همانطور که روز گذشته در زومیت خواندید، بازار ارز ثانویه کار خود را از امروز آغاز کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده، در این بازار شاهد معامله‌ی ۲۰ درصد از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی خواهیم بود. ارز مورد نظر به واردات کالاهای مصرفی اختصاص داده خواهد شد. فرایند خرید و فروش این ارز از طریق سامانه‌ی ارز نیما ممکن خواهد شد. حال پس از آغاز به کار این بازار، امیر نجومی، دبیر اسبق کانون صرافان ایران گفت:

امروز سه‌شنبه نخستین معامله صادرکنندگان غیر نفتی و غیرپتروشیمی در بازار ثانویه ارز انجام و براساس ارز درهم با نرخ ۲٫۰۵۰ تومانی معادل هر دلار ۷٫۵۲۳ تومانی انجام شد. 

 

در حال حاضر بازار ثانویه برای صادرکنندگان و واردکنندگان و گروه کالایی ردیف ۳ در نظر گرفته شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، دولت دخالتی در تعیین نرخ ارز در این بازار نخواهد داشت. 

محمد مهدی رئیس زاده، مشاور بانکی اتاق بازرگانی در این خصوص گفت:

آغاز به کار بازار ثانویه سیگنال مثبتی به بازار ارز داده و موج شده تا ثبات نسبی بر بازار حکمفرما شود. 

رئیس زاده همچنین اعلام کرد که قرار است که دوباره صرافی ها ارز بخش خدماتی را تامین کنند و فعالیت آنها به رسمیت شناخته شود که قطعا سبب می شود تا ثبات به بازار بازگردد. 



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

با توجه به پیشرفت‌های سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر و رسیدن آن به وضعیتی نسبتا ثابت، تولیدکنندگان به انواع مختلفی از ویژگی‌ها و راهکارهای جدید توجه نشان می‌دهند تا بتوانند محصولات خود را همواره در حال رشد و توسعه نگه دارند. هر سال شاهد معرفی فناوری‌های توسعه‌یافته‌تری هستیم تا در نهایت صنعت گوشی‌های هوشمند زنده و سرپا نگه داشته شود.

علاوه‌بر حوزه‌ی سخت‌افزار، در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد تلاش‌های بسیاری برای توسعه‌ی سیستم‌ها هستیم. در بخش نرم‌افزاری،  هوش مصنوعی توانسته است تا توجه بسیاری را به خود جلب کند. امروزه تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند از دستیار هوشمند بهره می‌برند و هر تولیدکننده‌ای در تلاش است تا دستیار مجازی هوشمندتر، سریع‌تر و کاربردی‌تری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

هوش مصنوعی

سامسونگ، دستیار هوشمند بیکسبی را به‌همراه گوشی گلکسی اس ۸ معرفی کرد. در آن زمان کاربران از ویژگی‌های پایه‌ی دستیار هوشمند رضایت نداشتند؛ اما سامسونگ خود را متعهد می‌دانست تا تمام تلاش خود را برای توسعه‌ی بیکسبی به کار بندد؛ به‌طوری که کره‌ای‌ها در تمام دستگاه‌های بالارده‌ی خود، دکمه‌ای سخت‌افزاری را برای بیکسبی اختصاص می‌دهند.

در اوایل سال ۲۰۱۸، سامسونگ اعلام کرد که اکنون بیکسبی به‌اندازه‌ای کاربر دارد که این شرکت روی توسعه و تبدیل کردن آن به دستیار هوشمندی فوق‌العاده و استثنایی تمرکز کند. در این بین با توجه به برنده‌شدن نرم‌افزار جدید مرکز هوش مصنوعی سامسونگ، موسوم به ConZNet (Context Zoom-in Network) در دو رقابت جهانی درک مطلب ماشینی، می‌توان چنین تصور کرد که کره‌ای‌ها به وعده‌ی خود عمل کرده‌اند.

 MARCO (MAchine Reading Comprehension)مایکروسافت و TriviaQA دانشگاه واشینگتن، رقابت‌های درک مطلب ماشینی هستند که در آن‌ها از الگوریتم‌های هوش مصنوعی خواسته می‌شود تا درخواست‌های واقعی حاصل از نمونه‌های پرسش‌وپاسخ را پردازش کرده و پاسخ مناسبی را برای این درخواست‌ها فراهم کنند. علاوه‌بر این، در هر دو مسابقه، الگوریتم‌های هوش مصنوعی باید، اسناد پژوهش‌محوری، نظیر مقالات خبری یا پست‌های بلاگ را بنویسند.

در رقابت MS MARCO، الگوریتم هوش مصنوعی باید به یک پرسش تصادفی حاصل از موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت پاسخ دهد. ۱۰ سند از فضای وب در اختیار الگوریتم قرار می‌گیرد و سپس از آن خواسته می‌شود تا پاسخی را ارائه دهد، این پاسخ باید مرتبط با پرسش تصادفی بوده و نزدیک به گفتار و نوشتار انسان‌ها باشد.

هوش مصنوعی

TriviaQA مجموعه‌ای مبتنی بر درک مطلب با بیش از ۶۵۰ هزار گروه پرسش - پاسخ - مدرک محسوب می‌شود، این مجموعه شامل سوالات پیچیده و ترکیبی با واژگان متغیر است و یافتن پاسخ سؤالات آن مستلزم استفاده از منطق Cross-Sentence خواهد بود؛ البته الگوریتم هوش مصنوعی باید پرسش مورد نظر را درک کند، پاسخی کوتاه و مرتبط ارائه دهد، سپس مدرکی برای پاسخ خود در اختیارمان بگذارد. TriviaQA با دو الگوریتم معیار، شامل یک الگوریتم ابتدایی هوش مصنوعی و دیگری شبکه‌ی عصبی پیشرفته مورد آزمون و بررسی قرار گرفته است. رتبه‌ی عملکردی این دو برنامه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی به‌ترتیب ۲۳ و ۴۰ درصد شد؛ در حالی که امتیاز عملکرد هوش انسان در چنین آزمونی حدود ۸۰ درصد است؛ بنابراین هوش مصنوعی هنوز جای کار دارد.

ConZNet سامسونگ توانست در هر دو رقابت رتبه‌ی اول را از آن خود کند؛ اما باید توجه داشت که الگوریتم سامسونگ تنها بین تاریخ‌های ۱۴ ژوئن (۲۴ خردادماه) تا ۴ جولای (۱۳ تیرماه) رتبه‌ی نخست رقابت MARCO را در اختیار داشت و پس از این تاریخ، الگوریتم VNET Baidu NLP رتبه‌ی نخست را از آنِ خود کرد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این نتایج آیا برای کاربران و مصرف‌کنندگان هم معنا و مفهومی دارد؟ جیهی کیم، سرپرست لابراتوار ادراک زبان از واحد پژوهش سامسونگ می‌گوید واحد تحقیقاتی او، تاکنون همایش‌های مختلفی در زمینه‌ی کاربرد هوش مصنوعی با مهندسان واحد لوازم خانگی و گوشی‌های هوشمند برگزار کرده است. از آنجایی که سامسونگ به توسعه‌ی اکوسیستم اینترنت اشیاء با بیکسبی بسیار اهمیت می‌دهد، می‌توان تصور کرد که این همایش‌ها با چه محوریتی برگزار می‌شدند.

