شاید کاربران عادی، فوراسکوئر را تنها با اپلیکیشن و سرویسهای اطلاعرسانی مکانی یا اپلکیشین جانبیاش یعنیSwarm بشناسند. درحالیکه شرکتهای بزرگی همچون اسنپچت، اوبر و حدود ۱۲۰ هزار شرکت دیگر، از مشتریان این سرویس هستند. همین حجم بالای درخواستها و خدمات قابل ارائه، باعث شده تا این شرکت آمریکایی افقهای روشنی را برای رشد و گسترش خود ببیند.
فوراسکوار یک شرکت نیویورکی با سابقهی کار ۹ ساله است که روز گذشته، خبر جذب سرمایه در سری F سرمایهپذیری خود را علنی کرد. آنها در این سری ۳۳ میلیون دلار سرمایه جذب خواهند کرد. شرکتهایی همچون Simon Ventures، Naver و Union Ventures در این سرمایهگذاری حضور خواهند داشت. جذب ۲۵ میلیون از این سرمایه در جمعهی گذشته محقق شد و شرکت امیدوار است هشت میلیون سرمایهی دیگر تا پایان سال جاری به آنها پرداخت شود.
Foursquare آخرین بار در سال ۲۰۱۶ جذب سرمایه داشت و این سرمایهپذیری جدید، چند ماه مانده به سالگرد ۱۰ سالگی این شرکت انجام میشود.
جف گلوک مدیرعامل فوراسکوئر میگوید این شرکت از سرمایهی جدید برای بهبود محصولات خود استفاده خواهد کرد؛ بهعلاوه، گسترش تیم مهندسی و سرمایهگذاری دوبرابری روی بخش تحقیق و توسعه نیز در برنامههای هزینهکرد این سرمایه قرار دارند. تمامی این برنامههای در جهت تسهیل فرآیندهای هزینه کردن و خرید آفلاین مشتریان در دنیای است که ۹۰ درصد از خریدها را شامل میشوند.
گلوک در یک پست وبلاگی در این مورد نوشت:
در یک دههی گذشته، ما شرکتی را ساختیم که اکنون بهعنوان شریک طلایی بسیاری از پیشگامان صنعت فناوری در بحث مکانیابی شناخته میشود. ما از یک اپلیکیشن مخصوص مصرفکننده به پلتفرم پیشگام در بحث مکانیابی تبدیل شدهایم. راهکارهای ما برای هزاران خردهفروش، گروههای رستورانی، ناشر، توسعهدهنده، شرکتهای تبلیغات دیجیتال و بسیاری موضوعات دیگر بهصورت خدمات رسانهای، تجاری و نرمافزار بهعنوان سرویس ارائه میشود.
نکتهی قابل توجه این است که Foursquare اخیرا یک تغییر ساختاری داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ جشن ۵۰ میلیون کاربر ماهانه و ۱۰ میلیارد اعلام موقعیت را برگزار کرد. این نقاط عطف آماری، کمی پس از یک تغییر در ساختار سرویسها رخ داد. آنها در یک تصمیمگیری داخلی پیووت در مسیر اپلیکیشن را تایید کردند. در نتیجهی این چرخش عملکرد، تمرکز اپلیکیشن بهجای امتیاز و برچسب دادن به کاربران بهخاطر رفتن به مکانهای مختلف، به کشف بناها و مکانهای جدید در شهرها تبدیل شد. در نتیجه آنها سرویسی با نام Foursquare city guide بهصورت یک موتور جستجو راهاندازی کردند.
سرویس جدید بهجای تمرکز روی اشتراکگذاری مکانها، پیشنهادهای شخصی افراد را بر اساس ساعت روز، تاریخچهی حضور در محل، مشخصات ارائهشده، گروههای دوستان و فاکتورهای دیگر ارائه میکند. این سرویس جدید بهنوعی مکمل سرویس سوارم نیز خواهد بود. سوارم که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است، نوعی تاریخچهی شخصی از مکانهایی که شخص حضور داشته است، ثبت میکند.
لازم به ذکر است اپلیکیشنهای سوارم و فوراسکوئر در حال حاضر بخش کوچکی از فعالیتهای این شرکت هستند. این شرکت در ابتدای سال ۲۰۱۷ سرویس Pilgrim را بهعنوان یک SDK برای ارسال پیام بر اساس موقعیت مکانی و زمانی ارائه کرد. این سرویس به توسعهدهندگان اپلیکیشنهای دیگر امکان میداد تا با ترکیبی از سیگنالهایی همچون GPS، مثلثسازی برجهای مخابراتی، قدرت سیگنال مخابراتی و شبکههای وایفای اطراف، بدون نیاز به تایید حضور کاربر، موقعیت او را حدس بزنند.
سرویس دیگر این شرکت، place Insights است که چند سال پیش عرضه شد. این سرویس توانایی درک حرکت گوشیهای موبایل در ۱۰۰ میلیون مکان دنیای واقعی را دارد. سرویس بعدی، Pinpoint است که بهعنوان یک سرویس تبلیغات دیجیتال بر اساس موقعیت فعالیت میکند. Attribution سرویسی است که یک ارتباط بین سرویسهای تبلیغات دیجیتال و الگوهای ترافیک آفلاین برقرار میکند. آخرین نسخه از این سرویس بیش از ۵۰۰ فاکتور متنوع را در نظر میگیرد. از میان این فاکتورها میتوان تاریخچهی بازدید، سال، روز هفته، فاصله تا فروشگاه و کاربری پلتفرم و اپلیکیشن را نام برد.
یکی از آخرین خدمات و محصولات این شرکت، نسخهای استارتاپی از Places api بوده که با تمرکز روی استارتاپها، توسعهدهندگان اپلیکیشن و شرکتهای کوچک تا متوسط عرضه شده است. این سرویس علاوهبر دسترسی به اطلاعات مکانی، اجازهی دسترسی به تصاویر، نکات، نظرات و جزئیات ۱۰۰ میلیون مکان در پایگاه دادهی فوراسکوئر در این API را فراهم میکند.
