از اواسط شهریور ماه امسال روش تست جهانی هماهنگ خودروهای سبک (WLTP) یا استاندارد مصرف سوخت و آلایندگی جدید اروپا، دردسرهای تازه‌ای برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن ایجاد می‌کند. مدل‌های هاچ‌بک سئات لئون کوپرا و گلف R برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی هوا و مقررات سخت‌گیرانه‌تر WLTP، با کاهش ۱۰ اسب بخاری در قدرت پیشرانه روبه‌رو خواهند شد. علاوه بر این، پورشه نیز مجبور است تا ثبت سفارش را برای برخی محصولات تولیدی خود، به دلیل بازنشسته شدن چرخه جدید رانندگی اروپا (NEDC) قبول نکند.

سئات لئون

فولکس‌واگن در این میان ضربات دیگری را نیز متحمل خواهد شد؛ زیرا خودروساز آلمانی مجبور است که نسخه پایه هاچ‌بک گلف GTI را از اروپا خارج کند و در عوض، تنها نسخه گلف GTI پرفورمنس در دسترس خریداران خواهد بود. هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف GTI پرفورمنس در نهایت با نسخه تولیدی خودروی مفهومی گلف GTI TCR همراه می‌شود. البته اصلا جای نگرانی نیست و در حالی که نسخه پایه هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف دیگر در اروپا تولید نمی‌شود، اما نسل هشتم گلف تا نیمه اول سال آینده رونمایی خواهد شد.

Volkswagen Golf GTI / هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف GTI

دیدن این‌که چگونه نسل فعلی هاچ‌بک محبوب فولکس‌واگن به انتهای عمر خود نزدیک می‌شود، به معنی ایجاد مشکل در جهت تولید خودروهایی متناسب با روش تست آلایندگی و مصرف سوخت جدید اروپا نیست. به این معنی که فولکس‌واگن می‌تواند طی چند ماه فروش خود را جبران کند. باید دید که آیا تصمیم به پایان تولید نسخه پایه هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف، می‌تواند تاثیر مشابهی نیز روی اکتاویا آر‌.اس (Octavia RS) بگذارد؟ شاید دلیل چنین نگرانی برای مسئولان فولکس‌واگن، استفاده هر دو مدل از پیشرانه یکسان باشد، که نگرانی‌ها را برای پاس کردن استانداردهای جدید، بیش‌تر می‌کند.

بی‌ام‌و سری ۷

در خارج از امپراطوری فولکس‌واگن، سایر خودروسازان نیز تحت تاثیر تغییر استاندارد از NEDC به WLTP قرار می‌گیرند. به عنوان مثال بی‌ام‌و M3 تا ماه آینده از بازار اروپا خداحافظی خواهد کرد. کوپه بی‌ام‌و M4 نیز با توقف تولید دو ماهه روبرو خواهد شد و پس از آن دوباره به خط تولید باز می‌گردد؛ در حالی که مدل جدیدبی‌ام‌و M3 تا اواخر ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود، نسل بعدی بی‌ام‌و M4 با کمی تاخیر برای ورود به خط تولید روبرو خواهد شد. گزارش جدیدی از BMWBLOG نشان می‌دهد که بی‌ام‌و سری 7 نیز تا یک سال آینده با پیشرانه بنزینی در قاره سبز در دسترس خریداران نخواهد بود.

یکی دیگر از خودروهایی که تحت تاثیر استاندارد مصرف سوخت و آلایندگی WLTP قرار می‌گیرد، هاچ‌بک اسپرت پژو 308 GTi است؛ البته مدیران پژو قول داده‌اند که با رفع مشکل در آینده نزدیک، این هاچ‌بک نیز به خط تولید باز خواهد گشت.



تاريخ : یک شنبه 31 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

امروزه اجتناب کردن یا نادیده گرفتن بلاک‌‌چین و ارزهای رمزنگاری‌شده غیرممکن است. این فناوری‌ها به همه‌ی حوزه‌ها نفوذ کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد نرخ رشد آن‌ها کاهش پیدا کند. از طرف دیگر، اطلاعات و توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین، فرصت‌های جدیدی را برای کارآفرینان به وجود آورده‌اند. فناوری بلاک‌چین می‌تواند اجرای قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و مدیریت تقلب سازمانی (EFM) را تسهیل کند؛‌ قوانینی که روز به روز ابعاد پیچیده‌تری به خود می‌گیرند و اجرای آن‌ها برای نهادهای ناظر در صنعت خدمات مالی دشوارتر می‌شود.

بیت‌کوین در کنار شمار بسیار بالایی از پول‌های رمزنگاری شده در حال رقابت برای جلب کاربر بیشتر و بالا بردن ارزش خود هستند. اصلی‌ترین فناوری مورد استفاده در پول‌های رمزنگاری شده که نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده، استفاده از یک فناوری با عنوان بلاک‌چین یا زنجیره‌ی بلوک‌ها است. در واقع بیت‌کوین با این هدف توسعه یافته تا یک سیستم مستقل باشد و بدون نیاز به یک واحد نظارتی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. این قابلیت به واسطه‌ی استفاده از فناوری بلاک‌چین میسر شده و از همین‌رو است که بلاک‌چین در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در این ویدیو قصد داریم به زبان ساده با مفهوم بلاک‌چین آشنا شویم.