علاوه بر این، دپارتمان‌های خدمات‌ مشتری نیز به این موضوعات بسیار علاقه‌مند هستند. نحوه‌ی عملکرد و استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ConZNet منجر به بهبود کاربری و استفاده از چت‌بات‌ها (Chatbot) می‌شود. البته باید بگوییم، هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد ارتقاء پیدا کردن محصولات تجاری سامسونگ با این الگوریتم خواهیم بود.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

نشنال جئوگرافی تصاویر برنده مسابقه مشهور خود، بهترین عکس مسافرتی سال، در سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد. این مسابقه هر سال در سه دسته‌بندی اصلی طبیعت، شهرها و مردم برگزار و تصاویر برتر انتخاب می‌شوند. جایزه بزرگ این مسابقه، به عکاس ژاپنی، ریکو تاکاهاشی برای عکسی از دم یک بچه وال کوهان‌دار در زیر آب اختصاص یافت. 

عکس برنده با عنوان «پری دریایی» از میان ۱۳۰۰۰ عکس در این سال انتخاب شد. عکاس این تصویر درباره داستان گرفتن این عکس گفت:

خوش‌شانس بودم که در روز غواصی در نزدیکی جزیره کومیجیمای ژاپن با یک نهنگ کوهان‌دار و بچه او مواجه شدم. بیش‌تر اوقات، بچه وال نزدیک مادر خود شنا می‌کند اما در یک لحظه، کودک در نزدیکی ما شروع به پریدن و ضربه زدن با دم خود بر آب کرد. بسیار کنجکاو بود و رفتار دوستانه‌ای داشت. بالاخره مادر که در همان نزدیکی مشغول تماشای رفتار کودک بود، جلو آمد و او را با خود برد. من واقعا شیفته این بچه وال شدم. او بسیار پرانرژی و بزرگ بود و دم بسیار زیبایی داشت.

تاکاهاشی عکاس باسابقه‌ای است که برای دنبال کردن عکس‌برداری زیر آب کار در دفتر را رها کرد و برای عکاسی از وال‌های کوهان‌دار و بچه‌های آن‌ها، به چزیره کومیجیمای ژاپن سفر کرد.

 

او به نشنال جئوگرافی گفت: «عکس گرفتن از بچه وال درحالی‌که با شادی در آب‌های آرام به حال خود بود، حس خاصی داشت. واقعا باور نمی‌کردم رویایی که همیشه در ذهن داشتم به واقعیت تبدیل شود. افتخار می‌کنم که در این موقعیت قرار گرفته‌ام و فکر می‌کنم نیرو و انرژی کارهای آینده‌ام را فراهم خواهد کرد.»

خانم تاکاهاشی مبلغ ۱۰ هزار دلار به عنوان جایزه دریافت کرد. سایر عکس‌های برنده امسال را می‌توانید در زیر ببینید.

طبیعت، رتبه دوم

عکس نشنال جئوگرافی

«بلند شدن فلامینگوها» اثر هائو.ج، رتبه دوم مسابقه بهترین عکس مسافرتی سال ۲۰۱۸ نشنال جئوگرافی را به دست آورد. «فلامینگوها برای گرفتن شتاب لازم برای به هوا بلند شدن، باید برای مدتی با سرعت روی آب حرکت کنند. در لحظه گرفتن عکس، گروه بزرگی از فلامینگوها در حال شتاب گرفتن هستند و پاهای قرمز و بلند آن‌ها انحناهایی مانند موج در آب ایجاد کرده که از بالا شبیه به حرکت گیاهان در داخل آب به نظر می‌رسد. این عکس از داخل هلیکوپتر گرفته شده است.»

طبیعت، رتبه سوم

عکس نشنال جئوگرافی

 

«مریخ» (Mars)، اثر مارکو گرسی، رتبه سوم مسابقه بهترین عکس مسافرتی سال ۲۰۱۸ نشنال جئوگرافی را به دست آورد. «این برج‌های ماسه‌ای طبیعی که با سنگ‌هایی بزرگی بر رویشان پوشانده شده‌اند، با نام اهرام زمینی پلاتن (Earth Pyramids of Platten) شناخته می‌شوند. این برج‌ها که در منطقه تایرل جنوبی در شمال ایتالیا قرار گرفته‌اند، قرن‌ها قبل بر اثر طوفان‌ها و رانش‌های متعدد زمین ایجاد شده‌اند و ظاهری شبیه به منظره‌های خارج از کره زمین پیدا کرده‌اند. برج‌ها در طول سال‌هایی که از ایجاد آن‌ها گذشته تغییرات زیادی داشته‌اند و حتی با عوض شدن فصل‌ها در اثر تغییرات جوی هم تغییر می‌کنند. این پدیده طبیعی ناشی از ادامه پیدا کردن دوره‌های باران‌های سیل‌آسا و خشکسالی‌های پیاپی بوده است که باعث فرسایش زمین و شکل‌گیری قله‌هایی نوک‌تیز شده است. با تغییر فصل‌ها دمای هوا از بالاترین به پایین‌ترین حد تغییر می‌کند و طوفان‌ها منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهند و همین باعث می‌شود برج‌ها به تدریج فرسایش یافته و از بین‌ بروند، درحالی‌که برج‌های جدیدی تشکیل می‌شوند.»

شهرها، رتبه اول

عکس نشنال جئوگرافی

«یک روز بارانی دیگر در ناکازاکی» اثر هیرو کوراشینا، رتبه اول مسابقه بهترین عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد. «این تصویر چشم‌اندازی از خیابان اصلی شهر ناکازاکی از داخل یک تراموا در یک روز بارانی را نشان می‌دهد. عکس از داخل یک تراموای قدیمی که به تجهیزات مدرن فروش بلیت مجهز شده گرفته شده است. راهنما (کمک راننده) در تصویر نیست و فقط راننده را می‌توان دید. خیابان خلوت و تضاد آن با مراکز شهری شلوغ ژاپن مانند توکیو و اوزاکا که از داخل تراموا دیده می‌شود توجه مرا به خود جلب کرد. سواری با تراموای قدیمی در در یک خیابان نسبتأ خلوت، یکی از تجربه‌های به یاد ماندنی من در سفر یک هفته‌ای به شهر تاریخی ناکازاکی بود.»

شهرها، رتبه دوم

عکس نشنال جئوگرافی

«هندسه خورشید» اثر انریکه پسکانتینی، رتبه دوم مسابقه بهترین عکس مسافرتی نشنال جئوگرافی در سال ۲۰۱۸ را دریافت کرد. «این تصویر از یک شهر باستانی به نام تئوتیهواکان به معنای جایی که خدایان متولد می‌شوند گرفته شده است. هنگامی که بازدیدکنندگان، در خیابان مردگان این شهر باستانی قدم می‌زنند، حس این مکان کاملا به آن‌ها منتقل می‌شود و انگار که وجود خدایان را احساس می‌کنند. این تصویر را در هنگام طلوع خورشید از هرمی که به خدای خورشید اختصاص یافته بود گرفتم و آنچه توجه مرا به خود جلب کرد این نکته شگفت‌آور بود که در هنگام طلوع خورشید، آفتاب نیمی از هرم را دربر گرفته و نیم دیگر آن در سایه قرار داشت. به خاطر علاقه‌ای که به باستان‌شناسی و تمدن‌های قدیمی داشتم برای جستجو و دیدن بازمانده‌های تمدن پیش کلمبیایی مکزیک به این کشور سفر کردم. برای بازدید از تئوتیهواکان طوری برنامه‌ریزی کردم که در هنگام طلوع خورشید آنجا باشم تا بتوانم از ترکیب نورهای طلایی خورشید، بازی سایه‌ها و جمعیت اندک اطراف آن تصاویری تهیه کنم. برای این که تصویری که در ذهن خود داشتم را شکار کنم با یک هواپیمای شخصی از بالا به تصویربراداری پرداختم و خوشبختانه این تصویر در پایین، منتظر دوربین من بود.»

