شرکت East Coast Defender (به‌طور مخفف ECD) در ایالات‌متحده اقدام به بازسازی، تیونینگ و سفارشی‌سازی مدل‌های مختلف لندرور دیفندر می‌کند. ECD که به‌تازگی نام خود را به شرکت طراحی خودروی ای‌دی‌سی (ECD Automotive Design) تغییر داده، جدیدترین پروژه‌ی خود را معرفی کرده است. این نمونه که پروژه‌ی اوولوشن (Evolution) یا تکامل نام دارد، پیشرفت این شرکت نوپا را نشان می‌دهد.
Land-Rover Defender ECD

همانند ساخته‌های قبلی ECD، یک دستگاه لندرور دیفندر به‌طور کامل مورد بازسازی و ارتقاء قرار گرفته و نمای تهاجمی پیدا کرده است. پوسته‌ی این دیفندر در اصل کیت بدنه‌ی عریض بوده که از شرکت کان (Kahn) قرض گرفته شده است تا بتوان رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی با لاستیک‌های آفرود را زیر آن جای داد. تمام قسمت‌های بیرونی این دیفندر نیز از رینگ‌ها گرفته تا ریل‌های روی سقف، به رنگ سیاه هستند که زیبایی آن‌را افزایش داده است.

Land-Rover Defender ECD

کابین این شاسی‌بلند اما، واقعاً شیک و لوکس است. البته در اینجا هم به‌طور گسترده از چرم تیره استفاده شده اما درعین‌حال در قسمت‌های مختلفی چرم قهوه‌ای‌رنگ هم کار شده است. این دیفندر قدیمی همچنین به فناوری‌های مدرنی مثل نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد، شارژر بی‌سیم برای دستگاه‌های الکترونیکی و سیستم صوتی JL مجهز شده است؛ بنابراین فضای داخلی اوولوشن هم مانند پروژه‌های قبلی ECD، جذاب و کاربرپسند به‌نظر می‌رسد.

Land-Rover Defender ECD

Land-Rover Defender ECD

 

تکامل و پیشرفت‌های این دیفندر محدود به داخل و خارج آن نیست و به زیر کاپوت هم کشیده شده، زیرا این خودرو به پیشرانه‌ی سری LS جنرال موتورز مجهز شده است. البته استفاده از پیشرانه‌های جنرال موتورز در دیفندرهای بازسازی‌شده‌ی ECD اتفاق جدیدی نیست اما اوولوشن کمی با پروژه‌های قبلی متفاوت است؛ پیشرانهٔ LS3 هشت سیلندر آن که ۴۳۰ اسب بخار قدرت دارد مستقیماً از شورلت کوروت گرفته شده است. این خودرو به سیستم اگزوز سفارشی برند افترمارکت بورلا (Borla) هم مجهز شده است تا صدای آن با ظاهر ترسناکش تطابق داشته باشد.

Land-Rover Defender ECD

به گفته‌ی متخصصان ECD، پروژه‌ی اوولوشن به‌طور کامل طبق درخواست و سلیقه‌ی مشتری طراحی شده است اما مطمئناً این شرکت پیش‌ازاین کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده که منجر به دریافت سفارش ساخت چنین خودرویی شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد محصولات جدید این شرکت کوچک آمریکایی حتی از نمونه‌های قبلی هم بهتر هستند.

 


تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

هواوی که هم‌اکنون بزرگترین شرکت سازنده‌ی تجهیزات مخابراتی در دنیا به‌شمار می‌آید، ساعاتی پیش در جریان برگزاری کنفرانس Huawei Connect در شهر شانگهایِ چین، از دو تراشه‌ی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به‌منظور تقویت کسب‌و‌کار مبتنی بر پردازش ابری خود، رونمایی کرد؛ هواوی کانکت، کنفرانسی است که این شرکت چینی همه‌ساله با شُرکای جهانی خود، برگزار می‌کند.

سال پیش بود که هواوی، کسب‌و‌کار مبتنی بر فضای ابری جدیدی را راه‌اندازی کرد تا بتواند بخشی از بازار ابری کشور چین را که هم‌اکنون تحت سلطه‌ی Alibaba Cloud است، در اختیار بگیرد.