تماشا در یوتیوب



تاريخ : یک شنبه 31 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

مدت‌ها پیش خبری از فراخوان ابرخودروی بوگاتی شیرون به علت نقص در جوشکاری منتشر شد؛ این بار نیز برای صاحبان این ابرخودرو خبر بدی وجود دارد. طبق بررسی‌های اداره ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، شیلد حرارتی (حفاظ حرارتی) در کیسه‌ هوا ممکن است به خوبی نصب نشده باشد و همین باعث ایجاد خطر می‌شود. در صورتی که ایربگ جانبی مورد استفاده قرار گیرد، گرمای تولید شده تحت شرایطی مانند حرارت خارجی، می‌تواند باعث کاهش عملکرد کیسه هوا شود.

Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون

شرکت کی سیفتی سیستمز (Key safety Systems) کیسه‌های هوای جانبی بوگاتی شیرون را در کارخانه‌ای در رومانی ساخته است. با توجه به گاه‌شناسی NHTSA از چنین نقصی، سازنده این مشکل را طی آزمایش کارکرد کیسه هوا در شرایط دمای بالا کشف کرد. این شرکت اثراتی از سوختگی در کنار ژنراتور گاز ایربگ مشاهده کرد. تحقیقات بیش‌تر نشان داد که کارخانه سازنده به طور صحیح شیلد حرارتی ژنراتور گاز کیسه هوا را مونتاژ نکرده است.

ایربگ

دو نفر از صاحبان ابرخودروی بوگاتی شیرون در ایالات متحده واقعا نباید نگران باشند. کارشناسان بوگاتی با مشتریان خود شخصا تماس خواهند گرفت و برای انجام تعمیرات با آن‌ها هماهنگی لازم را انجام می‌دهند. این تعمیرات شامل حمل صندلی بوگاتی شیرون به کارخانه در فرانسه برای بررسی می‌شود. نمونه‌هایی که کیسه هوای جانبی به خوبی در صندلی آن‌ها مونتاژ نشده باشد، برای تعمیر کامل به شرکت تامین‌کننده صندلی فرستاده خواهند شد. همانند سایر اتفاقات مربوط به فراخوان خودرو در سراسر جهان، بوگاتی تمام هزینه‌های تعمیر را پوشش می‌دهد.

 

 

این سازنده مشهور هایپرکار دنیا، در حال حاضر تمام صندلی‌های بوگاتی شیرون را در کارخانه خود کنترل کرده است. در این راستا، بوگاتی یک نقطه سبز زیر برچسب کیسه هوا برای نشان دادن بازرسی صندلی اضافه کرد.

بحث ایمنی در ابرخودروها بسیار مهم است؛ زیرا اگر اشتباهی در عملکرد یکی از قطعات یا سیستم‌ها رخ دهد، احتمالا به علت سرعت زیاد می‌تواند منجر به فاجعه شود. خودروساز فرانسوی در حال حاضر تمرکز خود را بر تولید نسخه‌ی جدیدی با نام بوگاتی دیوو (Bugatti Divo) قرار داده است، که قیمت آن به ۵.۸ میلیون دلار می‌رسد.

  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
  • Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون
 


تاريخ : یک شنبه 31 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

تصور می‌کنید افکارتان را کاملا تحت کنترل دارید؟ شاید این میزان در حدی نباشد که تصور می‌کنید. یک پژوهش جدید که توسط دانشگاه ایالت سان فرانسیسکو انجام شده است، نحوه‌ی ورود افکار در دست اقدام را به خوداگاه بررسی می‌کند.

انسان می‌تواند تصمیم بگیرد که به چه مواردی فکر کند؛ اما اطلاعات دیگر، برای مثال فعالیت‌هایی مانند شمردن که آموختنی هستند، بدون اختیار وارد ناخودآگاه می‌شوند و او را ناگزیر از فکر کردن به مورد دیگری می‌کنند. ازِکیواِل مورسلا، دانشیار روانشناسی در ایالت سان فرانسیسکو که یکی از چهار نویسنده‌ی یک پژوهش جدید است می‌گوید «روانشناسان به این وضعیت‌ها، مجموعه می‌گویند.» این گروه تلاش می‌کنند دریابند که مجموعه‌ها چگونه بر مواردی که تصمیم به فکر کردن درباره‌ی آن‌ها می‌گیریم، تاثیر می‌گذارند.

mind

مورسلا و پژوهشگران دیگر، دو آزمایش را به همراهی دانشجویان ایالت سان فرانسیسکو انجام دادند. در اولین آزمایش به ۳۵ دانشجو از پیش گفته شد که یک مجموعه از اجسام را که در مقابل آن‌ها می‌گذارند،‌ شمارش نکنند. دانشجویان در ۹۰ درصد از آزمون‌ها، ناخواسته، اجسام را شمردند. در آزمایش دوم، اشکال هندسی رنگی متفاوت به دانشجویان ارائه شد. همچنین امکان انتخاب بین نام‌دهی رنگ‌ها (یک مجموعه) یا شمارش اشکال (یک مجموعه‌ی متفاوت) به آن‌ها داده شد. با این‌که دانشجویان یکی از موارد را انتخاب کردند اما حدود ۴۰ درصد از آن‌ها، در مورد هر دو مجموعه فکر کردند.