شهرها، رتبه سوم

عکس نشنال جئوگرافی

«انعکاس» اثر گانش پراساد، رتبه سوم مسابقه عکاس سفر سال ۲۰۱۸ نشنال جئوگرافی در بخش شهر را به خود اختصاص داد. «صبح زود بود و من می‌خواستم از منظره مه در دبی که رویای هر عکاسی در این منطقه از جهان است، عکس‌برداری کنم. بین ماه‌های دسامبر تا ژانویه هنگام صبح مه زیبایی در شهر دوبی به وجود می‌آید که حس و حال شاعرانه‌ای دارد. متاسفانه موفق نشدم که به بالاترین طبقه روی پشت‌بام بروم بنابراین از یک پنجره شیشه‌ای از یک طبقه پایین‌تر نگاه کردم. از دیدن زیبایی شهر و حالتی که مه ایجاد کرده بود بسیار هیجان‌زده بودم که ناگهان بازتاب جاده و ساختمان‌های شهر را روی ساختمانی که در آن بودم مشاهده کردم. پنجره را تا جایی که ممکن بود باز کردم و با دست کشیده از بازتاب شهر در شیشه عکس گرفتم.»

مردم، رتبه اول

عکس نشنال جئوگرافی

«فرهنگ چای» اثر الساندرا منیکونزی، رتبه اول مسابقه عکاس سفر سال ۲۰۱۸ نشنال جئوگرافی در بخش مردم را به خود اختصاص داد. زمان زیادی بود که با روش شکار منحصر به فرد مغول‌ها که از طریق عقاب‌های طلایی انجام می‌شد آشنا شده بودم و به شدت تحت تأثیر آن قرار گرفته بودم. اوایل سال ۲۰۱۸ یکی از خانواده‌های شکارچی را دنبال کردم و به همراه آن‌ها از اقامتگاه زمستانی به اقامتگاه تابستانی آن‌ها مهاجرت کردم. مغولستان کشور کم‌جمعیتی است ولی مردم آن بسیار مهمان‌نواز و خون‌گرم هستند. چای در فرهنگ قزاق یکی از نمادهای مهمان‌نوازی است. در این فرهنگ، چای فقط یک نوشیدنی نیست، بلکه ترکیبی از سنت، فرهنگ، آرامش، تشریفات و لذت است. دامل، دختری که در عکس دیده می‌شود، با پوشیدن لباس پشمی و نوشیدن چای، خود را از سرمای شدید غرب مغولستان در زمستان سرد و طاقت‌فرسای این منطقه محافظت می‌کند.

مردم، رتبه دوم

عکس نشنال جئوگرافی

«لیدا و لی‌لی، من شما را بلند خواهم کرد» اثر تاتی ایتات، رتبه دوم مسابقه عکاس سفر سال ۲۰۱۸ نشنال جئوگرافی در بخش مردم را به خود اختصاص داد. «از سال ۲۰۱۶ با مهاجران هائیتی و پناهجویانی که در شهر محل زندگی‌ام، استرلا سکونت داشتند آشنا شدم و کم‌کم ارتباط برقرار کردم. با بسیاری از خانواده‌ها و بخصوص دو خواهر دوقلو، لیدا و لی‌لی دوست شدم. برای آن‌ها زندگی در برزیل مانند زندگی در بهشت و کاملا با زندگی در کشور خودشان متفاوت بود. آن‌ها در مقابل خانه‌شان بازی می‌کردند و نمایش‌های بداهه‌ای برای پرورش تخیل و خلاقیتشان اجرا می‌کردند. درست مثل این بود که این دو خواهر هنرپیشه و مشغول بازی در یک نمایش هستند. در یک لحظه، لی‌لی با دست خود صورت لیدا را بالا آورد و به او نشان داد به کجا باید نگاه کند. در همین لحظه کوتاه، این عکس را گرفتم.

مردم، رتبه سوم

عکس نشنال جئوگرافی

«سفر پرچالش»، اثر تنویر حسن، رتبه سوم مسابقه عکاس سال ۲۰۱۸ نشنال جئوگرافی در بخش مردم را به خود اختصاص داد. «این عکس ایستگاه قطار فرودگاه داکا در تعطیلات «عید» گرفته شده است. مردم در حال برگشت به روستاهایشان برای گذراندن روزهای تعطیل عید با خانواده‌هایشان هستند. در آخرین لحظات حرکت قطار همه در حال عجله هستند. مردی توجه مرا به خود جلب کرد، او به یک دسته قطار آویزان شده و در حال تلاش برای وارد شدن به قطار بود. در این لحظه، ناگهان باران شروع به باریدن کرد و قطار به آرامی حرکت خود را آغاز کرد. خانواده بلیت‌های خود را در دست داشتند، ولی نتوانستند روی صندلی‌های خود بنشینند. افراد زیادی مانند این خانواده برای کار ناچار به ترک روستا شده و به داکا می‌آیند و تعطیلات فرصت مناسبی برای دیدن خانواده‌هایشان است. آن‌ها به هیچ قیمتی و با هر سختی پیش رو، نمی‌خواهند فرصت گذراندن روزهایی با عزیزانشان را از دست بدهند.»



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

بااینکه تمام کسب‌وکارهایی که در فضای آنلاین حضور دارند باید روی بهینه‌سازی موتور جست‌وجو سرمایه‌گذاری کنند، زمانی که نوبت به افزایش بازدید از یک وب‌سایت تخصصی می‌رسد این مسئله مهم‌ترین چیز نیست.

تعجبی ندارد که افزایش بازدید از وب‌سایتتان کلید کاربرهای بیشتر و درآمد افزایش‌یافته است. هر چه باشد، اگر افراد از کسب‌وکار آنلاینتان بازدید نکنند مطمئناً خریدهای تجاری‌شان را تکمیل نخواهند کرد.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ عموم کسب‌وکارها برای افزایش بازدید وب‌سایت‌ها تلاششان را روی سئو - Search Engine Optimization) SEO) گذاشته باشند.

سئو سایت

در حال حاضر، سئو یک راهبرد توسعه دیجیتالی مؤثر است. بر اساس آمارهای Net Marketshare سال گذشته گوگل به‌تنهایی ۷۲ درصد کل جست‌وجوی کامپیوترهای رومیزی را به وب‌سایت‌ها کشانده است.

با توسعه اینترنت و هم‌زمان بااینکه شرکت‌های بیشتری به رقابت شدید برای به دست آوردن جایگاه نخست برای کلیدواژه‌های یکسان ادامه می‌دهند، احتمال موفقیت در رتبه‌بندی و جذب بازدید کافی، کاهش می‌یابد.

به همین خاطر هم بهترین منفعت برندها در جست‌وجوی شیوه‌های دیگری برای افزایش بازدید سایت است. قبل از آنکه بازاریاب‌ها مبارزه جدیدی برای افزایش بازدید سایت به راه بیندازند، باید نخست داده‌های تحلیلی و بازدید کنونی‌شان را کاملاً بررسی کنند.

سئو سایت

از ابزارهایی مثل Google Analytics و SEMRush (یک نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل جستجوگرها و سئو است که داده‌های اطلاعاتی را ازجمله اطلاعات ترافیک وب‌سایت، کلمات کلیدی برنامه‌ریزی‌شده AdWords و سایر اطلاعات مربوط به جستجوگرها را فراهم می‌کند) استفاده نمایید تا بفهمید که بازدید وب‌سایتتان در چه جایگاهی قرار دارد؛ چه مدت‌زمانی است که کاربران سایتتان را جست‌وجو می‌کنند؛ از چه محتوا و صفحات اینترنتی بیشترین لذت را می‌برند؛ و معمولاً چه زمانی حین گشت‌وگذارشان از وب‌سایت شما خارج می‌شوند.

