هنگامی که قصد یافتن یک فایل خاص را داشته باشید، مسلما در فرآیند جستجو میان فایلهای پیدیاف حاوی اسناد اسکنشده بهعنوان تصویر با مشکلاتی مواجه خواهید شد. سرویس دراپباکس با معرفی ویژگی جدید تشخیص خودکار تصاویر این مشکل را رفع کرده است. قابلیت مورد اشاره متون موجود در فایلهای پیدیاف و تصاویر را استخراج کرده تا کاربران بتوانند راحتتر در میان فایلهای یادشده جستجو کنند. بر اساس اعلام دراپباکس، در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیارد تصویر و فایل پیدیاف در این سرویس ذخیرهسازی ابری وجود دارد. حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از این فایلها، در واقع تصاویر اسکنشده از اسناد هستند و بنابراین قابلیت جدید دراپباکس میتواند بسیار کاربردی واقع شود.
برای جستجوی یک فایل پیدیاف یا یک عکس خاص، میتوانید یک کلمه یا عبارت را بهسادگی در موتور جستجوی دراپباکس تایپ کنید. سپس این سرویس فایلهایی را که حاوی متنی مشابه با متن یا عبارت جستجوشده باشند به شما نمایش خواهد داد. این شرکت در گفتگو با وبسایت ونچربیت اعلام کرده که قابلیت جدید دراپباکس سنگینترین پروژهی محاسباتی مرتبط با یادگیری ماشینی است که تیم توسعهدهندهی این سرویس تاکنون انجام داده است. تیم توسعهدهندگان دراپباکس برای ایجاد این ویژگی، چالشهایی با فایلهای پیدیاف داشتنهاند؛ چرا که در اسناد چندصفحهای نسبت به یک فایل تصویری، نیاز به قدرت پردازشی بسیار بیشتری وجود دارد. در واقع برای اینکه ایندکس کردن فایلهای پیدیاف امکانپذیر باشد، دراپباکس سیستم را بهنحوی طراحی کرده تا استخراج و ایندکس کردن پس از ۱۰ صفحه متوقف شود.
قابلیت تشخیص خودکار متن موجود در تصاویر برای فایلهای انگلیسی JPEG، فایلهای GIF ایستا، فایلهای PNG، TIFF و پیدیاف در دراپباکس فعال است. این ویژگی جدید حتی برای فایلهایی که قبل از معرفی قابلیت تشخیص متن در این سرویس آپلود شدهاند نیز در دسترس است. در هر حال، دسترسی به این ویژگی بسیار محدود است. کاربران سرویس تجاری و شرکتی دراپباکس بسته به اینکه مدیران حسابهای کاربری آنها چه زمانی این ویژگی را فعال کنند، احتمالا بهزودی به این قابلیت جدید دسترسی خواهند داشت. علاوهبر این، افرادی که اشتراک کاربر حرفهای دراپباکس را تهیه کردهاند، در ماههای آينده به این قابلیت جدید دسترسی خواهند یافت. کاربران عادی سرویس مورد بحث نیز باید همچنان از روشهای موجود برای جستجوی فایلها و اسناد مورد نظر خود استفاده کنند.
واتساپ یکی از بزرگترین پلتفرمهای پیامرسانی در سراسر دنیا محسوب میشود. حال بر اساس گزارش جدیدی که از جانب WABetaInfo منتشر شده است، گفته میشود که این پیامرسان بهزودی تبلیغاتی را به کاربران خود نمایش خواهد داد. بر اساس توئیت ارسالشده از طرف این منبع خبری، در نسخهی اندرویدی آزمایشی واتساپ با شناسه نسخه ۲.۱۸.۳۰۵ شاهد نمایش آگهیهایی در این پلتفرم هستیم. منبع این گزارش اشاره کرده که حتی در صورت نصب نسخهی یادشده، تبلیغات فعلا قابل دیدن نیست؛ اما در آیندهی نزدیک این آگهیها قابل مشاهده خواهد شد. هنوز مشخص نیست که نمایش آگهیها چگونه انجام میشود اما اگر گزارش مورد بحث صحت داشته باشد، تبلیغات فقط در بخش نوار وضعیت اپلیکیشن واتساپ به کاربران نمایش داده خواهد شد.
ماه گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه تبلیغات به نسخهی آیاواس اپلیکیشن پیامرسان واتساپ اضافه خواهد شد و به همین دلیل خبر اضافه شدن آگهیهای تبلیغاتی به نسخهی اندروید این اپلیکیشن چندان هم تعجبآور بهنظر نمیرسد و منطقی است که نمایش تبلیغات در نسخهی اندروید نیز اضافه شود. شایعهی اضافه شدن تبلیغات به واتساپ از زمانی که این اپلیکیشن توسط فیسبوک خریداری شد، بارها در منابع خبری مختلف منتشر شده اما تاکنون هیچیک از شایعات مورد اشاره به واقعیت بدل نشده بود. اخیرا موسسان Whatsapp فیسبوک را ترک کردهاند و با توجه به واکنش این شرکت بهنظر میرسد این جدایی برای غول شبکههای اجتماعی کمی تلخ بوده است. حال اگر همهی این موارد را کنار هم قرار دهیم شاید بتوان گفت این اقدام فیسبوک در پاسخ به جدایی موسسان واتساپ بوده یا حداقل شاید بخشی از دلیل اضافه شدن تبلیغات به واتساپ به خروج دو نفر از موسسان پلتفرم پیامرسان یادشده مرتبط باشد.
واتساپ یکی از سریعترین و قابل اطمینانترین سرویسهای پیامرسانی در جهان محسوب میشود و علاوهبر این خدماتی مثل تماسهای صوتی و تماسهای تصویری را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. امیدواریم این خدمات و ویژگیها با اضافه شدن تبلیغات به واتساپ هیچ تغییری پیدا نکنند. اما اپلیکیشنهای شرکت مادر، Facebook، در میان کاربران خیلی سریع، قابل اطمینان و سبک در نظر گرفته نمیشوند؛ به همین دلیل افراد نگران آیندهی واتساپ نیز هستند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقات دیگری برای سرویس پیامرسان واتساپ رخ خواهد داد. اگر گزارش جدید منتشرشده در مورد این اپلیکیشن واقعیت داشته باشند، در آیندهی نزدیک تبلیغاتی را در این سرویس مشاهده خواهید کرد؛ البته همانطور که اشاره کردیم این تغییر ابتدا در نسخههای آزمایشی واتساپ اعمال خواهد شد.