مورسلا می‌گوید:

نتایج داده‌ها حاکی از این هستند که هر زمان فردی در حال انجام کاری است، افکار آگاهانه در ارتباط با برنامه‌های دیگر به‌طور غیرقابل اجتنابی ذهن او را مشغول می‌کنند.

thought

شناخت نحوه‌ی عمل کردن مجموعه‌ها، پیامدهایی در کسب اطلاعات و تصمیم برای عمل کردن یا عمل نکردن به‌وجود می‌آورد. به گفته‌ی مورسلا، «ما اندیشه‌های خود را خصوصی و جدا از دنیای خارج از ذهنمان تصور می‌کنیم؛ اما این جدا بودن چندان نفوذناپذیر نیست.» او می‌گوید:

ذهن آگاه انسان، ‌کلیتی از تجربیات او است؛ یعنی نوعی دارایی مقدماتی در دستگاه شناختی که بر تصمیم‌گیری و عمل‌گرایی تاثیر می‌گذارد. پژوهش جدید نشان می‌دهد فعال‌سازی مجموعه‌ها در افراد بسیار ساده است و می‌توان مشغولیت دارایی مقدماتی مغز را تحت تاثیر قرار داد.

پژوهش همچنان نشان می‌دهد که محرک‌های محیط در تعیین موضوعات مورد تفکر مهم هستند. زمانی که برنامه‌ای برای اقدام کردن با شدت بالا فعال شده باشد، از بین بردن اثرات متعدد آن مشکل خواهد بود.

یافته‌های این پژوهش در راستای تئوری چارچوب منفعل مورسلا هستند. این نظریه اعلام می‌کند که اکثر افکار انسان در نتیجه‌ی فرآیندهای خارج از آگاهی وارد مغز می‌شوند که کنترلی روی آن‌ها نداریم.



تاريخ : یک شنبه 31 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

جوانان امروزی در دورانی زندگی می‌کنند که انقلاب‌های فناوری یکی پس از دیگری ظهور می‌کند. رشد اینترنت، اختراع گوشی‌های هوشمند و توسعه‌ی یادگیری ماشین برخی از این فناوری‌های انقلابی هستند. بسیاری از این فناوری‌ها، مسیر زندگی و کار را به سمت اتوماسیون کامل پیش می‌برند. در این میان جوانان با اضطراب همیشگی در مورد توانایی‌شان برای رقابت در بازار روبرو هستند.

این جوانان از مدیران و مشاوران خود در مورد مهارت‌های حیاتی سوال می‌پرسند. آنها به دنبال این هستند که شغل خود را در مقابل اتوماسیون ایمن کرده و با مهارت‌های خاص، به افرادی غیرقابل جایگزین برای استخدام شدن تبدیل شوند. در ادامه‌ی این مطلب زومیت از دیدگاه نویسندگان وبسایت HBR هفت مهارت را که قابلیت جایگزینی توسط اتوماسیون ندارند معرفی می‌کنیم.

برقراری ارتباط

 

در دنیای امروزی افراد زمان زیادی از روز را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه می‌پردازند. در چنین حالتی مهارت ارتباطات و جلب توجه دیگران حیاتی است. یکی از پایه‌ای‌ترین حالات ایجاد ارتباط، داشتن داستانی قانع‌کننده است. در طول تاریخ افرادی که توانسته‌اند داستان‌ها را با حقایق ترکیب کنند، شخصیت‌هایی ماندگار شدند. مهارت استفاده از آمارهای حقیقی در کنار مثال‌های جذاب، هنوز هم شما را به فردی قابل توجه تبدیل می‌کند. البته تلاش‌هایی برای ساخت ربات‌های نویسنده در حال انجام است. بعلاوه ربات‌هایی که به اخبار جعلی واکنش نشان می‌دهند نیز در حال گسترش هستند. در نهایت هنوز توانایی برقراری ارتباط و قانع کردن دیگران، حیاتی و غیرقابل اتوماتیک شدن است.

CEO Communication

محتوا

قطعا هر ارتباطی بر پایه‌ی یک موضوع و محتوای آن ایجاد می شود. اگر شما دانش کافی در یک زمینه داشته باشید، در این بخش پیروز خواهید بود. بعلاوه اگر روند تغییرات آن موضوع و اتفاقات پیش رو را بشناسید، امتیاز مثبت دیگری خواهید داشت. در نهایت اگر اعتبار کافی برای مهارت در موضوعی کسب کرده باشید، به منابع علمی جدید آن موضوع نیز دسترسی خواهید داشت. به‌هرحال ترکیب تجربه، تخصص و پیشرفت دادن موضوعات خاص، توسط ربات‌ها جایگزین نخواهد شد.

درک موضوع و زمینه

سیستم‌های اتوماتیک در درک موضوع فعالیت و زمینه‌ی آن ناتوان هستند. به‌عنوان مثال ماشین خودران گوگل توانایی تشخیص محل فعالیت خود را نداشت و در نتیجه سیستم سنسور به آن اضافه شد. مشکل بهبود درک اتوماتیک سیستم‌های هوش مصنوعی از موضوع و زمینه‌ی فعالیت و تصمیم‌گیری، بسیار پیچیده است و نوآوری‌هایی مانند ماشین خودران گوگل نیاز دارد.

در این وضعیت، توانایی درک زمینه، مدل کسب‌وکار و وضعیت رقابتی موجود، درک شما از محتوا را افزایش خواهد داد. به‌عنوان مثال توانایی ارائه‌ی پیشنهادهای کاری و مشاوره‌های سرمایه‌گذاری، بسته به شرکت مورد نظر، به دانش شما از اتفاقات و روش کاری آن سازمان بر می‌گردد. این دانش توسط بهترین ربات‌ها نیز قابل جایگزینی نخواهد بود.