دست‌یابی به این اطلاعات شمارا قادر می‌کند تا راهبرد بهتر و قوی‌تری در کانال‌های مربوطه ایجاد کنید و نرخ کلیک - Click Through Rate) CRT) بالقوه‌تان را بهبود ببخشید.

سئو سایت

۱. پست مهمان (Guest blogging) را شروع کنید

نوشتن پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر چندین هدف را برآورده می‌کند. نخست، Public relations) PR یا روابط عمومی، فعالیت مدیریت اطلاعات در ارتباط بین فرد یا یک سازمان مانند کسب‌وکار، سازمان دولتی یا سازمان غیرانتفاعی و عموم مردم است) را افزایش داده و اعتبارتان را به‌عنوان فردی حرفه‌ای در فضای عمومی بهبود می‌بخشد.

این کار آگاهی از برند را افزایش داده و شرکتتان را در جلوی چشمان مشتریان بالقوه‌ی جدید قرار می‌دهد؛ همچنین به‌عنوان یک پاداش کوچک، رتبه‌بندی سئو را از طریق پیوندهایی که به سایت خودتان ایجاد کرده‌اید افزایش می‌دهد (هرچند این مطلب هنوز هم نکته اصلی مقاله فعلی نیست ...). برای اینکه پست مهمان را به نحو مؤثری بنویسید، کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی را برای شراکت بیابید که مخاطب یا صنعت هدفی را با آن‌ها سهیم شوید و خودشان بازدیدکننده کافی داشته باشند که ارزش این شراکت را داشته باشد.

اگر کسب‌وکارتان یک صفحه اینترنتی دارد می‌توانید با سایر خبرگان صنعتی مناسب مصاحبه کرده و مصاحبه‌شونده‌ها و شرکت‌هایشان را تشویق کنید تا مصاحبه‌ها را در رسانه‌های اجتماعی و صفحات نشریات به اشتراک بگذارند.

از آن‌ها راجع به معیارهای ماهانه‌شان بپرسید، چه چیزی باعث می‌شود که آن‌ها به مطالب اختصاصی سایت شما اشاره کنند. و آیا مقاله‌تان را روی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان می‌گذارند یا نه؟!

سئو سایت

۲. روی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

رسانه‌های اجتماعی بازار همواره درحال‌توسعه‌ای برای کسب‌وکارهای آنلاین است. روی‌هم‌رفته، طبق گزارش Sprout Social (یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی برای کمک به کسب و کار در حال گسترش)، به‌طور مستقیم بر ۷۴ درصد تصمیم خرید مشتری‌ها تأثیر می‌گذارد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند هم به‌عنوان یک سازنده برنده که بر بازدید و وفاداری بلندمدت به برند تأثیر خواهد گذاشت عمل کرده و هم نرخ کلیک و بازدید را بلافاصله افزایش دهد.

مطمئن شوید در حال قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی هستید که جامعه هدفتان حضور فعالی در آن دارد. جست‌وجوی سریعی در بازار این مطلب را مثل روز روشن خواهد ساخت. همچنین به پست‌های طبیعی (Organic postings به مطالبی گفته می‌شود که بدون پرداخت هزینه روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و ... گذاشته می‌شود) تکیه نکنید.

متأسفانه، الگوریتم بسیاری از رسانه‌های اجتماعی مطلب مرتبط به کسب‌وکارها را به پایین فیدهای خبری برده و شرکت‌ها را به پرداخت پول برای تبلیغ مجبور می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی به‌طور مستقیم بر ۷۴ درصد تصمیم خرید مشتری‌ها تأثیر می‌گذارد

بااینکه، رسانه‌های اجتماعی پولی مثل Facebook Ads یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین بوده و درصورتی‌که به‌درستی اجرا شوند بازگشت سرمایه‌ی قوی را ایجاد خواهند کرد. کلید این کار یافتن یک شرکت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بزرگ برای ایجاد یک راهبرد مؤثر است.

سئو سایت

۳. از بازاریابی ایمیلی بهره بگیرید

بااینکه اختلاف‌نظرهایی در مورد میزان دقیق بازگشت سرمایه‌‌ی بازاریابی ایمیلی وجود دارد؛ تمام منابع در این موردتوافق دارند که این کار یکی از مفیدترین ابزارهای بازیابی بوده و بازگشت سرمایه‌ی فراوانی به همراه دارد. یک برند می‌تواند محصولات، خدمات یا حتی راهکاری بازاریابی محتوا را با استفاده از یک ایمیل ساده یا خبرنامه تبلیغ کند.

مطمئن شوید در حال قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی هستید که جامعه هدفتان حضور فعالی در آن دارد

جهت به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی ایمیلی، آزمون A/B (برای آزمایش المان‌های مختلف سایت در راستای رسیدن به هدفی مشخص استفاده می‌شود)، بخش‌بندی و شخصی‌سازی را امتحان کنید.

این شیوه‌ها رابطه‌ی شخصی‌تری بین شما و مشتری‌هایتان شکوفا ساخته و به شما کمک می‌کند خطوط محتوایی و موضوعی که ترجیح می‌دهند را مشخص کند و ایمیل‌هایتان را زمانی ارسال کنید که افرادی که در وب‌سایتتان ثبت‌نام کرده‌اند با بیشترین احتمال ممکن هم آن‌ها را بازکرده و هم درگیرشان شوند.

سئو سایت

۴. محتوای ویدیویی را ادغام نمایید

ویدئو یکی از مؤثرترین و درعین‌حال کم استفاده‌شده‌ترین شکل بازاریابی محتوا است. بااینکه بسیاری از کسب‌وکارها، به‌عنوان‌مثال، بر دنبال کنندگاناینستاگرام و بلاگ‌ها تمرکز می‌کنند راهکارهای ویدیویی از اشتراک‌گذاری و تماشای زیادی برخوردار هستند. طبق گزارش وب‌سایت هاب‌اسپات (Hubspot) از وضعیت بازاریابی ویدیویی، ۷۶ درصد بازاریاب‌ها اذعان کرده‌اند که محتوای ویدیویی بازدید از وب‌سایتشان را افزایش داده است.

استارت‌آپ آرایشی Harry's (شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ی تجهیزات اصلاح آقایان که فروش آن از طریق پست و خرده‌فروشی است) مثال عالی از مشارکت در بازاریابی ویدیویی است. یک ویدئو کوتاه در این برند، مشتری‌ها را با برند آشنا ساخته، آهنگ فرح‌بخشی داشته و در یک نمای کوتاهِ درگیر کننده مشتری‌های بالقوه را باریشه‌های شرکت آشنا می‌کند. شرکت به نحو هوشمندانه‌ای آن را روی وب‌سایتش گنجانده و همچنین در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

۷۶ درصد بازاریاب‌ها اذعان کرده‌اند که محتوای ویدیویی بازدید از وب‌سایتشان را افزایش داده است

ویدیوهای فراوانی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در این راهبرد بگنجانید که عبارت‌اند از: ویدیوهایی در مورد برند، کلیپ‌های کوتاه رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، ویدئوهای اطلاعاتی و نمایش‌ها. این کار مشتری‌ها را ازلحاظ دیجیتالی درگیر کرده، ارزش فراوانی در اختیار مشتری‌ها قرار داده و حتی شانسی برای گردآوری ایمیل‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند به شما در ۳ گام ذکرشده در بالا کمک کند.