در خردادماه سال جاری شیائومی می ۸ با نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED تمامصفحه، هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند معرفی شد. اواخر شهریور ماه، می ۸ پرو و می ۸ لایت شیائومی با نمایشگر بزرگ و دوربین سلفی بهتر معرفی شدند.
لی جون، بنیانگذار، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیرهی شیائومی در شبکهی اجتماعی ویبو اعلام کرد که از زمان رونمایی خانوادهی می ۸ شیائومی تاکنون، این شرکت تاکنون موفق به فروش بیش از ۶ میلیون گوشی هوشمند از خانوادهی می ۸ شیائومی شده است.
رقم ۶ میلیون گوشی هوشمند شامل همهی مدلهای سری Mi 8 از جمله می ۸، می ۸ لایت، می ۸ پرو و می ۸ اس ای میشود. البته با توجه به اینکه از زمان رونمایی می ۸ حدود چهار ماه میگذرد، بهنظر میرسد که کاربران سراسر جهان از این مدل گوشی هوشمند Xiaomi نسبت به مدلهای دیگر بهخوبی استقبال کردهاند. بعد از رونمایی می ۸ نیز گفته شد که این شرکت موفق به فروش بیش از یک میلیون دستگاه شیائومی می ۸ در کمتر از ۳ هفته شد.
در نظر داشته باشید که مدلهای Mi 8 Pro و Mi 8 Lite در ماه سپتامبر (شهریورماه) به بازار عرضه شدهاند؛ لذا انتظار میرود در ماههای آینده شاهد فروش چندین میلیون گوشی هوشمند از این مدلها باشیم. لی جون معتقد است که این حجم فروش را بهعنوان نقطهی عطفی در فروش محصولات شیائومی باید جشن گرفت.
لی جون به یمن این خوشحالی، تخفیف ویژهی ۲۸ دلاری (۲۵ یورو) را برای نسخهی استاندارد می ۸ در بازار چین درنظر گرفت. در نتیجه علاقهمندان میتوانند این گوشی هوشمند را با قیمت ۳۶۰ دلار (۳۱۴ یورو) در بازار چین خریداری کنند.
مقامات قانونگذار امارات متحدهی عربی، در حال برنامهریزی و طراحی برای بهبود شرایط عرضهی اولیهی سکهی رمزنگاری شده (ICO) برای جذب سرمایهی شرکتها و استارتاپها هستند. منابع خبری حاکی از آن است که برنامهریزیها برای اجرا در سال ۲۰۱۹ انجام میشوند.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مقامات این کشور، در تلاش برای افزایش جذب سرمایه توسط شرکتها و استارتاپها، در حال تصویب قوانینی برای عرضهی سکههای رمزنگاری شده هستند. در واقع آنها به شرکتهای داخلی اجازه خواهند داد تا علاوه بر روشهای سنتی مانند سهام یا IPO، از روش جدید ICO نیز برای جذب سرمایه استفاده کنند. در متن این قوانین جدید که برای تصویب و اجرا در سال ۲۰۱۹ آماده شدهاند، ICOها بهعنوان Security یا اوراق بهادار شناخته میشوند.
عمر سیفالذعبی یکی از مدیران ناظر بر بازار اوراق بهادار امارات متحدهی عربی است. او در یک سمینار در مورد این برنامههای جدید گفت:
هیئتمدیرهی سازمان نظارت بر دارایی و اوراق بهادار امارات متحدهی عربی (ESCA)، تصمیم گرفتهاند تا ICOها را بهعنوان اوراق بهادار بپذیرند. برنامهها بهاینگونه است که فرآیندهای قانونگذاری نهایی را در نیمهی اول سال ۲۰۱۹ انجام دهیم.
این سازمان اکنون در حال آمادهسازی پیشنویس قوانین در این مورد است. این پیشنویس با همکاری مشاورانی ناشناس آماده میشود. بهعلاوه این سازمان نظارتی با بازارهای سهام ابوظبی و دوبی نیز همکاری میکند تا پلتفرمهایی سازگار با ارز رمزنگاری شده توسعه دهند. در نهایت این پلتفرمها از ارائهی سکهی اولیه پشتیبانی خواهند کرد.
حدود یک سال پیش، بزرگترین منطقهی امارات یعنی ابوظبی، قوانینی را در مورد ارزهای دیجیتال و عرضهی سکهی اولیه مطرح کرد و ICO را بهعنوان اوراق بهادار در آن مثال زد. در این میان ارزهای دیجیتال نیز با این که بهعنوان یک المان قانونی بورسی شناخته نمیشود، بهعنوان کامودیتی یا کالا شناخته خواهد شد.
گزارش رویترز به این نکته اشاره میکند که کاهش قیمت نفت در چند وقت اخیر و همچنین افزایش حقوق ودستمزد نیروی کار، باعث شده تا IPOها ارزش خود را تا حدی از دست بدهند. به همین دلیل شرکتهای داخلی اماراتی بهدنبال راههایی برای افزایش سرمایه در منطقهی امارات و بزرگتر از آن کل خلیج فارس هستند.
از قوانین دیگری که توسط سازمان نظارت بر اوراق بهادار و داراییهای امارات در حال پیگیری است، میتوان به صدور مجوز برای ارائهی ۱۰۰ درصدی سهام شرکتهای خانوادگی در ipo اشاره کرد. مورد بعدی، الزام شرکتهای عمومی برای داشتن حداقل ۲۰ درصد اعضای مدیره از میان زنان است. این حرکت برای تشویق بیشتر تنوع جنسیتی در شرکتها و همچنینی سرمایهگذاران زن به بازار است. تمامی این قوانین برای تصویب یا اجرا، تا سال ۲۰۱۹ در صف انتظار خواهند بود.
قوانین کانادا برای پذیرش نیروی کار خارجی از سیلیکون ولی، بهسمت جذب آنها به اکوسیستم کسبوکار این کشور آسان شده است. بهعنوان مثال تنها دو هفته طول میکشد تا یک کارمند خارجی سیلیکون ولی اجازهی کار در کانادا را پیدا کند؛ درحالیکه این روند در ایالات متحدهی آمریکا به ماهها زمان نیاز دارد.
