استون مارتین سیگنت، بر اساس تویوتا iQ ساخته شده است و به نوعی نسخه‌ای از تویوتا iQ به شمار می‌رود که توسط استون مارتین تولید شده است. در زمانی که این خودرو به بازار عرضه شد بسیاری از طرفداران شرکت استون مارتین، این شرکت را به خاطر تولید چنین خودرویی با نشان استون مارتین مورد انتقاد قرار دادند و به همین خاطر مدل سیگنت نتوانست چندان مورد استقبال قرار گیرد. چون این خودرو یک خودروی شهری بسیار کوچک است و در پنج سالی که از زمان معرفی آن به بازار می‌گذرد نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند. با این وجود اما امسال استون مارتین همگان را با یک مدل جدید ازسیگنت غافلگیر کرد.

استون مارتین سیگنت در حالت استاندارد به یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۳ لیتر مجهز شده است. اما در مدل جدیدی که رونمایی شده است، مهندسین استون مارتین اقدام به نصب پیشرانه‌ی V8 با حجم ۴.۷ لیتر بر روی این خودرو کرده‌اند که این پیشرانه‌ی V8 از مدل ونتیج S به عاریه گرفته شده است. در حالی که مدل استاندارد سیگنت دارای قدرت ۹۷ اسب بخاری بود اما پیشرانه‌ی جدید این خودرو می‌تواند ۴۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال این میزان قدرت به چرخ‌های عقب هم از یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی اتوماتیک استفاده شده است. انتقال نیرو به چرخ‌های عقب نیز در این خودرو نکته‌ی بسیار جالبی است و باید بدانید استون مارتین سیگنت در حالت استاندارد همانند تویوتا iQ یک خودروی دیفرانسیل جلو است ولی مدل جدید به نوع دیفرانسیل عقب تغییر پیدا کرده است و متخصصین استون مارتین مجبور شده‌اند تا میل گاردان جدیدی را برای این خودرو طراحی کنند تا با مجموعه‌ی انتقال نیروی جدید هم خوانی داشته باشند. البته باید بگوییم که تیم طراحی استون مارتین مجبور به اعمال تغییراتی در شاسی خودرو هم شده‌اند.

 Aston Martin Cygnet V8

همانطور که می‌توان انتظار داشت با نصب این پیشرانه‌ی هشت سیلندر بر روی این خودرو، وزن خودرو در مقایسه با مدل استاندارد بیشتر خواهد شد. در حالی که مدل استاندارد خودرو دارای وزن کم‌تر از ۱۰۰۰ کیلوگرم بود اما حالا این مدل دارای وزن ۱۳۷۵ کیلوگرم است. البته نکته‌ی مثبت این قضیه این است که حالا استون مارتین سیگنت به تقسیم وزن ۵۰:۵۰ دست یافته است. برای کاهش وزن در نقاط مختلف خودرو، استون مارتین از صندلی‌های ریکارو و داشبورد فیبر کربنی در این خودرو استفاده کرده است.

 Aston Martin Cygnet V8

در خصوص توانایی‌های حرکتی این خودروی کوچک و قدرتمند باید بگوییم که این خودرو می‌تواند در ۴.۲ ثانیه خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای مقایسه باید بدانید که مدل استاندارد سیگنت دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۱.۸ ثانیه بود و حداکثر سرعت آن نیز تنها به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. برای بهبود هندلینگ در نسخه‌ی V8 آستون مارتین سیگنت، در سیستم تعلیق این خودرو از سیستم دوبل جناغی در جلو و عقب استفاده شده و سیستم ترمز جدید و قدرتمندی هم برای این خودرو طراحی شده است. سایز چرخ‌ها نیز از ۱۶ اینچ به ۱۹ اینچ افزایش پیدا کرده است که این مسئله در پایداری خودرو تاثیر مثبت گذاشته است. افزایش ابعاد چرخ‌ها سبب شده تا گلگیرهای پهن‌تری هم برای این خودرو انتخاب شوند. این گلگیر‌های که در تصاویر نیز قابل مشاهده‌اند تماما از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند و در ضمن از نظر ظاهری تاثیر مثبتی در هر چه اسپرت‌تر دیده شدن خودرو دارند.

 Aston Martin Cygnet V8

از این نسخه از استون مارتین سیگنت ۸ سیلندر تنها به تعداد ۱ دستگاه تولید شده و قرار است در فستیوال  گوود وود ۲۰۱۸ در یک حراجی به فروش برسد.

 


تاريخ : دو شنبه 25 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ رشدی نجومی داشت و دلیل این امر، علاقه‌ی افراد غیرحرفه‌ای و هجوم آن‌ها به‌سمت ارزهای رمزنگاری‌شده بود. همچنین می‌توان دست‌کاری قیمت توسط افراد حرفه‌ای، گمانه‌زنی‌ها برای افزایش قیمت و انتظار زیاد آن‌ها از ارزهای دیجیتال را به‌ عوامل افزایش نجومی قیمت بیت‌کوین اضافه کرد. قیمت بیت‌کوین در اواخر سال گذشته، حتی به بیش از ۲۰ هزار دلار هم رسید و افزایشی ۲۰ برابری نسبت‌ به قیمت اوایل سال خود پیدا کرد. ارزهای کمترشناخته‌شده‌ی دیگر هم شروع به رشد کردند؛ قیمت رقبای Bitcoin مثل اتریوم و لایت‌کوین هم چندین برابر شد و افرادی بسیاری به‌دلیل ماینینگ در این صنعت ثروتمند شدند. هر چه به زمان حال نزدیک می‌شویم، اوضاع تغییر بیشتری پیدا می‌کند تا جایی که حباب رشد قیمت ترکید و افزایش قیمت متوقف شد.

ارزش بیت‌‌کوین به‌دلیل موانع مختلفی از جمله تهدید مراجع قانون‌گذاری کشورهای سراسر دنیا کاهش یافت، قیمت این ارز رمزنگاری‌شده‌ی محبوب، در روز جمعه به زیر ۶ هزار دلار رسید که پایین‌ترین نرخ برای بیت‌کوین از ماه نوامبر محسوب می‌شود. قیمت بیت‌کوین نسبت به اواخر ماه گذشته، حدود ۲۰ درصد، معادل ۱۴۴۸ دلار کاهش یافته و حتی از ماه دسامبر هم کمتر شده است. افرادی که به بیت‌کوین وفادار هستند، حاضر به کناره‌گیری نیستند؛ ولی افراد شکاک، کار این ارز را تمام‌شده می‌دانند.

bitcoin

طبق گفته‌ی محمد الاریان، مشاور ارشد اقتصادی آلیانز به CNBC، روزهای خوب بیت‌کوین دیگر سپری شده است. او می‌گوید:

فکر نمی‌کنم قیمت بیت‌کوین دوباره به ۲۰ هزار دلار برسد؛ ولی بهتر است افرادی که هنوز به بیت‌کوین اعتقاد دارند، پایگاهی مستحکم برای خود تشکیل دهند و منتظر افزایش قیمت باشند.

متیو نیوتون، تحلیل‌گری از eToro، در مورد افزایش قیمت بیت‌کوین در آینده، زیاد خوش‌بین نیست و می‌گوید:

در حال حاضر خبر مهمی در مورد بازار ارزهای رمزنگاری‌شده وجود ندارد. تعداد فروشندگان ارزها بسیار بیشتر از خریداران است. باید اتفاقی بیفتد تا بازار جان تازه‌ای بگیرد؛ مثلا فناوری توسعه پیدا کند یا وضعیت قانون‌گذاری‌ها در مورد ارزهای دیجیتال بهبود یابد.