سئو سایت

۵. آنلاین تبلیغ کنید

بااینکه راهبردهای طبیعی غیر پولی که باعث جذب بازدیدکننده می‌شود رویای هر برندی است، ولی گاهی نمی‌توانید تبلیغات را شکست دهید.

خوشبختانه دوران بیلبوردها و مبارزات تبلیغاتی MAD Men (نام یک سریال آمریکایی با سبک درام است که داستان سریال مربوط به یک بنگاه تبلیغاتی به اسم استرلینگ کوپر در خیابان مدیسون در شهر نیویورک دههٔ ۱۹۶۰ است. از همین رو اسم مجموعه مردان مَد مخفف مدیسون انتخاب‌شده است) را پشت سر گذاشته‌ایم. در عوض به روش‌های تبلیغ سریع مثل بازاریابی مجدد و هدف‌گذاری مجدد چشم دوخته‌ایم.

سئو سایت

طبق گزارش ReTargeter (یک شرکت تبلیغاتی که متخصص در هدف‌گیری و هدایت مخاطبان است)، تنها ۲ درصد وب‌سایت‌ها در بازدید نخست تبدیل به سایت مقصد می‌شوند. هم هدف‌گذاری مجدد و هم بازاریابی مجدد برای دنبال کردن کاربران در محیط وب به کوکی‌ها که روی مرورگرها ظاهر می‌شوند، بستگی دارند.

تنها ۲ درصد وب‌سایت‌ها در بازدید نخست، تبدیل به سایت مقصد می‌شوند

هدف‌گذاری مجدد نقش ارسال تبلیغ وب‌سایتتان به مشتری‌ها و تشویق آن‌ها برای بازدید مجدد از وب‌سایت مقصد را ایفا می‌کند. درحالی‌که بازاریابی مجدد یک ایمیل گزینش‌شده در مورد فعالیتی که کاربران اخیراً در وب‌سایتتان داشته‌اند برای آن‌ها ارسال می‌کند.

بااینکه بهینه‌سازی موتور جست‌وجو مؤثر بوده و تمام کسب‌وکارهایی که در فضای مجازی حضور دارند باید روی آن سرمایه‌گذاری کنند، اما وقتی نوبت به جذب بازدید به یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌رسد سئو مهم‌ترین چیز نیست. با سرمایه‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، مطلب گذاری مهمان، بازاریابی ایمیلی مرتبط، تبلیغات دیجیتالی و محتوای ویدیویی از افزایش بازدید از وب‌سایتتان بدون رقابت آشکار که بر سر کلیدواژه‌های سئو درخواهد گرفت، مطمئن خواهید شد.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

نیسان رسما اعلام کرد که داده‌های آزمایش انتشار آلایندگی خودروهای این شرکت در تمام کارخانه‌های موجود در ژاپن، به جز کارخانه نیسان موتور در کیوشو، ساختگی است. از شهریور ماه ۱۳۹۵، زمانی که "عدم انطباق در روند بازرسی نهایی خودرو" کشف شد، خودروساز ژاپنی به طور جدی در حال انجام بررسی‌های جامعی برای انطباق کامل بخش‌های مختلف عملیاتی این شرکت است.

آلایندگی خودرو

دو یافته کلیدی تحقیق تاکنون مربوط به دست‌کاری در کارآیی انتشار آلایندگی گازهای خروجی و آزمایش‌های مصرف سوخت است که در محیط آزمایشگاهی تعیین می‌شوند و همچنین ارائه گزارش بازرسی براساس مقادیر اندازه‌گیری جعلی است. در حال حاضر نتایج بازرسی‌ها به وزارت کشور، زیرساخت، حمل‌ونقل و گردشگری ژاپن گزارش شده است و نیسان همچنان از شرکت نیشیمورا و آساهی (شرکت حقوقی ژاپن)،  برای انجام "تحقیق کامل و جامع" در این زمینه استفاده می‌کند. 

Nissan / نیسان

تاکنون، خودروساز ژاپنی مشخص نکرده است که چه تعداد خودرو مشمول تغییر داده‌های مصرف سوخت و گازهای خروجی هستند، نیسان اعلام کرده است که تمام خودروها به جز مدل‌ GT-R، با استانداردهای ایمنی ژاپن مطابقت دارند. هنوز دلیل عدم حضور خودروهای اسپرت نیسان در میان این گزارش مشخص نیست. 

نیسان وعده داده که همچنان بررسی جامع چارچوب‌ها، سازمان‌ها و فرآیندهای مربوط به تطابق قانونی را ادامه خواهد داد. این شرکت می‌گوید که اگر جزئیات بیش‌تری در این مورد پیدا شود، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 

هفته گذشته و برخلاف اطلاعات قبلی، کارلوس گوسن شایعه ادغام رنو با نیسان را رد کرد و گفت که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. کارلوس گوسن در این مورد گفت:

هر کدام از برندهای نیسان و میتسوبیشی بخواهند به طور کامل مالک یکی از شرکت‌های تابعه رنو شوند، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهند داشت. 

هنوز مشخص نیست که تغییر مواضع مدیران رنو در رابطه با رسوایی انتشار آلایندگی گازهای خروجی نیسان است یا خیر، اما انتظار می‌رود طی چند هفته آینده اخبار موثقی در این ارتباط منتشر شود. تقریبا دو ماه پیش نیز خبر اعتراف سوبارو به دست‌کاری اطلاعات آلایندگی محصولات در ژاپن، جنجال بسیاری در محافل خبری برپا کرد. چنین موضوعی آن‌قدر اهمیت داشت که مدیر عامل سوبارو نتوانست فشار رسانه‌ها را تحمل کند و از سمت خود استعفا داد. با توجه به این روند، باید ببینیم که مسئولان نیسان در آینده نزدیک چه موضعی اتخاذ خواهند کرد.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۷، مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد، شکاف اقلیمی فاجعه‌باری بین تعهداتی کشورهای عضو توافق‌نامه اقلیمی پاریس و اقدامات ضروری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای وجود دارد.

در توافق‌نامه اقلیمی پاریس، امضاکنندگان بر مجموعه‌ای از اهداف توافق کردند تا گرمایش زمین را در مقایسه با دوران ماقبل صنعتی زیر ۲ درجه سانتی‌گراد نگه دارند. همچنین تلاش‌های بیشتری را دنبال می‌کنند تا روند افزایش دمای کره‌ی زمین را تا سال ۲۱۰۰ حتی به کمتر از ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد برسانند.

اما تعهدات فعلی دولت‌ها، تنها حدود نیمی از اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش ۲ درجه سانتی‌گرادی را برآورده کرده است. همچنین با توجه به تلاش‌های فعلی، تنها یک‌سوم از اقدامات لازم برای نگه داشتن روند گرمایش زمین به کمتر از ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد انجام گرفته است. در حالی که این شکاف قابل‌توجه است، مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد معتقد است که هنوز هم می‌توان با روشی مقرون به‌صرفه، به کاهش گازهای گلخانه‌ای دست پیدا کرد. یکی از مهمترین اقدامات برای از میان برداشتن این شکاف، جنگل‌ها است.

خبر خوب این است که به‌گفته‌ی چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC)، کاهش انتشار ۶٫۳ گیگا تن (میلیارد تن) دی‌اکسید کربن طی ۶ سال گذشته تنها در جنگل‌های برزیل، اکوادور، مالزی و کلمبیا گزارش شده است. این میزان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، چیزی بیش از میزان انتشار سالانه کشور ایالات متحده است.

ماریو بوچوچی رئیس دفتر برنامه کاهش انتشارات ناشی از جنگل‌زدایی و تخریب جنگل‌ها در سازمان ملل متحد (REDD+)، گفت:

 این گام قابل‌توجه رو به جلویی است که نشان می‌دهد، جنگل ها می‌توانند بخش مهمی از راهکارهای مقابله با تغییرات اقلیمی باشند. ما به لحاظ سیاسی، دانش فنی و مالی فرصت بی‌سابقه‌ای را در اختیار داریم.