Focus on a single topic

صلاحیت احساسی

ربات‌ها توانایی درک وضعیت احساسی را در تصمیم‌گیری ندارند

حتی با وجود پیشرفت‌های اخیر مانند دستیار هوشمند گوگل یا الکسای آمزون، هوش مصنوعی هنوز در درک احساسات افراد توانایی پایینی دارد. این عدم توانایی در درک وضعیت احساسی جلسات کاری و سازمان‌ها نیز وجود دارد. بعلاوه همان‌طور که عصب‌شناس مشهور آنتونیو داماسیو در مقاله‌ی خود عنوان می‌کند، انتخاب‌های ما بر اساس عقلانیت دسته‌بندی می‌شوند اما شروع حرکت و اقدامات بر عهده‌ی احساسات است. در زمینه‌ی کسب‌وکار نیز با این که ارزیابی‌ها به‌صورت ذهنی و منطقی انجام می‌شود، در تصمیم‌گیری نهایی از احساسات استفاده می‌کنیم. به‌عنوان مثال در هر تصمیم، افرادی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند را در نظر می‌گیریم.

مهارت‌ پایه‌ای در صلاحیت احساسی،‌ درک احساسات موجود در زمان آنالیز و تصمیم‌گیری است. سطح بعدی مهارت توانایی انجام کارها در موقعیت‌های پیچیده‌ی احساسی است. برخی این موقعیت‌ها مانند زمانی که افراد ناراحت یا عصبانی هستند، بسیار حساس خواهند بود. بالاترین سطح این مهارت نیز متقاعد کردن احساسی افراد و گروه‌ها است.

آموزش

هوش مصنوعی در آموزش موارد کلی مانند کار کردن با نرم‌افزارها و دستگاه‌ها روند خوبی داشته است؛ اما در آموزش مهارت‌های شخصی یا مربی‌گری افراد که نیاز به درک کامل انسان‌ها دارد، هنوز مربی‌ها و مدیران باتجربه می‌درخشند. این مهارت‌ها خصوصا در بخش سرمایه‌گذاری روی افراد و نیروی انسانی مفید واقع می‌شوند. امروزه سازمان‌ها به این درک رسیده‌اند که سرمایه‌گذاری روی مهارت‌ها و نیروی انسانی حیاتی بوده و البته ریسک خود را نیز دارد. به‌هرحال توانایی درک همین ریسک، سرمایه‌گذاری مناسب با جذب نیروی انسانی بااستعداد و بررسی سوددهی آنها، هنوز از عهده‌ی سیستم‌های اتوماسیون خارج است.

کنترل احساسات

شبکه‌ی انسانی

شبکه‌ی کاری و انسانی، نقطه‌ی تمایز شما از همکاران انسان و ربات خواهد بود

نتایح تحقیقات سال ۱۹۷۳ ماک گرانوتر و هریسون وایت نشان داد که افراد با شبکه‌ی کاری و انسانی قوی، موفق‌تر هستند. از نظر این محققان، ارتباطات محکم و ریشه‌دار مانند دوستی‌های قدیمی یا اعضای خانواده، مهم هستند اما برای موفقیت نهایی در کار، نیاز به شبکه‌ای کاری با ارتباطات نه‌چندان محکم داریم. به بیان دیگر آنهایی که در شبکه‌سازی مهارت دارند، سخت‌تر از دیگران توسط ماشین‌ها جایگزین می‌شوند. مدیرعاملان موفق آنهایی هستند که ارتباطات قوی دارند و از این ارتباطات برای پیشرفت شرکت استفاده می‌کنند. به‌هرحال اگر هنوز این مهارت را کسب نکرده‌اید پیشنهاد می‌شود با فردی قوی در شبکه‌سازی ارتباط برقرار کنید. با این استراتژی می‌توانید از شبکه‌ی او نیز بهره‌مند شوید.

جهت‌یابی اخلاقی

با پیشرفت روزافزون کامپیوترها، مدیران بیش از پیش به اهمیت اخلاق و ظرفیت‌های قضاوت اخلاقی در زمینه‌های مختلف پی می‌برند. به‌هرحال ذات قضاوت اخلاقی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان الگوریتمی برای حداکثر کردن نتایج آن تدوین کرد. به‌عنوان مثالی در این بخش، تصمیم خودروی خودران به تصادف با اتوبوس و کشتن سرنشین یا رفتن به پیاده‌رو، نجات سرنشین و کشتن عابران پیاده را می‌توان بیان کرد. قطعا فرمولی بهینه برای چنین حالتی وجود ندارد. به همین دلیل در تصور ما از آینده‌ای که توسط ماشین‌های بدون احساس اداره می‌شود، قطعا به رهبرانی برای جهت‌دهی اخلاقی نیاز خواهد بود.

در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که برخی خصوصیت‌های ذاتی انسان‌ها هنوز توسط ربات‌ها جایگزین نشده و در آینده‌ی نزدیک نیز نخواهد شد. شاید ربات‌ها در کسب این مهارت‌ها به ما کمک کنند اما در نهایت تنها یک انسان از عهده‌ی پیاده‌سازی آنها بر خواهد آمد. با تقویت مهارت‌های گفته شده می‌توانید شغل و شخصیت خود را غیرقابل جایگزینی کرده و آینده‌ی شغلی امنی را برای خود متصور شوید.