از زمانی که قوانین دولتی برای ویزای کار H-1B آمریکا دشوارتر شده است، کاناداییها در تلاش هستند تا استعدادها را از سیلیکون ولی و دیگر مراکز پیشرفتهی فناوری در ایالات متحده به سمت خود جذب کنند. ویزای H-1B پیش از این قوانینی سادهتر داشت و به شرکتهای آمریکایی اجازه میداد تا نیروهای خارجی را در سازمان خوداستخدام کنند. قوانین جدید این ویزا، دشوارتر شده و از همه مهمتر، اجازهی کار در آمریکا را به همسران این نیروهای متخصص نمیدهد.
مقالههای مرتبط:
دولت کانادا هیچ اشارهی مستقیمی به بهرهبرداری از وضعیت مبهم و پرسروصدای این روزهای قوانین مهاجرت آمریکا نکرده است؛ اما کارشناسان معتقدند برنامهی جدید این کشور با نام Global Skills Strategy دقیقا بهگونهای طراحی شده تا نیروهای انسانی متخصص را از سرتاسر جهان به تورنتو، مونترال یا ونکوور جذب کند. درواقع قوانین این برنامهی جدید، شباهت زیادی به قوانین سابق H-1B دارد.
نکتهی قابل توجه در مورد کانادا این که تنها ۲۰ درصد از جمعیت آن را مهاجران تشکیل میدهند؛ اما همین جمعیت، حدود ۵۰ درصد از مدارج علمی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر به خود اختصاص دادهاند. تا پیش از اجرای این برنامهی جدید، جذب نیروی کاری خارجی و متخصص ماهها در کانادا به طول میانجامید.
آشا کاشال استاد حقوق مهاجرت دانشگاه بریتیش کلمبیا معتقد است قوانین جدید، تمامی افراد حاضر در سیلیکونولی را به کانادا جذب میکند و از همه مهمتر، این فرآیند جذب بهسرعت صورت میپذیرد.
درواقع تلاش دونالد ترامپ برای تغییر ساختار ویزای کار، نگرانی و اضطراب را در میان نیروی کار خارجی در آمریکا افزایش داده است. البته این قانون پیش از این نیز منتقدانی داشت و برخی معتقد بودند بهانهای برای جذب نیروی کار ارزان در دست شرکتها است.
شابیت خندلوال توسعهدهندهی نرمافزار اهل هندوستان است. او پیش از این در سیلیکون ولی فعالیت میکرد و اکنون به تورنتو مهاجرت کرده است. او در فوریهی سال ۲۰۱۷ برای کار در شرکت Evernote به ردوود سیتی کالیفرنیارفت. شابیت در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده بود و سوابق کاری متعددی در شرکتهای سیتیبانک و Jet.comداشت. بههرحال این مهندس نرمافزار پس از ۱۸ ماه کار در آمریکا، آنجا را ترک کرد.
شابیت در مصاحبهای در مورد این موضوع میگوید:
من میخواستم روی استارتاپ خودم کار کنم. نمیخواستم ۲۰ تا ۳۰ سال دیگر برای گرفتن گرین کارت آمریکا منتظر بمانم. به این فکر کردم که حتی اگر بتوانم استارتاپ خود را در آمریکا تاسیس کنم، عدم توانایی در جذب استعداد مورد نظر، فعالیتم را با خطر روبرو میکند.
شابیت پس از ترک آمریکا بهجای تلاش برای کسب مجوز کار، برای اقامت دائم در این کشور اقدام کرد. این اقامت تقریبا برابر با گرینکارت آمریکا است. نکتهی قابل توجه این است که فرآیند او برای کسب اقامت دائم تنها ۶ ماه طول کشید؛ درحالیکه این فرآیند برای هندیهای شبیه به او در آمریکا، سالها (و حتی دههها) طول میکشد. او تا پایان ماه جاری میلادی، استارتاپ خود را در زمینهی پارک هوشمند خودرو راهاندازی میکند. او در نهایت میگوید که با این اقدام، دیگر نگرانی در مورد ویزا ندارد و در صورت ترک کشور نیز، ترسی برای بازگشت ندارد.
البته عدم اطمینان از فرآیندهای اخذ ویزا و انتظارهای طولانیمدت برای اخذ گرینکارت، پیش از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ نیز خساراتی را به سیلیکون ولی وارد میکرد. در واقع این منطقه نیز بهخاطر همین قوانین دچار فرار مغزها میشد. ازطرفی، کانادا نیز سالها برای توسعهی هابهای فناوری خود برنامهریزی کرده است. آنها از سال ۲۰۱۳ بیلبوردهای تبلیغاتی جذب نیرو را در منطقهی سیلیکون ولی به نمایش گذاشتهاند. بههرحال شرایط موجود، کانادا را بیش از پیش برای متخصصان خارجی جذاب کرده است.
متیو کالکن یک وکیل مهاجرت در آمریکا است که در اخذ اقامت آمریکا و کانادا به مشتریانش خدمترسانی میکند. او در مصاحبهای گفته که درخواستهای مشتریانش برای مهاجرت به کانادا اخیرا افزایش داشته است. بهعلاوه اکثر این درخواستها در وضعیتی ارائه شده که این افراد در میانههای مسیر مهاجرت به آمریکا بودهاند.
کالکن در این مورد میگوید:
آنها از رویای آمریکایی خود دست کشیدند. شما میخواهید برای آیندهی خود و شغلتان برنامهریزی کنید. در این حالت چرا باید فعالیت خود را متوقف کنید؟ آن هم درحالیکه یک کشور با آغوش باز پذیرای شما خواهد بود.
ویکرام رنگنکار یک شهروند هندی است که دو سال پیش، از سیلیکون ولی به کانادا مهاجرت کرده است. او فرهنگ، منطقه و شغلی که دوست داشته را رها کرده و بههمراه همسر و دو فرزند کوچکش به کانادا رفته است. رنگنکار، خاطرات بهیادماندنی از آمریکا دارد و از زندگی در آنجا لذت میبرده است. این مهندس نرمافزار، کارمند سابق لینکدین است و کار در آنجا را نیز با خاطرهای خوب به یاد میآورد.