در گزارش مرکز توسعه جهانی (CGD) می‌خوانیم:

آمارهای مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیمی (IPCC) نشان می‌دهد که اگر جنگل‌زدایی امروز به پایان برسد و جنگل ‌های تجزیه‌شده احیا شوند، تنها جنگل‌های گرمسیری می‌توانند، میزان انتشار فعلی را سالانه ۲۴ تا ۳۰ درصد کاهش دهند. به عبارت دیگر، جنگل‌های گرمسیری، می‌تواند یک‌چهارم از اقدامات ضروی برای مقابله با تغییرات اقلیمی را شامل شوند.

سهم عمده‌ی کشاورزی در کاهش گازهای گلخانه‌ای

گزارش سال ۲۰۱۵ اتحادیه دانشمندان نگران (UCS) نشان می‌دهد که بخش زمین (کشاورزی و جنگل‌ها)، می‌تواند سهم عمده‌ای در از میان برداشتن شکاف فعلی ایفا کند. بر اساس مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیمی، بیش از نیمی از تولیدات کشاورزی مربوط به بخش دامپروری است، به‌ویژه دام‌هایی مانند گاو که تولید‌کننده‌ی گاز متان هستند.

در حالی که هر کشوری می‌تواند به تلاش برای از میان برداشتن این شکاف کمک کند، در این گزارش هشت کشور با پتانسیل بسیاری بالای کاهش آلودگی زیست محیطی ذکر شده‌اند. هر کشور فرصت‌های خاص خود را برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارد که عبارتند از: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از بخش جنگل (اندونزی)؛ تسریع در توقف تجزیه غیر قانونی جنگل‌ها (برزیل)؛ تغییرات در رژیم غذایی و کاهش ضایعات مواد غذایی (ایالات متحده و به میزان کمی اتحادیه اروپا) و افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی و دام (هند و چین).

با هر سال صبر، قابلیت خود برای محدود کردن تغییرات اقلیمی را دشوارتر و پرهزینه‌تر می‌کنیم

 

علاوه بر این، در این گزارش، بر حمایت‌های لازم برای جلوگیری از جنگل‌زدایی در کشورهای در حال توسعه‌ای با پوشش جنگلی بالا تاکید شده است. نجات جنگل‌ها نه‌تنها به مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند باعثکاهش فقر و حفاظت از ۱٫۶ میلیون نفر در جهان شود که برای معیشت به جنگل‌ها متکی هستند.

یک پیروزی سریع

هنگامی که جنگل‌ها از بین بروند، میزان قابل‌توجهی کربن به جو زمین فرستاده می‌شود. فعالیت‌هایی نظیر برداشت انتخابی و انفرادی درختان نیز از منابع قابل‌توجه انتشار گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود. حفاظت از جنگل‌ها، از جمله جنگل‌های حَرّا، موجب ارزان‌تر و سریع‌تر شدن اقدامات اقلیمی می‌شود. همچنین، نیاز به تصویب قوانینی سختگیرانه‌تر برای همه‌ی کشورها است.

 

 

نیکلاس هاگلبرگ، متخصصی از مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد، گفت:

این گزارش تاکیدی دیگر بر ضرورت ۲ برابر کردن اقدامات برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. علاوه‌ بر این، گزارش فوق نشان می‌دهد که راهکارهایی وجود دارد و اگر این راهکارها به‌سرعت لحاظ شوند، می‌توانیم وضعیت فعلی را تغییر دهیم. اما ما با هر سال صبر، قابلیت خود برای محدود کردن تغییرات اقلیمی را دشوارتر، خطرناک‌تر و پرهزینه‌تر می‌کنیم.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

برخلاف وعده‌ی وزیر ارتباطات مبنی بر متعادل‌شدن بازار ظرف ۱۰ روز، همچنان شاهد نابه‌سامانی و کسادی بازار هستیم.

 

از اوایل سال، افزایش قیمت‌ ارز باعث برهم زدن تعادل بازار شد تا آنجا که هر روز شاهد افزایش نرخ دلار در بازار بودیم. بر این اساس بانک مرکزی نرخ ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و قرار شد که همه‌ی کالاهای وارداتی مشمول دریافت ارز دولتی شوند و واردات به این شکل انجام شد؛ اما همین موضوع هم باعث دو نرخی شدن کالاها در بازار شد؛ به‌طوری‌ که شرکت‌ها با ارز مصوب بانک مرکزی کالا وارد کشور می‌کردند، اما همان کالا با نرخ آزاد در اختیار مشتری قرار می‌گرفت.

افزایش قیمت‌ها تا آنجا پیش رفت که تقریبا تمام بازارها از جمله بازار موبایل بیش از پیش کساد شد و بازاریان دست به اعتراض زدند. این اعتراض‌ها باعث شد تا وزیر ارتباطات همزمان لیستی از واردکنندگانی را منتشر کند که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند. انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز از سوی وزارت ارتباطات باعث شد تا وزارت صنعت و بانک مرکزی هم لیست واردکنندگانی را منتشر کنند که ارز دولتی دریافت کرده‌اند که در این میان باعث شفاف‌سازی‌های بیشتری شد و اسامی برخی شرکت‌ها فاش شد که در لیست وزارت ارتباطات نبود؛ واردات گوشی توسط شرکت‌هایی غیرتخصصی که در این مقاله قصد نداریم به این موضوع بپردازیم.

 

در همین حال وزیر ارتباطات وعده داد که تا ۱۰ روز دیگر بازار به تعادل می‌رسد؛ در حالی‌ که تقریبا موعد وعده‌‌ی وزیر ارتباطات به پایان می‌رسد، نه تنها بازار به تعادل نرسیده، بلکه شاهد اتفاقات بدتری در بازار هستیم.

پس از انتشار لیست واردکنندگان مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی و مشخص شدن موضوع فروش گوشی با ارز آزاد، سازمان تعزیرات به موضوع ورود و اقدام به بازرسی همه شرکت‌های واردکننده کرد. در همین حین برخی شرکت‌ها اقدام به عرضه‌ گوشی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار کردند؛ اما نه به شکل واقعی و از راه درست، بلکه این فرآیند بیشتر جنبه نمایشی داشت؛ این شرکت‌ها که در بازار فروشگاه‌های متعددی دارند، اعلام کردند که گوشی با نرخ دولتی عرضه می‌کنند، بنابراین مردم جلوی این فروشگاه‌ها صف می‌کشند تا گوشی‌های مورد نظرشان را که البته آیفون است، با قیمتی حداقل ۲ میلیون ارزان‌تر خریداری کنند.

برخی از افرادی نیز که همیشه منتظرند کالایی را ارزان‌تر خریده و همان کالا را با قیمتی بالاتر به فروش برسانند، ساعت‌ها جلوی فروشگاه‌ها صف می‌کشند تا بلکه یکی از این گوشی‌ها نصیب‌شان شود، اما معمولا تعداد گوشی‌هایی که با این نرخ عرضه می‌شود از انگشتان دست هم کمتر است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این فروشندگان تعداد بسیاری از گوشی‌ها را به افراد و خانواده خود می‌فروشند و تنها تعداد کمی در اختیار مردم عادی قرار می‌گیرد. در حالی که فاکتوری در اختیار مشتری قرار نمی‌‌گیرد و گزارش‌ها حاکی از آن است که در هر فاکتور، نام چندین گوشی قید می‌شود.