تاريخ : یک شنبه 31 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

بازی‌های رایانه‌ای معمولا در نسخه‌های زیادی برای کاربران مختلف عرضه می‌شوند؛ ارائه نسخه‌هایی برای سیستم‌های عامل مختلف مانند ویندوز، مکینتاش و لینوکس همراه با نسخه‌ موبایل (شامل اندروید و iOS)، دسترس‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. در این میان معمولا نسخه‌های موبایل کیفیت پایین‌تری دارند و به علت ضعف پردازنده گرافیکی گوشی هوشمند، جذابیت کنسول بازی را برای گیمرهای حرفه‌ای فراهم نمی‌کنند. اما شرکت کدمسترز (Codemasters) این مشکل را برای یکی از جذاب‌ترین بازی‌های اتومبیل‌رانی تقریبا حل کرده است. 

F1 Mobile Racing Game / نسخه موبایل بازی فرمول یک

استودیو کدمسترز که توسعه‌دهنده رسمی کنسول بازی فرمول یک است، در حال حاضر برای معرفی نسخه جدید موبایل با ادن گیمز (Eden Games) همکاری می‌کند. اگرچه هنوز این نسخه از بازی به صورت رسمی منتشر نشده است، اما تصاویر اولیه نشان می‌دهند که کیفیت گرافیکی مناسبی دارد.

F1 Mobile Racing Game / نسخه موبایل بازی فرمول یک

کدمسترز برای بسیاری از گیمرها نامی آشنا است؛ استودیوی انگلیسی که در سال ۱۹۸۶ با همکاری برادران دارلینگ تأسیس شد. با وجود ارائه محصولاتی در ژانرهای مختلف، گیمرهای حرفه‌ای معمولا کدمسترز را به بازی‌های مسابقه‌ای مانند گرید (Grid)، درت (Dirt) و فرمول یک (Formula1) می‌شناسند. 

F1 Mobile Racing Game / نسخه موبایل بازی فرمول یک

 

نسخه موبایل بازی F1 Mobile Racing از تمام قابلیت‌های نسخه کنسول شامل پیست‌ها، تیم‌ها و رانندگان حاضر در مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان ۲۰۱۸ بهره می‌برد. همچنین بازی به شما اجازه می‌دهد که خودروی مورد علاقه خود را سفارشی کنید، آن را از طریق واحد تحقیق و توسعه ارتقا دهید و بازی‌های چندنفره با دوستان برگزار کنید. با توجه به این قابلیت‌ها، به نظر می‌رسد که F1 Mobile Racing یکی از بهترین‌ها در میان بازی‌های نسخه موبایل باشد.

در حال حاضر بازی فرمول یک در تایلند و فیلیپین (بنا به دلایلی نامعلوم) به صورت محدود روی نسخه بتای اندروید ارائه شده است؛ اما پس از عرضه در تمام دستگاه‌های اندرویدی، اواخر سال جاری در قالب نسخه iOS هم عرضه خواهد شد. گیمرهایی که علاقه‌مند به استفاده از این بازی جذاب هستند، باید بدانند که نسخه موبایل آن رایگان خواهد بود؛ هر چند که ارتقای آن از طریق پرداخت درون برنامه انجام می‌شود. در تصاویر زیر می‌تواند صفحه اولیه بازی، تریلر گیم‌پلی آن را مشاهده کنید.

 
 


تاريخ : یک شنبه 31 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

رنو، نسل جدید خودروی هاچ‌ بک مگان RS را در پاییز گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد و هم اکنون با گذشت ماه‌ها از این رونمایی، قوی‌ترین نسخه‌ی رنو مگان RS با نام رنو مگان RS ترافی رونمایی شده است که در ادامه به معرفی این خودرو خواهیم پرداخت.

رنو مگان RS ترافی، هاچبک اسپرتی است که با تمرکز بر توانایی‌های حرکتی عرضه شده و می‌تواند به خوبی قابلیت‌های خود را در پیست مسابقه نشان دهد. برای دستیابی به این هدف، مگان RS ترافی از شاسی یکسان با مدل Cup، دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی Torsen و سیستم تعلیق اسپرت و خشک بهره مند شده است.

رنو مگان RS تروفی

سایر بخش‌هایی که در این خودر ارتقا پیدا کرده اند شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی، تایرهای اسپرت مسابقه‌ای بریجستون، ترمزهای تقویت شده و پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر دار این خودرو هستند. موتور مورد استفاده در مگان RS تروفی توانایی تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال نیروی این موتور ۱.۸ لیتری به چرخ‌های نیز از یک جعبه دنده‌ی شش سرعته ی دستی به صورت استاندارد استفاده شده است. البته برای این خودرو به صورت آپشن امکان سفارش جعبه دنده دوکلاچه شش سرعته نیز وجود دارد که در صورتی که این جعبه دنده را برای مگان RS تروفی سفارش دهید، گشتاور تولیدی موتور به ۴۲۰ نیوتن متر افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر مشخصات مگان RS استاندارد را به یاد داشته باشید با دیدن مشخصات فنی مگان RS تروفی متوجه خواهید شد که مدل تروفی دارای ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری است که این افزایش قدرت و گشتاور به لطف بهره گیری از سیستم اگزوز ارتقا یافته و توربوشارژرهای تقویت شده به دست آمده است. در خصوص توانایی‌های حرکتی مدل تروفی نیز باید اشاره کنیم که این مدل می‌تواند در ۵.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر نیز ۱ دهم ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد مگان RS است.