ویکرام ۶ سال با یک ویزای H-1B در آمریکا کار کرد، اما هیچگاه شانس دریافت گرینکارت را نداشت. نکتهی مهمتر اینکه این ویزا، فرد را مجبور به کار در شرکت اولیه میکند. ویکرام در آمریکا بهدنبال ثبات زندگی و البته انعطافپذیری در مسیر شغلی بود. او اکنون در کانادا زندگی میکند و علاوهبر کار کردن در یک استارتاپ، انجمن آنلاین Mov Northرا برای علاقهمندان به مهاجرت به کانادا مدیریت میکند.
هوگو اودوهرتی همبنیانگذار سرویس Moving2Canada است. او معتقد است وضعیت کنونی مهاجرت در آمریکا، از نظر دولت و شرکتهای کانادایی یک مزیت محسوب میشود. هوگو میگوید دولت و شرکتها در این زمینه تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار گرفتهاند و بدون شک در آینده، شرکتها و افراد بیشتری به کانادا مهاجرت خواهند کرد.
ترافیک ورودی به وبسایت هوگو از سمت آمریکا از سال جاری میلادی بیش از دو برابر شده است. اکثر کاربران این سرویس نیز متخصصان دنیای فناوری هستند. در این وبسایت، انواع کاربران با دلایل مختلف در پی مهاجرت به کانادا هستند. برخی از آنها دونالد ترامپ را دلیل اصلی مهاجرت میدانند و برخی دیگر صرفنظر از رئیس جمهور، تصمیم به مهاجرت گرفتهاند.
کارثیک راویندران یک مهندس نرمافزار در گوگل بود که تحت ویزای H-1B در این کشور کار میکرد. او در پایان سال گذشته برای اقامت دائم کانادا اقدام کرد و پس از چهار ماه موفق به اخذ این مجوز شد. تصمیم او به مهاجرت پس از دشوارتر شدن شرایط کاری همسران مهاجران توسط دونالد ترامپ، جدیتر شده بود. راویندران معتقد است سیستم موجود در کانادا، عادلانهتر از آمریکا است.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ابتدای سال جاری از نزدیک بازدیدی از سیلیکون ولی داشت. او اظهارنظری در مورد تاثیر قوانین مهاجرتی ترامپ بر جذب بهتر نیروی متخصص توسط کانادا، ارائه نکرد؛ در عوض به این نکته اشاره کرد که شرکتهای متعدد آمریکایی در حال سرمایهگذاری در کانادا و ایجاد شغل هستند. منظور ترودو در آن زمان، سرمایهگذاری ۲ میلیارد دلاری سیلزفورس و برنامهی شرکت اپدیرکت برای ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در کانادا بود. گوگل، آمازون، مایکروسافت و فیسبوک نیز پیش از این مراکزی را در کانادا تاسیس کردهاند.
سخنگویان دولتی کانادا نیز اظهارنظر مستقیمی در مورد تاثیر قوانین آمریکا بر جذب نیروی بیشتر توسط این کشور نداشتهاند. آنها تنها به این نکته اشاره میکنند که ارائهی اقامت دائم به افرادی تعلق میگیرد که تاثیری مثبت روی اقتصاد کانادا داشته باشند. یکی از این سخنگویان در مصاحبهای میگوید:
مهاجرت، نقشی اساسی در حفظ کشور ما در خط مقدم اقتصاد جهانی دارد. بهلطف افزایش مهاجرت، کانادا موقعیتی مستحکم در برابر تهدیدهای آتی نیروی کار در اثر افزایش سن جامعه دارد.
البته با وجود تمام مشکلاتی که قوانین مهاجرتی ترامپ ایجاد کردهاند، صنعت فناوری در سیلیکون ولی، مشکلاتی بزرگتر از کانادا دارد. این منطقه با افزایش شدید قیمت مسکن و حملونقل روبرو بوده است. کارشناسان این منطقه معتقدند علاوهبر عوامل خارجی همچون کشور کانادا، تهدیدهای داخلی این نیروی متخصص این منطقه را هدف گرفته است. از این تهدیدات داخلی میتوان به مناطقی همچون سیاتل، پورتلند و حتی لسآنجلس اشاره کرد.
آخرین اظهارنظر این مقاله، به مایکل تیپت، کارآفرین فناوری ونکووری اختصاص داشته که سفرهای متعددی به سیلیکون ولی دارد. او تلاش میکند تا فرآیند مهاجرت را برای متخصصین سفر به کانادا آسان کند. مایکل معتقد است مشکلات مهاجرتی تحت دستورات ترامپ، مشکلات بزرگ با دامنهی تاثیرگذاری بلندمدت برای آمریکاییها ایجاد خواهد کرد. او در مصاحبهای میگوید:
برند آمریکا بهعنوان منطقهای آزاد برای فعالیت و همچنین مملو از فرصت، دچار آسیب شده است. این منطقه دیگر مقصد پیشفرض افراد با استعدادهای جهانی نیست.
گوگل شب گذشته بهصورت رسمی در رویداد Made by Google اقدام به رونمایی از جدیدترین محصولات سختافزاری خود کرد. گوشی پیکسل ۳ و تبلت پیکسل اسلیت گوگل را میتوان شاخصترین محصولات معرفیشده دانست.
گوگل پس از معرفی کرومبوک پیکسل بوک در سال گذشته، اکنون تبلت مخصوص خود را با سیستم عامل کروم معرفی کرده است تا خانوادهی محصولات مجهز به سیستم عامل کروم کاملتر از گذشته شود. گوگل تبلت جدید خود را به سختافزار قدرتمندی مجهز کرده است تا برای کاربریهای حرفهای نیز محصولی مناسب باشد. استفاده از نسل هشتم پردازندههای قدرتمند خانوادهی Core اینتل شامل نمونههای i5 ،m3 و i7، از امکان اجرای سریع و بدون مشکل نرمافزارهای سنگین اندروید و لینوکسی اطمینان حاصل میکند. کاربران همچنین امکان سفارش تبلت خود را با ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظهی رم در کنار ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظهی ذخیرهسازی در دسترس خواهند داشت.
Pixel Slate میزبان نسخهی جدیدی از سیستم عامل کروم است که اکنون برای استفاده در دستگاههای لمسی بهصورت کامل بازطراحی شده است. نمایشگر پیشرفتهی ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل نیز خبر از تجربهی بالای تماشای محتوای تصویری در این تبلت میدهد که اسپیکرهای دوگانهی پنل جلویی نیز کمک زیادی به بهبود این امر میکند. گوگل پیکسل اسلیت، تبلت بسیار قدرتمند و خوشساختی است که به لطف استفاده از سیستم عامل کروم امکان استفاده از نرمافزار و اپلیکیشنهای مخصوص این سیستم عامل را در کنار انواع اندروید و لینوکس ممکن میکند. اما تمام این موارد با هزینهی اندکی در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت و پیکسل اسلیت از قیمت پایهی ۵۹۹ دلار تا حداکثر ۱۵۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.
