پس از پروژه تقویت نسخه سدان آئودی RS3 توسط ABT اسپرتسلاین، این شرکت در حال حاضر هنر تیونینگ خود را روی نسخه هاچبک آزمایش کرده است تا برخی از ویژگیهای آن را ارتقا دهد. اولین تغییر تیونر آلمانی با تعویض رینگهای معمولی انجام میشود تا رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی سیاه جایگزین آنها شوند. البته مشتریان میتوانند این رینگها را با رنگ مات و ظاهر براق نیز تهیه کنند. طرحهای دیگری از رینگهای ۲۰ اینچی نیز در کنار مجموعه کوچکتری از رینگهای ۱۹ اینچی موجود خواهد بود.
هاچبک فوقالعاده اینگولشتات به غیر از رینگهای جدید، دارای ورودی هوای گلگیر در جلو است که در نسخه معمولیآئودی RS3 اسپرتبک وجود ندارد. عقب هاچبک نیز به لطف سیستم مافلر جدید ABT، از دوجفت خروجی اگزوز دوگانه با قطر بزرگتر بهره میبرد که باعث بهبود صدای پیشرانه میشود. از جمله امکانات دیگر میتوان به کیت آیرودینامیکی بدنه با دیفیوزر اشاره کرد که ظاهر آن را نسبت به مدل استاندارد کمی تغییر میدهد.
در حالی که هنوز به نظر میرسد با نسخه پایه آئودی RS3 اسپرتبک روبرو شدهایم، اما تغییر واقعی زیر کاپوت خودرو اتفاق افتاده است؛ جایی که تیونر مشهور آلمانی از پیشرانه ۲.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتنمتر گشتاور استفاده میکند. به لطف بهرهگیری از سیستم کنترل پیشرانه ABT، اینترکولر و سیستم اگزوز، هاچبک آئودی RS3 اسپرتبک میتواند در زمان ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ در حالی که بیشینه سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
اگر مشتریان احساس کنند که قدرت ۴۹۳ اسب بخار بیش از حد نیاز است، ABT نسخه مجهز به پیشرانه ۵ سیلندر نیز ارائه میکند. این پیشرانه از واحد کنترل ABT بهره میبرد و قادر است ۴۵۳ اسب بخار قدرت فراهم کند، که البته هنوز هم فاصله زیادی با ۳۹۴ اسب بخار مدل پایه آئودی RS3 اسپرتبک دارد. بهینهسازیتیونینگ خودرو توسط ABT، با لیستی از تزئینات داخلی مانند لوازم چرمی، تریم فیبر کربن در بخشهایی از داشبورد و فضای داخلی تکمیل میشود.
چند ماه پیش نیز ABT از تیونینگ موفق آئودی RS3 هاچبک رونمایی کرد؛ در این پروژه قدرت پیشرانه ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر مدل استاندارد آئودی RS3 از ۴۰۰ اسب بخار، به قدرت عالی ۵۰۰ اسب بخار ارتقا یافت. در حال حاضر نسخه هاچبک آئودی RS3 یکی از قدرتمندترین مدلهای این کلاس در بازار است.
اگرچه کماکان در انتظار عرضهی پردازندههای نسل دومی و پایینردهی رایزن AMD براساس معماری ارتقاءیافتهی ۱۲ نانومتری +Zen هستیم، بهنظر میرسد که این شرکت برنامههای بزرگی برای سال ۲۰۱۹ دارد. طبق اعلام AMD، ممکن است تراشههای Epyc "Rome" تا پایان سال ۲۰۱۸ برای بازار سرورها با معماری ۷ نانومتری Zen 2 تولید شوند؛ اما پردازندههای مرسوم دیگر تا سال آینده با معماری ذن ۲ روانهی بازار نخواهند شد. اگر شایعات فعلی صحت داشته باشند، تراشههای سری Ryzen 3000 از ۱۶ هستهی پردازشی بهره خواهند برد.