البته افراد شکاک در مورد بازار ارزها هم تا حدودی حق دارند. هفته‌ی گذشته، مرجع قانون‌گذاری مالی ژاپن، خواستار بهبود وضعیت امنیتی چندین ارز در مقابل پول‌شویی شد، بعد از این اتفاق قیمت بیت‌کوین حدود ۹ درصد کاهش یافت. مبادله‌ی ارز Bithumb هم که وابسته به کره‌‌جنوبی است، هفته‌ی گذشته به‌طور موقت، خدمات برداشت و سپرده را تعلیق کرد؛ چراکه Bithumb هک شده بود و ۳۰ میلیون دلار از سکه‌های آن ربوده شده بود. اوایل ماه هم ارز رمزنگاری دیگری از کره‌جنوبی به‌نام Coinrail، بیش‌از ۴۰ میلیون دلار از توکن‌های خود را به‌دلیل هک، از دست داد. در همین حین، قانون‌گذاران ایالات متحده، درمورد دستکاری قیمت ۴ ارز اصلی، شروع به تحقیق کردند. به‌دنبال گزارش وال استریت ژورنال درخصوص رسیدگی قانون‌گذاران آمریکا، یکی از ارزها در اوایل ماه به‌طور کامل به فروش رفت.

بیت کوین

البته در میان تمامی این آشفتگی‌ها، هنوز کورسوی امیدی برای طرفداران بیت‌کوین وجود دارند. یکی از ایرادهایی که به ارزها گرفته می‌شود، تغییرپذیری سریع آن‌ها است که باعث می‌شود، افراد نتوانند روی آن‌ها به‌عنوان منبع ارزش یا وسیله‌ای برای مبادلات، حساب باز کنند. چرا باید با استفاده از بیت‌کوین خرید کرد، در حالی‌ که هر لحظه امکان تغییر ارزش آن وجود دارد؟

اگر قیمت بیت‌کوین حقیقی باشد و برآورد دقیقی از ارزش اساسی آن در اختیار مردم قرار داده شود، شاید اصلاحات امسال بتوانند بیت‌کوین را به جریان اصلی برگردانند. شاید نوسان قیمت برای دلالان جذاب باشد؛ ولی تغییر قیمت برای افرادی که می‌خواهند به‌صورت آنلاین محصولات زندگی روزمره‌ی خود مثل لباس و دارو را خریداری کنند، اصلا جالب نیست. طبق گفته‌ی الاریان، بیت‌کوین در نقطه‌ای قرار دارد که اگر قیمتش کمتر از این مقدار شود (مثلا کمتر از ۵ هزار دلار) خریداران به کمک و پشتیبانی آن خواهند شتافت. پیتر اسمیت، مدیرعامل Blockchain Ltd، سخنان الاریان را تایید کرد و بهتلویزیون بلومبرگ گفت:

باید قبل از مشاهده‌ی هجوم مؤسسات، طرف مقابل بازار را نیز در نظر گرفت.



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

برای گرامی‌داشت موفقیت‌های برند بریتانیایی لوتوس در مسابقات فرمول یک دوران گذشته و به‌مناسبت سالگرد ۷۰ سال تأسیس این شرکت، دو مدل ویژه از کوپه‌ی اسپرت اگزیج (Exige) با کدهای تایپ 49 و 79 در جریان جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ رونمایی شدند. این دو مدل با نام‌های مشابه خودروهای فرمول یک لوتوس، رنگ و طرح بدنه‌ی کلاسیک محصولات لوتوس را هم دریافت کرده‌اند. لوتوس اگزیج تایپ 49 به‌یاد پیروزی مدل فرمول یک تایپ 49 که ۵۰ سال پیش با رانندگی گراهام هیل عنوان قهرمانی جهان تیمی و راننده را کسب کرد با رنگ قرمز و طلایی طراحی شده است. مدل دوم اگزیج تایپ 79 بوده که با الهام از خودروی فرمول یک تایپ 79 لوتوس برنده‌ی مسابقات ۴۰ سال گذشته با رانندگی ماریو آندرتی تولید شده است. رونمایی این دو مدل با ۷۰ سالگی تأسیس برند لوتوس همراه شده است.

Lotus Exige type 49 & 79 / لوتوس اگزیج

سال ۱۹۴۸ بود که کالین چپمن با طراحی و تولید اولین خودروی مسابقه‌ای خود در یک گاراژ کوچک، برند لوتوس را بنیان نهاد. چپمن یکی از مهم‌ترین افراد صنعت خودروسازی بود که آیرودینامیک را به مسابقات فرمول یک وارد کرد. برند لوتوس به‌صورت رسمی از سال ۱۹۵۲ با مدیریت و هدایت چپمن بنیان‌نهاده شد و با‌ تولید خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای سبک وزن، شهرت جهانی پیدا کرد. هر دو مدل جدید رونمایی شده در گودوود (Goodwood) بر اساس اگزیج کاپ 430 که اخیراً سریع‌ترین زمان را در پیست تست لوتوس ثبت کرده، ساخته شده‌اند. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری سوپرشارژ با قدرت ۴۲۴ اسب بخار (دور موتور ۷۰۰۰ دور بر دقیقه) و گشتاور ۴۴۰ نیوتن‌متر (از دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه)، قلب تپنده‌ی اگزیج تایپ 49 و 79 است. با وزن ۱۰۵۶ کیلوگرم و نیروی آیرودینامیک رو به پایین (داونفورس) تا ۲۲۰ کیلوگرم، هر دو مدل اگزیج جدید با نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

Lotus Exige type 49 & 79 / لوتوس اگزیج


اپسپلیترهای فیبرکربن، دریچه‌های بزرگ هوا در جلو و رکاب‌ها، سقف کامل، صندوقع عقب سبک‌وزن، باله‌ی ثابت عقب و دیفیوزر عقب در دو نسخه‌ی جدید اگزیج جلب توجه می‌کنند. رینگ‌های طلایی فوق سبک در کنار کالیپرهای ترمز به‌رنگ قرمز، نمای این دو کوپه‌ی اسپرت انگلیسی را جذاب‌تر کرده‌ است.

فنگ  کنگ‌فنگ، مدیرعامل لوتوس در جریا رونمایی این دو مدل ویژه گفت:

لوتوس یک برند بریتانیایی افسانه‌ای است که سهم این برند در مسابقات اتومبیل‌رانی و ساخت خودروهای اسپرت همیشه غیرقابل انکار بوده است. رونمایی از مدل‌های جدید اگزیج در جشنواره سرعت گودوود واقعاً نمایشی تاریخی است؛ به‌خصوص هنگامی که خودروهای قدیمی و الهام‌بخش این دو مدل هم در این جشنواره وجود دارند. این دو خودروی جدید علاوه بر گرامی‌داشت محصولات گذشته‌ی این شرکت، نمایانگر آینده‌ و پای‌بندی به اصول همیشگی این برند؛ تولید بهترین خودروهای اسپرت لوکس است.

اطلاعاتی در مورد قیمت این دو مدل ویژه داده نشده است اما باتوجه به تولید محدود بودن آن‌ها، باید انتظار قیمت پایه‌ی بیش اگزیج کاپ استاندارد معادل ز ۱۱۹ هزار و ۷۶۰ پوند (حدود ۱۶۰ هزار دلار) را داشت.



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

مایکروسافت Edge، مرورگر موبایل ردموندی‌ها که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS نیز منتشر شده، قرار است به زودی طی یک به‌روزرسانی بهبودها و ویژگی‌های جدیدی دریافت کند. اگر نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن را استفاده کرده باشید، احتمالا با ویژگی‌های جدید آن آشنایی دارید؛ اما در صورتی که از نسخه‌ی پایدار موجود در گوگل‌پلی یا اپ‌استور استفاده می‌کنید، ادامه‌ی این مطلب را جهت از دست ندهید.

اگر به همراه اج از Bing Rewards استفاده می‌کنید، احتمالا با این مشکل مواجه شده‌اید که گاهی مرورگر مانع از دریافت پاداش استفاده از موتور جستجو به‌عنوان پیش‌فرض می‌شود. Microsoft در این به‌روزرسانی، مشکل را حل کرده است.

