تجربه‌ی کمتری برخوردار است. به‌عبارت‌دیگر، شرکت‌کنندگان، کارفرمایان استارتاپی را تازه‌کار و بی‌تجربه می‌دانستند و طبق همین ایده رفتار می‌کردند.

این پیش‌داوری، استارتاپ‌ها را در نقطه‌ی بسیار آسیب‌پذیری قرار می‌دهد. به‌طور خلاصه، ویژگی «نو قدم بودن» استارتاپ‌ها، یک سیگنال بازدارنده ارسال می‌کند، چراکه دیگران به‌طور ناخودآگاه این پیام را به‌عنوان «دعوت به فریبکاری» می‌بینند.

Startups Are More Vulnerable to Fraud

کارشناسان به فعالان استارتاپی و کارکنان تازه‌کار توصیه می‌کنند که تلاش بیشتری برای نشان دادن تخصص‌های خود انجام دهند. اما چگونه باید چنین کاری کرد؟ بسیاری از استارتاپ‌ها تلاش می‌کنند با استخدام متخصصان مشهور صنعت، اعتبار بیشتری کسب کنند. این استخدام‌ها تا حدودی مقبولیت استارتاپ را افزایش می‌دهند ولی درعین‌حال نمی‌توان واقعیت را نادیده گرفت: با توجه به عدم مقبولیت و اعتبار کافی استارتاپ، شهرت شخصی متخصص استخدام‌شده نیز از نگاه رو به پایین دیگران آسیب می‌بیند.

توصیه‌ی دیگر کارشناسان به استارتاپ‌ها، این است که در صورت امکان از ضمانت‌های قراردادی استفاده کنند. استارتاپ‌ها در مقایسه با شرکت‌های قدیمی، شانس کمتری برای بهره‌گیری از شرکای تجاری دارند. به همین دلیل زمانی که با پیشنهاد شراکت مواجه می‌شوند، نمی‌توانند به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کنند، حتی زمانی که از صداقت شریک بالقوه مطمئن نیستند. در چنین شرایطی بهتر است همه‌ی نکات امنیتی و احتیاطی، در قرارداد ذکر شود. همچنین سایر ضمانت‌نامه‌های قراردادی نیز به‌منظور حفاظت از استارتاپ توصیه می‌شوند.

استارتاپ‌ها در دوران جذب سرمایه یا مذاکره با شرکا، به‌دقت موردبررسی قرار می‌گیرند. همان‌طور که اشاره کردیم، علت این امر احتمال متقلب بودن آن‌ها، رسوایی‌های اخلاقی یا فقدان پتانسیل‌های کافی است. اما تحقیقات نشان می‌دهد که در جریان مذاکرات، این استارتاپ‌ها هستند که در برابر کلاهبرداری، شیادی و تقلب، آسیب‌پذیرترند. آن‌ها باید اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را در اولویت برنامه‌ها خود قرار دهند و مطابق با توصیه‌های کارشناسان، از خود محافظت کنند.



تاريخ : پنج شنبه 26 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 815 816 817 818 819 ... 3356 صفحه بعد