براساس گزارشهای نشأتگرفته از فرومهای چینی، معماری جدید Zen 2، بهبودی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در تعداد دستورالعمل بهازای هر سیکل حاصل میکند؛ بدین مفهوم که طراحی جدید، توانایی مدیریت دستورالعملهای بیشتری را خواهد داشت. معماری +Zen کنونی در زمینهی تعداد دستورالعمل بهازای هر سیکل، بهبود ۳ درصدی را نسبت به معماری ابتدایی Zen نشان میدهند، AMD معماری Zen را در سال ۲۰۱۷ بههمراه نسل نخست پردازندههای رایزن معرفی کرد. خبر خوب در این بین، موفقیت AMD در نهاییسازی پشتیبانی طراحی ذن ۲ از ۱۶ هسته در بازار پردازندههای عادی (AM4)، بالغ بر ۳۲ هسته در بازار پردازندههای بالارده (TR4) و بالغ بر ۶۴ هسته در بازار پردازندههای سرور (SP3) است. تعداد هستههای قابل پشتیبانی در پردازندههای عادی و سرور، دو برابر تعداد کنونی است؛ اما ظاهرا تعداد بیشینهی هستههای Threadripper تغییری نخواهد کرد.
شایعات حکایت از آن دارند که AMD در حقیقت دو طراحی ذن ۲ را نهایی کرده است که هر دو به چگونگی گروهبندی هستههای پردازنده در قالبهایی با نام تجاری Core Complex یا CCX بستگی دارد که از حافظهی کش مشترکی بهره میبرند و توسط Infinity Fabric شرکت AMD در یک بلوک به یکدیگر متصل هستند. در یکی از معماریهای ذن ۲، ظاهرا AMD از CCX مشتمل بر ۶ هسته استفاده میکند و دو CCX را در بلوک به یکدیگر پیوند داده و بدین ترتیب پردازندهای با ۴۸ هسته را شکل میدهد. در معماری دیگر، AMD از CCX با ۸ هسته استفاده میکند و دو CCX را در یک بلوک به یکدیگر متصل میکند و بدین ترتیب پردازندهای با حداکثر ۶۴ هسته را بهوجود میآورد.
اگرچه موارد یادشده بسیار فنی و تخصصی هستند؛ اما نشان میدهند که AMD در سال ۲۰۱۹ با نسل سوم پردازندههای رایزن، چه مسیری را طی خواهد کرد. خوشبختانه در زمان عرضهی پردازندههای جدید، نیازی به تعویض مادربرد سیستم خود نخواهید داشت؛ چرا که طبق اعلام AMD، سوکتهای فعلی در تمام پردازندههای رایزن و اپیک حداقل تا سال ۲۰۲۰ پشتیبانی خواهند شد؛ البته عرضهی پردازندههای جدید بهمنزلهی ورود تراشههای جدید مادربردی خواهد بود که از تمام قابلیتهای موجود در CPU-های جدید پشتیبانی میکنند. استفاده از تراشهی نسل سومی رایزن در مادربرد نسل نخست این پردازندهها، تمام مزایا و بهبودهای معرفیشده در معماری Zen 2 را در اختیار کاربر قرار نخواهد داد.
پردازندههای مورد انتظار سال ۲۰۱۹ بهترتیب Ryzen 3000 "Matisse" برای دسکتاپ (AM4)، سری Ryzen Threadripper 3000 "Castle Peak" برای کاربران حرفهای (TR4) و Epyc "Rome" برای سرورها (SP3) خواهند بود. گفته میشود معماری ذن ۳ در سال ۲۰۲۰ از راه خواهد رسید؛ اما احتمالا این معماری در پایان همان سال در پردازندههای سرور بهکار گرفته خواهد شد، از این رو پیشبینی میشود که پردازندههای عادی و بالارده در سال ۲۰۲۰ از نسخهی ارتقاءیافتهی طراحی ذن ۲ با لیتوگرافی +7nm بهره خواهند گرفت.
انتظار میرود گوگل، ماه اکتبر (مهرماه) از پیکسل ۳، پیکسل ۳ ایکس ال، نسل دوم پیکسل بادز و ساعت هوشمند Wear OS بهصورت رسمی رونمایی کند. طبق آخرین خبرها، احتمال دارد نسل دوم پیکسلبوک نیز به این فهرست اضافه شود.
ایوان بلاس، افشاگر معروف در توییتر اعلام کرد که بهروز رسانی نسخهی جدید پیکسلبوک، در دستور کار شرکت گوگل قرار گرفته و انتظار میرود نسل دوم پیکسلبوک در پاییز امسال معرفی و تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. او نوشته است:
نسل دوم پیکسلبوک گوگل، پاییز امسال با حاشیه باریکتر معرفی و تا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.