حرکت شگفت‌انگیز دیگر ردموندی‌ها در به‌روزرسانی جدید اج، به‌کارگیری تایم‌لاین ویندوز ۱۰ است تا به این طریق بتوانید تمام فعالیت‌ها را روی گوشی اندرویدی خود مشاهده کنید. در نهایت موردی که اهمیت بالایی هم دارد، اعمال بهبودها و رفع برخی نواقص مرورگر است. متأسفانه، زمان انتشار این به‌روزرسانی مشخص نیست؛ اما هم‌اکنون که نسخه‌ی بتا آماده‌ی دانلود است، می‌توان انتظار داشت که دانلود نسخه‌ی پایدار نیز به‌زودی در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

بر اساس گزارش یک خبرگزاری کره‌ای، آزادی رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ از زندان، سرعت نوآوری و تحول واحد موبایل کره‌‌ای‌ها را بالا خواهد برد؛ این موضوع تنها بخشی از اطلاعات جالب‌ توجه در مورد گوشی هوشمند انعاف‌پذیر سامسونگ با نام احتمالی گلکسی ایکس است.

وارث بنیان‌گذار Samsung فردی است که قدرت و تفکر استراتژیک لازم برای تمرکز روی تصمیمات بلندمدت به‌جای نتایج کوتاه‌مدت را دارد؛ دست بردن به این تصمیمات شجاعانه بعد از فروش پایین‌تر از حد انتظار گلکسی اس ۹ که بخش موبایل سامسونگ را در موقعیت بحرانی قرار داد، لازم به‌نظر می‌رسند.

جی وای لی بعد از سفر به چین، برای دیدار با سران شرکت‌های شیائومی، هواوی و ویوو و مشاهده‌ی محصولات این شرکت‌ها در فروشگاه‌های محلی، دستور تغییر طراحی گلکسی نوت ۹ و باریک‌تر شدن بدنه‌ی آن را صادر کرد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، او اخیرا دست به تغییرات گسترده‌‌ای در سامسونگ زده است.

بازدید رئیس سامسونگ از فروشگا چینی

جی وای لی، نائب‌رئیس سامسونگ در حال بازدید از گوشی‌های چینی

گلکسی ایکس احتمالاً در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد، سری اول این گوشی هوشمند، تاشو به‌سمت داخل خواهد بود. سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy X را تنها شانس خود برای متمایز شدن در بازار می‌داند و تمام تلاش خود را می‌کند تا هر چه سریع‌تر آن را عرضه کند؛ زیرا اپل و شرکت‌های چینی نیز روی چنین طرحی کار می‌کنند.

این اولین باری نیست که می‌شنویم اپل طرح‌های مخصوصی برای گوشی‌های هوشمند تاشو دارد. سازنده‌های چینی نمایشگر نیز موفق به ساختن پنل‌های انعطاف‌پذیر OLED شده‌اند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها قبل از سال ۲۰۲۰ به بازار ارائه نخواهد شد؛ بنابراین چنانچه سامسونگ اکنون محصولی را روانه‌ی بازار کند از رقبای خود پیش خواهد افتاد، از این جهت است که کره‌ای‌ها تاریخ عرضه‌ی گلکسی ایکس را تا حد امکان پیش انداخته‌اند؛ به‌طوری که به‌باور تحلیل‌گران، این مدل پس از رونمایی در نمایشگاه CES 2019، طی ژانویه‌ی ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد:

محبوبیت گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر بین کاربران، هنوز مشخص نیست؛ اما در حال حاضر، تنها راهکار برای حکمرانی مجدد بر بازار محسوب می‌شود. سامسونگ در حال خطر کردن و پیش‌افتادن در بازار است، این برهه از زمان، مهم‌ترین نقطه‌ی عطف بازار خواهد بود. 

 

اگرچه قرار بود اولین سری گلکسی ایکس به‌طور محدود و برای سنجیدن بازار عرضه شود، اکنون ممکن است سامسونگ آن را در یک خط جدید و جدا از سری گلکسی عرضه کند؛ اما این تصمیم هنوز نهایی نشده، دلیل تعجیل در عرضه‌ی Galaxy X، فشار مضاعف وارد بر واحد موبایل سامسونگ است. استراتژی مدیر کنونی واحد موبایل برای حفظ سود، با عرضه‌ی محصولات مشابه و تکراری موفق واقع نشده و این موضوع در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم کره‌ای‌ها نیز قابل مشاهده است. دسته‌ی محصولات پایین‌رده و میان‌رده کاملاً در اختیار شرکت‌های چینی است و منطقی نیست که سامسونگ در آن سرمایه‌گذاری کند؛ اما همان‌طور که گفته شد، هم‌اکنون سود سامسونگ در بخش های دیگر نیز مثل فروش ضعیف گلکسی اس ۹، در خطر است.

به همین دلیل ممکن است سامسونگ برای پیش افتادن از رقبا، سرمایه‌‌گذاری عظیمی روی گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر داشته باشد. ایده‌ی یک گوشی هوشمند ۵ اینچی که می‌توان برای کاربری‌هایی نظیر تماشای فیلم، آن را به دستگاهی ۷ اینچ بدل کرد، بسیار جالب است؛ ولی باید چند ماه صبر کنیم تا سامسونگ محصول خود را ارائه کند و بعد راجع به آن نظر دهیم.



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

طوفان‌های شن هر سال در مریخ به وقوع می‌پیوندند، برخی از این طوفان‌ها حتی به وسعت یک قاره‌ در زمین می‌رسند. با این حال، طوفان‌های شنبه‌ندرت، به‌قدری گسترش می‌یابند که سرتاسر سیاره را بپوشاندند. آخرین طوفان شن مریخ که از اولین روزهای ژوئن (اواسط خرداد) آغاز شد، تاکنون ادامه داشته و بخش‌های زیادی از سیاره سرخ را در تاریکی فرو برده است.

طوفان شن همچنین، مریخ‌نورد آپرتونیتی (Opportunity) را در وضعیتی شبیه به خواب زمستانی قرار داده است. مقامات ناسا اعلام کرده‌اند که از آنجایی‌ که این کاوشگر از پانل‌های خورشیدی برای تامین برق خود بهره می‌برد، به‌علت کمبود نور خورشید، موقتا در ‌وضعیت کم‌مصرف قرار داده شده است. در عین حال، دیگر مریخ‌نورد ناسا، کنجکاوی (Curiosity) که از باتری‌های هسته‌ای بهره می‌برد، تصاویری از آسمان تیره مریخ ثبت کرده است. دو مریخ‌نورد ناسا در دو سوی مخالف هم مشغول کاوش سیاره سرخ هستند.

به‌گفته‌ی ناسا، طوفان شن مریخ، اکنون به‌اندازه‌ای بزرگ شده که به یک رویداد گرد و غباری عظیم یا سرتاسری تبدیل شده است. به‌گفته‌ی پژوهشگران ناسا در آزمایشگاه پیشرانش جت در پاسادنا، کالیفرنیا، آخرین طوفان شنی در مریخ که در سرتاسر سیاره گسترده شد، سال ۲۰۰۷ اتفاق افتاد، یعنی ۵ سال قبل از اینکه ماموریت مریخ‌نورد کنجکاوی در دهانه گیل آغاز شود.

از سوی دیگر، مریخ‌نورد آپرتونیتی، از سال ۲۰۰۴ تاکنون در دشت‌های فلاته نیم‌روز، مشغول کاوش بوده است. در طی طوفان شنی که در سال ۲۰۰۷ رخ داد،‌ به‌دلیل میزان پایین انرژی (ناشی از کمبود نور)، ارتباط ناسا با مریخ‌نورد تا چند روز قطع شد.

ناسا اعلام کرده‌ است که ارتباط خود با کاوشگر آپرتونیتی را موقتا از دست داده است. مهندسان ناسا تصور می‌کنند که مریخ‌نورد در حالت کم‌‌مصرف قرار دارد و فقط به‌صورت موقت برای بررسی شارژ مجدد باتری خود به‌کار می‌افتد تا بتواند امکان مخابره اطلاعات به زمین را بسنجد. در حال حاضر، تمامبرنامه‌های علمی مریخ‌نورد به حالت تعلیق درآمده است.

