دوچ چلنجر SRT دیمون با ادعای پرشتابترین خودروی دنیا به قدرت ۸۴۰ اسب بخار، در مسابقه درگ ۴۰۰ متر مقابل لامبورگینی هوراکان ۶۰۲ اسب بخاری قرار گرفته است.
مسابقات درگ خودروهای جادهای استاندارد همیشه از جذابیت خاصی برخوردار است؛ بهخصوص وقتی که اهریمن ۸۴۰ اسب بخاری دوج (با تلفظ صحیح انگلیسی داج، Dodge) در این میدان وجود داشته باشد. همه میدانیم دوج چلنجر SRT دیمون با هدف اصلی ثبت زمان زیر ۱۱ ثانیه در مسیر ۴۰۰ متری درگ ساخته شده است. کانال یوتیوب «درگ تایمز» با انتخاب چلنجر دیمون و کوپهی سوپراسپرت لامبورگینی هوراکان، به مقایسهی عملکرد خودروهای محور عقب و تمام چرخ محرک در مسیر مستقیم ۴۰۰ متری میپردازند.
در این مقایسهی تماشایی هر دو خودرو کاملاً استاندارد کارخانهای هستند و بهجز تعویض تایرها به برند «میکی تامپسِن»، تغییر دیگری انجام نشده است. چلنجر دیمون با پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری، سوپرشارژر ۲.۷ لیتری و بستهی مخصوص آمادهسازی درگ، ۸۴۰ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار میدهد. در مقابل دیمون پرقدرت، کوپهی اسپرت لامبورگینی هوراکان، برادر کوچک سوپراسپرت اونتادور با پیشرانهی ۱۰ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی و قدرت ۶۰۲ اسب بخار قرار گرفته است. در نگاه اول شاید تفاوت ۲۳۸ اسب بخار قدرت بین دیمون و هوراکان، برنده را مشخص کند؛ اما باید توجه کرد که گاو خشمگین ایتالیا در مقایسه با اهریمن دوج، علاوه بر بیش از ۳۱۸ کیلوگرم وزن کمتر، یک محور محرک بیشتر نیز در اختیار دارد. تمام چرخ محرک بودن هوراکان، بهخصوص در آغاز حرکت بسیار کمککننده خواهد بود.
این دو خودروی پرطرفدار در یک مسابقهی درگ با سه مرحله رقابت میکنند. نتیجهی این مسابقه را اعلام نمیکنیم تا ویدئوی زیر را مشاهده کنید. هر دوی این خودروها قابلیت ثبت زمان زیر ۱۱ ثانیه و حتی نزدیک به ۱۰ ثانیه در درگ ۴۰۰ متری دارند؛ اما دیمون به مهارت بیشتری برای کنترل هرزگردی دو تایر پهن محور عقب خود نیاز دارد. اخیراً ویدئوی جالب از درگ چلنجر دیمون و نسل جدید شورولت کوروت ZR1 منتشر شد. در این درگ ۴۰۰ متری دیدنی کوروت با تایرهای رادیال زمان ۱۰.۲ ثانیه ثبت کرد؛ اما دیمون در ۱۱.۵۹ ثانیه به پایان خط رسید. بهنظر شما چلنجر دیمون، حریف هوراکان خواهد شد؟
بدون توضیحات بیشتر، شما را به دیدن این درگ دیدنی دعوت میکنیم.
.: Weblog Themes By Pichak :.