در سال گذشتهی میلادی، گوگل، مهرماه از پیکسلبوک رونمایی کرد. بلافاصله پس از این معرفی، علاقهمندان میتوانستند پیشسفارش خرید خود را ثبت کنند و مدلهای Core i5 اینتل با ظرفیت حافظهی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی چند هفتهی بعد برای مشتریانی پیش ثبتنامی ارسال شد. هرچند نسخهی Core i7 اینتل با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت در ماه ژانویه به دست مشتریان رسید ولی گوگل در تحویل بقیهی مدلها، بسیار سریع عمل کرد.
با توجه به اینکه Google، تخفیفهای خوبی برای پیکسلبوک در نظر گرفته است، شاید خبر معرفی و عرضهی نسل دوم پیکسلبوک چندان هم توجه کاربران را جلب نکند. البته نباید فراموش کرد که در نسل اول پیکسلبوک، شاهد برخی ناکارآمدیها از جمله حاشیههای ضخیم در محصول بودیم که تغییرات جدید در نسل دوم، از جمله طراحی با حاشیهی باریکتر میتواند یکی از برگهای برندهی نسل دوم پیکسلبوک برای فروش موفق آن باشد. هرچند کاربران برای اینکه بتوانند تبلت را بهراحتی در دست بگیرند و با آن کار کنند، نیاز دارند حاشیهی تبلت، ابعاد و طراحی قابلقبول و معقولی داشته باشد. از آنجایی که برای پیکسلبوک، مد استفادهی تبلت هم طراحی شده است، ابعاد مناسب حاشیهی حاشیه میتواند برای کاربران حائز اهمیت باشد و توجه آنها را جلب کند. باید دید که آیا نسل دوم پیکسلبوک واقعا میتواند با طراحی زیباتر در بازار فروش خوبی داشته باشد یا خیر.
به گزارش اکسیوس، GV که پیش از این به نام Google Ventures شناخته میشد، از ماشین مبتنی بر هوش مصنوعیبهعنوان راهکاری برای تصمیمگیری در مورد سرمایهگذاری روی حوزههای مختلف استفاده میکند.
ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی، بهعنوان راهکاری مناسب و قابل اعتماد، سالها است که در خدمت مدیران GV بهعنوان ابزاری پشتیبان در فرآیند تصمیمگیریهای بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد؛ تا جایی که توانسته است تصمیمگیریها و راهکارهای ارائهشده توسط نیروی انسانی را تحتالشعاع قرار دهد و حتی باعث نادیده گرفته شدن راهکارهای نیروی انسانی شود. ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی، بهعنوان یکی از بخشهای اصلی معادلههای سرمایهگذاری نقش مهمی را ایفا کند.
ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی، میتواند طیف گستردهای از اطلاعات بازار را تجزیهوتحلیل کند و یکی از پاسخهای سبز، زرد و قرمز را ارائه دهد. پاسخ قرمز به معنی عدم تایید سرمایهگذاری، رنگ سبز به معنی تایید سرمایهگذاری و در نهایت رنگ زرد به معنی احتیاط در سرمایهگذاری است. البته برخی معتقدند وقتی رنگ زرد بهعنوان نتیجه از سوی ماشین اعلام میشود، عموما نتیجهی سرمایهگذاری مشابه رنگ قرمز خواهد شد. روش سه رنگ قرمز، زرد و سبز، نسبت به روش مقیاس ده نقطهای سادهتر است. در روش ده نقطهای وقتی ۸ نقطه از ۱۰ نقطه تایید یا روشن شود، به معنی رنگ سبز است. شرکتهای مختلف دیگری نیز همانند GV از هوش مصنوعی در فرآیند تصمیمگیری استفاده میکنند؛ با این تفاوت که GV در بخش تصمیمگیری برای سرمایهگذاری به فناوری هوش مصنوعی بسیار متعهد است.