مریخ‌نورد فرصت مجموعه تصاویری که توسط مریخ‌نورد فرصت به ثبت رسیده‌اند، نحوه گسترده‌ شدن تدریجی طوفان شن را نشان می‌دهند

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی‌های اخیر از روند بقاي طولاني‌مدت مریخ‌نورد در طول سرمای شدید مریخ نشان می‌دهد که قطعات الکترونیکی و باتری‌های کاوشگر می‌تواند به‌حدی گرم نگه داشته شوند که کارایی خود را از دست ندهند. ناسا همچنین اعلام کرد که تا قبل از بازگشت وضعیت هوا به شرایط عادی، انتظار دریافت علمی جدیدی از مریخ‌نورد ندارد.

آخرین طوفان شن بزرگ مریخ در سال ۲۰۰۷ به‌وقوع پیوسته بود

 

طوفان شن مریخ برای اولین‌ بار، ۹ خرداد توسط مدارگرد شناسایی مریخ ناسا شناسایی شد. هنگامی که مشخص شد، طوفان شن روی مریخ‌نورد تاثیر می‌گذارد، مریخ‌نورد فرصت در ‌وضعیت بقا قرار داده شد. اما قبل از اینکه آپرتونیتی موقتا به وضعیت خواب زمستانی فرو برود، ‌مجموعه‌ای تصاویر را از مریخ ثبت کرد که آسمان در حال تاریکی مریخ و محو تدریجی خورشید را نشان می‌دهد.

دانشمندان میزان ضخامت غبار در جو مریخ را با کمیتی به‌ نام تائو (Tau) اندازه‌گیری می‌کنند. تائوی فعلی دهانه‌ی گیل، جایی‌که مریخ‌نورد کنجکاوی در آن‌ به سر‌می‌برد، ۸ واحد است. در همین حال، آخرین تائوی محل استقرار آپرتونیتی، ۱۱ واحد بود. در واقع، این میزان غبار در جو مریخ، به‌حدی است که اندازه‌گیری دقیق آن امکان‌پذیر نبوده است.

به‌گفته‌ی ناسا، طوفان شن سال ۲۰۱۸، به‌بزرگی طوفانی نیست که مریخ‌نورد آپرتونیتی توانست، ۱۱ سال قبل از آن جان سالم به‌دربرد. در واقع، طوفان فعلی، بیشتر شبیه طوفان شنی است که مریخ‌نورد وایکینگ ۱ در سال ۱۹۷۷ تجربه کرد. همچنین، مدارگردهای ناسا، مارینر ۹، بین‌ سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۲ ونقشه‌بردار سراسر مریخ در سال ۲۰۰۱، طوفان‌های شنی را در مریخ مشاهده کردند که از طوفان فعلی بزرگ‌تر بودند. در طول این طوفان‌ها، تنها بلندترینآتشفشان‌های مریخ از میان گرد و غبارها قابل‌مشاهده بود.

ناسا موقتا ارتباط خود با مریخ‌نورد فرصت را از دست داده است

 

در همین حال، طوفان شن فعلی، پراکنده و ناهموار است و دانشمندان ناسا، هنوز نتوانسته‌اند تشخیص دهند که تا چه حد گسترش پیدا می‌کند. علاوه بر این، تاکنون هیچ نشانه‌ای از پایان یافتن طوفان شن مشاهده نشده است. به اعلام ناسا، تصاویر جدید کنجکاوی، دیواره‌ای از غبار را نشان می‌دهد که روی دهانه گیل را پوشانده است. این میزان غبار، تا ۸ برابر ضخیم‌تر از غبارهای معمولی مریخ است.

همچنین، در یکی از تصاویر کنجکاوی، سایه‌ای در سطح سیاره دیده نمی‌شود. مایک مالین، پژوهشگر ارشد دوربین مست‌کَم (Mastcam)، بهSpace.com می‌گوید، به این دلیل سایه‌ای در مریخ دیده نمی‌شود که ابرها تمامی آسمان را به‌صورت یکنواخت پوشانده‌اند. این اثر، مشابه چیزی است که در یک روز بارانی روی زمین دیده می‌شود. چنین موردی به این دلیل است که تمام آسمان مریخ به رنگ قرمز درآمده و نور هم در همه جهات حرکت می‌کند. به‌دلیل مشابهی، در روزهای ابری زمین هم سایه‌ای روی زمین دیده نمی‌شود.

سایت حفاری دولوث دو تصویری که توسط دوربین مست‌کَم مریخ‌نورد کنجکاوی ثبت شده‌اند، تغییر رنگ سطح مریخ را در طول طوفان شنی که سایت حفاری دولوث را دربرگرفته‌ نشان می‌دهد

مالین ادامه می‌دهد، اگر در مریخ هم می‌بودید، نمی‌توانستید خورشید را ببینید، چرا که آسمان تقریبا به‌صورت یکنواخت (یکنواخت برای چشم، ابزارهای فتومتریکی می‌توانند موقعیت خورشید را تشخیص دهند) در همه‌جا روشن دیده‌ می‌شود. و از آنجایی‌که سطح سیاره به‌صورت یکنواخت روشن شده، سایه‌ای دیده نمی‌شود.

 اما به نظر می‌رسد که هوای مریخ، از یک روز ابری روی زمین، تاریک‌تر باشد. چرا که ابرهای غبارآلود، نور بسیار بیشتری نسبت به ابرهای حاوی قطرات آب مسدود می‌کنند و نور خورشیدی در حدود نصف نوری (به‌جهت فاصله بیشتر سیاره سرخ به خورشید) که زمین دریافت می‌کند، به مریخ می‌رسد.

 

 

بنابراین، در حال حاضر، به دلیل اینکه جو مریخ پر از گرد و غبار است، سطح سیاره فاقد سایه است. با این حال، رنگ قرمز روشنی که در تصویر سایت حفاری دولوثدیده می‌شود، توضیح متفاوتی دارد. بر اساس بیانیه ناسا، گرد و غبار، از نور مورد نیاز دوربین مست‌کم برای تصویربرداری، کاسته است. بنابراین، دوربین برای تصویربرداری نیاز به نوردهی طولانی‌تری دارد. در واقع، زمان نوردهی دوربین، ۹ برابر نسبت به شرایط عادی، طولانی‌تر شده که منجر به تحریف رنگ هم می‌شود.

اما به‌جز زمان نوردهی، دلیل اصلی، رنگ قرمزی که در این تصاویر مشاهده می‌کنیم، این است که رنگ سبز بسیار کم و تقریبا هیچ نور آبی، امکان عبور از غبارهای جو مریخ را ندارد. بنابراین، نور قرمز، اولین نوری است که امکان عبور از گرد و غبار را دارد.



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

PES و FIFA دو مجموعه بازی فوتبال سالیانه شرکت‌های کونامی و الکترونیک آرتز هستند که هرکدام، طرفداران خاص خود را دارند. این دو مجموعه هم مثل اکثر بازی‌های ویدیویی، دوران پر فراز و نشیب زیادی داشته‌اند و در برخی سال‌ها، سری PES عملکرد بهتری داشته و در برخی سال‌ها هم مجموعه فیفا. با اینکه بسیاری از علاقه‌مندان بازی‌های فوتبال هر ساله هر دو این بازی‌ها را تجربه می‌کنند، اما این دو مجموعه طرفداران متعصبی هم دارند که صرفا فقط به یکی از بازی‌ها علاقه نشان می‌دهند و حتی، دشمنی سرسختی هم با بازی رقیب دارند! حال موسسه دایرک که معمولا تحقیقات مختلفی را با محوریت بازی‌های ویدیویی در ایران انجام می‌دهد، در جدید‌ترین تحقیق خود به سراغ این دو مجموعه بازی رفته و محبوبیت آن‌ها را در ایران طی سال ۱۳۹۶ بررسی کرده است. 