شرکت های‌سیلیکون که متعلق به Huawei است، در زمینه‌ی ساخت تراشه برای گوشی‌های هوشمند، تجهیزات مخابراتی و دوربین‌های نظارتی فعالیت می‌کند؛ با این‌همه، تراشه‌های موبایلی این شرکت، تنها در گوشی‌های هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.



تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

این روزها شرکت‌های بسیاری داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، ولی نمی‌توانند از داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌شکل درستی استفاده کنند. در نتیجه جمع‌آوری داده برای شرکت‌ها درآمد بیشتری به‌همراه ندارد. اگر شرکت‌ها بتوانند به داده‌ها دسترسی داشته باشید و با کمک آنها به درک و بینش جدیدی در کار برسند، بی‌شک می‌توان گفت که داده‌ها برای چنین شرکت‌هایی بسیار ارزشمند است.  

شرکت Machinify یکی از شرکت‌هایی است که به داده‌ها توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد و به‌صورت تخصصی در این حوزه وارد شده است. این شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی توانست در مرحله‌ی اول Series A توسط راهبری شرکت‌هایی همچون Battery Ventures با همکاری GV و Matrix Partners، سرمایه‌ای به ارزش حدود ۱۰ میلیون دلار جذب کند. پراسانا گان‌سان، مدیرعامل  و موسس Machinify اعلام کرد: 

ایده‌ی اصلی ما برای شرکت‌های امروزی این است که بتوانند میلیون‌ها تن داده جمع‌آوری کنند. اما اگر دقت کنید، تنها تعداد اندکی از شرکت‌ها می‌توانند از این داده‌های جمع‌آوری‌شده برای تصمیم‌‌گیری هوشمندتر جهت بهبود کارایی استفاده کنند.

هوش مصنوعی

پلتفرم معرفی‌شده از طریق شرکت Machinify، می‌تواند داده‌های خام سیستم مربوط به مشتریان سازمانی را فراهم کرده و داده‌های مربوط به بهینه‌سازی سیستم را مشخص کند. از این داده‌ها برای کسب درآمد بیشتر یا دستیابی به اهداف دیگری استفاده می‌شود. این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی Machinify می‌داند با داده‌های جمع‌آوری‌شده چه باید انجام دهد. پراسانا گان‌سان در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد که این پلتفرم ماشینی با توجه به تصمیم‌گیری‌های قبلی، می‌‌تواند کار درستی را که باید انجام دهد مشخص کند. 

یک مثال خوب از نحوه‌ی استفاده‌ی شرکت‌ها از Machinify، مربوط به حوزه‌ی مراقبت‌ بهداشتی می‌شود. در این حوزه، معمولا شرکت‌ها از ابزارهایی استفاده می‌‌کنند تا دقت و سرعت را در فرآیند خود افزایش دهند. با افزایش دقت و سرعت، امکان کسب درآمد بیشتر برای شرکت‌ها فراهم می‌شود و در عین حال شرکت‌ها می‌توانند در جهت کاهش هزینه‌ها گام بردارند. آدام گوبارا، یکی از اعضای اصلی GV در بیانیه‌ای اعلام کرد:

Machinify با استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، بر برخی مسائل مهم عملیاتی و اجرایی تمرکز ریزبینانه دارد. این نسل جدید نرم‌افزار، به‌صورتی پویا و مبتنی بر مدل‌های مختلف هوش مصنوعی و دیتابیس‌های بزرگ فعالیت می‌کند. در نتیجه نیازمند رویکردهای کاملا متفاوت است و ما معتقدیم تیم کاری Machinify و پلتفرم آنها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا ارزش بیشتری کسب کنند.



تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

گوگل در رویداد روز گذشته‌ی خود چند دستگاه مختلف را رونمایی کرد؛ اما بی‌شک مهم‌ترین آن‌‌ها پیکسل 3 وپیکسل 3 ایکس ال، پرچم‌داران جدید این شرکت بود.