ساندار پیچای، مدیر عامل Google، بارها اعلام کرده که Mountain View، یکی از شرکتهای سرمایهگذاری کالیفرنیایی، بهشدت درصدد تبدیل شدن به اولین شرکت فناوری در حوزهی هوش مصنوعی است و قصد دارد در آینده با یادگیری ماشین و راهکارهای کلی مبتنی بر هوش مصنوعی به مسیر خود ادامه دهد. در حال حاضر، با توجه به اینکه رویکرد بازار بهسمت استفادهی بیشتر از سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی پیش میرود، هوش مصنوعی تبدیل به یکی از بخشهای جداییناپذیر در حوزهی استراتژیهای مربوط به فضای ابری شده است. پیشبینی میشود نسل بعدی پیکسل ۳ با تمرکز بیشتری روی حوزههای مبتنی بر هوش مصنوعی به بازار معرفی شوند. در حال حاضر، گوگل دوپلکس (Google Duplex)، سیستم رزرو هوشمند دستیار گوگل، که میتواند تماسی شبیه به انسان برقرار کند و قرار ملاقات بگذارد، سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی است.
نسخهی نظامی هامر H1 با نام هاموی (HumVee) شناخته میشود. هفتهی گذشته بود که شرکت Mil-Spec Automotive از نسخهی تیونینگ شدهی این محصول با نام H1 Launch Edition رونمایی کرد. حالا اولین نمونه از این خودرو تحویل مشتری شده و توجه زیادی به خود جلب کرده است. این خودرو به صورت سفارشی و بر اساس سلیقه مشتری تولید میشود. از مشخصههای این شاسیبلند بزرگ آفرودی باید به سیستم تعلیق جدید آن اشاره کرد که از نوع بادی است و میتوان میزان بازی کمک فنرهای آن را تا ۷ اینچ تغییر داد. چنین سیستمی در افزایش تواناییهای آفرودی این خودروی شاسیبلند تاثیر بسزایی دارد و راننده میتواند بسته به نیاز خود ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش دهد.
شرکت MSA عنوان کرده است که این سیستم تعلیق جدید راحتی بسیار بالایی را برای سرنشینان هامر H1 فراهم میکند. چون هامر H1 در نسخهی استاندارد دارای سیستم تعلیق بسیار خشکی است و اصلا سواری راحتی ندارد. برای افزایش راحتی سرنشینان در این خودرو، تیونر علاوه بر نصب سیستم تعلیق بادی اقدام به نصب فنرهای بادی در زیر صندلیهای نیز کرده است تا به این ترتیب راحتی سرنشینان بسیار افزایش پیدا کند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که صندلیهای هامر H1 تیونینگ شده به گرمکن، تهویه و ماساژور نیز مجهز شده است و به این ترتیب باید این هامر H1 را باید راحتترین و لوکسترین هامری دانست که تا کنون تولید شده است. البته MSA هنوز اعلام نکرده است که فقط صندلیهای جلویی این خودرو به این امکانات مجهز هستند یا هر چهار صندلی آن؛ البته باید گفت که اگر حتی فقط صندلیهای جلویی نیز به چنین امکاناتی مجهز شده باشند باز این هامر H1 در دستهی خودروهای لوکس طبقه بندی شود.
تمامی بخشهای بیرونی و درونی این H1 Launch Edition به رنگ مشکی درآمدهاند تا نمایی اسپرت و در عین حال با ابهت به دست بیاید. تمام کابین این خودرو نیز با چرم مشکی پوشیده شده است. MSA در خصوص بخش فنی این خودرو بجز سیستم تعلیق اطلاعاتی منتشر نکرده است اما باید اشاره کنیم که این هامر H1 به پیشرانهی توربو دیزل ۶.۶ لیتری دورامکس مجهز است که این پیشرانهی هشت سیلندر V شکل توانایی تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۶ نیوتون متر گشتاور را دارد. باید از نظر نیز این خودرو را یک شاسیبلند بسیار توانا به حساب آورد. در انتها به قیمت این هامر H1 تیونینگ شده میرسیم که با توجه به مشخصاتی که ذکر کردیم اصلا ارزان نیست و ۲۹۰ هزار و ۸۳۷ دلار قیمت دارد.
هوندا در سالهای اخیر برای تولید مدلهای محبوب قدیمی خود ابراز علاقه کرده است و چندین مدل از موتورسیکلتهای کلاسیک خود را دوباره به خط تولید بازگردانده است و البته از فناوریهای جدید هم در آنها بهرهگیری کرده است برای مثال در سال ۲۰۱۷ هوندا تصمیم گرفت تا مدل Z50 را پس از ۵۰ سال دوباره به خط تولید بازگرداند.