طبق اعلام دایرک، در حالی که در جهان سری بازی فیفا محبوبیت بیش‌تری نسبت به PES طی سال‌های اخیر داشته است و توانسته فروش بیش‌تری را هم ثبت کند، در ایران قضیه کاملا برعکس است و این بازی PES است که طرفداران بیش‌تری را در سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص داده است. البته این را باید در نظر داشته باشیم که دایرک، هنگام سوال کردن از جامعه کاربری خود تمام نسخه‌ها، اعم از قانونی و غیر قانونی را لحاظ کرده است. 

برای سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

FIFA VS PES

۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از گیمر‌های ایرانی بازی PES یا فیفا را تجربه می‌کنند

دایرک چندی پیش اعلام کرده بود که ایران، ۲۸ میلیون نفر گیمر دارد و حال در گزارش جدید این شرکت، اشاره شده است که از این ۲۸ میلیون، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازی‌های فیفا یا PES را تجربه کرده‌اند. از این میزان ۲۵ درصد طرفدار بازی فیفا، ۴۹ درصد طرفدار بازی PES و ۲۶ درصد هم طرفدار هر دو بازی هستند. همچنین در تفکیک پلتفرمی، ۹ درصد از بازیکنان فیفا را کاربران پی‌سی، ۱۳ درصد را کاربران کنسولی و ۳ درصد را کاربرانی تشکیل می‌دهند که بازی را هم روی پی‌سی و هم روی کنسول تجربه می‌کنند. در طرف مقابل، ۲۳ درصد از طرفداران PES بازی را روی پی‌سی، ۱۷ درصد روی کنسول و ۹ درصد هم روی هر دو پلتفرم تجربه می‌کنند.

یک مورد دیگر از اطلاعات ارائه‌شده توسط دایرک، به رده سنی و جنسیت بازیکنان این دو بازی مربوط می‌شود. بر این اساس، میانگین سنی بازیکنان فیفا، ۱۷ سال و ۸ ماه است و سهم کل این بازی از گیمر‌های ایرانی مرد ۱۶ درصد و سهم آن از گیمر‌های ایرانی زن هم ۳ درصد است. در نقطه مقابل، میانگین سنی بازیکنان PES هم ۱۷ سال و ۷ ماه عنوان شده و سهم این بازی از گیمر‌های ایرانی مرد ۲۴ درصد و سهم آن از گیمر‌های ایرانی زن هم ۲ درصد است. در تفکیک رده‌های سنی، بیش‌ترین علاقه به این دو بازی را می‌توان در گیمر‌های نوجوان دید که ۱۸ درصد از کل بازیکنان فیفا و ۲۸ درصد از کل بازیکنان PES را نوجوانان تشکیل می‌دهند. یکی دیگر از نکات جالب در مورد این دو بازی، به شغل طرفداران آن‌ها مربوط می‌شود که از این حیث، بیش‌ترین میزان کاربران این دو بازی را سرباز‌ها تشکیل می‌دهند و ۲۱ درصد از طرفداران فیفا و ۴۰ درصد از طرفداران PES را سرباز‌ها تشکیل می‌دهند. 

بازی PES 2018

در نهایت از حیث میزان طرفدار در استان‌های مختلف ایران، تهران در هر دو بازی بیش‌ترین میزان طرفدار را به خود اختصاص داده است و مشهد هم در هر دو بازی دوم است. تنها تفاوت از این حیث در رتبه سوم دیده می‌شود که خوزستان در رتبه سوم طرفداران فیفا و فارس در رتبه سوم بیش‌ترین میزان طرفداران PES قرار دارد و البته طبیعی است که پرطرفدار‌ترین ژانر بازی‌های ویدیویی بین بازیکنان این دو بازی، ژانر ورزشی است. 



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال، بعد از ایجاد محدودیت تبلیغاتی از طرف سایت‌هایی مثل گوگل و فیسبوک، برای تبلیغات سراغ بستن قرارداد با باشگاه‌های ورزشی رفتند. CoinDeal که یک صرافی ارز دیجیتال لهستانی است، هفته‌ی گذشته با باشگاه تازه لیگ برتری شده‌ی ولورهمپتون واندررز، قرارداد اسپانسرینگ پیراهن امضا کرد. باشگاه آرسنال نیز در ژانویه‌ی همین سال قرارداد مشابهی را بسته بود. سانی ساین، بنیان گذار و مدیر ارشد اجرایی ون هاوک اسپورتس، در این باره می‌گوید:

این برنامه قطعا در حال اجرایی شدن است، حتی همین الان هم چند باشگاه قرارداد تبلیغاتی ارز دیجیتالی دارند و به عقیده‌ی من تعداد آن‌ها در آینده بیش‌تر خواهد شد.

قرارداد بیتکوینی تیم ولورهمپتون

ساین در زمینه‌ی معاملات خارجی، ۱۰ سال در کمپانی LMAX مشغول به کار بود و در اوایل امسال، از این شرکت جدا شد تا ون هاوک، شرکتی فعال در بازاریابی ورزشی در زمینه‌ی معاملات خارجی و ارز دیجیتال، راه اندازی کند. به گفته‌ی او وضعیتی که ارز دیجیتال هم اکنون در محدودیت تبلیغات دارد، مشابه وضعی است که معاملات خارجی ۱۰ سال گذشته، هنگام بحران مالی، در برابر قوانین سختگیرانه‌ی مصوب داشتند.

سانی ساین

سانی ساین بنیان گذار شرکت ون هاوک اسپورتس

با این‌که هنوز در بیش‌تر نقاط جهان تبلیغات ارز دیجیتال قوانین خاصی ندارد، اما خیلی از سایت‌های بزرگ و معتبر بعد از چند کلاه‌برداری پر سر وصدا، این تبلیغات را ممنوع یا آن‌ها را بسیار محدود کردند. گوگل و فیسبوک قوانین خود را سخت‌گیرانه‌تر کردند و سایت ردیت نیز از سال ۲۰۱۶ به طور کامل مانع این تبلیغات شده است. به همین دلیل شرکت‌های ارز دیجیتال توجه خود را به ورزش، که محبوبیت و بینندگان بالایی دارند، اختصاص داده‌اند.

این کمپانی‌ها در چند سال گذشته، از پروژه‌هایی که اغلب چیزی بیش‌تر از یک مقاله‌ی پاورپوینتی نبوده، سودهای میلیارد دلاری به دست آورده‌اند. موفقیت این پروژه‌ها به استقبال از توکن‌ها یا سکه‌هایی که این شرکت‌ها درآینده قرار است، بسازند بستگی دارد، به همین دلیل است که داشتن دنبال کننده‌ها و مشتریان زیاد برای این شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

فوتبال به دلیل داشتن هواداران جهانی، میان این شرکت‌ها محبوب است؛ لیگ برتر انگلیس در ۲۱۲ محدوده‌ی جهان پوشش داده می‌شود و بر اساس گزارش‌ها بینندگان آن به ۴.۷ میلیارد نفر می‌رسد. باشگاه‌ها هم مشتاق سهیم شدن در ثروت ارز دیجیتالی هستند، چراکه مدیران باشگاه‌ها، این بخش را راه جدیدی برای کسب درآمد قانونی می‌بینند. همان‌طور که باشگاهی مانند منچستریونایتد، شرکای متعددی در زمینه‌های مختلف، از کارت‌های اعتباری گرفته تا تراکتورها دارد، اکنون می‌تواند توکن یا ارز دیجیتال مخصوص خود را نیز داشته باشد.

به گفته‌ی ساین، آن‌ها هم اکنون در حال مذاکره با ۷۰ درصد باشگاه‌های لیگ برتری، تیم‌های فرمول یک و فرمول ای هستند، موسساتی که به طور فعال به دنبال قراردادهای تبلیغاتی هستند. همچنین مستقیما با مدیر برنامه‌های بازیکنان در ارتباط‌اند تا آن‌ها را به عنوان سفیر این برند معرفی کنند.