از جمله‌ی مهم‌ترین تغییرات محصولات جدید Google می‌توان به کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر در نسخه‌ی کوچک و اضافه‌شدن بریدگی به نمایشگر نسخه‌ی بزرگ‌تر Pixel 3، تغییر ساختار بدنه از فلز به ترکیب گوریلا گلس ۵ و آلومینیوم، بهبود عملکرد دوربین اصلی از طریق به‌روزرسانی الگوریتم پردازش تصویر، دوربین سلفی دوگانه ارتقاء پردازنده‌ به اسنپدراگون ۸۴۵ و اضافه‌شدن قابلیت شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

برای آنکه از حس ابتدایی در دست گرفتن گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال و تجربه‌ی اولیه‌ی استفاده از آن‌ها اطلاع پیدا کنید، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه ویدیوی نگاه نزدیک به گوشی‌های هوشمند جدید گوگل را تماشا کنید:

 
 

 



تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

سال گذشته، اینستاگرام ویژگی فیلتر بهبودیافته‌ی کامنت را معرفی کرد که با استفاده از یادگیری ماشین، واژه‌ها و عبارات توهین‌آمیز را در متون چالش‌برانگیز تشخیص می‌داد. اکنون این شرکت، فناوری مشابهی را برای تصاویر و زیرنویس‌ها معرفی کرده است. شبکه‌ی اجتماعی محبوب روز سه‌شنبه اعلام کرد که پیش از ارسال محتوا به ناظران انسانی برای بررسی، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به‌صورت فعالانه زورگویی را تشخیص می‌دهد.

این ویژگی جدید در هفته‌های آتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و به‌موقع برای ماه پیشگیری از زورگویی ملی در ایالات متحده و اندکی پیش از هفته‌ی ضدزورگویی در بریتانیا منتشر می‌شود. این فناوری همچنین به ویدئو‌های زنده افزوده شده است تا کامنت‌ها را در آنجا نیز فیلتر کند.

این نخستین معرفی محصول اینستاگرام تحت مدیریت جدید آدام موسری محسوب می‌شود که پس از کناره‌گیری کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیان‌گذاران این شبکه‌ی اجتماعی در ماه گذشته‌ی میلادی به سمت مدیرعاملی اینستاگرام منصوب شد. بنا به گزارش‌ها، این جدایی به‌دنبال تشدید اختلافات بین این دو و فیسبوک، شرکت مادر اتفاق افتاد که به‌طور مرتب به دخالت در اینستاگرام می‌پرداخت.

با تداوم کاهش اعتماد عمومی به Facebook، اینستاگرام به‌عنوان نقطه‌ی روشن کارنامه‌ی این شرکت باقی مانده است. Instagram محبوب و سودآور است و خوشبختانه رسوایی‌هایی که گریبان فیسبوک را گرفتند هنوز دامن‌گیر آن نشده‌اند. در نتیجه، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به حذف محتوای توهین‌آمیز و ایمن نگاه داشتن اینستاگرام برای کاربران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در مقاله‌ای که وب‌سایت وایر سال گذشته منتشر کرد، برخی از جزئیات فیلتر کامنت مبتنی بر یادگیری ماشین اینستاگرام توضیح داده شد؛ اما باور عموم این است که این نوع فناوری، روشی جادویی برای تعدیل محتوا محسوب نمی‌شود. این درست است که هوش مصنوعی، ابزاری ارزان‌قیمت برای به‌کارگیری در مقیاس بالا به‌شمار می‌رود؛ اما هنوز در مقابله با متون ظریف و پیچیده‌ی نوشته‌شده به‌دست انسان با دشواری مواجه است. درست به همین دلیل، این فیلترهای جدید زورگویی باید محتوا را به‌منظور بررسی نهایی برای ناظران انسانی نیز ارسال کنند. خودکارسازی بدون نظارت می‌تواند به بروز فاجعه منتهی شود.