موفقیت سرویسهای گفتهشده همگی تاییدی بر پیشرفتهای این شرکت هستند. بهعنوان مثال سرویس پینپوینت بیش از نیمی از شرکتهای فهرست مشهور Ad Age 100 را در میان مشتریان خود دارد. شرکتهایی همچون دیزنی، سابوی، پانرا برد، تیجیایکس، والمارت، ایتی اند تی، سیتیبانک و آفیس دیپو از دادهها و ابزارهای کنترل رفتار این سرویس استفاده میکنند. در سه سال گذشته، درآمد این سرویس بهصورت سالانه ۵۰ درصد افزایش داشته و رشد کلی آنها در سه سال به ۴۹۱ درصد رسیده است.
گلوک در ادامهی پست وبلاگی خود نوشت:
مکانیابی هنوز جنبههای حلنشدهی متنوعی دارد. ما همیشه در حال بهبود درکمان از این موضوع و کشف چگونگی دیدن جهان از چشمانداز یک گوشی هوشمند هستیم. ما پوشش خود در مناطق بسیار متراکم را بهبود خواهیم داد و همچنین بازدیدهای کوتاه کاربران از مکانها را نیز تشخیص خواهیم داد.
در حال حاضر فوراسکوئر از طریق سرویس Pilgrim حدود ۳ میلیارد بازدید از اماکن را در ۱۵۰ مکان مختلف در طول یک ماه ردگیری میکند. این آمار از ۲۵ میلیون کاربر از سرتاسر جهان دریافت میشود. در مورد آمار خدمات نیز این شرکت ماهانه برای یک میلیارد کاربر از طریق مشتریان متعددش، خدمات مکانیابی ارائه میکند. این شرکت در حال حاضر حدود ۳۰۰ کارمند در دفاتر متعدد خود در سانفرانسیسکو، شیکاگو، لسآنجلس و سنگاپور دارد.
Fire TV Stick نام دانگل مخصوص آمازون برای استریم ویدیو است که از عرضهی نخستین مدل آن، چند سال میگذرد. این شرکت بهتازگی از مدل ۲۰۱۸ این دانگل بههمراه مدل جدید Alexa Voice Remote رونمایی کرده است. نکتهی جالبتوجه این است که دکمههای تغییر میزان صدا، بیصدا کردن و پاور، برای نخستینبار روی کنترل جدید الکسا قرار گرفتهاند.
مدل ۲۰۱۸ دانگل Fire TV Stick از تمامی استانداردهای HDR (یعنی HDR10+ ،HDR10 و دالبی ویژن) بههمراه صدای دالبی اتموس پشتیبانی میکند که از میان اینها، دو استاندارد دالبی ویژن و +HDR10 برای نخستینبار است که در دستگاههای سری Fire TV Stick مورد استفاده قرار میگیرند.
این دو استاندارد جدید، امکان پشتیبانی از متادادهی پویا را فراهم میسازند که نتیجهی این امر، نمایش جزئیات بیشتر در روشنترین و تاریکترین نقاط تصاویر است؛ البته این بهبود نسبت به نسل قبل ممکن است برای خیلیها آنچنان محسوس نباشد.
Amazon طی سالهای اخیر نشان داده که اهمیت بسیار زیادی برای استاندارد نوپای +HDR10 قائل است؛ این شرکت سال پیش اعلام کرد که قصد دارد تمامی محتواهای ویدیویی اختصاصیاش را با پشتیبانی از این استاندارد تولید کند. گفتنی است که محتوای ویدیویی موجود در سرویسهای محبوبی نظیر نتفلیکس، Vudu ،Rakuten وآمازون پرایم از مدتها پیش به استاندارد دالبی ویژن مجهز شدهاند.
دانگل Fire TV Stick 4K از پردازندهای چهار هستهای بهره میبرد و طبق ادعای آمازون، میتواند محتوا را با سرعت بالاتری استریم کند. خریداران این محصول میتوانند به طیف وسیعی از محتوای ویدیویی شامل بیش ز ۵۰۰ هزار اپیزود فیلم و سریال دسترسی پیدا کنند.
در جدول زیر میتوانید مشخصات کلی دانگل جدید آمازون را مشاهده کنید و از تفاوتهای آن با نسل قبل و رقبای همرده، باخبر شوید:
مشخصات فنی / نام محصول | Amazon Fire TV Stick مدل ۲۰۱۸ | Amazon Fire TV Cube مدل ۲۰۱۸ | Amazon Fire TV مدل ۲۰۱۷ | Amazon Fire TV Stick مدل ۲۰۱۶ | Apple TV 4K مدل ۲۰۱۷ | Chromecast Ultra مدل ۲۰۱۶ |
---|---|---|---|---|---|---|
حداکثر وضوح تصویر | Ultra HD | Ultra HD | Ultra HD | HD | Ultra HD | Ultra HD |
فرمتهای پشتیبانیشدهی HDR | HDR10، دالبی ویژن و +HDR10 | HDR10 و +HDR10 | HDR10 | - | HDR10 و دالبی ویژن | HDR10 و دالبی ویژن |
پشتیبانی از فناوری صوتی دالبی اتموس | بله | بله | بله | خیر | بله | بله |
قیمت | ۴۹.۹۹ دلار | ۱۹۹.۹۹ دلار | ۶۹.۹۹ دلار | ۳۹.۹۹ دلار | ۱۷۹ دلار | ۶۹ دلار |
عرضهی رسمی مدل ۲۰۱۸ دانگل Fire TV Stick که قیمتی معادل ۴۹.۹۹ دلار دارد، از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در آمریکای شمالی و ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در بریتانیا آغاز میشود.
محصول دیگری که آمازون بهتازگی معرفی کرده، مدل جدید کنترل Alexa Voice Remote است که اینبار طراحی جذابتری نسبت به گذشته دارد و از بلوتوث هم پشتیبانی میکند. کنترل جدید آمازون در کنار اینها شامل کلیدهایی مخصوص برای روشن و خاموش کردن و افزایش و کاهش حجم صدا است و بهطور کامل با تمامی محصولات سری Fire آمازون همگامسازی میشود.