بازیکنان و باشگاه‌های بزرگ با وجود تمایل به همکاری با شرکت‌های ارز دیجیتال، از ریسک آن نیز مطلع‌اند

بازیکن تیم ملی آرژانتین، لیونل مسی، قراردادی برای تبلیغ تلفن بلاکچینی امضا کرده است؛ هافبک کلمبیایی، خامس رودریگز، هم ارز دیجیتالی خود را منتشر کرده و مهاجم بلژیکی، ادن هازارد، مشغول تبلیغ برای شرکت ارز دیجیتالی دیگری است. اما با این حال، مدیرهای ورزشی پس از کلاه برداری‌های سال اخیر از ریسک بالای این بخش مطلع هستند. برای مثال، فلوید میودر، بوکسور آمریکایی برای یک استارت به منظور انجام ایکو تبلیغات کرده بود که در نتیجه ۳۳ میلیون دلار بوجه از سرمایه گذاران جمع کرد؛ اما اوایل ۲۰۱۸، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دو نفر از افراد اصلی این شرکت را به کلاهبرداری متهم کرد. ساین در این باره می‌گوید:

واضح است که به دلیل طوفان کلاه‌برداری در اواخر سال ۲۰۱۷ ما باید سخت‌گیرتر و دقیق‌تر از قبل باشیم، خیلی از سهام‌داران ما نیز از ما می‌خواهند که معاملاتی که را که انجام داده‌اند را مستقیماً از خود شرکت‌های طرف قرارداد پیگیری کنیم. با این حال صحبت‌هایی در پشت پرده در حال انجام است که نتایج آن را در آینده‌ای نزدیک خواهیم دید. اما این بازار نیز، مثل هر بازار جدیدی به زمان نیاز دارد. 



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

در بخش اول این مقاله به معرفی اولیه‌ی سومرین و اراده‌ی آمازون برای حضور در عرصه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پرداختیم. در این بخش از مقاله به ابزارهای آمازون برای تحقق اهدافشان و تغییر و تحولات مد نظر آنها برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌پردازیم.

استفاده از سرویس‌های صوتی Alexa

بخش زیادی از جذابیت هاست‌ها به حرف زدن آن‌ها برمی‌گردد. شما به همان روشی که کورتانا را در ویندوز فعال می‌کنید، نمی‌توانید در یک اپ سومرین بگویید "Hey Alexa" و آن را فعال کنید. در عوض آمازون از تشخیص گفتار اتوماتیک و APIهای درک زبان طبیعی استفاده‌شده در الکسا بهره می‌برد تا هاست‌ها برای شروع و پیشبرد مکالمه‌ها از استفاده کنند.

همچنین سومرین با آمازون لکس (Amazon Lex) و آمازون پولی (Amazon Polly) نیز هماهنگ است.

پولی یک سرویس تبدیل گفتار به نوشتار است که هاست‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. از طرف دیگر لکس یک موتور برنامه‌نویسی نورولوژیک برای ساخت رابط‌های مکالمه‌ای است؛ به این معنی که هاست‌ها می‌توانند با استفاده از اپ‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی صحبت‌های کاربران را فهمیده و به آن پاسخ دهند. سومرین در حال حاضر به‌واسطه‌ی پولی از بیش از ۱۲ زبان پشتیبانی می‌کند، همچنین ویژگی هماهنگی با حرکات لب باعث می‌شود حرکات دهان هاست با فراز و فرود زبان و گفتار آن هماهنگ باشد.

آرجنتی می‌گوید:

صدا بستری است که با حضور شما در دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی معنا پیدا می‌کند. وقتی من کاراکتری می‌بینم که در گوشه‌ای ایستاده، می‌خواهم با او حرف بزنم. بنابراین ما از بخش هوش مصنوعی دو ابزار را انتخاب کردیم تا نحوه‌ی گفتار را شخصی کنیم. ما انتظار داریم تا محیط به کاربر گوش کند و به آن پاسخ دهد. در واقع شما می‌توانید ابزار لکس را برای یک هاست فعال کرده و بخشی از کاراکتر آن کنید. از بسیاری از جهات این کار آسان‌تر از ساختن مهارت‌های الکسا است.

آمازون الکسا

وارد کردن منطق به دنیای فراگیر مجازی

ماشین حالت بصری سومرین، جایی است که می‌توانید توالی پیچیده در شبیه‌سازی‌های مجازی را به وجود آورید. سازندگان اپ‌ها و توسعه‌دهندگان با استفاده از تایم‌لاین بصری رابط جاوا اسکریپت، می‌توانند با نوشتن منطق برنامه، نحوه‌ی رفتار و پاسخ هاست‌ها و سایر اشیا در محیط مجازی به کنش‌ها را کنترل کنند. برای مثال سومرین دارای یک پرنده‌ی بدون سرنشین است که شما می‌توانید از آن بخواهید در محیط پرواز کند.

موضوع زمانی پیچیده می‌شود که شما اشیای دنیای واقعی را وارد محیط مجازی می‌کند. از آن جایی که آرجنتی بر بخش‌های دیگری از آمازون هم‌چون محاسبات رایانه‌ای بدون سرور و سایر زیر‌مجموعه‌های AWS نظارت دارد، معتقد است که اتصال سومرین به خدمات اینترنتی دیگر آمازون هم‌چون لامبدا (Lambda) و یا گرین‌کرس (Greengrass) می‌تواند میزان پیچیدگی‌ شبیه‌سازی‌ها را به مراتب افزایش دهد. گرین گرس نوعی از مدل‌های یادگیری ماشین است که روی دستگاه‌های اینترنت اشیا اجرا می‌شود.

اینترنت اشیا

فرض کنید برای تولید یک مدل یادگیری، اطلاعات از یک ماشین در کارخانه برداشت می‌شود. الگوریتم به‌دست‌آمده وارد سومرین می‌شود تا نوع مجازی همان ماشین توسط هوش مصنوعی در محیط سومرین تولید شود. آرجنتی این گونه توضیح می‌دهد:

ما می‌توانیم یک دنیای شبیه‌سازی‌شده برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بسازیم؛ جایی که هر کاراکتر و حتی هر یک از اشیا توسط یادگیری ماشین هوشمند شده‌اند. در نهایت شما می‌توانید دنیای واقعی را در واقع‌گرایانه‌ترین صورت خود بازآفرینی کنید. ما امروز به آن نقطه نزدیک شده‌ایم؛ اما هنوز از نقطه‌ نظر رفتاری در مورد نحوه‌ی کار اشیا کار زیادی باقی مانده است.

هواشناس شبیه‌سازی شده‌ی Weatherbug

الیور وینسنت (Oliver Vincent) مدیر ودرباگ (WeatherBug) توضیح داد، استفاده از واقعیت مجازی در داده‌های هواشناسی بیش از آن که فکر می‌کنید مفید است. او می‌گوید از زمانی که مردم به جای رجوع به برنامه‌های هواشناسی تلویزیون از اپ‌های پیش‌بینی هواشناسی استفاده می‌کنند، گزارش‌های هواشناسی یکی از بهترین ویژگی‌های خود را از دست داده‌اند و آن نیز ایستادن کارشناس هواشناسی در مقابل یک پرده‌ی سبز است.

وینسنت این‌گونه ادامه می‌دهد:

پیش‌بینی هواشناسی یعنی این که در یک زمان مشخص و در یک مکان مشخص هوا چگونه خواهد بود. شما می‌تواند از وضعیت هوا در یک اپ دو‌بعدی زیبا مطلع شوید، اما می‌دانیم که در سال‌های گذشته، تماشای کارشناسان زیبای هواشناسی چقدر برای مردم جذاب بوده است. ایده‌ی ما این است که کارشناسان هواشناسی را بار دیگر وارد صحنه کنیم؛ اما این بار در یک اپ مجازی فراگیر.

ودر باگ

شرکت WeatherBug از اپ سومرین برای شبیه‌سازی یک محیط مجازی استفاده کرده است که در واقع استودیوی خبر با مجری و میز و پرده‌های سبز است و البته هاست آمازون یعنی کریستین به‌عنوان کارشناس هواشناسی فعالیت می‌کند. در این اپ داده‌های هواشناسی موقعیت شما استخراج شده و توسط هاست‌های اپ برای شما به‌صورت یک برنامه‌ی تلوزیونی پیش‌بینی هواشناسی خوانده می‌شود.