اینستاگرام به‌نحو جالب‌توجهی می‌گوید ویژگی جدیدش صرفا زیرنویس تصاویر را برای شناسایی زورگویی تحلیل نخواهد کرد؛ بلکه به بررسی خود تصویر نیز خواهد پرداخت. یکی از سخنگویان اینستاگرام در گفتگو با خبرگزاری ورج با ارائه‌ی مثالی نحوه‌ی کار این ویژگی را توضیح داد. به‌عنوان نمونه، اگر در تصاویر تقسیم‌شده در صفحه‌ی فردی به‌صورت نامناسب با شخص دیگری مقایسه شده باشد، هوش مصنوعی به جستجو برای شناسایی زورگویی بالقوه خواهد پرداخت. با این حال، اینکه هوش مصنوعی در جستجوی چه عوامل دیگری خواهد بود، هنوز مشخص نیست. البته باید این موضوع را درنظر گرفت که اگر فیسبوک اعلام کند با استفاده از هوش مصنوعیتصاویر میم را اسکن خواهد کرد، افراد احتمالا به فکر دور زدن چنین فیلترهایی خواهند افتاد.

اینستاگرام علاوه‌بر فیلترهای جدید، «افکت مهربانی دوربین» را نیز منتشر می‌کند. به‌نظر می‌رسد این افکت، روشی برای انتشار پیام‌های مثبت به‌عنوان شیوه‌ای برای افزایش تعامل کاربران محسوب می‌شود. در حین استفاده از دوربین اصلی، این افکت‌های صفحه‌نمایش را با پوششی از کامنت‌های محبت‌آمیز به زبان‌های مختلف پر خواهند کرد. کاربر سپس با انتخاب دوربین سلفی، ایموجی‌ها و تشویق‌های مودبانه دریافت خواهد کرد تا «دوستی را که خواهان پشتیبانی او است» در تصویر خود برچسب‌گذاری کند.

Instagram kindness camera effect

 


تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

درست در روزی که پنل تغییرات اقلیمی درون دولتی سازمان ملل  (IPCC) هشدار داد که جهان تنها ۱۲ سال برای جلوگیری از یک فاجعه تمام‌عیار آب و هوایی فرصت دارد، یک اقتصاددان آمریکایی در حوزه‌ی تغییرات اقلیمی به‌عنوان یکی از دو برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد معرفی شد.

ویلیام نوردهاوس، استاد اقتصاد دانشگاه ییل که کار خود را از دهه‌ی هفتاد میلادی در زمینه‌ی شناخت و مدل‌سازی تعامل اقتصاد و محیط‌زیست جهانی آغاز کرده بود، از سوی آکادمی علوم سوئد به‌عنوان یکی از دو چهره‌ی برتر جهانی اقتصاد شناخته شد.

اقتصاددان دیگری که همراه با نوردهاوس، جایزه‌ی یک‌میلیون دلاری نوبل اقتصاد را دریافت کرد، پاول رومر بود. رومر، استاد اقتصاد دانشکده بازرگانی استرن دانشگاه نیویورک است که در زمینه‌ی عوامل داخلی مؤثر بر رشد اقتصاد جهانی ازجمله نوآوری‌های تکنولوژیکی، تحقیقات گسترده و نتیجه بخشی را به انجام رسانده است.

کمیته‌ی نوبل در بخشی از بیانیه‌ی خود گفت:

این دو اقتصاددان روش‌ها و مدل‌هایی را طراحی کرده‌اند که به اساسی‌ترین و ضروری‌ترین مسئله‌ی عصر ما پاسخ می‌دهد: رشد پایدار بلندمدت اقتصاد جهانی و رفاه مردم جهان.

نوردهاوس کار خود را در زمینه‌ی تغییرات اقلیمی، از دهه‌ی ۱۹۷۰ آغاز کرد، یعنی زمانی که شواهدی از تأثیر انسان بر گرمایش جهانی به دست آمد. او مجموعه‌ای از مدل‌های ساده اما پویا را با تمرکز بر ارتباط متقابل اقتصاد جهانی و آب‌وهوا توسعه داد. این ابزارها که «مدل‌های ارزیابی یکپارچه» نام دارند، به ما اجازه می‌دهند که پیامدها و عواقب تصمیمات، مفروضات و سیاست‌هایی را که اتخاذ می‌کنیم، بر اقتصاد و محیط‌زیست شبیه‌سازی کنیم.