این کنترل جدید بههمراه Fire TV Stick 4K و البته Fire TV Cube عرضه میشود؛ با اینهمه اگر کاربران بخواهند، میتوانند آن را بهصورت جداگانه با قیمت ۳۰ دلار تهیه کنند.
پس از آنکه هفتهی گذشته شاهد انتشار خبری در رابطه با پیوستن آلونک در شیپور بودیم؛ رضا اربابیان، موسس و مدیرعامل شیپور طی مراسمی که امروز برگزار شد، این ادغام را بهصورت رسمی اعلام کرد. رضا اربابیان، موسس و مدیرعامل شیپور و احمد کیهانی، مدیر فروش شیپور طی سخنان خود به تشریح چرایی خرید آلونک توسط شیپور پرداختند.
براساس اطلاعات ارائهشده، شیپور ماهیانه میزبان بیش از ۴۵ میلیون بازدیدکننده است که برای قراردادن یا استفاده از آگهیهای موجود در شیپور به این سرویس مراجعه میکنند. با توجه به اینکه ۴۰ درصد از آگهیهای ثبتشده در شیپور، به حوزهی املاک اختصاص دارد؛ از اینرو شیپور بر آن شده تا با همکاری آلونک و استفاده از زیرساختهای این شرکت، حضور تاثیرگذاری را در حوزهی نیازمندهای حوزهی مسکن داشته باشد، چراکه آلونک دارای ارتباط زیرساختی کارآمدی با بنگاههای املاک است. در واقع شیپور در پی آن است تا با استفاده از آلونک، بستر انتشار آگهیهای املاک را در سایت شیپور با زیرساخت ارتباطی و مدیریتی که آلونک در اختیار بنگاههای املاک قرار داده، ترکیب کرده و در نتیجه بستری یکپارچه در حوزهی املاک برای رفع نیاز متقاضیان، واسطهها و ارائهکنندگان ایجاد کند.
رضا اربابیان در خصوص ادغام آلونک در شیپور چنین گفت:
شیپور با اینکه یکی از پیشتازان نیازمندیهای آنلاین در ایران است؛ میکوشد تا با بررسی، اخذ بازخورد و آمادگی تغییرات ممکن در بازار، جایگاه برتر خود را حفظ کند و رضایتمندی کاربران را افزایش دهد. به همین دلیل، در گام نخست با ایجاد یک تیم فروش کارآمد در فرودین ۹۶ تعامل گسترده با بنگاه های املاک را در دستور کار خود قرار داد و در گام دوم در مهر ۹۷ و پس از بررسی های کارشناسی به این نتیجه رسید که با سرمایهگذاری در اپلیکیشن آلونک و ادغام آن در شیپور، سریعتر به هدف یادشده دست می یابد.
وی همچنین تغییر برند شیپور را از دیگر اقدامات انجامشده در راستای حضور جدیتر در بازار املاک خوانده است. میلاد بازدار، موسس آلونک نیز اعلام کرد که حوزهی آنلاین بیش از ۷۵ درصد از تبلیغات حوزهی املاک را تا سال ۲۰۲۰ در کشور به خود اختصاص خواهد داد.
آیا خودروی مفهومی رنو با نام EZ-Pro که ماه گذشته معرفی شد، به یاد میآورید؟ این خودروی برقی، دارای طراحی خلاقانه برای استفاده در ناوگان خودران حملونقل بود. حالا خودروساز فرانسوی در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ از خودروی خودران رنو EZ-Ultimo رونمایی کرد که به عنوان یک وسیله نقلیه لوکس برای آینده، پیشبینی شده است.
لورنس ون دن آکر، معاون ارشد بخشی طراحی رنو اینطور توضیح میدهد:
به دلیل تغییر سلیقه مصرفکنندگان و استقبال فزاینده مردم از خدمات اشتراک سواری، انقلاب جدیدی در زمینه حملونقل ایجاد شده است. با توجه به این موضوع، خودروی خودران، برقی و مفهومی رنو EZ-Ultimo سواری لوکس و منحصربفردی در زمینه روباتیک ارائه میدهد که میتواند بسته به سلیقه شرکت ارائهدهنده خدمات اشتراک سواری، تغییر کند.
اگر بخواهیم رنو EZ-Ultimo را معرفی کنیم، به سادگی میتوان آن را یک خودروی برقی، خودران و متصل دانست که برای انتقال افراد بین مسیرهای مختلف در فضایی لوکس طراحی شده است. از خودروی برقی رنو EZ-Ultimo میتوان برای سفرهای تکمسیره، چندساعته یا یک روزه، سفرهای خصوصی شهری، تجاری و گردشگری استفاده کرد. قابلیت انطباقپذیری با نیازهای مشتریان، از مهمترین شاخصههای این خودروی مفهومی به شمار میرود.
خودروی خودران رنو EZ-Ultimo، تجربهای منحصربفرد برای طراحان رنو ایجاد کرده که نتیجه آن محصولی آیندهمحور و لوکس است. برای تضمین دسترسی آسان به فضای کابین، این خودروی مفهومی به صندلیهای بازشونده و چرخان اتوماتیک مجهز میشود. رنو در فضای داخلی خودروی برقی EZ-Ultimo از مواد درجه یک مانند چوب، سنگ مرمر و چرم بهره میبرد که تجربه سفری آرام و لذتبخش را برای سرنشینان فراهم میکند.
سفر با خودروی خودران، نیاز به بهترین تجربه ممکن از اتصال در داخل کابین دارد و رنو خوشحال است که سیستم اطلاعاتی و سرگرمی جدید خود را معرفی کند. این سیستم تجربهای واقعگرایانه و لذتبخش برای سرنشیان خودروی برقی رنو EZ-Ultimo ارائه میدهد که در آن محتوای شخصی و فایلهای چندرسانهای با بالاترین کیفیت پخش خواهند شد.