رنو مگان RS تروفی

رنو مگان RS ترافی را به راحتی می‌توان از ظاهر آن شناخت. این مدل دارای رنگ زرد خاصی است که رنو آن را Liquid Yellow می‌نامد. همچنین دیفیوزر جلوی این خودرو نیز به اتومبیل‌های فرمول یک شباهت دارد. در داخل کابین رنو مگان RS تروفی هم باید به تغییراتی همچون استفاده از صندلی‌های اسپرت باکتی ساخت ریکارو اشاره کرد که این صندلی‌ها ارتفاع نشستن راننده را ۲۰ میلیمتر کاهش می‌دهند که می‌تواند در بهبود تجربه رانندگی تاثیر مثبتی داشته باشد. البته این صندلی‌های اسپرت به صورت استاندارد روی این مدل نصب نیستند و باید به صورت آپشن و با پرداخت مبلغی اضافه آن‌ها را سفارش داد. صندلی‌های ریکارو مورد استفاده در رنو مگان RS تروفی دارای پوشش چرم آلکانترا نیز هستند.

یکی از کارهایی که رنو برای بهبود چسبندگی و هندلینگ مدل تروفی انجام داده است این است که این خودرو را به سیستم چهارچرخ فرمان پذیر رنو با نام 4Control مجهز کرده است. عملکرد این سیستم نیز قابل توجه و جالب است چون در سرعت های پایین چرخ‌های عقبی در جهتی خلاف چرخ‌های جلویی زاویه می‌گیرند و در سرعت‌های بالا این عملکرد به صورت برعکس است و چرخ‌های عقبی موازی با چرخ‌ها جلو زاویه می‌گیرند.

رنو مگان RS تروفی

در مراحل توسعه‌ی رنو مگان RS تروفی، رنو از کمک‌های راننده‌ی فرمول یک سابق و عضو تیم رنو اسپرت یعنی نیکو هالکنبرگ نیز استفاده کرده است. به گفته‌ی هالکنبرگ رنو مگان RS تروفی تمامی مشخصه‌هایی را که برای لذت بردن از رانندگی با یک خودروی اسپرت وجود دارد را در خود دارد و قدرت بیشتر این خودرو در کنار ترمزهای قوی آن از مهم‌ترین نکات مثبت رنو مگان RS تروفی هستند. صندلی‌های رنو مگان RS تروفی جدید را نیز باید عالی عنوان کرد و راحتی بسیار بالایی دارند.

رنو،فروش مگان RS تروفی جدید را از پاییز آغاز خواهد کرد و تحویل خودروها نیز از زمستان آینده شروع خواهد شد.

رنو مگان RS تروفی

در ماه‌های آتی نیز این خودرو اقدام به ثبت زمان در پیست مشهور نوربرگ رینگ خواهد کرد و رنو سعی دارد تا با مگان RS تروفی جدید، رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ رینگ بشکند که در حال حاضر این رکورد در اختیار هوندا سیویک تایپ R با زمان ۷ دقیقه و ۴۳.۵ ثانیه است.

در انتها گالری تصاویر رنو مگان RS تروفی جدید را می‌توانید مشاهده کنید.

 
 


تاريخ : شنبه 30 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

بر اساس بررسی‌های اخیر، پژوهشگرها روش ویرایش ژنی انقلابی معروف به کریسپر Cas9 که به‌عنوان عامل ریشه‌کن شدن بیماری‌ها در آینده و حتی یکی از برندگان احتمالی جایزه‌ی نوبل شیمی در نظر گرفته شده بود، ممکن است بیش‌ از حد تصور به سلول آسیب بزند.

آزمایش‌های مختلف بر سلول‌های انسانی و موش نشان می‌دهند روش CRISPR-Cas9 منجر به جهش‌های ژنی گسترده‌ای می‌شود. به‌گفته‌ی آلان برادلی از مؤسسه‌ی ولکام سانگر در انگلستان (محل اجرای این پژوهش):

این اولین ارزیابی سیستماتیک از رویدادهای ناخواسته‌ی ناشی از ویرایش ژنی کریسپر Cas9 است. بر اساس پژوهش‌ها تغییرات موجود در DNA به شدت دست‌کم گرفته‌شده‌اند.  البته ثابت شده جهش‌ها نه مضر هستند و نه بی‌خطر. اگر کسی بخواهد از این فناوری برای ژن‌درمانی استفاده کند، باید با احتیاط از آن استفاده کرده و با دقت بالایی عوارض مضر آن را بررسی کند.

کریسپر

کریسپر Cas9 روش ویرایش ژنی انقلابی که به دانشمندان در درج، حذف و تصحیح DNA در یک سلول با دقت بالا کمک می‌کنند

روش CRISPER Cas9 که ۶ سال پیش رونمایی شد، امکان درج، حذف و تصحیح یک توالی معیوب از یک رشته‌ی DNA موجود در سلول را با دقت بالا فراهم می‌کند. این روش امید به حذف یا دست‌کاری ژن‌های بیماری‌زا را در نوزادان قبل از تولد بالا برده است. در سال‌های اخیر پیش‌بینی‌شده بود روش CRISPR Cas9 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شیمی شود.