نوردهاوس در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که بهترین راه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و به‌تبع اثرات منفی آن، یک سیستم جهانی مالیات بر کربن است. او بر همین اساس مجموعه‌ای از اقدامات لازم را به سازمان ملل پیشنهاد داده است.

نمودار زیر نشان می‌دهد که طبق مدل نوردهاوس، چهار سیاست مالیاتی چگونه بر انتشار آتی دی‌اکسیدکربن تأثیر می‌گذارند.

future CO2 emissions

از طرف دیگر، تحقیقات رومر او را به توسعه‌ی مجموعه ایده‌هایی هدایت کرد که بانام نظریه‌ی رشد درونی شناخته می‌شوند. در تئوری‌های سنتی، اقتصاددانان معتقد بودند که رشد اقتصادی به صور عمده تحت تأثیر عوامل خارجی (مثل سرمایه‌گذاری خارجی) قرار دارد، اما نظریه‌ی رومر خلاف این قضیه را ثابت می‌کند. رومر نشان می‌دهد که فاکتورهای درونی (یا داخلی)، کلید اصلی رفاه یک کشور هستند. این نظریه ازآن‌جهت مهم است که به دولت‌ها و سیاست‌گذاران نشان می‌دهد که رشد پایدار، با سرمایه‌گذاری روی نوآوری‌های تکنولوژیکی و هدایت منابعی نظیرآموزش و تحقیقات، حاصل می‌شود.

 

درحالی‌که فعالیت نوردهاوس به‌صورت کاملاً ملموس و آشکار روی تغییرات اقلیمی متمرکز شده است، اما مدل‌های رومر نیز ابزارهایی بسیار مهم و کلیدی به شمار می‌روند؛ چراکه ما برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، به نوآوری‌های تکنولوژیکی نیاز داریم. زمانی که کمیته‌ی نوبل از رومر خواست که به مهم‌ترین درس خود اشاره کند، او پاسخ داد: «آنچه درزمینه‌ی تکنولوژیرخ می‌دهد، در کنترل ما است.» او گفت:

اگر همه‌ی ما با همکاری هم، روی بهبود تکنولوژی متمرکز شویم، می‌توانیم آن را با سرعتی بالاتر در مسیری توسعه دهیم که مهم‌تر و به نفع ما است. برخلاف آب‌وهوا، تکنولوژی در کنترل ما است.

همان‌طور که کمیته‌ی نوبل گفت، همکاری این دو اقتصاددان گام مهمی در رسیدگی به بنیادی‌ترین سؤالاتی است که در مورد آینده‌ی بشر وجود دارد. ما برای حرکت به سمت سیستم رشد پایدار اقتصادی جهانی، باید بهترین مسیر این سفر را بشناسیم. رومر و نوردهاوس به روشن شدن این راه کمک کرده‌اند و علائم جاده‌ای آن‌ها، هرگز این‌قدر به‌موقع و به‌جا نبوده است.



تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

قوانین جدید اداره حمل و نقل آمریکای شمالی (NHTSA) در محدوده ایالات متحده می‌تواند شرایط را برای تردد خودروهای خودران و بدون راننده در جاده‌های این کشور قانونمند کند. بخش حمل و نقل ایالات متحده که از طریق NHTSA فعالیت می‌کند، به بررسی ضرورت و مناسب بودن استانداردهای ایمنی فعلی در مورد وسایل نقلیه خودران می‌پردازد و گام‌های مشخصی جهت آماده‌سازی برای آینده با مشارکت فناوری‌های جدید و اطمینان از ایمنیخودروی خودران برمی‌دارد.

Self-driving car / خودروی خودران

 

این امر شامل مقرراتی می‌شود که تنها مربوط به زمان حضور رانندگان انسانی پشت فرمان است و به طور بالقوه فضا برای خودروهای کاملا خودران فراهم می‌کند. در حال حاضر، خودروسازان باید بیش از ۷۰ استاندارد ایمنی خودرو را در ایالات متحده آمریکا پاس کنند؛ بسیاری از این مقررات مربوط به شرایط حضور راننده انسانی در پشت فرمان به عنوان ناظر هستند. به گزارش رویترز، جنرال موتورز اوایل سال جاری درخواستی برای استفاده از وسایل نقلیه بدون فرمان یا پدال به عنوان بخشی از سرویس اشتراک سواری خود در سال ۲۰۱۹ ارائه داد، اما این درخواست هنوز تایید نشده است.