خودروی خودران رنو EZ-Ultimo از معماری الکتریکی مشترک با خودروهای مفهومی رنو EZ-Go و رنو EZ-Pro استفاده میکند؛ اما رنو در حال حاضر مایل نیست جزئیات بیشتری در مورد سیستم محرکه برقی آن ارائه دهد.
اغلب مردم ترجیح میدهند در طول یک روز کاری خودشان را مشغول نگهدارند زیرا زمان سریعتر سپری میشود و زودتر به ایام دوست داشتنی آخر هفته میرسند. همهی مردم جامعه دوست دارند روزهای هفته را سریعتر سپری کنند تا آخر هفتهی خوبی داشته باشند زیرا از نظر روانی به استراحت نیاز دارند. درصورتیکه اگر کارشان را دوست داشته باشند در طول هفته احساس بهتری دارند و برای رسیدن هفتهی کاری جدید دچار استرس نمیشوند. در ادامهی این مقالهی زومیت به بررسی بیشتری راههایی میپردازیم که احساس رضایت شغلی را افزایش میدهند.
۱- در طول روز از شبکههای اجتمای فاصله بگیرید
ثابت شده است شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپچت و فیسبوک باعث احساس حسادت و نارضایتی شده و فرد را غمگین میکند. تصور کنید یک روز سخت کاری را پشت سر میگذارید و برای استراحت وارد شبکههای اجتماعی میشوید، عکس دوستانتان را میبینید که در تعطیلات هستند و با خودتان فکر میکنید چه زندگی خوبی دارند درحالیکه زندگی شما هیچ تعریفی ندارد.
اما شاید دوستتان به تازگی از کارش اخراج شده و برای بهبود روحیهی خود به سفر رفته باشد. اینکه تمام ابعاد زندگی شخصی را نمیدانید و شرایط ایدهآل او را با زندگی خود مقایسه میکنید چیزی جز احساس ناراحتی به همراه نخواهد داشت. بنابراین فعالیت در شبکههای اجتماعی را در طول کار کنار بگذارید و بعد از اتمام ساعات کاری سراغش بروید.
۲- اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و محصولات کسب کنید
مهم نیست در بخش فروش، منابع انسانی، امور مالی، بازاریابی یا امور قانونی شرکت کار میکنید، آیا واقعا در مورد محصولات و خدمات شرکت اطلاعات دارید؟ میدانید محصولات چگونه به دست مشتریها میرسند؟ اگر در بخش فروش کار میکنید آیا در مورد تکنولوژی و نحوهی توسعهی آن اطلاعات دارید؟ سعی کنید تعامل بیشتری با سازندگان محصول داشته باشید و اطلاعات درج شده داخل وبسایت را با دقت مطالعه کنید.
۳- از اخبار و احساسات منفی دوری کنید
در تمامی شرکتها سر موضوعهای مختلف بین کارمندان اختلاف نظر وجود دارد. بهعنوان مثال عدهای از کیفیت لوازمتحریر خریداری شده راضی نیستند و عدهای در مورد انتخاب کارمند نمونهی ماه به توافق نمیرسند. اما تنها چیزی که در محیط کار باید برای همهی کارمندان اهمیت داشته باشد این است که علت عدم رضایت مشتری را پیدا کرده و برای بهبود آن تلاش کنند. بنابراین بهتر است از کارمندان ناراضی دوری کنید.
۴- هدف مشخصی از سوی مدیر دریافت کنید
تمام مدیران یکسان نیستند و رفتار خوبی ندارند، به همین ترتیب بسیاری از کارمندان نیز عملکرد خوبی در محیط کار ندارند. از مدیر خود بخواهید هدف ملموسی به شما بدهد یعنی بگوید چه انتظاری دارد و کار مورد نظر باید تا چه زمانی تحویل داده شود. کار مورد نظر شاید بخشی از یک پروژهی بزرگ باشد اما به هر حال دانستن اینکه مهلتی برای انجام پروژه دارید و اتمام آن یک دستاورد خواهد بود، احساس بهتری در مورد کار و خودتان میدهد.
۵- انگیزه پیدا کنید
در مسابقهی بین سگها، یک خرگوش مکانیکی قرار میدهند و سگها برای دنبال کردن آن با سرعت زیادی شروع به دویدن کرده و مسابقه میدهند. درواقع وجود خرگوش برای دویدن به آنها انگیزه میدهد. شما نیز باید خرگوش یا همان انگیزهی خود را در محیط کار پیدا کنید. همیشه در هر شرکت یا در هر صنعتی افراد موفق و شناختهشدهای هستند که همیشه ترفیع میگیرند و با اعتمادبهنفس هستند زیرا بهعنوان بهترین فرد در حرفهی کاری خود شناخته میشوند. داشتن رقابت سالم بسیار خوب است. تنها کافی است فرد مورد نظر یعنی شخصی که همیشه بهعنوان بهترین فرد شناخته میشود را پیدا کرده و سعی کنید از او بهتر باشید.
شغل هر فرد، سفری است که ناشناختههای درون او را پیدا میکند. اگر بیصبرانه منتظر رسیدن تعطیلات آخر هفته هستید، هیچ موقع ظرفیت واقعی خود را پیدا نخواهید کرد.
پیش از این حدسهایی در مورد برنامههای آئودی برای نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ زده میشد و حالا به نظر میرسد که گمانهزنیهای مرتبط با آئودی R8 اسرارآمیز درست بوده است. خودروساز آلمانی نسخه تکامل یافتهای از خودروی مسابقهای آئودی R8 LMS معرفی کرد که R8 LMS GT3 نامیده میشود و چهارمین خودروی مسابقهای آئودی اسپرت طی چهار سال اخیر خواهد بود.
تا آنجا که به فناوریها و هزینههای عملیاتی مربوط میشود، این نسخه جدید خودروی اسپرت آئودی R8 متناسب با نیازهای مشتری طراحی شده است. مهندسان و طراحان آئودی زمان زیادی در مرحله پیش طراحی صرف بحث با مشتریان در مورد مشخصات و قابلیتهای آئودی R8 LMS GT3 مدل ۲۰۱۹ کردهاند. جالب توجه است که تیم طراحی آئودی علاوه بر صحبت با تیمهای حرفهای برنده مسابقات، حتی با رانندگان آماتور در کلاسهای مختلف اتومبیلرانی از سراسر جهان نیز ملاقات کرد.