وینسنت با استفاده از اپ اصلی شرکت خود و دوربین واقعیت مجازی، یک مدل سه‌بعدی از منهتن را به من نشان داد که همزمان با زوم کردن در آن، کریستین نیز در حال ارائه‌ی گزارش هواشناسی بود.

آدیسون، به‌ورز مجازی شما

شرکت فناوری مدیریت بهداشت با نام Electronic Caregiver که مستقر در نیو‌مکزیکو است، از سومرین استفاده‌ی بسیاری متفاوتی کرده است.

این شرکت در زمینه‌ی فناوری‌های حوزه‌ی سلامت فعالیت دارد، از جمله در ساخت پوشیدنی‌هایی که دارای دکمه‌ی کمک اضطراری هستند. این شرکت همچنین با توسعه‌ی برنامه‌ی ادیسون کِر (Addision Care) هزینه‌های نگهداری در خانه را کاهش داده است و از هوش مصنوعی گفتاری برای ارزیابی وضعیت سلامت سالمندان و ریسک وخامت حال آنان استفاده می‌کند. این کمپانی به زودی کیسوکی برای داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها عرضه می‌کند که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نحوه‌ی راه رفتن بیماران را بررسی می‌کند. این نرم‌افزار همچنین از آدیسون، نوعی از هاست سومرین بهره می‌برد که با داشتن نوعی گفتگو با افراد و پرسیدن سوالات از سلامت آنان مطلع می‌شود.

مدیر بخش فناوری این کمپانی، برایان چاسکو ( Bryan Chasko) معتقد است:

سازگار کردن افراد مسن با تکنولوژي کار ساده‌ای نیست. با پیشرفت فناوری حوزه‌ی سلامت، استفاده از ویژگی‌های صوتی به این کار کمک می‌کند. شما نمی‌توانید کاری کنید که افراد سال‌خورده پشت میز بنشینند و از کیبورد و ماوس استفاده کنند، اما به‌راحتی می‌توانند یک گفتگو داشته باشند.

شرکت Electronic Caregiver سال‌هاست که در حال کار روی پروژه‌ی آدیسون است و با استفاده از ابزارهای Lex و Polly در حال توسعه‌ی کاراکتر سه‌بعدی است. این کمپانی یکی از مشتریان سرویس وب آمازون است که کمک زیادی به یافتن نقاط ضعیف سومرین و اتوماسیون پروسه‌ی تولید اپ‌های AR/VR کرده است.

electronic caregiver

یکی از توسعه‌دهندگان شرکت می‌گوید، سومرین باعث شد پروسه‌ی چندماهه‌ی توسعه‌ی آدیسون تبدیل به چند کلیک ساده شود. Electronic Caregiver همچنین در حال کار روی اپلیکیشن موبایل آدیسون نیز هست.

چاسکو توضیح می‌دهد که هدف نهایی شرکت Electronic Caregiver از توسعه‌ی آدیسون، خلق یک به‌ورز مجازی در خانه است. برای مشتریان سالمندنی که به تنهایی زندگی می‌کنند، هوش مصنوعی می‌تواند به آنها زمان مصرف داروهایشان را یادآوردی کند؛ یا در مواقعی که آنها روی زمین می‌افتند یا دیگر موارد اورژانسی با اورژانس تماس بگیرد. چاسکو در این مورد چنین اظهار نظر می‌کند:

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ما سعی داریم به آن بپردازیم، مسئله‌ی احساس تنهایی سالمندانی است که به تنهایی زندگی می‌کنند. چیزی که ما در پی آن هستیم، یک نظارت کامل بیست و چهار ساعته در تمام طول هفته است. مثلا اگر شخص در سرویس بهداشتی به زمین بیفتد و همین که قادر باشد بگوید من به کمک احتیاج دارم می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

پول‌سازها: تجارت بین بیزنسی (B2B) و اینترنت اشیا (IoT)

آمازون همچنین مانور زیادی در مورد استفاده از سومرین در زمینه‌ی دستورات دیجیتال تعاملی داده است. تصور کنید که شخصی در لابی هتل، یک فروشگاه یا استادیوم در حال قدم زدن است و یک هاست نیز در کنار آنها روی صفحه‌ی نمایش در حال حرکت است. این موضوع شاید کمی عجیب باشد؛ اما هاست‌ها می‌توانند اطلاعات زمینه‌ای مانند مکان آنها و مسیری را که باید طی کنند (در قالب محاورات شخصی‌شده) به اشخاص منتقل کنند. آرجنتی معتقد است که هاست‌ها می‌توانند تبدیل به قسمتی از برند یک شرکت شوند و مطابق نیاز کسب‌وکار آنها تغییر کنند. آرجنتی می‌گوید:

اگر شما این اپ‌ها را با یک دوربین همراه کنید، می‌توانید کاراکتری را تصور کنید که با شما به‌صورت شخصی تعامل دارد؛ هاستی که می‌داند شما کجا هستید، آخرین بار کی در آنجا بوده‌اید یا حتی آخرین غذایی که سفارش دادید چه بوده است. یک کشتی کروز تفریحی مثال خوبی است. هاست ممکن است به شما بگوید: با توجه به موقعیت فعلی شما در کشتی ممکن نیست در عرض بیست دقیقه به رزرواسیون خود برسید. می‌خواهید آن را پانزده دقیقه عقب بیاندازم؟ همچنین جنبه‌ی بصری تجربه‌ی مجازی شما نیز می‌تواند دچار تغییر شود. هاستی که با شما در مورد مقصد سفرتان حرف می‌زند با هاستی که در مورد مسائل مالیتان حرف می‌زند متفاوت خواهد بود. اضافه کردن لوکیشن می‌تواند اطلاعات جدیدی را به هاست بدهد و نحوه‌ی پوشش، حرف زدن و رفتار آنها بسته به مکان مشخص شده تغییر خواهد کرد.

اینترنت اشیا

آمازون در حال ارزیابی گستره‌ی استفاده از اپلیکیشن‌های بین بیزنسی (B2B) و اینترنت اشیا (IoT) از سومرین است. از منظر صنعتی آرجنتی توضیح می‌دهد که هم اکنون نوکیا سیستمی از سنسورها و دوربین‌ها را برای ارزیابی محیط داخل کانتینر‌ها به وجود آورده که می‌تواند مواردی مانند دمای داخلی و میزان جذب شوک وارده را بدون باز کردن کانتینرها محاسبه کند. وی ادامه می‌هد:

می‌توانید دنیایی از واقعیت افزوده را تصور کنید که در آن میلیون‌ها دستگاه به سرویس وب آمازون متصل هستند و حجم زیادی از داده‌های حسی از دنیای واقعی به آن سرازیر می‌شود. سپس می‌توان با استفاده از واقعیت مصنوعی یک شی را تشخیص داد و اطلاعات مرتبط را بر بالای آن نمایش داد. این کار قابلیت استفاده‌ی بسیار گسترده‌ای دارد، از بحش خدمات و تعمیر و مانیتورینگ گرفته تا بحث ایمنی و غیره.

همچنین وقتی با دارایی‌های مجازی سر و کار دارید، گشایش‌ها اقتصادی زیادی در انتظار شماست. هر مدل سه‌بعدی سومرین که در کاتالوگ آمازون وجود داشته باشد، در صورت استفاده در هر صحنه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌تواند منافع مالی زیادی نصیب توسعه‌دهنده‌ی خود کند. این بهترین راه برای شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های کوچک و نوپا برای پول درآوردن از اپ‌های سومرین خودشان است.

همچنین آرجنتی فرصت‌های مشترک زیادی در ارتباط بین پروژه‌ی سومرین و قسمت خرده‌فروشی آمازون می‌بیند:

ما می‌توانیم بین قسمت زیادی از کارهایی که در بخش خرده‌فروشی انجام می‌شود، مانند مبلمان کردن خانه‌ها، تجهیزات اکترونیکی و سایر آیتم‌های با ارزش بالا ارتباط برقرار کرده و یک مدل سه‌بعدی بسازیم. از این طریق می‌توان یک تجربه‌ی سه بعدی واقعی ایجاد کرد.