کریسپرها (تناوب‌های کوتاه پالیندروم فاصله‌دار منظم خوشه‌ای) بخشی از سیستم دفاعی ایمنی در باکتری هستند که برای یافتن یک نقطه‌ی دقیق روی ژنوم  (در محل برش). Cas9 پروتئینی است که به‌عنوان قیچی برای برش ژن معیوب به کار می‌رود و سپس جایگزین شده یا با مکانیزم ترمیم DNA خود سلول ترمیم می‌شود.

مفاهیم امنیتی

امنیت این روش هنوز اثبات نشده است و هنوز هم کاربرد آن در درمان انسان مورد تأیید قرار نگرفته است. تاکنون پژوهشگرها از این روش برای بهبود شنوایی در موش‌های رو به ناشنوایی و ترمیم جهش‌های بیماری‌زا در جنین‌ انسان استفاده کرده‌اند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ترکیب‌های ژنتیکی بزرگ از جمله حذف یا درج DNA در سلول‌ها، می‌توانند منجر به جابه‌جایی ژن‌های مهم و تغییرات خطرناک شوند.

تست‌های استاندارد به‌اندازه‌ی CRISPR Cas9 به DNA آسیب نمی‌زنند

این پژوهش نشان می‌دهد، تست‌های استاندارد به‌اندازه‌ی CRISPR Cas9 به DNA آسیب نمی‌زنند. به‌گفته‌ی کارشناسان خارج از این بررسی، مشخص نیست چرا درگذشته این تغییرات بزرگ و ناخواسته تشخیص داده نشده‌اند. اما به‌گفته‌ی رابین لول بچ از مؤسسه‌ی فرانسیس کریک (مرکز پژوهش‌های پزشکی در لندن) دلیل هم برای ترس یا از بین رفتن باور به این روش‌ وجود ندارد.

فرانچسکا فورزانو مشاور ژنوم و ژنتیک پزشکی همراه با مؤسسه‌ی St Thomas NHS نشان می‌دهد امنیت کریسپر Cas9 کمتر از حد قابل‌انتظار است و روش‌های نظارت امنیتی به‌کاررفته برای این روش به‌اندازه‌ی کافی مناسب نبوده‌اند. به گفته‌ی فورزانو قبل از کاربرد پزشکی این روش باید پژوهش‌های بیشتری را انجام داد.



تاريخ : شنبه 30 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

یک فعال اینترتی در اعتراض به سیاست‌های اخیر دونالد ترامپ در رابطه با مهاجران روش جالبی را برای اعتراض انتخاب کرده است، او با شناخت دقیق الگوریتم جستجوی گوگل، پرتره‌های متعلق به دونالد ترامپ را به اولین نتایج جستجوی گوگل آورده و از این‌ رو اگر کلمه‌ی «idiot» به معنی احمق را در گوگل جستجو کنید، تصاویر ترامپ را مشاهده می‌کنید. 

احمق خطاب کردن دونالد ترامپ از زمانی پررنگ‌تر شد که او ابتدای هفته‌ی جاری، سفری به بریتانیا داشت و از این‌ رو معترضان با خواندن آهنگی مشهور با نام «American Idiot» از گروه راک Green Day، اعتراض خود را به حضور دونالد ترامپ در این کشور اعلام کردند؛ البته نباید از حضور کاربران Reddit غافل بود. دنبال‌کنندگان ردیت نیز به این کمپین پیوسته و با حمایت خود، فرایند استفاده از الگوریتم گوگل برای نمایش تصاویر دونالد ترامپ را تسریع کردند. 

گوگل دخالتی در فرایند نمایش نتایج جستجو ندارد، این شرکت قبلا نیز اعمال کرده بود که هیچ نظارت یا دخالتی به‌صورت مستقیم در نتایج جستجو ندارد، از این رو است گوگل بارها دچار مشکلاتی شده؛ با توجه به نبود نظارت بر نحوه‌ی نمایش نتایح، برخی از تصاویر که باب میل گروه‌ها و شماری از اقلیت‌ها نبوده، پس از نمایش داده شدن در نتایج، اعتراضاتی را علیه گوگل برانگیخته است. گوگل اعلام کرده که رتبه‌ی سایت در نتایج جستوی گوگل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، هر چند بعضا استفاده از ظرافت‌های زبانی باعث می‌شود تا تمام فاکتورها و پیش‌بینی‌های اولیه که در الگوریتم گوگل در نظر گرفته شده، بی‌اثر شده و در نهایت گاهی نتایج متفاوتی برای کاربر به نمایش گذاشته شود. 

ضعف‌های موجود در الگوریتم گوگل نشان می‌دهد که هنوز نمی‌توان در برخی مفاهیم انسانی و اجتماعی، الگوریتم‌های هوشمند را دخیل کرد. با وجود اینکه طی سال‌های اخیر گوگل با چنین مشکلاتی روبه‌رو شده است؛ اما هنوز هم روزنه‌هایی وجود دارد که اغلب فعالان اجتماعی با بهره‌گیری از آن‌ها، اعتراضات خود را به شکل رساتری به گوش شنوندگان و مخاطبان می‌رسانند. به نظر می‌رسد نتایج جستجوی گوگل و در رأس این نتایج، الگوریتم جستجوی گوگل هنوز به رأی‌های مثبت کاربران Reddit در قبال یک موضوع آسیب‌پذیر است. 