اگر به پیکسل اسلیت گوگل علاقهمند شدهاید، دعوت میکنیم ویدیوی نگاه نزدیک به این تبلت را تماشا کنید.
نظر شما در رابطه با تبلت جدید گوگل چیست؟
مایکروسافت انتشار آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ را که بهدلیل روبهرو شدن با برخی مشکلات متوقف کرده بود، مجددا آغاز کرده است. غول دنیای فناوری مدعی شده که گزارشهای مبنی بر حذف فایلها از کامپیوتر کاربران، بسیار اندک (در حدود یکصدم درصد) بودهاند.
جان کیبل، مدیر برنامهی Windows Servicing and Delivery در مایکروسافت، گفته است: «ما بهطور کامل، تمامی گزارشهای مبنی بر حذف فایلها را مورد بررسی قرار دادیم و موفق شدیم تمامی مشکلاتِ موجود در آپدیت جدید را شناسایی و رفع کنیم».
انتشار آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ سیستمعامل ویندوز ۱۰ از ساعاتی پیش برای کاربران اینسایدر مجددا آغاز شده است و مدتی پس از آن، بهصورت گسترده در اختیار تمامی کاربران قرار میگیرد.
کیبل در ادامهی اطلاعیهاش میگوید: «ما قبل از برداشتن هرگونه قدمی برای انتشار گستردهی آپدیت اکتبر ۲۰۱۸، نتایج، بازخوردها و دادههای حاصل از کاربران اینسایدر را بهدقت بررسی خواهیم کرد».
ظاهرا مشکل حذفِ فایلها پس از نصب آپدیت جدید ویندوز ۱۰، برای آن کاربرانی رخ داده است که قابلیت Known Folder Redirection را فعال کرده بودند؛ بهواسطهی این ویژگی، فولدرهایی نظیر دسکتاپ، پوشهها، تصاویر و اسکرینشاتها از مکان پیشفرض خود، به جای دیگری منتقل میشوند. در آپدیت جدید، مایکروسافت کُدی را قرار داده بود که فولدرهای خالی و تکراری را حذف میکرد؛ با اینحال اکنون مشخص شده که این فولدرها گاهی اوقات خالی نبوده و محتوای یکسری فایلها بودهاند.
گفتنی است که Microsoft دفعهی قبل هم، پیش از انتشار گستردهی آپدیت، آن را در اختیار کاربران اینسایدر قرار داده بود و آنها به وجود چنین مشکلاتی پی برده بودند. حتی خود مایکروسافت نیز به این موضوع اعتراف کرده و گفته است که قصد دارد یکسری تغییرات را در ابزار بازخورد ویندوز ۱۰ اعمال کند تا تسترها بتوانند میزان شدت باگهای موجود را نیز به ردموندیها، گزارش دهند.
مایکروسافت هماکنون در حال بررسی بازخوردهای بهدست رسیده از کاربران اینسایدر در مورد آپدیت جدید است و پس از اطمینان از رفع تمامی باگها، در آیندهای نزدیک، آن را بهصورت گسترده منتشر خواهد کرد.
دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ آیا با نصب آپدیت جدید Microsoft Windows 10، شاهد حذفشدن فایلهایتان بودید؟
گوگل شب گذشته در جریان رویدادی در شهر نیویورک، تازههای سختافزاری خود را به جهانیان معرفی کرد. اسپیکر هوشمند هوم هاب یکی از محصولات جدید اهالی مانیتنویو است که به لطف نمایشگر بزرگ تعامل با آن سادهتر شده؛ این اسپیکر هوشمند، گوگل را وارد فاز جدیدی در رقابت با گجتهای هوشمند آمازون میکند. گوگل بهمنظور حفظ حریم خصوصی کاربران، در این اسپیکر هوشمند از دوربین استفاده نکرده است. گوگل هومهاب توانایی کنترل خانهی هوشمند را دارد؛ بهطوری که طبق ادعای Google این دستگاه ۵ هزار محصول از ۲۵۰ تولیدکننده را پشتیبانی میکند.
هوم هاب (Home Hub) به گوگل استیتنت مجهز شده است و کاربران علاوهبر تعامل با این دستیار هوشمند قادر به مشاهده ویدئو و گوش دادن موسیقی با آن نیز خواهند بود. پیش خرید هومهاب از شب گذشته و با قیمت ۱۴۹ دلار برای ساکنین ایالاتمتحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا آغاز شده است. از شما دعوت میکنیم در ادامه ویدئوی نگاه نزدیک به این محصول را مشاهده کنید.
قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناویهای نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را میتوان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشورها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشکهای جدید و مدرنی توسط نیروهای مسلح کشور رونمایی میشود که با معرفی هرکدام از آنها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانیتر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایانتر میشود.
زمانی که ایالات متحده همه دشمنان قسم خورده ایران در منطقه را می کند، نخست وزیر اسرائیل هر روز تهدید به حمله نظامی بر علیه ایران و مراکز حساس آن می کند، نامه پادشاه عربستان به ایالات متحده برای حمله به ایران توسط ویکی لیکس لو می رود، و هزاران توطئه دیگر، نمی توان از ایران توقع داشت که نظاره گر این شرایط باشد و به تماشای جنگ روانی دشمن بنشیند. بدیهی است که ایران هم برای ایجاد موازنه قدرت، دست به ساخت تسلیحاتی بزند که بتواند توسط آن طرف مقابل را بر حذر دارد که اگر به ایران حمله کند هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد، هزینه ای که داعش و کوموله به خوبی از طریقه پرداخت آن آگاهی دارند.
رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه سال گذشته با رونمایی از دستاوردی جدید در عرصه موشکی کشورمان همراه بود. این دستاورد موشک خرمشهر نام داشت؛ موشکی مرگبار که برد بلند، دقت اصابت بالا و نقطه زنی از ویژگیهای بارز آن بود. این موشک را شاید بتوان مرگبارترین سلاح ساخته شده توسط جوانان ایرانی دانست؛ این موشک بالستیک، سومین موشک ایرانی پس از سجیل و عاشورا است که بالای دو هزار کیلومتر برد دارد. در همان روزها مجله نیوزویک در تحلیلی، رونمایی ایران از موشک بالستیک «خرمشهر» را «سیلی» این کشور به صورت «دونالد ترامپ»، رئیسجمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
همچنین نیوزویک پس از رونمایی از خزمشهر نوشت: «ایران در اقدامی مغایر با تهدیدهای رئیسجمهور دونالد ترامپ، در جریان یک مراسم رژه از یک موشک بالستیک برد بلند خود که قابلیت هدف قرار دادن مواضعی در خاورمیانه از جمله اسرائیل را دارد، رونمایی کرد».
اگر چه از موشک سجیل، قدر و شهاب ۴ به عنوان دوربردترین موشکهای ایرانی یاد میکنند؛ خرمشهر چند ویژگی اختصاصی دارد که موجب افزایش قابلیتهای این موشک شده، خرمشهر دور برد نیست، اما شاید بتوان آن را دقیقترین موشک ایرانی نامید.
موشک بالستیک خرمشهر میتواند کلاهکی تا ۱۸۰۰ کیلوگرم را حمل کند و تا دوهزار کیلومتری از محل پرتاب حرکت کند؛ این میزان کلاهک جنگی به معنای قدرت تخریب بیشتر موشک خرمشهر نسبت به سایر موشک ها است؛ با مقایسه حجم سر جنگی موشک خرمشهر با دیگر موشکها می توان به راحتی فهمید که خرمشهر در نابودی اهداف دشمن قدرتی منحصر بفرد دارد؛ شدت انفجار 1800 کیلویی برای همه مشخص است، اما وقتی که موشک دارای سه کلاهک همزمان انفجاری باشد شدت انفجار چند برابر می شود. به این دلیل بحث توان پیاده سازی انفجار سه کلاهک همزمان در یک موشک را می توان دست آوردی بسیار مهم برای جمهوری اسلامی ایران به حساب آورد که در موشک خرمشهر به ثمر نشسته است.
طبق همه مقررات بین المللی موجود، جمهوری اسلامی ایران حق دارد که تسلیحات دفاعی مورد نظر خود را تولید کرده و بر همین اساس هم به تولید تسلیحات دفاعی خود ادامه می دهد، بدیهی است هر چه قدرت تهدید بر علیه ایران بیشتر باشد، ایران نیز به نوبه خود اقدام به تولید و تهیه تسلیحات دفاعی مدرن تر و پیشرفته تر خواهد کرد. ایران بارها نشان داده که قدرت برتر موشکی در منطقه و چه بسا جهان است و دکترین نظامی جمهوری اسلامی کاملا دفاعی بوده و همواره از محور مقاومت دفاع خواهد کرد.
همه موشک های جمهوری اسلامی ایران می تواند برای کشورهایی که نیت شومی بر علیه ایران دارند کابوس به حساب آید، امروز که دوران بزن در رو به پایان رسیده، این موشک ها در منطقه آقایی می کنند و اگر دشمنان خیال کنند که می توانند بزنند و فرار کنند قطعا تصور احمقانه ای است، زیرا داعش و کوموله نیز خواستند بزنند و فرار کنند، اما بدجور پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند.
گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری تسنیم سید محمد طاهری ــ حسین دلیریان: پایگاه هوایی شهید دوران شیراز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در 15کیلومتری جنوب شیراز و با دو باند پروازی افتتاح شد و در ابتدا محل آموزش خلبانان نیروی هوایی ارتش بود ولی پس از ورود هواپیماهای C-130 به ناوگان ترابری نیروی هوایی، پایگاه شیراز به پایگاه اصلی هواپیماهای ترابری C-130 مبدل شد.
پس از دوران دفاع مقدس و با ورود هواپیماهای ایلوشین به کشورمان پایگاه هوایی شیراز به محل اصلی استقرار این هواپیماها تبدیل شد و از آن زمان به بعد، اورهال هواپیماهای C-130 و ایلوشین نیروی هوایی در این پایگاه هم، انجام میشود.
- بخش اول: پرندههای سنگین ارتش کجا و چگونه تعمیر میشوند؟ + عکس
- بخش دوم: از تعمیرات سنگین تا نصب تجهیزات بومی/ هرکولسهای ارتش به رادار ایرانی تجهیز شدند + عکس
هواپیمای ایلوشین 76 یک هواپیمای ترابری سنگین روسی با چهار موتور جت است که توانایی حمل 40 تن بار را دارد. این هواپیما 5 نفر خدمه شامل خلبان، کمکخلبان، افسر ناوبری، مهندس پرواز و یک نفر لود مستر (متخصص حمل بار) دارد.
این هواپیما در دهه 70 وارد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده و بهعنوان یک هواپیمای ترابری سنگین بهکارگیری میشود. ایلوشین 76 قابلیت انجام عملیاتهای تاکتیکی و ترابری را دارد و به همین دلیل عملیاتی بودن و حفظ توان آن، از اهمیت بالایی در نیروی هوایی ارتش برخوردار است.
از زمان تحویل این هواپیما به نیروی هوایی ارتش 27 سال میگذرد و متخصصان نهاجا طی این سالها میبایست چند مرحله اورهال و تعمیر اساسی روی این هواپیما انجام میدادهاند. در ابتدا متخصصان روس برای اورهال و تعمیر این هواپیما به نیروی هوایی کمک میکردند اما بهدلیل تحریمها این کمکها ادامه نیافت و نیروهای فنی نهاجا خودشان اورهال این هواپیما را بهعهده میگیرند.
در ادامه سفرمان به شیراز وارد بخش اورهال هواپیماهای ایلوشین در پایگاه هوایی شیراز که میشویم 2 هواپیمای ایلوشین را میبینیم که اورهال آنها تقریباً به مراحل پایانی رسیده و منتطر الحاق موتور هواپیما هستند.
ایلوشینهای پایگاه شهید دوران که مراحل پایانی اورهال را طی میکنند
با کارشناس فنی اورهال این هواپیما همصحبت میشویم. او در ابتدا هواپیما را برایمان معرفی میکند و میگوید: این هواپیمای ایلوشین TD-76 است که برای حمل بار، حمل چترباز، حمل مجروح و بارریزی از آن استفاده میشود. این هواپیما میتواند 40 تن بار با خود حمل کند و مجموعاً این هواپیما میتواند با 190 تن وزن (وزن هواپیما، وزن سوخت و وزن بار)، تیکآف کند.