کریس رینکه، رئیس بخش مشتری تیم آئودی اسپرت طی رویداد معرفی این خودرو در پاریس اظهار داشت:
در زمان توسعه نسخه تکامل یافته خودروی آئودی R8 LMS GT3، ما تمرکز بیشتری روی مشتریان و نیازهای آنها قرار دادهایم. مرحله پیش طراحی برای توسعه دومین نسخه تکاملی از نسل فعلی خودروی مسابقهای ما، متمرکز بر بحثهای فنی بسیار با تیمهای مختلف بود.
این تیم عمدتا بر جنبههای آیرودینامیکی خودروی مسابقهای آئودی R8 LMS GT3 متمرکز شد، که همراه با بهبود سیستم خنک کننده باید منجر به سازگاری بیشتر در شرایط رانندگی دشوار (مانند رانندگی سرعت) شود. مهمتر از همه، فواصل زمانی انجام سرویس برای کلاچ و جعبه دنده در حال حاضر طولانیتر شده است و باید کمک زیادی به تیمهای حرفهای و آماتور کند. آئودی همچنین ادعا میکند که تغییرات جزئی نسبت به مفهوم کلی خودروی مسابقهای صورت گرفته است، اما این تغییرات از نمای بیرونی قابل مشاهده نیستند. آئودی R8 LMS، همچنان از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵۸۵ اسب بخار استفاده میکند.
آئودی اسپرت میگوید که خودروهای اولین مشتریان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت تقریبی ۴۵۸،۰۰۰ دلار در نرخ ارز فعلی، اواسط آبان ماه سال جاری تحویل خواهند شد. مشتریان همچنین میتوانند مدل جدید آئودی R8 LMS را سفارش داده یا خودروی نسخه اولیه خود را به همراه کیت تکاملی با قیمت ۳۲،۲۵۰ دلار ارتقا دهند. مدلهای جدید مطابق با قوانین مسابقات اتومبیلرانی FIA هستند که از ابتدای سال آینده میلادی اجرایی خواهند شد.
هرچند کارتهای گرافیک جیفورس RTX انویدیا، وعدهی ارائهی تکنیک رهگیری پرتو را در بازیهای ویدئویی نسل بعدی دادهاند؛ اما علاوهبر قیمت بسیار بالایی که دارند، قابلیتها و بهبودهای قابلملاحظهای را برای علاقهمندان به بازیهای امروزی پیسی به همراه ندارند و از اینرو بسیاری از گیمرها از عرضهی آنها چندان به وجد نیامدهاند. با وجود شایعات متعددی که به توسعهی کارتهای گرافیک جدید AMD اشاره دارند، بسیاری از گیمرها در انتظار واکنش تیم قرمز و دوستداشتنی تراشهساز به کارتهای گرافیک نسل بعدی تیم سبز هستند.
در حال حاضر، دلایل بسیاری وجود دارند که براساس آنها، AMD میتواند سال آینده بازار پردازندههای گرافیکی را دستخوش تحول و دگرگونی کند. با این حال، اغلب نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، صرفا فرضیه یا تحلیلی براساس دانستههای فعلی محسوب میشوند و امکانپذیری آنها تا حد بسیار زیادی به تصمیمات AMD و روند تحولات پیشرو بستگی خواهد داشت. در نتیجه، آیندهای که برای این شرکت رقم خواهد خورد، فعلا در هالهای از ابهام قرار دارد. بهمنظور بررسی وضعیت احتمالی AMD و چشمانداز قابل تصور برای این شرکت در جبههی کارت گرافیک در سال ۲۰۱۹ و فراتر از آن با زومیت همراه باشید.
تکرار موفقیت دنیای CPU در دنیای GPU
پردازندههای رایزن AMD، نقطهی بازگشت رقابت جدی به بازار پردازندهی مرکزی (CPU) بودند. AMD با عرضهی نسل جدید پردازندههای خود موجب شد که اینتل همزمان با لغزش در دستیابی به فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری، ناگزیر به تغییر راهبردهای خود با در رابطه با دستهی محصولات ۱۴ نانومتریاش شود؛ البته، اینتل خود این موضوع را قبول ندارد. رایزن با ورود به بازار در سال ۲۰۱۷، نفع زیادی برای مصرفکنندگان به همراه داشت؛ بدین صورت که موجب شد اینتل با عرضهی تراشههای نسل هشتم کافی لیک، بهطور ناگهانی پردازندههای خود را با قیمت کمتری به فروش برساند و از آن زمان تاکنون، قیمتگذاری و کارایی محصولات دو سازندهی اصلی پردازنده بهطور فزاینده در در حال رقابتیتر شدن بوده است.
اگر AMD درسهایی را که از عرضهی نسلهای اول و دوم پردازندههای سری رایزن آموخته است، بهکار بگیرد (ارائهی یک نسبت قیمت به عملکرد چشمگیر و تمرکز بر مزایای آن) و به طریقی این برتری را وارد محصولات گرافیکی خود کند، میتواند همانطور که سهم اینتل را از پردازندههای مرکزی کاهش داد، بخش قابل ملاحظهای از سهم انویدیا را در بازار مصرفی پردازندههای گرافیکی نیز به چنگ آورد. با این حال، این مسئله به عملکرد پردازندههای گرافیکی نسل بعدی این شرکت بستگی دارد که بهزودی عرضه خواهند شد.
معماری جدید پردازندههای گرافیکی AMD
AMD هماکنون کارتهای گرافیک ۷ نانومتری رادئون را بر پایهی معماری وگا در دست تولید دارد. لیزا سو، مدیرعامل شرکت هنگام معرفی این پردازندههای گرافیکی جدید مجهز به قابلیتهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، با بیان اینکه AMD قصد دارد پیشرفت جدیدش را در آینده به پردازندههای گرافیکی مصرفی بیاورد، کورسوی امیدی به گیمرها داد. اکنون با اعلام این موضوع که محصولات ۷ نانومتری AMD مبتنی بر Navi، معماری نسل بعدی این شرکت در مسیر تولید توسط TSMC قرار دارند، بهنظر میرسد که این آینده بهزودی از راه خواهد رسید.
