حقه‌بازي بزرگان صنعت موسيقي

 

يوتيوب بتازگي منتشر كرده كه يونيورسال، سوني‌/‌بي‌ام‌جي و RCA براي محبوب‌كردن هنرمندان خود، تعداد نمايش ويدئوهاي يوتيوب آنها را به‌صورت جعلي بالا برده‌اند.اين خبر نشان مي‌دهد تعداد نمايش‌هاي يوتيوب نمي‌تواند به‌عنوان معياري براي محبوبيت يك ويدئو باشد و بايد عوامل ديگري براي آن در نظر گرفت.بعد از كشف اين اقدام، شركت سوني‌/‌بي‌ام‌جي از 850ميليون تماشا، به 3/2 ميليون تماشا رسيده است، RCA از 159ميليون به 120 ميليون و يونيورسال با كاهش يك ميليارد تماشا به زير شش ميليون رسيده است. هر چند بيشترين كاهش را يونيورسال داشته است، اما بايد اوضاع سوني را بدتر از همه دانست؛ چرا كه با اين آمار مي‌توان متوجه شد محبوبيتي افسانه‌اي و ساختگي در دنياي مجازي براي خودش دست و پا كرده است.گفتني است، فعاليت شركت‌هايي همچون Fiverr و YouLikeHits صرفا در زمينه آمارهاي ويدئويي است.




تاريخ : دو شنبه 18 دی 1391برچسب:, | | نویسنده : مقدم |