به هواپیما که نگاه میکنیم میبینیم یکی از موتورهای هواپیما سر جای خودش نیست، از کارشناس اورهال در این باره میپرسیم. میگوید: یکی از موتورهای هواپیما را هنوز به هواپیما ملحق نکردهاند زیرا موتورها را باید بهنوبت باز کنند و برای تعمیر ارسال کنند تا نقطه ثقل هواپیما بههم نخورد.
بهسراغ هواپیمایی میرویم که 90 درصد اورهال آن تکمیل شده و بهگفته متخصصان پایگاه شیراز طی یک ماه آینده به چرخه عملیاتی بازمیگردد. پس از آنکه توضیحات کارشناس درباره روند کلی اورهال تمام میشود با او همراه میشویم تا بهسراغ بخشهای مختلف هواپیما برویم و توضیحات تخصصی او را بشنویم.
**اورهال سیستمهای الکترونیک
یکی از بخشهای پیچیده در هر هواپیمایی بخش الکترونیک آن هواپیما است و برای همین تعمیر این بخش کاری بسیار سخت و تخصصی است که دانش فنی بالایی را میطلبد. سختی کار آنجایی بیشتر میشود که بدانیم هواپیماهای روسی طوری طراحی میشوند که قطعات الکترونیک هر هواپیما فقط مختص خود آن هواپیما ساخته میشود و قابل استفاده روی هواپیمای دیگر نیست، یعنی نمیشود قطعات الکترونیک یک ایلوشین را روی ایلوشین دیگر نصب کرد. از کارشناس میپرسیم که "چگونه توانستید بخشهای الکترونیک هواپیما را تعمیر کنید؟"، میگوید: قطعات الکترونیک و سایر قطعات این هواپیما را از جاهایی باید تأمین کرد که مورد تأیید کنترل کیفی باشد. خدا را شکر به مرحلهای رسیدهایم که تمام مراحل اورهال این هواپیما را خودمان انجام میدهیم. امروز کنار هر نیروی باتجربه یک نیروی جوان هم قرار دادهایم تا این تجربیات به نسل جوان منتقل شود.
تجهیزات الکترونیک هواپیمای ایلوشین که توسط متخصصان پایگاه شهید دوران اورهال شدهاند
در ادامه به بخش اطفاء حریق هواپیما میرسیم. ایلوشین دارای یک سیستم اطفاء حریق است که در مواقع اضطراری و زمانی که موتورهای هواپیما دچار آتشسوزی میشوند، این سیستم بهکار افتاده و آتشسوزی موتورهای هواپیما را خاموش میکند. این سیستم از سه مخزن حاوی مواد اطفاء حریق در دو طرف هواپیما برخوردار است که هرگونه آتشسوزی در هواپیما را در مواقع لزوم، خاموش میکند.
اما متخصصان نیروی هوایی با بهرهگیری از توان دانشگاههای کشور و جهاد خودکفایی پایگاه شهید دوران موفق شدهاند هم مخازن و هم سیستم اطفاء حریق هواپیماهای ایلوشین را اورهال کنند و هرجا نیاز به تأمین قطعه داشته آن را در داخل کشور ساخته و روی هواپیما نصب کردهاند.
بخشی از سیستم اطفاء حریق هواپیمای ایلوشین
**اورهال کابین و سیستمهای ناوبری
پس از دیدن بخش الکترونیک، بهسراغ کابین هواپیما میرویم. کابین هواپیما بخش اصلی هدایت و ناوبری هواپیماست که از کنار هم قرار گرفتن فناوریهای مختلف تشکیل میشود. اما هدایت هواپیمای ایلوشین در دو بخش انجام میشود؛ یک بخش در کابین اصلی هواپیما و یک بخش هم زیر کابین اصلی هواپیما که محل قرارگیری افسر ناوبری هواپیما است.
افسر ناوبری هواپیما وظیفه کنترل رادارهای هواپیما (رادار آبوهوا و رادار مسیریابی) و تعیین مسیر دقیق حرکت هواپیما را بهعهده دارد و همچنین اگر هواپیما مجهز به دوربین عکسبرداری باشد، وظیفه ثبت تصاویر نیز با این افسر است.
با پیچیدگی و حساسیتی که این بخش از هواپیما دارد، اورهال آن کار آسانی نیست و شرکت سازنده هواپیما دانش فنی این کار را در انحصار خود دارد. اما متخصصان نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید دوران به این حوزه تخصصی هم ورود کردهاند و موفق شدهاند با انحصارشکنی در تعمیر رادارها و سیستم ناوبری هواپیما، گام مهمی در تعمیرات سنگین ایلوشین بردارند.
کابین هواپیمای ایلوشین که بهدست متخصصان پایگاه شهید دوران اورهال شده است
قطعات سیستمهای ناوبری این هواپیما جزو تایم چنج اورهال (بازه تعمیراتی) نیست و باید دائماً مورد چک و بازبینی قرار گیرد و هیمن موضوع موجب ایجاد اطمینان بالایی در صحت کار متخصصان نهاجا میشود.
متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش بههمراه متخصصان دانشگاههای کشور توانستهاند برخی قطعات سیستم ناوبری این هواپیما را که نیاز به تعویض داشته، خودشان بسازند البته چون ساخت قطعات هواپیما از دانش فنی بالایی برخوردار است، قطعات ساختهشده توسط شرکتهای داخلی باید از کنترل کیفی سفتوسخت نهاجا عبور کند تا روی هواپیما نصب شود.
اما در کابین این هواپیما دو بخش مهم دیگر هم وجود دارد؛ یکی سیستمهای ارتباطی و رادیویی و یکی هم سیستم تهویه هوای داخل کابین و شیشههای هواپیما است.
در حوزه سیستمهای رادیویی هواپیما هم تستها و آزمایشات لازم انجام میشود تا مشخص شود که آیا هواپیما میتواند با تمام فرکانسهای مجاز، تماس بگیرد و یا قادر به برقراری ارتباط با مسافتهای دور هست یا نه.
در بخشهای دیگر، اورهال تمام سیستمهای داخل کابین و شیشههای هواپیما را تحت فشار هوا قرار میدهند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنند، زیرا سیستمهای هواپیما و شیشهها نباید در پرواز یخ بزنند. سالها است که متخصصان صنایع اپتیک صنایع دفاع موفق شدهاند شیشه انواع هواپیماها از جمله هواپیمای ایلوشین را خودشان بسازند.