هوندا Z50 یکی از موتورسیکلتهای محبوب قدیمی هوندا است که در زمان تولید محبوبیت بالایی داشت و در بین موتورسواران به هوندا مانکی معروف شده بود که دلیل چنین نامگذاری استایل خاص این موتورسیکلتها و نحوهی سواری خاص آنها بود. هوندا در مدل ۲۰۱۸ موتورسیکلت Z50 در اولین قدم پیشرانهی ۵۰ سیسی این موتورسیکلت را با یک پیشرانهی ۱۲۵ سیسی تک سیلندر جایگزین کرده است که این پیشرانه بهصورت افقی در این موتورسیکلت نصب شده است. جالب است بدانید که پیشرانهی مورد استفاده در این موتور سیکلت با پیشرانهی مورد استفاده در هوندا Grom یکسان است. هوندا اعلام کرده است که مدل ۲۰۱۸ مانکی را تا اواخر امسال وارد بازار استرالیا خواهد کرد و البته قیمت آن هنوز اعلام نشده است تا با نزدیک شدن به زمان عرضه قیمت دقیق این موتورسیکلت نیز اعلام خواهد شد. شاسی این مدل نیز بهینهسازیهایی را تجربه کرده است تا سوارکار بتواند به سرعتهای بالاتری دست پیدا بکند.
در نگاه اول هوندا Monkey جدید شباهت بسیار زیادی با مدل قدیمی خود دارد اما باید بدانید که این یک موتورسیکلت مدرن است و برای مثال به ترمز ضد قفل ABS چراغهای LED دو شاخه جلوی پیشرفته و صفحه کیلومتر شمار دیجیتال مجهز است. به هرحال هرچه باشد هوندا باید بتواند ضمن حفظ ظاهر کلاسیک طرفداران فناوریهای مدرن و جدید را به سمت این موتورسیکلت جذب کند به همین خاطر است که هوندا از این تکنولوژیها در این موتورسیکلت بهرهگیری کرده است.
یکی از کارهای جالبی که هوندا در مدل ۲۰۱۸ مانکی انجام داده است این است که قابلیت شخصیسازی بسیار زیادی را برای مشتریان فراهم کرده است و مشتریان میتوانند تغییرات بسیار زیادی را در موتورسیکلت خود اعمال کنند. اگر به تصاویر منتشر شده از این موتورسیکلت توجه کنید متوجه خواهید شد که تنوع نسخههای هوندا Monkey بسیار زیاد است و همین مورد میتواند سلایق مختلف موتورسواران را به سمت خود جلب کند همچنین هوندا تنوع رنگ بسیار بالایی را نیز برای خریداران این موتورسیکلت فراهم کرده است و میتوانند رنگهای زیادی را برای موتور خود انتخاب کنند ضمن اینکه هوندا یک رنگ ویژهی سبز کلاسیک را نیز روی مانکی ۲۰۱۸ عرضه میکند که ظاهر این موتورسیکلت را شبیه به موتورسیکلتهای کافهای میکند. هوندا این نسخه را با نام Cafe Monkey به بازار عرضه خواهد کرد.
اطلاعات بیشتر در خصوص این موتورسیکلت در هنگام عرضهی آن به بازار منتشر خواهد شد اما هوندا یک ویدیوی تیزر را نیز از این موتورسیکلت منتشر کرده است که میتوانید در ادامه آن را ببینید.
پژوهشگران دانشکدهی بهداشت دانشگاه یورک دریافتند میزان مرگومیر در بیماران مبتلا به چاقی متابولیک سالم که دارای معیارهای دیگر سندرم متابولیک نیستند، در حد بالایی نیست.
جنیفر کوک، دانشیار دانشکدهی علوم حرکتی و بهداشتی است؛ او تیم پژوهشی بررسی حاضر را در دانشگاه یورک رهبری میکند. بهگفتهی دکتر کوک این نتایج، تصور ما از چاقی و سلامت را دگرگون میکند. او میگوید:
یافتههای جدید در تضاد با پژوهشهای پیشین است؛ چرا که اکثر بررسیها، چاقی متابولیک سالم را بهعنوان یکی از عوامل خطرناک متابولیک محسوب میکردهاند. این تصور بسیار نابجا است؛ چون فشار خون بهتنهایی باعث بالا بردن احتمال مرگومیر میشود و یافتههای پیشین، بیماران مبتلا به این نوع چاقی و فشار خون را سالم در نظر میگرفتهاند. به همین دلیل است که اکثر بررسیهای پیشین، چاقی سالمرا با افزایش خطر مرگومیر مرتبط میدانستهاند.