حتی برخی از فروشگاه‌ها نیز گوشی‌ها را به نام ارز آزاد به فروش می‌رسانند، اما سندسازی می‌کنند؛ به این شکل که خریدار را مجبور می‌کنند دو بار هزینه‌ی گوشی خریداری شده را پرداخت کنند؛ یک بار به قیمت ارز دولتی و یک بار دیگر مابقی هزینه‌ی گوشی. این موضوع ظاهرا سندی برای تعزیرات می‌شود که نشان دهد خریدار گوشی را به ارز دولتی خریداری کرده است؛ البته این اتفاقات در طول ۱۰ روز گذشته افتاده است و مشخص نیست که از این پس چه اتفاقاتی خواهد افتاد. در هر صورت وعده‌ی ۱۰ روزه‌ی وزیر ارتباطات نیز کم‌کم به پایان می‌رسد و بازار نه‌تنها به تعادل نرسیده، بلکه اوضاع بازار بیش از پیش کساد است و روش‌های جدید کلاهبرداری هم ابداع شده و باز هم هیچ نظارتی در بازار صورت نمی‌گیرد.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

مشخصات گوشی هوشمند آنر نوت ۱۰ با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۷۰ و اندروید ۸.۱ در وب‌سایت گیک‌بنچ رؤیت شد.

 

سال گذشته خبری از گوشی هوشمند آنر نوت ۹ نشد؛ اما در سال جاری هواوی قصد دارد تا با عرضه‌ی آنر نوت ۱۰ به این سری جانی دوباره ببخشد؛ پس از آنکه مدیر شرکت آنر به‌صورت رسمی تایید کرد که تا پایان سال جاری گوشی آنر نوت ۱۰ رونمایی خواهد شد، انتظار داشتیم که به‌تدریج اطلاعات بیشتری از این محصول در فضای مجازی منتشر شود.

هواوی روز گذشته نیز با انتشار تیزری، کاربران را برای عرضه‌ی آنر نوت ۱۰ هیجان‌زده کرده بود؛ از این رو انتشار نتایج اجرای بنچمارک مشهوری مانند گیک‌بنچ در آستانه‌ی معرفی Honor Note 10 منطقی به‌نظر می‌رسد، در این بنچمارک مدل گوشی HUAWEI RVL-AL09 عنوان شده که بسیار شبیه به اسم رمز گوشی آنر نوت ۱۰ با عنوان Ravel است.

آنر نوت ۱۰ بنچمارک/honor note 10 benchmarck

آنر نوت ۱۰ در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۹۰۱ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۶۸۱۸ را کسب کرده است، دستگاهی که بنچمارک روی آن اجرا شده از اندروید ۸.۱ و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی در کنار پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با سرعت پایه‌ی ۱.۸۴ گیگاهرتزی استفاده می‌کند؛ این پردازنده، همان تراشه‌ی کرین ۹۷۰ است که پیش از این روی گوشی آنر ۱۰ استفاده شده بود؛ بنابراین اکنون تنها باید منتظر رونمایی هواوی از فبلت ۶.۹ اینچی خود باشیم.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

مایکروسافت ساعاتی پیش، تبلت اقتصادی ۱۰ اینچی خود را با نام Surface Go معرفی کرد.

 

پس از گذشت حدود سه سال از عرضه‌ی سرفیس ۳، سرانجام مایکروسافت ساعاتی پیش، این دسته از محصولات خانواده‌ی سرفیس را با دستگاهی جدید موسوم به Surface Go به‌روز کرد. سری سرفیس پرو، برای ردموندی‌ها موفقیت بزرگی به ارمغان آورد؛ بنابراین سران مایکروسافت تصمیم گرفتند تا این موفقیت را در کلاس محصولات اقتصادی نیز تجربه کنند. مایکروسافت مدت‌ها است که سعی دارد تا باری دیگر به حکمران بازار آموزش بدل شود؛ بنابراین عرضه‌ی سرفیسی ارزان‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر، منطقی به‌نظر می‌رسد.

سرفیس گو باریک‌ترین و سبک‌ترین محصول از خانواده‌ی سرفیس محسوب می‌شود. ضخامت ۸.۳ میلی‌متری سرفیس گو، آن را به محصولی باریک‌تر نسبت به سرفیس ۳ با ضخامت ۸.۷ میلی‌متری و سرفیس پروی ۸.۵ میلی‌متری بدل می‌کند؛ اما وزن این محصول به‌میزان قابل توجهی از نسخه‌ی پرو پایین‌تر است، سرفیس گو با وزن ۵۲۱ گرمی خود، حدود ۳۱ درصد از سبک‌تر از سرفیس پرو محسوب می‌شود.

 

تبلت اقتصادی مایکروسافت از نمایشگری ۱۰ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ بهره می‌برد؛ چنین نسبت تصویری، سرفیس گو را به محصولی ایده‌آل برای استفاده به‌صورت در حالت عمودی بدل می‌کند. نمایشگر پیکسل‌سنس Surface Go با رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۸۰۰ پیکسل، از لمس ۱۰ انگشت به‌صورت هم‌زمان و قلم سرفیس پن پشتیبانی می‌کند. تراکم ۲۱۶ پیکسل‌براینچ، سرفیس گو را در ردیف سرفیس ۳ با تراکم ۲۱۳ پیکسل‌براینچ قرار می‌دهد. اگرچه وضوح نمایشگر Surface Go در حد سرفیس پرو یا آیپد پرو نیست؛ اما کماکان برای یک تبلت، معقول به‌نظر می‌رسد.

سرفیس گو / Surface Go

 یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های حاصل شده با سرفیس گو نسبت به سرفیس ۳، گذار از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای اتم به پردازنده‌ی پنتیوم گلد 4415Y اینتل است، این پردازنده‌ی دو هسته‌ای از خانواده‌ی کبی‌لیک اینتل با چهار ترد، فرکانس پایه‌ی ۱.۶ گیگاهرتزی و توان طراحی گرمایی ۶ واتی خود، تراشه‌ی قدرتمندی محسوب نمی‌شود؛ اما به نسبت ابعاد دستگاه، عملکرد مطلوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. توان طراحی گرمایی پایین پردازنده باعث شده است تا سیستم‌ خنک‌کننده‌ی سرفیس گو به فن نیازی نداشته باشد. پردازنده‌ی مرکزی را واحد پردازش گرافیکی Intel HD Graphics 615 با ۲۴ واحد عملیاتی (EU) و فرکانس بیشینه‌ی ۸۵۰ مگاهرتز همراهی می‌کند؛ بنابراین در این بخش نیز شاهد بهبودهایی نسبت به سرفیس ۳ هستیم.

سرفیس گو / Surface Go

مدل پایه‌ی سرفیس گو با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3-1866 و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC روانه‌ی بازار خواهد شد؛ اما مدل‌های دیگری نیز با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD در دسترس خواهند بود که بی‌شک عملکرد بهتری را نسبت به مدل پایه‌ ارائه خواهند داد. سرفیس ۳ از طریق پورت microUSB شارژ می‌شد؛ اما سرفیس گو مانند سایر اعضای خانواده‌ی سرفیس با پورت انحصاری ۲۴ واتی و مغناطیسی سرفیس کانکت شارژ خواهد شد، ضمن اینکه یک پورت USB 3.1 Gen 1 با رابط Type-C در اختیار کاربر خواهد بود. ردموندی‌ها امکان ارتقاء حافظه از طریق درگاه MicroSD را نیز برای سرفیس گو در نظر گرفته‌اند.