مسئول اورهال هواپیماهای ایلوشین پایگاه شهید دوران اما از سختیهای کار اورهال سیستمهای الکترونیک ایلوشین برایمان میگوید: "در بحث اینسترومنتهای (دستورالعملها) هواپیما هیچ گونه کوتاهی پدیرفته نیست البته ما اکثر این سیستمها را تعمیر کردهایم. در ابتدای امر که به این حوزه ورود پیدا کرده بودیم برای تعمیر این بخشها پیش از پرواز آزمون و خطا انجام میدادیم. بارها شده بود که یک سیستم را تعمیر میکردیم و جواب نمیگرفتیم. اما آنقدر تلاش کردیم تا بالاخره موفق به تعمیر آن شدیم".
جالب است بدانید که در فرآیند چک و اورهال هواپیما، در حوزه سیستمهای مربوط به موتور هواپیما هم که شامل نشانگرهای داخل کابین است، موتور به دور صد در صد رسانده میشود تا تمام قسمتهای مربوط به درجه حرارت داخل موتور، فشار روغن، فشار بنزین و درجه حرارت آنها، چک شده و ایرادیابی شود.
**لاستیکهای ایرانی روی ایلوشین روسی
بخش دیگری از اورهال، روی سیستمهای کنترل فرامین و ارابههای فرود هواپیما انجام میشود. در این بخش هواپیما روی جکهای مخصوصی قرار میگیرد و تمامی چرخها و ارابههای فرود هواپیما باز شده و مورد چک و ارزیابی قرار میگیرند. پس از آن قطعات معیوب برای تعمیر و یا تعویض به کارگاههای پایگاه شیراز و یا فرماندهی آماد نهاجا در تهران ارسال میشوند.
متخصصان پایگاه شهید دوران در حال تعمیر ارابههای فرود و تعویض لاستیکهای هواپیما
در بیرون هواپیما، از کارشناس اورهال درباره لاستیکهایی که در ایلوشین استفاده میکردند پرسیدم، گفت: از زمانی که شرکتهای داخلی موفق به تولید لاستیک هواپیما شدهاند در این هواپیما هم از لاستیکهای ساخت شرکتهای ایرانی استفاده میکنیم، چون این لاستیکها بسیار بهتر از لاستیکهای خارجی عمل میکنند و مقاومت بهتر و طول عمر بیشتری دارند.
او به لاستیک هواپیما اشاره کرده و با افتخار، نام یک شرکت ایرانی را که روی آن نقش بسته به ما نشان میدهد و میگوید: مدتها برای تأمین این لاستیکها مشکل داشتیم و کسی به ما لاستیک این هواپیما را نمیفروخت اما امروز با افتخار لاستیکهایی در داخل کشور ساخته میشود که از نمونه خارجی بهتر هستند.
در بخش بعدی نوبت به سیستمهای لودمستر یا حمل بار این هواپیما میرسد. یکی از خدمه هواپیماهای ایلوشین افسر لودمستر یا متخصص حمل بار این هواپیما است. وظیفه این فرد آن است که با توجه به مقصد پرواز هواپیما تعیین میکند که هواپیما یابد چهمیزان سوخت دریافت کرده و چهمیزان بار میتواند با خود حمل کند. همچنین نوع بستهبندی بار و نحوه چینش آن در هواپیما هم بهعهده افسر لودمستر هواپیما است.
جرثقیل حمل بار در هواپیمای ایلوشین
قسمت بار هواپیمای ایلوشین و محل استقرار لودمستر هواپیما
جایگاه استقرار افسر لودمستر هواپیما در قسمت بار و پشت جایگاه خلبان است. در این قسمت یک صندلی تعبیه شده که لودمستر روی آن نشسته و کنار او هم تمامی سیستمهای مورد نیاز برای کنترل جرثقیلها و حمل بار هواپیما قرار گرفتهاند. در هواپیمای ایلوشین 4 جرثقیل در دو طرف قسمت بار هواپیما تعبیه شده است که هرکدام توان جابهجایی 2.5 تن بار را دارند و بهوسیله آنها بار را داخل هواپیما جابهجا میکنند.
برای اورهال این بخش هم مانند سایر بخشهای هواپیما ابتدا باید تمامی بخشهای مربوطه باز شده، مورد چک و بازبینی قرار بگیرند و در صورت بروز هرگونه ایراد آنها برطرف میشوند، اما پیچیدگی این بخش از هواپیما زمانی مشخص میشود که بدانیم در ساختار آن تلفیقی از قطعات الکترونیکی و مکانیکی با هم بهکار رفتهاند و تعمیر آن مهارت خاصی میخواهد و متخصصان نیروی هوایی به این توانمندی رسیدهاند که این بخش را هم تعمیر و اورهال کنند.
**انحصارشکنی نهاجا در تعمیر موتورهای ایلوشین
اما شاید مهمترین دستاورد متخصصان پایگاه شهید دوران شیراز، تعمیر و اورهال موتورهای هواپیمای ایلوشین است. در حوزه اورهال، تعمیر اساسی موتورهای هواپیما تنها در اختیار کشورهای سازنده هر هواپیما است و دانش فنی تعمیر آن تنها در اختیار شرکتهای سازنده هواپیما است. اما متخصصان پایگاه شهید دوران نهاجا با ورود به حوزه تعمیر و اورهال موتورهای هواپیمای ایلوشین کار بزرگی انجام دادهاند و به حوزه انحصاری تعمیر موتور ورود کردهاند.
متخصصان پایگاه شهید دوران در حال پیادهسازی و تعمیر موتورهای هواپیمای ایلوشین
متخصصان پایگاه شهید دوران حتی تجهیزات باز کردن موتور از بال هواپیما را هم خودشان ساختهاند و در تمامی مراحل تعمیر موتور این هواپیما به خودکفایی رسیدهاند. به کارگاه تعمیر موتور هواپیمای ایلوشین هم سری زدیم و از نزدیک در جریان دستاوردهای متخخصان نهاجا قرار گفتیم. ماجرای تعمیر موتورهای این هواپیما را در قسمتهای بعدی این پرونده ذکر خواهیم کرد.
.: Weblog Themes By Pichak :.