علاوهبر این، فناوریهای جدیدتر AMD نظیر XGMI (پاسخ AMD به فناوری پهنای باند بالای NVLink انویدیا) و پشتیبانی از قابلیت پردازش نامتقارن (Asynchronous Compute)، میتوانند به این شرکت پتانسیل لازم را برای پر کردن شکاف عملکردی با انویدیا بدهند. با این حال، دستیابی به چنین هدفی بهکلی بستگی به این خواهد داشت که آیا AMD میتواند محصولی را ارائه دهد که عملکرد شطرنجیسازی آن در بازیها قادر به رقابت با نمونههای ردهبالای انویدیا باشد یا خیر.
اکنون که ۲۰۱۸ در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی است، بهنظر میرسد که AMD از آمادگی لازم برای عرضهی معماری گرافیکی جدیدش تا پیش از پایان سال برخوردار نیست. با این حال، با در اختیار داشتن خط تولید لیتوگرافی ۷ نانومتری، این امید وجود دارد که AMD معماری جدیدش را در اوایل ۲۰۱۹ عرضه کند. در نتیجه، این شرکت دیر یا زود کارتهای ردهبالای جدید خود را روانهی بازار خواهد کرد.
رهگیری پرتو، قابلیتی خیرهکننده اما دور از دسترس
مقالهی مرتبط:
همانطور که در ابتدا اشاره شد، وعدهی ارائهی رهگیری پرتو بهصورت بیدرنگ در بازیهای مورد علاقهی گیمرها هنوز قابل برآورده شدن نیست. در حال حاضر، هیچ عنوانی وجود ندارد که از مزیت هستههای تنسور و RT انویدیا در کارتهای گرافیک تورینگ انویدیا و ویژگی رهگیری پرتو این شرکت بهره بگیرد. علاوهبر این، گمان میرود که پذیرش گستردهی رهگیری پرتو ابتدا باید از طریق کنسولهای گیمینگ انجام شود (صنعتی که بدون شک در تصاحب AMD است) تا مورد مقبولیت عمومی قرار گیرد. با وجود آنکه بازیهای متعددی بهزودی از راه میرسند؛ اما انویدیا بهمنظور ارائهی رهگیری پرتو برای گیمرها، تنها روی عناوین محدودی که بهزودی عرضه میشوند، شرط بسته است. فعلا برای بسیاری از گیمرها هزینهی مورد نیاز برای ورود به دنیای رهگیری پرتو (دستکم تا پیش از عرضهی RTX 2070 در ماه اکتبر یا کاهش قیمتها) بهشدت بالا است.
با این حال، سرمایهگذاری انویدیا برای ارائهی رهگیری بیدرنگ پرتو در سطح گیمینگ مصرفی قابل تحسین است. دسترسی گیمرها به این فناوری بهطور کلی میتواند علاقهی توسعهدهندگان را به رهگیری پرتو افزایش دهد. اما سازندگان بازی بهمنظور پیادهسازی تکنیکهای رهگیری پرتو بهصورت بیدرنگ در محصولاتشان، ناگزیر به خرید کارتهای گرافیک مبتنی بر تورینگ نیستند؛ زیرا AMD نیز فناوری رهگیری پرتو اختصاصی خود را به نام رادئون رِیز(Radeon Rays) در اختیار دارد.
رادئون ریز برخلاف فناوری رهگیری پرتو RTX انویدیا یک ابزار برنامهنویسی متنباز است که با استاندارد OpenCL 1.2 مطابقت دارد (RTX روی رابط برنامهنویسی DXR اجرا میشود)؛ در نتیجه امکان بهکارگیری آن با سختافزار غیر AMD در چندین محیط سیستمعامل وجود دارد. این در حالی است که فناوری انویدیا بهمنظور رندر جلوههای ایجادشده با رهگیری پرتو و بهصورت موازی گیمپلی شطرنجیسازیشده، نیازمند سختافزار اختصاصی (پردازندههای گرافیکی تورینگ این شرکت) است. اما رادئون ریزِ AMD (و آخرین نسخهی ProRender) میتوانند از شتاب بیدرنگ تکنیکهای رهگیری پرتو با پردازندهی گرافیکی در ترکیب با رندرینگ سنتی مبتنی بر شطرنجیسازی در ولکان ۱.۱ پشتیبانی کنند؛ رابط برنامهنویسی نرمافزاری که خود بهطور کامل از سوی پردازندههای گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری GNC متعلق به AMD و دربردارندهی آخرین نسخهی نرمافزار آندرنالین رادئون پشتیبانی میشود.
رادئون ریز همچون RTX هنوز در یک بازی ویدئویی پیسی ظاهر نشده است و در حال حاضر نیز مشخص نیست که آیا برای تبدیل فناوری رهگیری پرتو AMD به واقعیت هیچ برنامهای در کوتاهمدت وجود دارد یا خیر. در نتیجه، تا زمانی که این ویژگی در نمونهای نمایشی از یک بازی واقعی توانایی خود را اثبات نکند، عملکرد آن صرفا در حد فرضیه خواهد بود. همچنین این احتمال وجود دارد که AMD برخلاف حضور گستردهی رهگیری پرتو در بازار حرفهای، چندان به استفاده از این تکنیک در بازیها علاقهمند نباشد. با این حال، در صورتی که این فناوری طبق امیدواری انویدیا به ویژگی ضروری بعدی در گرافیک گیمینگ پیسی تبدیل شود، AMD برای تعقیب رقیب خود و ورود به نسل بعدی بازیهای ویدئویی از آمادگی لازم برخوردار خواهد بود.