بررسی دکتر کوک نشان داد که فشار خون بالا یا دیابت برخلاف دیس لپیدمی (یا چربی پریشی) به تنهایی نمیتوانند با خطر افزایش مرگومیر همراه باشند؛ در واقع، این اتفاق تنها به دلیل چاقی رخ نمیدهد.
این بررسی، ۵۴/۰۸۹ زن و مرد را از پنج بررسی همگروهی زیر نظر گرفت؛ دستهبندی این اشخاص با شناسههای چاقی به تنهایی، قند بالا، فشار بالا، چربی به تنهایی، در حال چاق شدن بهصورت خوشهای یا دارا بودن یک عامل متابولیک دیگر انجام گرفته بود. پژوهشگران، نحوهی مرگ افراد هر گروه را در مقایسه با جمعیت دارای وزن نرمال و دارای هیچگونه عامل خطرناک متابولیک تحت بررسی گرفتند.
دستورالعملهای مدیریت وزن فعلی بیان میکند که هر فرد دارای شاخص BMI بالای ۳۰، نیازمند کاهش وزن است. این بدان معنی است که ممکن است فردی بدون داشتن عوامل خطرناک دیگر و تنها بهدلیل چاقی، در وضعیت ناسالمی باشد. پژوهشگران دریافتند که از هر ۲۰ فرد چاق، یک نفر از آنها دارای اختلالات متابولیکی دیگر نیست. دکتر کوک میگوید:
یافتههای پژوهش ما نشاندهندهی این مسئله هستند که افراد دارای چاقی متابولیکی سالم به حد بالایی در معرض مرگومیر نیستند. ما مشاهده کردیم که یک فرد با وزن نرمال که دارای هیچ عامل خطرناک متابولیک دیگر نیست، به اندازهی افراد دارای چاقی و هیچگونه عامل خطرناک متابولیک دیگر در معرض مرگومیر است. این بدان معنی است که تنها صدها هزار فرد با داشتن چاقی متابولیک سالم در آمریکای شمالی تصور میکنند باید وزن خود را کاهش دهند؛ در حالیکه میزان اثرگذاری و لزوم این کار هنوز جای شک دارد.
بانک مرکزی طی ابلاغیهای دستور قطع کدهای دستوری تلفن همراه (ستاره مربع) را از ۱۵ بهمن ماه ۹۶ به دلیل عدم امنیت در استفاده از این سرویس صادر کرده بود که این تصمیم با مخالفتهایی از سوی وزارت ارتباطات و برخی نمایندگان مجلس روبهرو شد.
این در حالی است که بسیاری از کاربران از طریق این کدهای دستوری سرویسهایی مانند پرداخت را انجام داده یا شارژ اعتباری دریافت میکنند و اغلب مشترکان در مناطق محروم و روستایی از این سرویس استفاده میکنند.
بر این اساس حسین فلاح جوشقانی در مورد آخرین تصمیم برای ادامه سرویس کدهای دستوری موبایل (USSD) اعلام کرد که در رابطه با ادامه سرویس USSD و متوقف نشدن آن، از بهمن ماه با بانک مرکزی در حال مکاتبه هستیم. موضوع مورد تاکید بانک مرکزی، عدم امنیت این سرویس است و در این زمینه، وزارت ارتباطات، راهکارهای امنیتی برای تایید امنیت سرویس USSD ارائه کردهاست.
وی با تاکید براینکه راهکارهای امنیتی کدهای دستوری موبایل توسط بانک مرکزی در دست بررسی است، اعلام کرد:
به هیچ عنوان قبول نداریم که سرویس USSD (ستاره مربع) ناامن است و با اعمال محدودیت در مورد این سرویس موافق نیستیم. البته در استفاده از کدهای دستوری موبایل تراکنشهای مردم حفظ میشود، اما تاکنون هیچ موردی مبنی بر ناامنی USSD گزارش نشده است.