تاريخ : شنبه 30 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

وسترن دیجیتال به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد برخی از کارخانه‌‌های تولید هارددیسک خود اعم از خط تولید این شرکت در کوالالامپور را تا پایان سال ۲۰۱۹ تعطیل کند. این مقر وسترن دیجیتال که چندین دهه مشغول به تولید HDD بوده است، به زودی به پایان کار خود می‌رسد و این شرکت نام‌دار حوزه‌ی حافظه‌های ذخیره‌سازی دلیل این موضوع را کاهش تقاضای حافظه‌های هارددیسک عنوان کرده است. 

وسترن دیجیتال یکی از معدود شرکت‌هایی است که خود تمام بخش‌ها و قطعات مورد نیاز هارددیسک‌ها اعم از HGA و HSA را تولید می‌کند. در حال حاضر بزرگ‌ترین کارخانه‌های وسترن دیجیتال به ترتیب در بنگ‌پا-این تایلند، پتالینگ جایا مالزی و پراچنیبوری تایلند قرار دارند که بدین ترتیب این شرکت به زودی دومین خط تولید بزرگ خود را تعطیل خواهد کرد.

بازار حافظه‌های HDD از ۵۵۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۴ به رقم تقریبی ۴۰۰ میلیون واحد در سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرده است و این موضوع زنگ خطری برای شرکت‌های فعال در این حوزه است. در همین راستا وسترن دیجیتال و سیگیت به عنوان بازیگران اصلی این عرصه، طی سال‌های گذشته برنامه‌ی گسترده‌ای برای کاهش فعالیت و ظرفیت تولید هارددیسک‌های خود تدوین کرده‌اند. سیگیت در اولین قدم کارخانه‌ی خود در شهر سوژو چین را تعطیل کرد و سپس وسترن دیجیتال اقدام به بستن خط تولید خود در اوداوارا ژاپن کرد. 

آمار فروش جهانی هارددیسک

آمار جهانی میزان فروش هارددیسک توسط سیگت، وسترن دیجیتال و توشیبا

البته با این که حجم تقاضای کاربران خانگی برای حافظه‌های HDD به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، اما شاهد افزایش تقاضای دیتاسنتر‌ها برای حافظه‌های ذخیره‌سازی حجیم بوده‌ایم. به همین دلیل هیچ کدام از شرکت‌های تولید‌کننده‌ی هارددیسک برنامه‌ای برای کنار گذاشتن تولید این محصولات ندارند. روابط عمومی وسترن دیجیتال در خصوص اتفاقات اخیر حوزه‌ی بازار HDD و تصمیم این شرکت مبنی بر تعطیلی برخی از کارخانه‌های خود گفت:

در پاسخ به کاهش تقاضا و حجم بازار HDD، وسترن دیجیتال قدم‌هایی برای کاهش حجم تولید حافظه‌های دیسک سخت خود در سرتاسر جهان برداشته است. این شرکت در همین راستا تصمیم به بستن کارخانه‌ی خود در پتالینگ جایا کوالالامپور تا پایان سال ۲۰۱۹ گرفته است و تمام این مراحل با همکاری نزدیک کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری و سهام‌داران صورت خواهد گرفت.

وسترن دیجیتال SSD

خط تولیدپتالینگ جایا کوالالامپور در سال ۱۹۷۳ برای تولید نیمه‌هادی‌ها آغاز به کار کرد. اما در سال ۱۹۹۴ وسترن دیجیتال از ظرفیت بالای این کارخانه برای تولید هارددیسک بهره برد. هنوز این شرکت مطرح آمریکایی دنیای حافظه‌ها از سرنوشت سایر کارخانه‌های خود در مالزی صحبتی نکرده است؛ خط تولید‌ها واقع در نزدیکی جوهور و کوچینگ که هر دو به تولید قطعات مورد نیاز در هارددیسک‌های می‌پردازند و هم‌چنین مقر نحقیق و توسعه‌ی این شرکت در نزدیکی کوالالامپور که در سال ۲۰۱۰ با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری افتتاح شد.

به گفته‌ی مدیران وسترن دیجیتال، در کنار تصمیم برای تطیلی کارخانه‌ی این شرکت در مالزی، طی ماه‌های آینده مراکز جدیدی برای تولید حافظه‌های SSD در این کشور راه‌اندازی خواهد شد تا هم‌چنان جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های حافظه‌های ذخیره‌سازی در جهان حفظ کند. روابط عمومی وسترن دیجیتال در این خصوص افزود:

تغییر نگرش بازار به سمت استفاده از حافظه‌های SSD و NAND منجر ب کاهش بازار HDDها شده است و وسترن دیجیتال نیز در همین راستا در نظر دارد مقر جدیدی برای تولید حافظه‌های SSD در پنانگ تاسیس کند. 

لازم به ذکر است که تولید حافظه‌های SSD در حال حاضر ارزان‌تر و راحت‌تر از انواع HDDها است و نیازی به تجهیزات پیشرفته برای مونتاژ کردن آن‌ها نیست. پس از تاسیس کارخانه‌ی جدیدی در مالزی، تعداد کارخانه‌های تولید SSD وسترن دیجیتال به سه عدد خواهد رسید.



تاريخ : شنبه 30 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 976 977 978 979 980 ... 3356 صفحه بعد