مزیت احتمالی قیمت
علاوهبر موارد یادشده، قیمت بالای کارتهای گرافیک جدید سری RTX انویدیا نیز میتواند گیمرها را دچار نگرانی کند. مدل ردهبالای RTX 2080 Ti با قیمت نهچندان معمول هزار دلار (۱۲۰۰ دلار برای مدل Founder’s Edition) قابل خریداری است و برای خرید RTX 2080 نیز باید دستکم ۷۰۰ دلار پرداخت کرد. با این حال، بهای خردهفروشی این کارتها معمولا از قیمت پیشنهادی سازنده فراتر خواهد رفت. AMD اغلب معماریهای جدید گرافیکی خود را برای نمونههای همرده با انویدیا با قیمت رقابتی عرضه میکند (برای مثال، وگا ۶۴ را با GTX 1080 مقایسه کنید)؛ اما انویدیا این بار سقف قیمتی بالایی را تعیین کرده است.
اگر AMD بتواند در معماری بعدی خود به همان عملکرد شطرنجیسازی ارائهشده در کارتهای سری ۲۰ انویدیا دست پیدا کند، احتمالا قیمتی معقولتر از برچسب قیمت فعلی RTX را تعیین خواهد کرد. علاوهبر این، آخرین دور تعرفههایی که روی کالاهای وارداتی از چین وضع شدهاند، میتوانند قیمت بسیاری از قطعات کامپیوتر از جمله پردازندههای گرافیکی را افزایش دهند. با این حال، ظاهرا AMD اطمینان دارد که میتواند با زنجیرهی تامین خود از افزایش قیمتها جلوگیری کند.
هر دو سازندهی اصلی کارت گرافیک باید به روشهای مختلف همچون یافتن هوشمندانهی منابع و توافقات عرضه یا پرداخت مالیات و جذب یا انتقال هزینه به مصرفکنندگان یا احتمالا ترکیبی از هر دو آنها با تعرفههای جدید مواجه شوند. اینکه هر شرکت دقیقا چه تصمیمی خواهد گرفت، هنوز معلوم نیست. اما در هر صورت، AMD برای عرضهی نسل بعدی کارتهای گرافیک خود با قیمت رقابتی از توانایی لازم برخوردار است و اگر بتواند در دوری از هزینهها و افزایش قیمتها عملکرد بهتری از انویدیا داشته باشد، کارتهای گرافیکش بهمراتب جذابتر از نمونههای ساخت رقیب خواهند بود.
AMD فرصت بسیار خوبی دارد
با تمرکز انویدیا بر رهگیری پرتو، قیمت بالای کارتهای RTX و بهبود نسلی کمتر در عملکرد سنتی شطرنجیسازی در بازیها، AMD این فرصت را پیدا کرده است که شکاف موجود بین خود و رقیبش را در بازار کارت گرافیک کاهش دهد یا حتی از این شرکت پیشی بگیرد. همانطور که اشاره شد، تمام اینها به میزان عملکرد تراشههای یادشده و قیمتگذاری معماری گرافیکی نسل بعدی این شرکت بستگی خواهد داشت. تنها موضوعی که فعلا میتوان نسبت به آن اطمینان داشت، این است که کارتهای گرافیک جدید AMD در راه هستند و احتمالا در نیمهی نخست ۲۰۱۹ به دست مصرفکنندگان خواهند رسید. هرچند انویدیا در حال حاضر قدرت بلامنازع عرصهی گرافیک محسوب میشود؛ اما موفقیت اخیر تراشههای رایزن در جبههی پردازندههای مرکزی، توانایی AMD را در عرضهی محصولاتی جذاب و رقابتی ثابت کردهاند.
نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا به کارتهای گرافیک نسل بعدی AMD امیدوار هستید؟
در حال حاضر، ظاهرا تبلتهای اندرویدی محبوبیت سابق را ندارند. پیشتر گفته شده بود که بازار تبلت همچنان راکد است اما در این میان، هواوی و اپل توانستهاند به نسبت بقیهی برندها، افزایشی نسبی در فروش تبلتهای خود تجربه کنند. پیشتر نیز گفته شده بود که رشد فروش تبلت های هواوی و اپل در میان رکود دنبالهدار بازار تبلتها دیده میشود.
در چنین فضایی، کاملا روشن است که گوگل تاکنون نتوانسته محصولی قابلرقابت با آیپد اپل و محصولات سرفیسمایکروسافت به بازار عرضه کند. تبلتهای Chrome OS در اندازهها و فرم فکتورهای مختلف، بهعلاوهی قیمت مناسب، میتوانند محبوبیت خوبی در بین دانشآموزان، دانشجویان و معلمان داشته باشند. در حال حاضر، تبلتهای Chrome OS برای استفاده در کلاسهای درس، با هدف رقابت مستقیم با کوچکترین و ارزانقیمتترین آیپد به بازار عرضه میشوند.تبلت گوگل پیکسل اسلیت یکی از محصولاتی است که بهزودی وارد این میدان رقابتی خواهد شد.
همانطور که پیشتر گفته شد، انتظار میرود گوگل،کرومبوک جدیدی با رمز Nocturne را در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۷ مهرماه ۱۳۹۷) بهصورت رسمی معرفی کند. همین کدنام در بالای برگهی اطلاعات مربوط به بنچمارک دیده میشود و خبر از مشخصات جالبتوجهی میدهد. پشتیبانی از ویندوز ۱۰، بهعنوان یک گزینهی پشتیبان برای کاربران درنظر گرفته شده است و بدین شکل متوجه میشویم که تبلت با رمز Nocturne نیز میتواند نقاط قوت خوبی را بهنمایش بگذارد. براساس آخرین خبرها و شایعههای منتشرشده، همچنین براساس دیتابیس بنچمارک گیکبنچ، انتظار میرود که این نام تبلت گوگل، بهصورت رسمی گوگل پیکسل اسلیت (Google Pixel Slate) باشد. براساس آخرین اطلاعات فاششده از بنچمارک، گوگل پیکسل اسلیت از حافظهی رم ۱۶ گیگیابایتی و پردازندهی اینتل Core i7 بهره خواهد برد.