بازوی خودران گوگل یعنی ویمو (Waymo) نیز قصد دارد تا سال آینده ناوگان خودران خود را برای شرکت در پروژه اشتراک سواری راه‌اندازی کند؛ اما خودروی خودران ویمو همچنان شامل کنترل‌های فیزیکی (پدال و فرمان) خواهند بود.

کرایسلر پاسیفیکا خودران ویمو

اگرچه در جاده‌های استرالیا هنوز خودروی خودران تردد نمی‌کند، اما طی هفته‌های گذشته تغییرات قابل توجهی در زمینه مقررات استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده در این کشور به وجود آمد. مایکل مک‌کورمک، معاون نخست وزیر و وزیر ارتباطات، حمل و نقل و توسعه منطقه‌ای استرالیا، به تازگی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۶.۹۰ میلیون دلاری در دولت برای فناوری‌های حمل ونقل آینده انجام شده است.

Self-driving car / خودروی خودران

مایکل مک‌کورمک گفت:

من انتظار دارم دولت اطمینان حاصل کند که خودروهای خودران بی‌خطر هستند؛ دولت باید نیازهای زیرساخت‌های آینده را بررسی کند تا مطمئن شود که امنیت شبکه‌های سایبری در آن‌ها لحاظ شده است. همچنین دولت باید برای توسعه کسب و کارهای تجاری استرالیا، از فرصت‌های فناوری جدید حمایت کند.

تا به امروز بزرگترین گام دولت فدرال برای توسعه فناوری خودروی خودران، شامل نقشه راه اصلاحی توسط کمیته ملی حمل و نقل می‌شود. این کمیته یک نهاد مشورتی مستقل است که با حمایت دولت‌ و وزارت رفاه عمومی فعالیت می‌کند. این کمیته تعیین خواهد کرد که چه قوانینی برای استفاده از وسایل نقلیه خودران در جاده‌های استرالیا باید تغییر کنند.

Self-driving car / خودروی خودران

 

مک‌کورمک همچنین گفت:

طرح استفاده از پتانسیل‌های خودروی خودران، اقتصاد استرالیا را تقویت خواهد کرد و به کاهش هزینه‌های جاده‌ای کمک می‌کند. تمرکز اصلی دولت به تردد ایمن و سریع شهروندان معطوق شده است و ظهور خودروی خودران، نشان دهنده فرصتی قابل توجه برای تحقق بخشیدن به مزایای ایمنی و بهره‌وری است. این امر همچنین از صنعت و نوآوری استرالیا حمایت خواهد کرد. انتظار می‌رود که صنعت حمل و نقل و فناوری‌های تحرک آینده استرالیا در سال ۲۰۲۵، بیش از ۱۱ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این فناوری‌ها علاوه بر فرصت کسب و کار جدید برای اقتصاد ملی، توانایی بالقوه‌ای برای کاهش هزینه سالانه ۱۹ میلیارد دلاری جاده‌های استرالیا دارند.



تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

سال گذشته، گوگل برای تجهیز پیکسل ۲ ایکس ال به یکی از پنل‌های OLED جدید ال‌جی در معرض انتقادات مختلف قرار گرفت. هرچند این پنل عملکرد چندان بدی در استفاده‌ی روزمره نداشت؛ اما به‌طور قطع به خوبی پنل‌های استفاده‌شده در دیگر گوشی‌های هم‌قیمت پیکسل ۲ نبود و حتی نمایشگر نسل نخست گوشی گوگل ظاهر بهتری از آن داشت.