به گفتهی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مقامات بانک مرکزی دغدغههای امنیتی دارند که در این زمینه وزارت ارتباطات آمادگی خود را برای ارائه راهکارهای امنیتی اعلام و هم اکنون روشهایی را در مورد موضوعات امنیتی این سرویس به بانک مرکزی ارائه کرده و منتظر دریافت پاسخ از سمت آنها است.
وی حرکت شرکتهای ارائه دهنده خدمات کدهای دستوری به سمت استفاده از اپلیکیشن را به دلیل محدودیت USSD ندانست و گفت:
این روند تکنولوژی است که همه سرویسها به سمت اپلیکیشن درحال حرکت هستند و در این زمینه محدودیتی برای این سرویس دهندهها ایجاد نشده است.
شرکت سارولیا (Sarolea)، یکی از اولین برندهای فعال در صنعت موتورسیکلت سازی و درواقع، اولین شرکت موتورسیکلت سازی بلژیک است. این شرکت در سال ۱۸۵۰ در قالب کارخانهی تولید اسلحه بنیان نهاده شد اما از سال ۱۹۸۲ در صنعت موتورسیکلت سازی ورود پیدا کرد. پس از چند دهه فعالیت، سرانجام در سال ۱۹۶۳ فعالیت این شرکت بلژیکی متوقف شد. اما در سال ۲۰۰۸، دو برادر دوقلوی بلژیکی نام سارولیا را احیاء کردند. شرکت براداران رابنز، در تولید موتورسیکلتهای برقی پرقدرت مسابقهای فعالیت میکند. محصولات سارولیای مدرن، کاملاً دستساز و سفارشی ساخته میشوند که جدیدترین موتورسیکلت برقی این شرکت، با الهام از مدل مسابقهای برای تردد جادهای طراحی شده است.
مدل جدید Manx7 بر پایهی مدل مسابقهای SP7 که در جادههای خطرناک جزیرهی من (Isle Of Man) عملکرد خود را اثبات کرده است، ساخته میشود. Manx7 بهطور دقیقتر بر اساس مدل سال ۲۰۱۴ مدل مسابقهای SP7 طراحی شده که این مورد در ظاهر آن هم پیدا است. Manx7 با هدف تولید یک موتورسیکلت برقی باشکوه اما ساده طراحی شده است؛ زیبایی سادگی این مدل در ابعاد، متریال استفاده شده در آن و خطوط غیرمنتظره بدنه کاملاً مشخص است. وسواس تیم مهندسی سارولیا در کاهش وزن، Manx7 را چابک و با فرمانپذیری دقیق همراه کرده است. هستهی اصلی این مدل شاسی فیبرکربن کاملاً دستساز بوده تا در کنار سیستم تعلیق عقب فیبرکربن، Manx7 موتورسیکلت برقی منحصربهفردی باشد. بهلطف مهندسی بینظیر و کمکفنرهای برند Ohlins در جلو و عقب، توزیع وزن موتورسیکلت قدرتمند سارولیا دقیقاً ۵۰/۵۰ است.
Manx7 با ابعاد ۲۰۵۵ میلیمتر طول، ۱۰۸۰ میلیمتر ارتفاع و فاصلهی چرخهای ۱۴۳۰ میلیمتر با باتری ۲۲ کیلووات ساعت، ۲۱۷ کیلوگرم وزن دارد. برخلاف موتورسیکلتهای بنزینی که به قطعات متحرک زیاد متصل هستند، محصولات تمام برقی این شرکت بلژیکی فقط یک قطعهی متحرک؛ موتور الکتریکی دارند. موتور برقی جریان مستقیم بدون جاروبک (براشلس) ۳ فاز هواخنک، قلب برقی و بدون صدای Manx7 است. بهلطف این موتور ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور و ۱۶۳ اسببخار قدرت (محدود شده بهصورت الکترونیکی) به چرخ عقب میرسد تا محصول زیبای بلژیکیها در زمان ۲.۸ ثانیه و در سکوت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته در صورت حذف محدودیت قرار داده شده، Manx7 در نهایت ۲۰۴ اسب بخار در اختیار موتورسوار قرار میدهد تا حداکثر سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ممکن شود. سارولیا Manx7 از پک باتری لیتیوم-یون ۴۰۰ ولت استفاده میکند و در سه نسخه با ظرفیتهای متفاوت عرضه میشود؛ ۱۴ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۲۳۰ کیلومتر، ۱۸ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۲۸۰ کیلومتر و ۲۲ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۳۳۰ کیلومتر. تعویض پک باتری بهراحتی و در کمترین زمان ممکن انجام میشود که در کنار قابلیت شارژ سریع ۸۵ درصد در ۲۵ دقیقه، این موتورسیکلت را ارزشمندتر میکند. از موارد قابل توجه دیگر این مدل میتوان به زنجیر برند Regina، ترمزهای ۴ و ۲ پیستونی جلو و عقب برند Bringer، رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچ مشابه مدل مسابقهای SP7 و تایرهای اسپرتسمارت ۱۲۰ و ۱۹۰ جلو و عقب دانلاپ اشاره کرد.