همه چیز به سرویس وب آمازون برمی‌گردد

برقراری ارتباط بین دستگاه‌ها و پلت‌فرم‌های AR/VR راهی هوشمندانه برای غلبه بر موانع موجود بر سر راه تجارت بین بیزنسی و توسعه‌دهندگان برای ورود به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. از طرف دیگر بزرگ‌ترین مشوق تجاری برای توسعه‌ی سومرین گسترش استفاده از سرویس‌های مبتنی بر وب آمازون است. این موضوع هم برای مشتریان فعلی آمازون که قصد دارند سرویس‌های جدید آن را امتحان کنند و هم برای مشتریان جدیدی که شروع به استفاده از فضای ذخیره‌سازی آمازون، سرویس محاسبه‌ی ابری، پردازش، هوش‌ مصنوعی و دیگر سرویس‌های آمازون کرده‌اند صادق است، چرا که تمام این سرویس‌ها در قالب یک تجربه‌ی واحد در آمده‌اند. همچنین از لحاظ قیمتی نیز سرویس‌های آمازون برای مشتریان جذاب است چرا که این شرکت هیچ هزینه‌‌ای از پیش دریافت نمی‌کند. شما به هر میزان که از سرویس‌ها استفاده می‌کنید باید هزینه بدهید.

آمازون تمام این خدمات را در قالب چرخه‌ی بزرگی می‌بیند که همه چیز از طریق AWS به پیش  می‌رود. اطلاعات از طریق دستگاه‌های اینترنت اشیا جمع‌آوری می‌شود، توسط سرویس لامبدا پردازش می‌شود، توسط Greengrass توسعه داده شده و دوباره وارد اینترنت اشیا می‌شود؛ جایی که برای یادگیری ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت تبدیل به یک مدل سه‌بعدی شده و توسط سومرین به‌صورت بصری نمایش داده می‌شود.

برنامه‌ي آمازون برای آینده‌ی AR/VR

  آمازون امیدوار است سومرین نقشی در گسترش این صنعت و فراگیر شدن محصولات سه‌بعدی ایفا کند و در نهایت منجر به کاهش هزینه‌ها شود. در حوزه‌ی واقعیت افزوده (AR) آن طور که آرجنتی می‌گوید کارهای اساسی به‌لطف وجود پلت‌فرم‌های ARKit و ARCore‌ انجام شده است. او می‌گوید نقطه‌ی عطف زمانی فرا خواهد رسید که اپ‌ها و محتوای ویدیویی کافی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گیرد. در حوزه‌ی واقعیت مجازی (VR) آمازون امیدوار است در آینده قیمت‌ دستگاه‌های VR کاهش پیدا کرده و استفاده از آن‌ها راحت‌تر شده و البته بدون سیم شوند.

آرجنتی در این مورد می‌گوید:

زمانی که این اتفاق بیافتد و مثلا شما بتوانید تجربه‌ی استفاده از VR را با پوشیدن یک عینک داشته باشید، آن موقع صنعت VR‌ به طور واقعی رشد خواهد کرد. به نظر من استفاده از VR باید به اندازه‌ی تماشای یک ویدیو در تبلت یا نگاه کردن به تلوزیون راحت باشد و نیاز به استفاده از آن به اندازه‌ی دیگر تجهیزات و صفحه نمایش‌های امروزی باشد. برای رسیدن به این هدف نیز ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه به دور تولیدکنندگان محتوا، مشتریان نهایی و شرکت‌های خدمات دهنده به آن مشتریان لازم است.

آرجنتی همچنین بر اهمیت فراگیری دنیای مجازی و تجربه‌های ترکیبی تاکید دارد. بخش دیگری از مشتریان هدف آمازون برای اپ‌های سومرین در حوزه‌ی آموزش و تحصیل قرار دارند. فرقی نمی‌کند که شما در حال یادگیری کار با یک وسیله‌ی پزشکی یا یک وسیله‌ی نقلیه یا یک زبان خارجی باشید. همه چیز به این بستگی دارد که شما در یک محیط مجازی قرار بگیرید که تا جای ممکن به دنیای واقعی شبیه باشد.

شما ممکن است در یک رستوران فرانسوی بشینید و مشغول یادگیری زبان فرانسوی باشید بدون این که واقعا آن جا حضور داشته باشید. هاست‌ها با شما فرانسوی حرف می زنند. منوها به زبان فرانسه هستند. در این واقعیت مجازی ممکن است شما بر روی یک کلمه در منو دست بگذارید تا آن کلمه به زبان شما یا زبان دیگری ترجمه شود. هدف ما از خلق این تجربه‌ی مجازی، ایجاد یک محیط آموزشی ترکیبی است که تا جای ممکن تمام حواس شما را با قدرت تمام درگیر یادگیری کند.



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

 

فضا

پایگاه خبری "اسپیس"، منتخبی از تصاویر فضایی روزهای اخیر را منتشر کرد.

 به نقل از اسپیس، برخی اخبار و تصاویر فضایی منتخب روزهای اخیر  منتشر شده است.

تل‌های شنی سرخ

محققان طی مطالعه اخیرشان موفق به کشف صدها حفره عظیم و هلالی شکل در سطح مریخ شده‌اند. فرض محققان بر این است که آنها احتمالا تل‌های شنی هستند.

 

سپر حرارتی خورشید

کاوشگر خورشیدی "پارکر" که قرار است در ماه اوت به فضا پرتاب شود، به جدیدترین و مقاوم‌ترین سپر حرارتی مجهز شد. هدف کاوشگر خورشیدی پارکر آغاز یک ماموریت ۶۰ ساله برای پرواز در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به خورشید است.

توپوگرافی پلوتو

تحقیقات جدید نشان داده است که "توپوگرافی" (topography) پلوتو و شارون که بزرگترین قمر آن محسوب می‌شود، می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا دریابند که چه چیزی آنها را شکل داده است.

عارضه‌نگاری یا توپوگرافی به تحقیق بر روی شکل سطح زمین، ویژگی‌های سیارات، بدن انسان و ... به وسیله تصویر برداری یا نقشه‌برداری می‌پردازد. همچنین در این روش علمی شرحی برای تحقیق از سطح مورد نظر و ویژگی‌های آن سطح همراه با توصیف آن در نقشه به کار می‌رود.

 

سیاره شبه زمین "راس ۱۲۸ بی"

محققان بر این باورند که سیاره شبه زمین "راس ۱۲۸ بی" (Ross ۱۲۸b) که ۱۱ سال نوری از زمین فاصله دارد ممکن است مکان نسبتا مناسبی برای حیات باشد.

داغ‌ترین سیاره‌ هستی


گرم‌ترین سیاره‌ای که تاکنون توسط اختر شناسان کشف شده است "کِلت-۹ بی"(KELT-۹b)  نام دارد و درجه حرارت آن به حدی زیاد است که جو خود را می‌سوزاند و انرژی آن را به ستاره میزبانش می‌فرستد.

"کِلت-۹ بی" گرمترین سیاره‌ای است که تاکنون کشف شده است. فاصله این سیاره از زمین ۶۵۰ سال نوری است و اندازه آن حدود ۲ برابر سیاره مشتری اعلام شده است. دمای سطح کِلت-۹ بی بالغ بر ۴۳۰۰ درجه سانتی گراد است. این دما با دمای بسیاری از ستاره‌ها برابری می‌کند اما از خورشید منظومه شمسی دمای کمتری دارد.

سرعت فضاپیمای باری "پروگرس"

۱۰ ژوئیه فضاپیمای باری "پروگرس ام. اس. ۰۹   ( ۰۹ ProgressMS)" رکوردی جدید در تاریخ پرتاب‌های خود به ثبت رساند و ظرف ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید. این فضاپیمای باریبا موشک "سایوز" (Soyuz-۲.۱a) با موفقیت به فضا پرتاب شد.



تاريخ : یک شنبه 24 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 985 986 987 988 989 ... 3356 صفحه بعد