دیسپلی‌میت سال گذشته پیکسل ۲ ایکس ال را تحت آزمایش قرار نداد؛ اما کاربران به‌خوبی با مشکلات مربوط به نمایشگر این گوشی آشنایی داشتند. این نمایشگر دچار پخش نور آبی در خارج از زوایا بود، رنگ‌ها را قدری مغایر نمایش می‌داد و جلوه‌ی «لکه‌ی بنفش» در آن بیش از دیگر نمایشگرها قابل مشاهده بود. با این حال، امسال گوگل ظاهرا به‌سختی در تلاش بوده است تا نسخه‌ای از پیکسل ۳ را پیش از موعد برای DisplayMate ارسال کند تا مورد آزمایش قرار بگیرد.

دیسپلی‌میت، دیروز سه‌شنبه در توییتر نوشت:

دیسپلی‌میت نمایشگر OLED گوگل پیکسل ۳ ایکس ال را که بالاترین رتبه‌ی A+ ما و جایزه‌ی بهترین نمایشگر گوشی هوشمند دیسپلی‌میت را به‌دست آورده، در آزمایشگاهش بررسی کرده است. مقاله‌ی نقد و بررسی عمیق ما از این نمایشگر روز دوشنبه ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) منتشر خواهد شد.

دیسپلی‌میت در توییت خود به جز تعریف از نمایشگر پیکسل ۳ ایکس ال، اطلاعات دیگری از آن در اختیار ما قرار نمی‌دهد. آیفون ۱۰ اپل نیز پیش از این «جایزه‌ی بهترین نمایشگر گوشی هوشمند دیسپلی‌میت» را به‌دست آورده بود. دیسپلی‌میت به‌طور معمول درباره‌ی نمایشگرهای OLED سامسونگ به‌صورت غلوآمیز صحبت می‌کند و تمام گوشی‌ها را تحت آزمایش قرار نمی‌دهد.

پیکسل ۲ ایکس ال مجهز به پنل OLED ال‌جی بود؛ اما سازنده‌ی پنل Pixel 3 XL هنوز مشخص نیست؛ با این حال، این احتمال وجود دارد که کماکان ال‌جی اقدام به تامین آن کرده باشد. براساس گزارش‌ها، نمایشگر OLEDال‌جی وی ۴۰ امسال به‌شدت بهبود یافته است. همان‌طور که اشاره شد، دیسپلی‌میت تحلیل کامل خود را ۲۳ مهر منتشر خواهد کرد و انتظار می‌رود در آن، نمایشگر پیکسل ۳ ایکس ال را با جدیدترین نمونه‌های سامسونگ مقایسه کرده باشد.



تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

محصول شیائومی در دسته‌ی پخش‌کننده‌های اینترنتی قرار می‌گیرد. این دستگاه از سیستم‌عامل اندروید تی‌وی بهره گرفته و علاوه بر پخش محتوای رسانه‌ای، امکان اجرای اپلیکیشن‌های مختلف را نیز دارد. mi Box S با قیمت ۵۹ دلار از روز قبل (۱۷ مهر) برای پیش‌خرید در آمریکا و سایت والمارت در دسترس قرار دارد و شیائومی از ده روز دیگر اقدام به پخش آن برای خریداران می‌نماید.

هم‌زمانی معرفی این دستگاه با مراسم رونمایی گوگل از سخت‌افزارهای جدیدش شاید اتفاقی باشد، اما ویژگی‌های مبتنی بر گوگل mi Box S نیز قابل توجه هستند. مهم‌ترین این ویژگی‌ها را می‌توان به‌کارگیری دستیار هوشمند گوگل و قابلیت کروم‌کست دانست که به لطف بهره‌گیری از نسخه هشتم اندروید تی‌وی مهیا شده‌اند.

 

اگر بخواهیم خیلی سریع به ویژگی‌های این دستگاه اشاره کنیم باید بگوییم  می‌باکس اس از تراشه AMLogic S905 که پردازنده‌ای با چهار هسته ARM Cortex-A53 و پنج هسته پردازنده گرافیکی Mali-450 است در کنار ۲ گیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده شده. این پردازنده امکان پخش ویدئوهای با کیفیت 4K‌ و HDR در کنار صدای Dolby DTS را دارد. در پشت دستگاه پورت HDMI 2.0A، USB‌، AV و درگاه تغذیه قرار دارد که برای کاربر این دستگاه کافی به نظر می‌رسد. می‌باکس اس امکان اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi و برقراری ارتباط با دستگاه‌های جانبی (از جمله ریموت دستگاه) از طریق Bluetooth 4.2‌ را دارا است.