در حال حاضر با پرداخت ۵ هزار و ۹۰۰ دلار، امکان ثبت سفارش این موتورسیکلت جذاب وجود دارد. بر اساس گفتههای مقامات سارولیا، فقط ۲۵۰ دستگاه مدل Manx7 هر کدام با قیمت پایه ۴۲ هزار و ۹۷۵ یورو برای مدل ۱۴ کیلووات ساعتی، ۴۶ هزار و ۲۸۰ یورو برای مدل ۱۸ کیلووات ساعتی و ۴۸ هزار و ۷۶۰ یورو برای مدل ۲۲ کیلوات ساعت (حدود ۴۹ تا ۵۶ هزار دلار) تولید خواهد شد. تولید این موتورسیکلت تمام برقی استثنایی در سال ۲۰۱۸ به ۲۰ دستگاه محدود شده است.
کریس ویکی یکی از محققان امنیت اطلاعات در استارتاپ آپگارد سایبر ریسک (UpGuard Cyber Risk) متوجه ایجاد شکاف اطلاعاتی شده است که شرکتهای خودروسازی از جمله تسلا، تویوتا، فورد، جنرال موتورز و فولکسواگن را تحت تاثیر قرار میدهد. ویکی در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز اعلام کرد که حدود ۴۷۰۰۰ سند حساس در فضای اینترنتمنتشر شدهاند. مجموع این ۱۵۷ گیگابایت اطلاعات فاش شده شامل نقشه اولیه دقیق، جزئیات خط تولید و مونتاژ، طرحهای کارخانه، پیکربندی و مستندات رباتیک، اسناد مربوط به مشتریان مانند رسید، قرارداد و برنامه کاری همراه با قراردادهای محرمانه بودند.
خودروسازان به طور معمول اقدامات زیادی برای حفاظت از این نوع اطلاعات حساس میکنند زیرا افشای اسرار تجاری، فضای رقابت را ناعادلانه میکند. به هرحال اطلاعات حدود ۱۰۰ شرکت در این شکاف امنیتی فاش شده است. جالب این است که تمام این شرکتها در یک نقطه اشتراک داشتند. همه آنها با شرکتی کانادایی به نام لول وان رباتیکس اند کنترلز (Level One Robotics and Controls) همکاری داشتند که در حوزه طراحی فرایندهای اتوماسیون برای خودروسازان و تولیدکنندگان تجهیزات فعالیت میکند. این شرکت از سال ۲۰۰۰ راهاندازی شد و تا سال ۲۰۰۶ فعالیتهای خود را در حوزه اتوماسیون و رباتیک گسترش داد.
ویکی نیز این اطلاعات را در یکی از سرورهای پشتیبان لول وان پیدا کرده است. در این رویداد هیچ عملیات هکی صورت نگرفته بود، زیرا سرور این شرکت توسط رمز عبور محافظت نمیشد بنابراین هر فردی میتوانست به آن دسترسی پیدا کند. نکته جالب اینکه میان اطلاعات افشا شده، مدارک جمعی از کارمندان لول وان نیز وجود دارد؛ این اطلاعات شامل گواهینامه رانندگی و پاسپورت میشود. البته در این رویداد اطلاعات مشتریان شرکتهای خودروسازی فاش نشده است.
آپگارد سایبر ریسک یک استارتاپ استرالیایی فعال در عرصه امنیت اطلاعات است که در حال حاضر مقر آن در مانتین ویو ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این استارتاپ توسط مایک بوکس و آلن شارپ پل راهاندازی شد و به موسسات بسیاری در زمینه امنیت اطلاعات و شبکه خدمات ارائه میکند.
.: Weblog Themes By Pichak :.