مشخصات فنی مایکروسافت سرفیس گو
CPU اینتل پنتیوم گلد 4415Y (Kaby Lake-Y)
دو هسته، چهار ترد، فرکانس پایه‌ی ۱.۶ گیگاهرتز
GPU Intel HD 615
۲۴ واحد عملیاتی با فرکانس بیشینه‌ی ۸۵۰ مگاهرتز
ابعاد ۸.۳ × ۱۷۵ × ۲۴۵ میلی‌متر
رم ۴ یا ۸ گیگابایت LPDDR3-1866
حافظه ۶۴ گیگابایت eMMC
۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت SSD
اتصال بی‌سیم 802.11ac با بلوتوث ۴.۱
امکان سفارش LTE
باتری ۹ ساعت پخش فیلم با شارژر ۲۴ واتی
دوربین دوربین IR برای ویندوز هِلو
دوربین ۵ مگاپیکسلی جلو با فیلم‌برداری فول اچ‌دی
دوربین ۸ مگاپیکسلی عقب با فیلم‌برداری فول اچ‌دی
پورت‌ها USB Type-C 3.1 Gen 1
سرفیس کانکت
MicroSD
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
قیمت ۴/۶۴ گیگابایت ۳۹۹ دلار
۸/۱۲۸ گیگابایت ۵۴۹ دلار
۵۰ دلار اضافه برای ویندوز ۱۰ پرو

سرفیس گو از دوربین IR نیز برای احراز هویت کاربر از طریق Windows Hello در کنار دوربین ۵ مگاپیکسل سلفی و دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی بهره می‌برد. مایکروسافت در جهت حرکت هرچه بیشتر به‌سمت کامپیوتر‌هایهمیشه‌متصل، نسخه‌ای از سرفیس‌ گو را با مودم LTE روانه‌ی بازار خواهد کرد. ردموندی‌ها وعده‌ی عمر باتری ۹ ساعته را با تبلت جدید خود می‌دهند، این عدد با انجام تست پخش فیلم روی بالارده‌ترین مدل سرفیس گو به‌دست آمده است. مایکروسافت برای تبلت کوچک خود، کیبورد سرفیس تایپ کاور جدیدی را نیز عرضه می‌کند، این کیبورد با یا بدون (در رنگ مشکی) پوشش آلکانترا در دسترس خواهد بود. لولای Surface Go‌ می‌تواند تا زاویه‌ی ۱۶۵ درجه باز شود؛ بنابراین از تبلت کوچک مایکروسافت در حالت‌ها و وضعیت‌های متنوعی استفاده کرد. 

سرفیس گو / Surface Go

تبلت اقتصادی سرفیس گو جایگزین مناسبی برای سرفیس ۳ محسوب می‌شود و به‌‌لطف آن، کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای معقول، وارد دنیای سرفیس شود. گذار از پردازنده‌های اتم به خانواده‌ی کبی‌لیک نیز می‌تواند ارتقاء قابل توجهی در عملکرد به ارمغان آورد. مدل پایه‌ی سرفیس گو با قیمت ۳۹۹ دلار قابل خرید خواهد بود، ضمن اینکه همان مدل با ویندوز ۱۰ پرو و قیمت ۴۴۹ دلار قابل سفارش است. مدل سوم سرفیس گو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD قیمتی معادل ۵۴۹ دلار خواهد داشت. خاطرنشان می‌کنیم که دو مدل ۲۵۶ گیگابایتی و LTE سرفیس گو مدتی دیگر عرضه خواهند شد. ثبت پیش‌سفارش به‌زودی امکان‌پذیر خواهد بود.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |

براساس گزارشی تازه، بزرگ‌ترین مدل پرچمدار نسل بعدی سری اس سامسونگ به نام گلکسی اس ۱۰ پلاس در قست جلو از ساختار دوربین دوگانه بهره می‌گیرد.

 

انتظار می‌رود سامسونگ سال آینده‌ی میلادی برخلاف رویه‌ی همیشگی خود از سه نسخه‌ی مختلف گلکسی اس ۱۰رونمایی کند. این شرکت از زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج در سال ۲۰۱۵، هر ساله دو مدل از گوشی پرچمدار سری اس معرفی می‌کند. با این حال بنا به گزارش‌ها، پرچمدار نسل بعدی سری اس کره‌ای‌ها علاوه بر جانشین مدل‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس شامل یک نسخه‌ی میان‌رده نیز خواهد بود.

گزارش‌ها حکایت از این دارند که از بین این سه مدل نه‌تنها گلکسی اس ۱۰ پلاس از بزرگ‌ترین نمایشگر بهره خواهد گرفت؛ بلکه در پشت خود صاحب ساختار دوربین سه‌گانه نیز خواهد بود. حال جدید‌ترین گزارش‌ها نشان از این دارد که این مدل در قسمت جلو از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد؛ در نتیجه تعداد دوربین‌های آن در مجموع به ۵ عدد خواهد رسید.

همچنین گفته می‌شود که دوربین سه‌گانه‌ی گلکسی اس ۱۰ مجهز به لنز فوق عریض خواهد بود. این گوشی ظاهرا لنز ۱۲ مگاپیکسل مجهز به گشادگی دیافراگم دوگانه‌ی گلکسی اس ۹ را به‌عنوان دوربین اصلی حفظ می‌کند و در کنار آن از دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه‌ی فوق عریض ۱۲۳ درجه با گشادگی دیافراگم f/1.9 بهره خواهد گرفت. در صورتی که این گزارش‌ها صحت داشته باشند، گلکسی اس ۱۰ به نخستین دستگاه سامسونگ که از دوربین سه‌گانه بهره‌مند است، تبدیل خواهد شد.

لنز فوق عریض دوربین سوم به کاربران امکان خواهد داد تا در یک تصویر جزئیات بیشتری از صحنه ثبت کنند. این لنز اما خوشایند کاربرانی نخواهد بود که لنزهای تله‌فتو را با قابلیت زوم روی یک شی با یک لمس ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، گفته می‌شود که گلکسی اس ۱۰ پلاس مجهز به دوربین سلفی دوگانه خواهد بود. با این حال از آنجایی گلکسی ای ۸ مدل ۲۰۱۸ هم‌اکنون از چنین قابلیتی برخوردار است، نسل بعدی سری اس نخستین دستگاه سامسونگ نخواهد بود که از دو دوربین در قسمت جلو بهره می‌گیرد.

دوربین سلفی دوگانه امکان ثبت سلفی‌های بهتر را با افکت کامل بوکه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. (برای مشاهده‌ی نمونه تصاویر سلفی گلکسی ای ۸ می‌توانید به بررسی اختصاصی زومیت از این گوشی مراجعه کنید.) گلکسی ای ۸ در قسمت جلو از دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسل بهره می‌گیرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که همین ساختار برای گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز درنظر گرفته خواهد شد یا نه.

انتظار می‌رود گلکسی اس ۱۰ نیز مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه باشد؛ اما ظاهرا دوربین سلفی آن تک‌لنزی خواهد بود و مدل میان‌رده نیز احتمالا از دوربین اصلی دوگانه و دوربین تک‌لنزی در جلو بهره خواهد گرفت. هیچ کدام از جزئیات فوق به تایید سامسونگ نرسیده است؛ در نتیجه فعلا باید با دیده‌ی شک و تردید به آن‌ها نگریست. تا عرضه‌ی پرچمدار نسل بعدی سری اس هنوز دست کم بیش از ۶ ماه زمان باقی مانده است. بنابراین در ماه‌های آتی احتمال هرگونه تغییری در برنامه‌های سامسونگ وجود دارد.



تاريخ : سه شنبه 19 تير 1397برچسب:, | | نویسنده : مقدم |
صفحه قبل 1 ... 993 994 995 996 997 ... 3356 صفحه بعد