از طرفی باید در نظر داشته باشید که با توجه به طراحی معماری میکرو Amber Lake، تراشهی 8500Y سریعترین پردازندهی Core i7 جهان نیست. این پردازنده، در فرآیند طراحی 14++ نانومتری اینتل تولید شده است و با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز با یک TDP (طراحی پاور حرارتی) ۵ واتی، میتواند در با ویژگی Turbo Boost در فرکانس ۴.۲ گیگاهرتز کار کند.
از طرفی در طراحی این محصول ۲ در ۱، توجه ویژه و یکسانی هم به میزان پاور خالص دستگاه و هم به میزان بهرهوری انرژی، آن نشان داده شده است. بهعلاوه، Pixel Slate دارای کیبورد جداشدنی، قیمت مناسب و نسبتا مقرونبهصرفه است، که در مقایسه با Pixelbook سال گذشته، تا حدودی در جایگاه پایینتری در حوزهی لپتاپهای تبدیلشدنی قرار میگیرد.
البته انتظار میرود نسخهی دیگری از همین محصول با تراشهی Core i5 Amber Lake و حافظهی رم ۸ گیگابایتی معرفی شود. نمیتوانیم این احتمال را رد کنیم که یکی از این دو مدل جدید، ممکن است عملکردی سریعتر از محصولات مجهز به پردازندههای Kaby Lake R داشته باشند. به هر حال، اطلاعات ارائهشده در بنچمارک، نباید شما را به اشتباه بیاندازد و تصور کنید که پیکسل گوگل اسلیت قرار است با نسخهی اندروید ۹ پای به بازار عرضه شود. در عوض، باید منتظر دستگاهی با سیستم عامل کروم باشید که از نصب اپلیکیشنهای اندرویدی پشتیبانی میکند.
نوزدهمین دوره از نمایشگاه ایران تلکام صبح امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد و تا تاریخ ۱۴ مهرماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
تلکام امسال با شعار «دستاوردهای تازه، فرصتهای پیشرو» با حضور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران، شرکتهای سندیکای مخابرات ایران و ۲۳۰ شرکت از بخش خصوصی، ۱۶ شرکت از بخش دولتی و ۲۰ شرکت خارجی برگزار میشود.
سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میگوید که دستاوردهای صنعت مخابرات در حوزههای جدیدی همچون اینترنت اشیاء، ارزهای دیجیتال و توسعهی پوشش ارتباطات روستایی، از جملهی ظرفیتهای نمایشگاه تلکام نوزدهم بهشمار میرود.
در نمایشگاه تلکام امسال ۵۲ محصول جدید در حوزهی ICT معرفی و روانهی بازار کشور خواهد شد، چهار پنل تخصصی نیز با موضوعات «اینترنت اشیاء، فرصتها و چالشها»، «بازآفرینی صنایع ICT»، «توسعهی ارتباطات ثابت، فرصتها و چالشها» و «فرصتهای سرمایهگذاری در ICT» برگزار میشود.
زومیت طبق سنت همیشگی خود، پوشش گستردهای از رویداد تلکام ۱۳۹۷ خواهد داشت؛ بنابراین اگر به اخبار حوزهی ارتباطات و فناوری کشور و رخدادهای پیرامون آن علاقه دارید، زومیت را طی روزهای آینده، جدیتر از همیشه دنبال کنید.
عکسهای فضانوردان در سفینه سایوز را همیشه در خبرهای مربوط به پرتاب این سفینه یا بازگشت فضانوردان از ایستگاه فضایی بینالمللی دیدهایم اما خیلیها مطلع نیستند که صندلیهای این سفینه برای هر فضانورد بطور اختصاصی ساخته میشود. این صندلی که نام رسمی آن "صندلی ضربهگیر کازبک"(Kazbek) است وظیفه دارد در زمان پرتاب و فرود, فشار ناشی از پرتاب و فرود بر روی فضانورد را کم کند.
به گزارش ایسنا، کازبک یک صندلی معمولی نیست و برای ساخت آن سالها بررسی کارشناسی شده است تا توانایی فضانورد در برابر بارهای ناشی از پرتاب و فرود در یک ماموریت فضایی را بالا ببرد. این صندلی توسط شرکت فناوری سامانه های ایمنی و حیاتی فضایی "زوزدا" در روسیه ساخته می شود که سابقهای طولانی در طراحی و ساخت لباسهای هوا-فضایی از جمله لباسهای مخصوص خلبانان دارد.
صندلی 23 کیلوگرمی کازبک که به اسم کوهی در قفقاز نامگذاری شده از چند بخش مختلف تشکیل میشود که شامل قالب فلزی، کمربند قابل تنظیم, سامانه الکترونیک, اهرامهای افقی و عمودی و سوپاپ ضربه گیر و بالاخره لایه داخلی است.
به جز لایه داخلی بقیه قسمتهای "کازبک" بطور یکسان ساخته میشود. لایه داخلی هر صندلی به طور منحصر به فرد به اندازه بدن و دیگر پارامترهای "اندام سنجی" هر فضانورد، قالبگیری و ساخته میشود.
برای ساخت لایه داخلی صندلی, در کارخانه زوزدا مراحل خاصی باید صورت گیرد. قالب لباس با مادهای شبیه به ماده قالبگیری دندان مصنوعی نیمه پر میشود. فضانورد لباس نسبتا نازک و چسبانی میپوشد. بعد وی را به پشت در این قالب مدتی نگه میدارند تا ماده سفت شود. در این زمان کارشناسان فضاهای خالی و خلل و فرج احتمالی در اطراف بدن فضانورد را هم پر میکنند. بر اساس این قالب, پشتی فضانورد که در حقیقت لایه داخلی صندلی هست ساخته می شود. البته فضانورد باید در چند نوبت داخل این صندلی بخوابد و اعلام رضایت کند.
در مراحل بعدی این صندلی در ناو سایوز نصب میشود البته قابلیت جابجایی هم دارد تا اگر به هر دلیلی فضانورد خواست با سفینه دیگری به زمین برگردد بتواند صندلی خود را به سفینه جدید منتقل کند.
.: Weblog Themes By Pichak :.