برخلاف سخت‌افزار، می‌باکس جدید از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی دارد. بیشترین تفاوت اما در ریموت دستگاه و بخصوص به خاطر اضافه شدن دو دکمه اختصاصی نتفلیکس و پخش زنده دیده می‌شود. دکمه اختصاصی فراخوانی دستیار گوگل نیز در بالای ریموت کنار دکمه پاور قرار گرفته است.

 
 


تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

طبق اعلام ناسا انتظار می‌رود نخستین پرواز فضایی انسانی روی یک راکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ انجام شود و پرواز فضاپیمای بوئینگ قرار است در آگوست سال ۲۰۱۹ صورت پذیرد. این اولین ماموریت خدمه‌ای آمریکا پس از زمان بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ است. فضانوردان ناسا در حال حاضر از فضاپیمای روسی سایوز استفاده می‌کنند و قرارداد آن در نوامبر ۲۰۱۹ منقضی می‌شود. در حالی‌که پرتاب‌های اسپیس ایکس و بوئینگ قبلا چند بار به تعویق افتاده‌ است، ناسا در چهارم اکتبر اعلام کرده‌ است که تاریخ‌های پرتاب را به‌صورت ماهیانه به‌روزرسانی می‌کند. فیل مک آلیستر مدیر توسعه‌ی پرواز فضایی تجاری در ناسا در یک پست وبلاگی گفت:

این فرایند جدید برای گزارش برنامه‌ی ما بهتر است، هرچند تاریخ‌های پرتاب هنوز هم دارای مقداری عدم اطمینان هستند و ما پیش‌بینی می‌کنیم که این تاریخ‌ها با نزدیک شدن به زمان پرتاب مقداری تغییر کند. این‌ها فضاپیماهای جدیدی هستند و گروه مهندسی قبل از اینکه سیستم‌ها آماده‌ی پرواز شوند، کار زیادی باید انجام دهند.

فضاپیمای سرنشین بر آمریکانخستین ماموریت اسپیس ایکس برای ژوئن تعیین شده‌ است و به‌دنبال آن ماموریت بوئینگ در آگوست ۲۰۱۹ انجام خواهد شد

در سال ۲۰۱۴، بوئینگ و اسپیس ایکس قراردادی ۶/۸ میلیارد دلاری با ناسا بستند تا فضاپیماهایی را بسازند که بتواند خدمه را به ایستگاه فضایی برساند. در ماه آگوست، ناسا ۹ فضانورد از جمله سونیتا ویلیامز را که دارای اصالت هندی است، برای نخستین برنامه‌ی پرواز فضایی انسانی خود پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ انتخاب کرد. جیم بریدنستین، مدیر ناسا در حال اعلام نام فضانوردان انتخاب‌شده گفت:

برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۱ ما در آستانه‌ی پرتاب فضانوردان آمریکایی روی راکت‌های آمریکایی از خاک آمریکا هستیم.

نخستین پرواز آزمایشی (Demo-1) برای دسامبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده‌ است؛ ولی پرتاب در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۹ انجام خواهد شد. ناسا اعلام کرده است:

فضاپیمای بوئینگ در مارس ۲۰۱۹ برای پرواز در مدار آزمایشی آماده خواهد بود.

بوئینگ و اسپیس ایکس گام‌های بزرگی در مسیر توسعه و بهره‌برداری از نسل جدیدی از فضاپیماها و سیستم‌های پرتاب برداشته‌اند. موفقیت این سیستم‌های پرواز فضایی انسانی، دستاوردی بی‌سابقه برای صنعت فضایی تجاری خواهد بود و ناسا را قادر می‌سازد که روی اکتشاف فضایی عمیق با استفاده از فضاپیمای اوریون و سیستم پرتاب فضایی تمرکز کند.



تاريخ : چهار شنبه 18 مهر 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 843 844 845 846 847 ... 3356 صفحه بعد